Monitorul Oficial, ianuarie 1926 (nr. 1-26)

1926-01-15 / nr. 11

474 MONITORUL OFICIAL 15 Ianuarie 1923 țarul are dreptul să înceapă lucrările, este de cel mult un an de la data eliberării ei, după care autorizațiunea rămâne de drept anulată. Art. 3. — Petiționarul odată cu cererea pentru obținerea autorizațiunii, va trebui să prezinte un plan detaliat indicând scara, și care va fi de cel puțin 1/500 care va conține toate lucrările și construcțiunile ce se vor face, rituați ai depozitului față de vecini, o schiță de pan al vecinătăților, precum și orice detalii se vor satisface cererile impuse prin articolele prezentului regulament. La acea depozitelor Art. 4. — Depozitele de cherestea se plasează în depozite mici și depozite înalt. Art. 5. — Depozitele mici, rezervate vânzării în detaliu, nu pot conține o cantitate mai mare de 4 vagoane de lemnărie lucrată. Aceste depozite vor putea fi instalate în oraș în părțile îndepărtate de pentru și în cartierele puțin populate, având accesul pe străzi fără circulație însemnată, ele fiind considerate ca industrii insalubre de clasa II. Art. 6. — Depozitele mari vor putea fi instalate numai la marginea extremă a Comunelor și în orice caz cu planul de Sistematizare a comunelor și orașelor ce vor putea conține orice cantitate de limbrie. Depozitele mari vor fi considerate ca industrii insalubre de clasa III. Dispozițiuni speciale pentru depozitele mici Art. 7. — Depozitele mici vor fi instalate în curți spațioase, cari să permită manipularea materialelor în interior. Art. 8. — Materialul lemnos va fi ținut în magazii de zidărie, având tavanele incombustibile și acoperite cu material incombustibil. Art. 9.— Magaziile vor fi separate prin șosele de circulație de 6 m lățime, iar de jur împrejurul ei va fi lăsat acelaș spațiu de circulație. Art il. — Nu este permis ca magaziile depozitelor de cherestea să fie mai apropiate de 6 m, de orice clădire vecină. Art.1l. — Orice depozit de lemnărie trebuie să aibă cel puțin o ieșire largă și bine amenajată pentru circulație, având aces într’o stradă ușor accesibilă. Art. 12. — Nu este permis a se instală astfel de depozite in vecinătatea imediată a clădirilor, cari dau loc la aglomerațiuni și pericole de incendiu. Art. 13. — Fiecare depozit va fi prevăzut cu aparate stingătoare de incendiu, așezate la vedere în diferite puncte ale depozitului ; aceste aparate vor trebui să fie garantate înghețului până la temperaturi de circa 30l,1 de asemenea vor trebui să fie garantate contra golirii pe timpul căldurilor de vară. Numărul aparatelor stingătoare va fi cel puțin câte un aparat pentru fiecare 10 m. c. de lemnărie și vor fi instalate astfel, ca să fie la îndemână în cazul ivirii unui început de incendiu. Art. 44. — Orice depozit mic va trebui să aibă în interiorul fiecărei magazii, cel puțin câte o gură de apă de calibrul și modelul aflat în serviciul pompierilor, prevăzuta cu furtunul necesar stingerii punctelor celor mai depărtate din magazie și prevăzute cu piese de racordare, tot de sistemul aflat în serviciul pompierilor. Afară de gurile de apă interioare, fiecare depozit va avea instalată cel puțin o gură de apă, pe una din străzile vecine și a cărui depărtare de depozit trebuie să varieze între 10—1CO metri. Art. 15. — In comunele lipsite de apeduct, instalațiunile de la art. 14 vor fi înlocuite prin butoaie cari vor conține apă suficientă, așezate în diferite puncte ale depoztului și ținute întotdeauna pline cu apă. La fiecare butoi va fi anexată și câte o găleată de zinc. Depozitele mari Art. 16. — Aceste depozite vor fi așezate numai la periferia orașului. Art. 17. — Nu este permisă instalarea unui depozit la o depărtare