Munca, octombrie 1971 (Anul 27, nr. 7426-7451)

1971-10-14 / nr. 7437

CRDRRNsindical Sute de mii de grevişti GREVA celor 100 000 de mineri americani, declanşată în urmă cu 12 zile, continuă, ca şi greva feroviarilor, organizată ca urmare a concedierii a 2 500 de muncitori ai companiilor „Norfolk and Western“ şi „Baltimore and Ohio- Chesapeake“. De asemenea, agenţiile de presă informează că încetarea grevei muncitorilor portuari de pe coasta vestică a Statelor Unite, survenită ca urmare a aplicării legii antimuncitoreşti Taft- Hartley, nu a marcat sfîrşitul acţiunilor greviste ale muncitorilor portuari. Astfel, continuă greva docherilor de pe litoralul estic al S.U.A., la care participă aproximativ 38 000 de persoane. (7 000 docheri din zona Golfului Mexic au reluat lucrul). Docherii se află in grevă de peste 10 zile și perspectiva reuşitei negocierilor cu patronatul este redusă. APROXIMATIV 150 000 de muncitori textilişti din oraşul indian Bombay au declarat grevă, revendicind majorarea salariilor şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă. Greviştii reprezintă 80 la sută din totalul lucrătorilor textilişti aflaţi în centrul industrial Bombay. CEI PESTE 2 200 de conducători de metro din Paris au hotărit, marţi după-amiază, cu acordul sindicatelor, continuarea grevei declanşate în urmă cu o săptămînă, întrucît în negocierile cu reprezentanţii Regiei autonome de transporturi nu s-a putut ajunge la un acord. Hotăririle consfătuirii Centralei Oamenilor Muncii din Cuba LA HAVANA au luat sfirşit lucrările consfătuirii Centralei Oamenilor Muncii din Cuba. în rezoluţiile adoptate de consfătuire se evidenţiază importanţa întăririi continue a mişcării sindicale, a atragerii active a oamenilor muncii la rezolvarea sarcinilor de dezvoltare a economiei naţionale a ţării. Consfătuirea a hotărit instituirea unei comisii de pregătire a Congresului naţional al oamenilor muncii, care va avea loc in a doua jumătate a anului 1972. LA 21 OCTOMBRIE, IN JAPONIA. Ziua acţiunilor antirăzboinice FORŢELE DEMOCRATICE din Japonia vor acţiona intr-un front comun la 21 octombrie. Ziua acţiunilor antirăzboinice. Aceasta este hotărîrea adoptată de reprezentanţii partidelor comunist şi socialist, sindicatelor şi altor organizaţii de masă din Japonia. La 21 octombrie, oamenii muncii din Japonia vor organiza manifestaţii la Tokio şi in marile oraşe japoneze, cerind abrogarea Tratatului de securitate cu Statele Unite, încetarea agresiunii în Indochina, retrocedarea Okinawei fără baze nucleare și rachete. R.D. VIETNAM „Nimic nu este mai preţios decit independenţa şi libertatea“ • INTERVIUL ACORDAT postului de televiziune japonez „Nihon Denpa" de Nguyen Duy Trinh, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri şi ministru al afacerilor externe al R. D. Vietnam. HANOI 13 (Agerpres). — După cum informează agenţia V.N.A., Nguyen Duy Trinh, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri şi ministru al afacerilor externe al R. D. Vietnam, a acordat un interviu unui corespondent al postului de televiziune japonez „Nihon Denpa“, in care a arătat printre altele, că politica americană de „vietnamizare a războiului din Vietnamul de sud“ urmăreşte consolidarea administraţiei marionetă şi mărirea armatei acesteia, prin ajutor american in arme, consilieri şi personal militar, precum şi cu sprijinul logistic şi aeriani al S.U.A., in vederea Înlocuirii trupelor americane cu armata marionetă saigoneză pentru continuarea războiului. Faptele din ultimii ani au dovedit că politica de vietnamizare a războiului a suferit eşecuri umilitoare, a continuat Nguyen Duy Trinh. Administraţia lui Nguyen Van Thieu este sfâşiată de ascuţite contradicţii