Desbaterile Adunării Deputaților, octombrie-decembrie 1925 (Anul 1925, nr. 1-15)

1925-10-17 / nr. 1

»am 2022 DBATBIKï .(MIMII MMMIII CITIÎMK I KKIHMDI SESIUNEA ORDINARĂ 1925-1926 ȘEDINȚA DE JOI, 15 OCTOMVRIE 1925 La ora 12 M. S. Regele Ferdinand, însoțit de M. S. Regina și de Principele Carol, Moștenitorul Tronului, intră în sala de ședințe a Adunării deputaților, unde sunt întruniți d-mi secatori și d-nni deputați (generale, repetate și nesfârșite strigăte de: »Uras »Trăiască M. S. Regina«, »Trăiască Familia Regală« Ovațiuni entuziaste cari durează mai multe ținute și urale entuziaste îndelung prelungite). Maiestatea Sa Regele dă citire următorului Mesaj de deschidere a sesiunii ordinare a Corpurilor legiuitoare : » Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați, » Sunt fericit că Mă regăsesc în » mijlocul Domniilor Voastre și » țin să vă arăt adânca Mea mul»țumire pentru simțimintele de » dragoste pe cari Mi le-a arătat » țara întreagă cu prilejul boalei » Mele precum și cu acel a 60-a » Mea aniversare. (Ovațiuni și «’ urale entuziaste prelungite și în•» delung repetate, strigăte puternice de Trăiască Regele). » Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați, » Opera de consolidare, cărei de «aproape patru ani i-ați închinat IpgOG. » puterile Domniilor-Voastre, urmează să fie continuată și desăvârșită. (Aplause prelungite). » In acest scop sunt sigur că » veți da Guvernului Meu tot » sprijinul pentru votarea proiectelor de legi privitoare la regismul cultelor, la învățământ, la »completarea legislației economice și a reformei impozitelor, » la organizarea poștelor, telegrafelor și telefoanelor și a serviciului sanitar, precum și a celorlalte » proiecte cari sunt în legătură cu » aplicarea Constituțiunii, sau cari » decurg din nevoia de unificare » și din noua întocmire administrativă și judecătorească a Statului. (Aplause prelungite și » îndelung repetate). » Printre aceste legi desigur că » se va cuveni să dați o deose»bită atențiune legii electorale. » (Aplause prelungite). » Domnilor Senatori, » Domnilor Deputați. »Datorită politicei financiare » urmată și normalizării treptate »a vieții obștești, s’au făcut față » obligațiunilor noastre către străinătate și sa regulat aproape întreaga datorie flotantă internă, » (ovațiuni prelungite, strigăte repetate de bravo!) fiind în putință să încheiem și al patrulea » buget echilibrat. (Aplause prelungite). » Aceste rezultate, absolut in» dispensabile consolidării financiare a creditului și prestigiului » Statului, au cerut amânarea » unora dintre cheltueli. Azi insă, »când în urma sporirii venituri» lor nevoile cele mai urgente au » fost in bună parte satisfăcute, se » cuvine ca grija noastră să se in» drepte în primul rând către normalizarea salariilor funcționari» lor, (aplause entuziaste, strigăte »repetate de bravo), așa încât, » cea mai mare parte a disponibilităților să fie afectată acestui scop, până la deplina lui atingere. » (Aplause prelungite și repetate). »Nu mă îndoesc că veți dă tot » concursul Guvernului pentru ca, »prin bună întocmire a bugetu lui și prin legi de organizare a »serviciilor publice bine chibzuite să se poată da o sumă cât » mai însemnată pentru indestu» larea nevoilor funcționarilor publici. (Aplause furtunoase prelungite, strigăte repetate de » bravo!).