Desbaterile Senatului, noiembrie 1926 (nr. 1-5)

1926-11-17 / nr. 1

No. 1. 4 BiÛliO i i.C'i i. :. Si Si EXEMPLARUL. 3 LEI 17 Noemvrié 192G. 1Û2Ï SESIUNEA ORDINARĂ 1926—1927 ȘEDINȚA DE DUMINICI, 14 NOEMVRIE 1936 Astăzi, Duminică 14 Noemvrie 1926, a avut loc deschiderea sesiunii ordinare prorogate a Corpurilor legiuitoare. La ora 11 jumătate, d-nii senatori, d-nni deputați și înaltele autorități ale Statului s-au întrunit în sala de ședințe a Adunării deputaților. La ora 12, M. S. Regele a intrat în sala Adunării, precedat de adjutanții săi și de Curtea Regală și a rostit următorul Mesaj : • Domnilor Senatori, Domnilor Deputați,  Corpurile Legiuitoare constituite după o noua consultare a » Țării se întrunesc astăzi în prima » sesiune ordinară pentru a desă»vârși cu munca lor opera de conttinuitate normală a vieții noastre de Stat. » Urmărind toate sforțările de « consolidare prin cari patria în»tregită își întărește pas cu pas » temeiurile sale de existență, șiufletul Meu, acum în pragul îm/ plinirii unei jumătăți de veac » de la proclamarea independenței, «cumpănind destinele vremuilor, » nu poate privi așezarea noastră » de Stat decât cu o vie mulțumire » pentru trecut și cu o încredere » neclintită în ziua de mâine. » Cu această credință în triumful muncii statornice, moștenită » de la înaintași, inaugurez și actuala sa perioadă de activitate a Dom«niilor Voastre acum, când Maniestatea Sa Regina inspirată de « aceleași simțiminte, duce dincolo « de Ocean numele Țării, făcând » din acest drum un prilej de prețioasă apropiere, de călduroase « manifestațiuni, pentru cari noi « vom păstră totdeauna recunoștință marelui popor american. Domnilor Senatori, • Domnilor Deputați, în România păstrează neschimbată linia sa de conduită în politica externă, călăuzită fiind de « ideea păcii cu respectul tratatelor » și cu menținerea neștirbită a oriidinei internaționale."In acest spirit, am reînnoit anul acesta tratatul care ne leagă cu deplină încredere de vecina noastră Polonia, precum și convențiunile » constitutive ale Micei Înțelegeri, « consacrând din nou relațiunile » intangibile cu Republica Ceho» s'o vacă și cu Regatul Sârbii Croat-Sloven. « Această politică, izvorîtă din » principiile echitabile, puse la baza » Societății Națiunilor, a fost afirmată în urmă de tratatul și conn venția de arbitraj semnate cu » Franța, marea noastră prietenă » din toate vremurile, în timp ce » Adunarea Generală a Societății » Națiunilor, apreciind consecvența » într’o atitudine înțeleaptă și leală, » a așezat România și Consiliul » Societății Națiunilor pe termen » de trei ani, consfințindu-i astfel » autoritatea in fața tuturora » Călăuziți de aceleași năzuinți » de pace, în cadrul tratatelor și a « asigurării ordinei internaționale » afirmate cu tărie de Președintele » Meu de Consiliu în Italia, am » ajuns la semnarea pactului de « amiciție cu această țară. Recenta » vizită a unui sol al Italiei, A. S. » R. Ducele de Spoleto, însoțit de » Mareșalul Badoglio, a fost « » fericită ocaziune pentru a ni se » manifestă tradiționalele sentimente frățești față cu patrimo »niul clasic al latinității, de care » nu s’a despărțit niciodată istoria « noastră. « Constatăm de asemeni că în » anul acesta, ca și în trecut, Marea Britanie a găsit prilejul de a arătă » României o considerațiune care ■ ne onorează și putem afirmă deci « cu satisfacțiune că raporturile » noastre cu toate Statele sunt din « cele mai bune, iar în deosebi cu » cele vecine, devin tot mai multȚumȚoare, înlesnind astfel strâmtuința continuă ce avem, de a » contribui la pacea care este sub prema chezășie a ordinei pe » Continent. ROMANIA DEZBATERILE SENATULUI