interne, trecând printr-o gravă criză, iar armata marionetă saigoneză nu poate nici să înlocuiască trupele S.U.A., nici să se apere pe ea însăşi. Poporul vietnamez — a continuat el — este pe deplin conştient, că aşa cum arăta preşedintele Ho Şi Min, „nimic nu este mai preţios decit independenţa şi libertatea". Vietnamul este o ţară cu un teritoriu nu prea mare, cu o populaţie nu prea numeroasă şi cu un potenţial militar şi economic mai mic faţă de cel al Statelor Unite. Dar, poporul vietnamez este susţinut de forţa invincibilă a cauzei sale drepte şi de hotărîrea sa de a-şi alege singur destinul ; lupta sa va fi Încununată de victorie. WASHINGTON 13 (Agerpres). — Curtea Supremă a Statelor Unite a refuzat, marţi, să se pronunţe asupra legalităţii intervenţiei militare americane in Vietnam. Sesizată, printr-un recurs al „Uniunii libertăţilor civice“ Intentat la plîngerea a doi militari care au compărut in faţa instanţelor inferioare pentru refuzul de a pleca pe front, Curtea Supremă şi-a fondat verdictul, in general, pe faptul că decizia preşedintelui S.U.A. de a declanşa războiul din Vietnam trebuie „considerată ilegală, intrucit Congresul nu a fost consultat“. Cinci dintre cei şapte membri ai juriului s-au opus intervenţiei militare a Statelor Unite In Vietnam, NEW YORK 13 (Agerpres). — Miercuri, l-a desfăşurat, in Statele Unite, Ziua naţională de protest împotriva agresiunii S.U.A. în Asia de sud-est. Din iniţiativa unui mare număr de organizaţii antirăzboinice, în oraşe, universităţi şi baze militare au avut loc mitinguri şi demonstraţii, la care participanţii au cerut încetarea imediată a războiului şi retragerea tuturor trupelor americane din Indochina. LAOS Bilanţ elocvent al succeselor luptei forţelor patriotice XIENG KUANG 13 (Agerpres). Cu prilejul zilei de 12 octombrie, cea de-a 26-a aniversare a proclamării independenţei haosului, prinţul Sufanuvong, preşedintele C.C. al Partidului Neo Lao Haksat, a lansat un apel către poporul şi forţele patriotice din ţară. Documentul arată că in prezent în regiunile eliberate de către forţele patriotice, care reprezintă două treimi din teritoriul ţării, se înregistrează numeroase realizări în domeniile economic, cultural-educativ, sanitar etc., îmbunătăţinduse nivelul de trai material şi spiritual al populaţiei. In cursul celor 26 de ani de la dobindirea independenţei, forţele patriotice au scos din luptă peste 222 380 militari inamici, au doborît sau au distrus la sol peste 2 240 avioane, au capturat sau distrus însemnate cantităţi de arme şi muniţii. Apelul exprimă recunoştinţa poporului laoţian faţă de ajutorul şi sprijinul preţios acordat de ţările socialiste cauzei drepte a popoarelor din Indochina. Muncitorii de la „Upper Clyde“ au ieşit învingători MUNCITORII de la şantierele navale „Upper Clyde" din Glasgow au ieşit învingători în confruntarea de peste zece săptămîni cu autorităţile britanice. Ministrul comerţului şi industriei, John Davies, s-a angajat să iniţieze de urgenţă negocieri cu proprietarii de nave în vederea obţinerii unor comenzi ferme pentru şantierele „Upper Clyde“. După cum se ştie, ca urmare a scăderii continue a comenzilor, conducerea şantierelor hotărîse închiderea unor docuri şi concedierea unui mare număr de salariaţi. Dezbaterile de la O.N. U. • INTERVENŢIILE reprezentanţilor R. P. Bulgaria, Cubei, Etiopiei, Ceylonului şi Indoneziei NEW YORK 13 — Corespondentul Agerpres, C. Alexandroaie, transmite : In continuarea dezbaterilor generale de la Organizaţia Naţiunilor Unite, a luat cuvintul ministrul afacerilor externe al Bulgariei, Ivan Başev, care a declarat că ţara sa nu va precupeţi nici un efort pentru a menţine şi întări încrederea şi înţelegerea