Desbaterile Adunării Deputaților, octombrie-decembrie 1927 (Anul 1927, nr. 1-24)

1927-10-26 / nr. 1

DIÍSBATEIIILE ADUNĂRII DEPUTAȚILOR MEA ORDINARĂ 1927—1»?* ȘIH.»TA DE SÂMBÂTi IS Odi'OMfRIK 1927 La ora 12, Înalta Regență, însoțită de întregul Guvern, intră in sala Adunării deputaților, unde sunt întruniți d-nii senatori și d-nii deputați. (Aplause prelungite și îndelung repetate. Ovațiuni Alteța Sa Regală Principele Regent, dă citire în numele înaltei Regențe, următorului Mesaj : » Domnilor senatori, » Domnilor deputați, » In clipa în care se deschide prima sesiune ordinară a Corpurilor Legiuitoare de sub Dom»nia M. S. REGELUI MIHAI I, (ovațiuni furtunoase, » urale în chip firesc gândul tuturor se îndreaptă " cu evlavie și cu recunoștință către Regele Glorios » dispărut din mijlocul nostru. Figura Lui se » desprinde tot mai măreață deasupra vremurilor » de luptă și de jertfă din care a ieșit România » întregită de astăzi și în fața memoriei Sale slăvite » plecăm frunțile noastre îndurerate, cu speranța » nestinsă însă în sufletele noastre, că pe trăinicia « operei Sale nepieritoare Urmașul Său va putea să « se reazime ca să desăvârșească și să desvolte con»solidarea Scumpei Noastre Patrii. (Aplause prelungite). • Domnilor senatori, « Domnilor deputați » Intr’adevăr, misiunea Domniilor-Voastre este să desăvârșească și să desvolte consolidarea României întregite. După sforțările făcute în ultimii ani și după rezultatele obținute, munca Domniilor-Voastre este desigur ușurată, dar nevoile Țării sunt încă atât de numeroase și vitregia trecutului a fost atât de cumplită încât greutățile nu pot fi învinse decât printr’o muncă continuă și stăruitoare și prin urmărirea de aproape în aplicațiunea lor a legilor votate. In acest spirit Guvernul înțelege, împreună » cu Domniile Voastre și cu ajutorul tuturor bunilor ,» români conștienți de însemnătatea zilelor pe cari » le trăim, să îndeplinească înalta misiune de temei»nică reclădire ce revine generațiunii actuale. ” Domnilor senatori, * Domnilor deputați. » Politica externă a României, dominată de perfecta concordanță care există între interesele românești și interesele europene, are ca scop constant menținerea păcii. Indisolubil legată de aliații « ei, colaborând cu toate țările cari urmăresc acelaș scop, România nu pregetă să ajungă la raporturi din ce în ce mai bune și mai amicale cu » toate Statele, fără deosebire, în cadrul tratatelor » existente. (Aplause prelungite). » Acțiunea întreprinsă de Societatea Națiunilor » în domenii atât de variate constituind un factor însemnat pentru apărarea păcii între popoare » pe temelia solidarității internaționale, România a » participat la toate lucrările Societății Națiunilor » și va examina cu simpatie și atențiunea cuvenită » rezultatele la cari aceste lucrări vor conduce. ♦