mai mică de 15 metri de vecinătăți și 10 metri de stradă. Art. 18. — Stivele vor fi separate fiecare din ele prin șosele de câte 6 metri lărgime. Art. 19. — Stivele de lemnărie nu vor fi mai înalte de 8 metri, iar suprafața nu va fi mai mare de 500 metri pătrăți. Art. 20. — Aceste depozite vor avea instalate pe unul din culoarele centrale o serie de guri de apă depărtate una de alta de cel mult 50 metri. Când depozitul are o suprafață mai mare, atunci se vor prevedea alte linii de hidranți, pentru ca ori de unde s’ar ivi focul să se poată face alimentarea cu apă direct de la hidranți. Art. 15 se aplică și acestor depozite în cazul când comuna nu are instalațiuni de apă. Art. 21. — Depozitele vor fi prevăzute cu aparate extinctoare, asigurate contra Înghețului până la 30 ° și contra golii ei pe timpul verei; numărul lor va fi în proporție de 1 aparat pentru fiecare 500 metri pătrați. Afară de aparate depozitul va fi prevăzut cu o pompă de incediu în stare bună de funcționare și având calibrul furtunurilor și modelul pieselor de racordare exact cu acela al pompierilor de oraș. Art. 22. — Depozitele mari vor avea în mod obligatoriu legături telefonice cu cu poșta, iar în orașele unde există avertizoare directe cu pompierii, aceste depozite vor avea obligatoriu acastă legătură. Art. 23. — in mod obligatoriu toate instalațiunile de căi ferate din interiorul depozitului vor fi îngropate. Art. 24. — Nu este permis ca depozitul de lemnărie să fie așazat la o distanță mai mică de cel puțin 20 metri de orice clădire gară, canion, gheretă, etc., aparținând căilor ferate, și nici să fie instalat la o distanță inferioară celei arătate mai sus de însuși terasamentul aparținând liniilor de circulație a trenurilor. Prescripțiuni comune tuturor depozitelor de cherestea Art. 25. Tot terenul depozitului va fi complet și permanent curățat de orice ramaițe de lemn (scândurile și așchii, etc.) precum și de iarbă uscată, depozitul trebuind a fi continu curățat de astfel de rămășițe. Se va face de asemenea aceeaș curățenie și sub stire, aceasta cu ocazia reînoiirei materialului din ele. An. 26.— Orice construcție, biuron, gherete, etc., din interiorul oricărui depozit, trebuie să fie construite din materiale necombustibile, luminate cu electricitate sau cu lumini sigure contra incediului și încălzit prin sobe de zil sau teracotă. Art. 27. — Orice depozit va avea un custode permanent. Art. 28. — Este cu desăvârșire oprit a se fuma în depozit, a se face focuri în interiorul său, sau a se umblă cu lâmpi de gaz sau de benzină. Art. 29. — Conducătorii acestor întreprinderi sunt obligația afișă chiar la poarta de intrare, precum și la diferite puncte ale depozitului un consemn care să cuprindă stipulațiunile din art. 31 precum și instrucțiunile de modul cum trebuie să se comporte personalul în caz de incendiu, sau orice alte dispozițiuni socotite de direcțiune ca necesare siguranții contra incendiului. Consemnul va fi completat cu instrucțiuni referitoare la paza depozitului în timpul repauzului, a nopții și a zilelor de sărbători. Numărul telefonic al pompierilor din oraș va fi înscris bine vizibil pe toate tablourile ce conțin aceste instrucțiuni. Sancțiuni Art. 30. — Contravenienții la prezentul regulament se vor pedepsi conform art. 65 din legea sanitară și cu obligațiunea de a se îndeplini măsurile luate de orginele respective. Art. 31. — un caz de neconformare în termenul specificat prin notificare, se va aplică măsura închiderii depozitului. Deasemenea se va procedă și în cazul când depozitele în ființă la promulgarea acestui regnament nu vor exacută mâlurile impuse de organsie în drept. -------------------------------------------■