reciprocă dintre statele din Balcani — condiţie indispensabilă a transformării acestei regiuni intr-o zonă denuclearizată, a stabilităţii şi unei păci trainice. Referindu-se la problemele europene, vorbitorul a arătat că a sosit momentul să se treacă, fără condiţii sau rezerve, la pregătirea practică a conferinţei general-europene, care va reprezenta un important pas înainte spre eliminarea divizării Europei şi spre edificarea unui sistem de securitate colectivă. Reprezentantul Cubei, Ricardo Quesada, a condamnat războiul de agresiune dus de Statele Unite împotriva popoarelor vietnamez, cambodgian şi laoţian. El a sprijinit propunerile prezentate la Conferinţa de la Paris de Guvernul Revoluţionar Provizoriu al Republicii Vietnamului de Sud. Vorbitorul a evidenţiat, în continuare, tendinţele spre emancipare naţională şi socială din America Latină. Ţările latino-americane — a spus el — sunt hotărâte să elimine influenţa străină şi să realizeze decolonizarea economică, prin tăierea firelor care leagă economiile lor de trusturile şi monopolurile nord-americame. Reprezentantul Etiopiei, Yohannes Tseghe, a subliniat necesitatea înfăptuirii universalităţii O.N.U. şi restabilirii drepturilor legitime ale R.P. Chineze la Naţiunile Unite. Convingerea fermă a ţării mele, a arătat vorbitorul, este că problermele majore care confruntă astăzi omenirea nu pot fi rezolvate fără participarea activă a reprezentanţilor marelui popor chinez. Sirimavo Bandaranaike, primul ministru şi ministrul de externe al Ceylonului, a reafirmat propunerea ţării sale privind transformarea Oceanului Indian intr-o zonă a păcii, interzisă armelor şi instalaţiilor militare, precum şi navelor de război. Reprezentantul Indoneziei, R. Djajadiningrat, a arătat că ţara sa consideră că „China este una şi indivizibilă şi că ea trebuie, în consecinţă, să-şi recapete drepturile legitime la Naţiunile Unite“. Referindu-se apoi la situaţia din Indochina, vorbitorul a declarat că pacea în această parte a lumii nu poate fi obţinută decit prin respectarea aspiraţiilor legitime ale popoarelor indochineze. Imagine din centrul capitalei R. D. Germane, Berlin Foto : GT. MARINESCU Reuniunii A. E. R. MOSCOVA 13 (Agerpres). La Moscova a avut loc şedinţa Consiliului Băncii Internaţionale de Colaborare Economică. Consiliul a aprobat planul de credite al băncii şi planul de activitate pe anul 1972. Şedinţa s-a desfăşurat într-o atmosferă de prietenie şi deplină Înţelegere reciprocă. BUDAPESTA 13 (Agerpres). — Agenţia M.T.I. anunţă că la Pecs, în Ungaria, a luat sfârşit a 21-a şedinţă a Comisiei permanente CAER pentru geologie, la care au participat delegaţii din Bulgaria, Cehoslovacia, RD.G., Mongolia, Polonia, România, Ungaria, U.R.S.S. In calitate de observatori au participat reprezentanţi ai R. D. Vietnam. In cursul şedinţei au fost stabilite măsurile pentru înfăptuirea programului complex şi a fost aprobat planul de muncă al comisiei pe 1972. La şedinţă a fost examinat proiectul de acord. cu privire la colaborarea tehnico-ştiinţifică a ţărilor CAER interesate în „cercetarea mărilor şi oceanelor in scopul folosirii rezervelor de minereuri ale acestora“, care a fost recomandat spre semnare ţările CAER Interesate. Obiectivele primordiale ale guvernului peruan LIMA 13 (Agerpres).