Monitorul Oficial, ianuarie 1916 (nr. 221-243)

1916-01-15 / nr. 230

9522 Monitorul oficial 1a ianuarie 1918 8219, se aduce la cunoștința generală că guvernul belgian a hotărît să considere ca contrabandă de răsboi articolele și substanțele deja privitoare ca atare de guvernul francez și de cel englez. Listele respective se găsesc publicate în Monitorul Oficial No. 180 din 10 Noemvrie 1915 la pagina 7549. --------- DECIZIUNI MINISTERIALE ■m2 Deciziune ministerială No. 10 din 12 Ianuarie 1916. Având în vedere raportul comandamentului marinei No. 654—confidențial—din 4 Ianuarie 1916, prin care înaintează actele dresate contra maestrului civil clasa II Himelian Nicolae, din arsenalul marinei dovedit cu grave incorectitudini și ca un element periculos de dezordine. Având în vedere regulamentul amploiaților civili din serviciul marinei, Decidem : Art. I. Maestrul civil clasa II Himelian Nicolae, din arsenalul marinei, fâcându-se vinovat de grave incorectitudini în serviciu, fiind și un element periculos și de dezordine, conform art. 20 din regulamentul sus citat, se îndepărtează din funcția ce ocupă pe motivele sus arătate, pe ziua de 16 Decemvrie 1915. Art. II. C. comandant al marinei este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a deciziei de față. p. Ministru, secretar general, General D. Iliescu. Prin deciziunea d-lui ministru de răsboi cu No.ii din 12 ianuarie 1916, Sfinția Sa Preotul Ludovic Cosma, confesorul garnizonei Galați, a fost înlocuit pe ziua de 15 Ianuarie 1916, în această funcțiune, prin Sfinția Sa Preotul Grigore Costea. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No. 8/916, soldatul armurier Ion Costică, armurier provizoriu la regimentul 5/5 infanterie, s’a numit pe ziua de 1 Noemvrie 1915, în funcțiunea de maestru armurier clasa III definitiv, la acelaș regiment. Prin deciziunea aceluiaș de ministru cu No. 9/916, s’a primit demisiunea din serviciul armatei, pe ziua de 16 Decemvrie 1915, a maestrului armurier clasa III Lupu Ioan dela regimentul Matei Basarab No. 35, iar în locul său s’a numit pe aceeaș zi ca maestru armurier clasa III, candidatul Stoica Marin. Prin deciziunea d-lui ministru de finanțe cu No. 179.525 din 8 ianuarie 1916, d. George Mănescu, controlor al timbrului teatral, este autorizat să constate contravențiunile la legea pentru organizarea și administrarea teatrelor din România, în conformitate cu această lege și instrucțiunile în vigoare. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No. 2.656/916, d. Iulian Corfescu a fost numit în funcțiunea de păzitor regional în județul Mehedinți, în locul vacant. Noi, ministrul secretar de Stat la departamentul de interne. Având în vedere raportul cu No. 15.601 al d-lui prefect al județului Dolj, prin care arată că d. Constantin Vlădulescu, cantonier telefonic de gradul al II, încă de la 1 Noemvrie 1915 a părăsit serviciul fără nici o autorizare, pentru care motiv cere revocarea sa. Pe baza art. 91 din legea pentru organizarea consiliilor județene, Decidem : Art. I. D. Constantin Vlădulescu se revoacă de noi din postul de cantonier telelnic gradul II ce ocupa la prefectura județului Dolj. Art. II. D. director al administrațiunii județene și comunale este însărcinat cu executarea prezentei deciziuni. Dată la 12 Ianuarie 1916, p. Ministru, G. D. Dimitriu. No. 500. Prin deciziunea d-lui ministru de interne cu No.73.633 din 11 Ianuarie 1916, agenții sanitari notați mai jos, se transferă în județul Vaslui, după cum urmează : D. Vasile Gh. Lăzărescu, dela cercul Mironeasa, în interesul serviciului, la cercul Muntenii-de-Jos, în locul d-lui Mihai Văideanu, demisionat; Ionița Gheorghe, dela cercul Bordeiul- Verde, județul Brăila, după cerere, la cercul Mironeasa, pe ziua de 1 Fevruarie 1916. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No. 73.635 din 1 Ianuarie 1916, d. Simion Manta se numește, pe ziua de 1 Ianuarie 1916, în postul de agent sanitar la cercul Dudești-Cioplea, din județul Ilfov, în locul d-lui Nicolae Gh. Marinescu, demisionat. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No. 73.830 din 12 Ianuarie 1916, d. Vasile Lăzărescu, actual agent sanitar la cercul Atârnați, din județul Teleorman, se transferă pe ziua de 1 Fevruarie 1916, în aceeaș calitate, la cercul Armutlia, din județul Caliacra, în locul d-lui Manta Petre, care se transferă la cercul Atârnați, din județul Teleorman. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No. 73.831 din 12 ianuarie 1916, agenții sanitari din județul Covurlui, notați mai jos, se transferă după cum urmează : Vlase Enache, de la cercul Frumușița, la cercul nou înființat Jorăști. D. Ion Ștefan, dela cercul Șivița desființat, la cercul Frumușița. Noi, ministrul secretar de Stat la departamentul cultelor și instrucțiunii. Decidem : Art I. D. Gh. Arghirescu, inspector-general al învățământului din Dobrogea-Nouă, delegat cu conducerea direcțiunii învățământui primar și normal primar, este autorizat a încuviința și aproba cheltuieli în numele nostru, a rezolva toate chestiunile, precum și ordonanțele de plată în limitele creditelor ce sunt deschise prin buget și osebite legi, conform dispozițiunilor legii asupra contabilității publice și regulamentului de punere în aplicare a legii de organizare a ministerului, în ceeace privește pe direcția respectivă. Art. II și cel din urmă. — D. director al serviciului contabilității este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a acestei deciziuni. Dată la 14 Ianuarie 1916. Ministru: I. G. Duca. No. 4.106. PARTE NEOFICIALĂ București, 14 Ianuarie MINISTERUL DE INTERNE Direcțiunea generală a serviciului sanitar In direcțiunea generală a serviciului sanitar se află vacant un post de medic veterinar de circumscripție urbană la orașul Iași. D-nii medici veterinari cari doresc să ocupe acest loc, să-și adreseze cererile direcțiunii generale a serviciului sanitar în termen de 20 zile de la data aparițiunii acestei publicațiuni, conform art. 26 din legea sanitară. ...-------------» . » .«»««». ».«■ [UNK] [UNK] ---------MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE Căile ferate române Se aduce la cunoștința generală că stațiunea Târgu-Jiu va fi înscrisă în tariful special No. V pentru expedițiuni de lignit și anume printre stațiunile cuprinse în ultimul aliniat de la pagina 135 a tarifului local de mărfuri. No. 3.290/817 02. 1916, Ianuarie 21 stil nou. —--------------------------------------------------------------MINISTERUL CULTELOR ȘI INSTRUCȚIUNII In conformitate cu dispozițiunile prevăzute prin art. 80 din legea asupra învățământului secundar și superior, se face cunoscut că la facultatea de științe din Iași e vacantă catedra de geografie. Până în termen de 2 luni de la prima aparițiune a acestei publicațiuni în Monitorul Oficial, candidații adresează cererile lor ministerului, însoțite numai de un memoriu asupra titlurilor și lucrărilor lor științifice, lucrările urmând a fi Înaintate comisiunii examinatoare.