^— „Naţionalizarea proprităţilor deţinute de firma „International Petroleum CO“, a constituit doar Începutul procesului de transformări revoluţionare în Peru" — a declarat preşedintele ţării, Juan Velasco Alvarado, in cadrul unui miting ce a marcat împlinirea a trei ani de la adoptarea acestei hotăriri. Guvernul peruan, a subliniat preşedintele Alvarado, şi-a stabilit ca obiective primordiale lichidarea sărăciei, analfabetismului, stagnării economice şi consolidarea independenţei ţării. Excavator aruncător de flăcări FLĂCĂRILE care ţişnesc de sub dinţii unui excavator cu rotor au devenit un aliat de nădejde in lupta contra pămîntului îngheţat. Agregatul aruncător de flăcări, proiectat de specialiştii Institutului sovietic de cercetări pentru construcţia maşinilor de excavat, va reduce de două ori durata de exploatare a rocilor extrature. La baza construcţiei acest nou excavator stă excavatorul obişnuit cu rotor, la care s-au adăugat un rezervor pentru combustibil şi un mic compresor. Rocile din frontul de abataj îngheţat sunt încălzite cu ajutorul tiper arzătoare care consumă un amestec de petrol şi aer comprimat. Roca se excavează încontinuu. Noua maşină este eficace şi atunci cind intilneşte in pămîntul îngheţat pietre mari. Intensificind alimentarea cu combustibil şi cu aer comprimat, se poate tăia şi un sol pietros. Furtună de o mare violenţă O VIOLENTA FURTUNA, însoţită de ploi torenţiale, s-a1 abătut asupra unei părţi a statului brazilian Sao Paulo, provocînd moartea a patru persoane şi rănirea ailor 15. In urma furtunii, in anumite cartiere ale oraşului Rio de Janeiro apa a atins in citeva minute o jumătate de 11tetru, paralizind circulaţia. Atit în fosta capitală, cit şi in oraşele Sao Paulo şi Niteroi, inundaţiile au provocat pagube importante. Locuinţă în container RECENT, o echipă de arhitecţi din Düsseldorf (Republica Federală a Germaniei) a prezentat publicului un model interesant, menit să învingă metodele tradiţionale de construcţie. Turnul de oţel din ilustraţie este uşor de ridicat şi de demontat şi necesită foarte puţin teren de construcţie. Pe cele trei laturi ale sale se află şine intre care vor fi fixate containerele, plasate acolo de o macara montată pe acoperiş. Patru pină la şase containere la acelaşi nivel vor forma o locuinţă. Containerul fixat direct pe latura turnului va conţine intrarea, bucătăria, încăperea băii şi vestibulul. Celelalte containere vor fi livrate fără pereţi intermediari, mărimea locuinţei şi împărţirea spaţiului răminind astfel complet la latitudinea locatarului. Locuinţele de pe o latură a turnului sunt despărţite de un spaţiu de cinci centimetri de aer de cele de la etajul superior, ceea ce contribuie la izolarea lor acustică, în nucleul turnului, o construcție ușoară, se află toate conductele de aprovizionare, treptele și lifturile. Întrevederi ale ministrului de externe al României NEW YORK 13 — Corespondentul Agerpres, C. Alexandroaie, transmite: Miercuri, ministrul afacerilor externe al României,Corneliu Mănescu, a avut la New York o întrevedere cu secretarul de stat al S.U.A., William Rogers. Cei doi miniștri au făcut un schimb de vederi asupra unor probleme importante aflate pe agenda sesiunii Adunării Generale şi care concentrează atenţia majorităţii covîrşitoare a statelor asupra securităţii europene şi pregătirilor pentru convocarea unei conferinţe privind securitatea şi cooperarea europeană, precum şi asupra unor aspecte ale relaţiilor bilaterale. ★ In după-amiaza aceleiaşi zile, Corneliu Mănescu a avut o întrevedere cu ministrul afacerilor externe al Republicii Populare Albania, Nestl Nase. Cu acest prilej, miniştrii român şi albanez au discutat diverse probleme internaţionale aflate in atenţia organizaţiei Naţiunilor Unite şi care îşi aşteaptă rezolvări juste potrivit principiilor Cartei şi normelor dreptului internaţional, precum şi probleme ale relaţiilor bilaterale în continuă dezvoltare dintre cele două ţări socialiste. Totodată, ministrul de externe al României a avut o întrevedere de lucru cu ministrul afacerilor externe al Israelului, Abba Eban. Au fost abordate probleme aflate pe agenda sesiunii, între care problema soluţionării conflictului din Orientul Apropiat pe baza rezoluţiei Consiliului de Securitate din noiembrie 1967, precum şi aspecte ale securităţii europene. IN LEGĂTURĂ CU PLÎNGEREA ZAMBIEI CONTRA R.S.A. Rezoluţia Consiliului de Securitate NAŢIUNILE UNITE 13 (Agerpres). — Consiliul de securitate şi-a încheiat marţi seara dezbaterile asupra plîngeri Zambiei împotriva actelor de agresiune ale Republicii Sud Africane. In unanimitate a fost adoptată o rezoluţie care „face apel la R.S.A. pentru a respecta pe deplin suveranitatea şi integritatea teritorială a Zambiei". Se precizează că, în cazul în care R.S.A. nu se va conforma acestei rezoluţii, „Consiliul se va întruni din nou pentru a examina, în continuare, situaţia potrivit dispoziţiilor Cartei O.N.U.“. Manifestările festive din Iran TEHERAN ÎS (Agerpres). In cadrul manifestărilor prilejuite de aniversarea a 2 500 de ani de la întemeierea statului persan, în localitatea Shiraz s-a deschis, miercuri, un Congres internaţional de iranologie, cu tema „Continuitatea civilizaţiei şi culturii iraniene". Aproximativ 300 de personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale din 34 de ţări participă la lucrările congresului, care vor dura trei zile. Lucrările Congresului au fost deschise de către ministrul Curţii imperiale, Assadollah Alam, care a dat citire mesajului de salut adresat participanților de către suveranul Iranului. Vizita delegaţiei guvernamentale române in R. P. D. Coreeană PHENIAN 13 (Agerpres). Agenţia A.C.T.C. relatează că guvernul R.P.D. Coreene a organizat un banchet in onoarea delegaţiei guvernamentale române conduse de Ioan Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini din Republica Socialistă România, care efectuează o vizită în R.P.D. Coreeană. La banchet au participat Zong Zun Tek, vicepreşedinte al Cabinetului de Miniştri, Ke In Thia, ministru al comerţului exterior, Kye Hyom Sun, ministru al primului Minister al Industriei Construcţiilor de Maşini, miniştri adjuncţi şi alte persoane oficiale. A fost prezent Aurel Mălnăşan, ambasadorul României la Phenian. Kye Hyon Sun şi Joan Avram au toastat pentru prietenia şi solidaritatea frăţească dintre popoarele român şi coreean, pentru dezvoltarea relaţiilor economice şi comerciale dintre cela două ţări, menţionează A.C.T.C. Convorbiri româno-malteze LA VALLETTA 13. — Trimisul special al Agerpres, N. Puicea, transmite : La invitaţia guvernului Maltei, în capitala malteză a sosit o delegaţie română, condusă de Bujor Almăşan, ministrul minelor, petrolului şi geologiei. Delegaţia, însoţită de Alexandru Dragomirescu, însărcinatul cu afaceri a.i. al României la Roma, a fost primită de către Sir Anthony Mamo, guvernatorul general al Maltei, iar apoi de primul ministru, Dom Mintoff. Cu acest prilej, primul ministru maltez a relevat că rezultatele obţinute de România în dezvoltarea sa multilaterală, precum şi politica sa externă sunt cunoscute şi apreciate în Malta. Delegaţia română a avut, de asemenea, discuţii cu J. Micallef, ministrul industriei, agriculturii şi comerţului, Abert Hyzler, ministrul dezvoltării, şi J. Abela, ministrul finanţelor. Au fost trecute in revistă domeniile în care poate fi dezvoltată cooperarea economică şi tehnico-ştiinţifică româno-malteză. In cadrul celor două intîlniri s-a făcut un schimb de păreri privind posibilităţile de dezvoltare a relaţiilor dintre Malta şi România, exprimîndu-se dorința intensificării legăturilor bilaterale în diferite domenii. "OOOOOOOOOOOOOOOQOOOOOOOOOCP • DIRECTORUL general al UNESCO, René Maheu, l-a primit in audiență pe ambasadorul Valentin Lipatti, delegat permanent al României pe lingă UNESCO, cu ocazia plecării sale definitive din post. Cu acest prilej, au fost discutate aspecte privind cooperarea dintre țara noastră și UNESCO. Ziua naţională a R.D.P. a Yemenului POPORUL Republici Democratice Populare a Yemenului sărbătoreşte, la 14 octombrie, Ziua sa naţională. Cu opt ani în urmă, în 1963, în Aden izbucnea răscoala armată anticolonialistă, care a fost încununată de succes la 30 noiembrie 1967, punînd capăt îndelungatului „protectorat“ britanic (128 ani). Cucerindu-şi independenţa (luna viitoare se împlinesc patru ani de la acest eveniment memo-orabil din istoria acestui stat), poporul Republicii Democratice Populare a Yemenului a depus şi depune eforturi susţinute în vederea înlăturării înapoierii economice sociale, culturale. Infrîngînd o serie de dificultăţi, inclusiv tentativele reacţiunii de a reinscăuna forţele alungate de popor, K.D.P.V. a promulgat legea reformei agrare, a declarat resursele naturale drept proprietate a naţiunii, alocă fonduri pentru crearea de obiective economice şi social-culturale, desfăşoară o politică externă în slujba cauzei progresului şi păcii, pe coordonatele luptei antiimperialiste. Republica Socialistă România, care sprijină cu fermitate lupta tinerelor state naţionale pentru consolidarea independenţei politice şi economice, a stabilit relaţii diplomatice cu R.D.P. a Yemenului, între cele două ţări dezvoltindu-se permanent colaborarea economică, tehnico-ştiinţifică şi culturală reciproc avantajoasă. Cu prilejul recentei vizite în România a delegaţiei Frontului Naţional din R.D.P. a Yemenului au fost semnate o serie de acorduri în folosul întăririi continue a cooperării, in diferite domenii de activitate, a dezvoltării prieteniei intre cele două state şi popoare. Cu prilejul Zilei naţionale a R.D.P. a Yemenului, oamenii muncii, poporul român adresează călduroase felicitări poporului acestei ţări şi ui urează să dobîndească noi realizări pe calea progresului. Aniversarea proclamării Republicii Malgaşe ASTAZI, poporul malgaş (din insula Madagascar) aniversează 11 ani de la proclamarea Republicii Malgaşe. Țară cu o economie precumpănitor agrară, Republica Malgaşă, a dobindit, din 1960 încoace, (la 2 aprilie 1960 a devenit independentă) realizări însemnate pe calea progresului economic, social şi cultural. Au fost obţinute rezultate pozitive atît in agricultură, unde lucrează circa două treimi din populaţia activă, cit şi ia crearea unei baze industriale. Al doilea plan cincinal (1968—1972) se axează pe dezvoltarea producţiei de orez, sporirea unităţilor industriale, îmbunătăţirea reţelei de transport şi a învăţămîntului. Un rol activ în înfăptuirea programelor de dezvoltare a ţării şi in promovarea intereselor oamenilor muncii îi joacă Federaţia sindicatelor muncitorilor din Madagascar (FISEMA). In domeniul Internaţional, Republica Malgaşă desfăşoară o politică de pace şi colaborare cu toate ţările lumii. Intre România — unul din primele state ce a recunoscut independenţa Madagascarului — şi Republica Malgaşă s-au stabilit relaţii diplomatice şi se dezvoltă, pe baza unor acorduri avantajoase ambelor ţări, legături economice, comerciale şi cultural-ştiinţifice. Vizitele efectuate de ministrul de externe maigaş la Bucureşti (1969) şi de ministrul de externe român la Tananarive (1970) au facilitat o mai bună cunoaştere reciprocă şi amplificarea relaţiilor bilaterale. Anul acesta o delegaţie a P.C.R. a participat la cel de-al 4-lea Congres al partidului „Congresul pentru independenţa Madagascarului“ şi o delegaţie a Consiliului Central al U.G.S.U. a luat parte la cel de-al 4-lea Congres al FISEMA. De ziua sărbătorii naţionale a poporului malgaş, oamenii muncii, poporul român îi transmit cordiale felicitări şi cele mai bune urări de prosperitate. epamu cosHumi • „ZIUA ROMÂNIEI“ la Tirgul internaţional de la Bagdad • PREŞEDINTELE egiptean şi-a încheiat vizita în U.R.S.S. • CONFERINŢA de la Brighton • HAILE SELASSIE şi-a încheiat vizita în R. P. Chineză • AMBASADORUL extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Socialiste România in Republica Turcia, George Marin, şi-a prezentat scrisorile de acreditare preşedintelui Republicii Turcia, Cevdet Sunay. • INSTITUTUL pentru relaţii culturale , din Stuttgart (R.F.G.) a acordat la 9 octombrie, profesorului dr. Cornel Kimxe, directorul Muzeului Brukenthal din Sibiu, medalia pentru contribuţia la dezvoltarea relaţiilor culturale internaţionale. • GRUPUL DE OFIŢERI ROMANI, condus de generalul de armată Ion Tutoveanu, comandantul Academiei Militare, care se află la odihnă în R. P. Chineză, s-a intîlnit cu Li Dă-sin, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, şeful Direcţiei generale politice a Armatei Populare Chineze de Eliberare, şi Pin Sao-hui, membru al C.C. al P.C. Chinez, locţiitor al şefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare. Cu acest prilej, a avut loc o convorbire cordială, prietenească • LA 13 octombrie, a avut loc la Panmunjon cea de-a patra întîlnire din cadrul convorbirilor preliminare între societăţile de Cruce Roşie din R.P.D. Coreeană şi din Coreea de sud. Conducătorul părţii nord-coreene a propus, cu acest prilej, încheierea, pînă la sfârşitul acestei luni, a convorbirilor preliminare şi începerea convorbirilor propriu-zise la data de 10 decembrie a.c. • HAILE SELASSIE, Împăratul Etiopiei, şi-a încheiat vizita oficială în R.P. Chineză, anunţă agenţia China Nouă. • MIERCURI, preşedintele Republicii Arabe a Egiptului, Anwar Sadat, şi-a încheiat vizita oficială în U.R.S.S., efectuată la invitaţia C.C. al P.C.U.S., a Prezidiului Sovietului Suprem şi a guvernului sovietic. In legătură cu această vizită, informează agenţia TASS, urmează să fie dat publicităţii un comunicat comun. • MIERCURI dimineaţa au început la Brighton lucrările celei de-a 89-a conferinţe anuale a Partidului conservator din Marea Britanie. In prima zi a reuniunii, au fost dezbătute problemele aderării Angliei la Piaţa comună. • LA SALZBURG (Austria) s-au încheiat recent lucrările Adunării generale a Consiliului internaţional de filozofie şi ştiinţe umanistice (CIPSH) — importantă organizaţie ştiinţifică internaţională neguvernamentală, a cărei activitate se desfăşoară sub patronajul direct al U.N.E.S.C.O. Ca vicepreşedinte al CIPSH a fost ales şi reprezentantul român, academicianul Emil Condurachi. • ÎN CADRUL Tirgului Internaţional de la Bagdad, a fost organizată o „ZI a României“. Televiziunea irakiană a transmis imagini de la pavilionul românesc, postul de radio Bagdad a difuzat un interviu acordat de directorul pavilionului, iar ziarele din Bagdad au inserat articole despre comerţul exterior al României. • LA MISTELBACH, in imediata vecinătate a Vienei, are loc o „Săptămînă românească“, grupind o serie de manifestări cultural-artistice , o expoziţie intitulată „Imagini din România", o selecţie reprezentativă de cărţi româneşti din cele mai diferite domenii, şi o gală de filme artistice şi documentare româneşti. • MARŢI a avut loc la Paris o seară culturală românească. Scriitorul francez Georges Pillement şi-a împărtăşit impresiile culese, în cursul unei recente călătorii în România. A urmat un recital de muzică populară susţinut de naistul Gheorghe Zamfir şi orchestra sa, care întreprinde un turneu de concerte in Franța. Plenara C.C. al Partidului Muncii din Albania TIRANA 13 (Agerpres). — După cum informează agenţia A.T.A., la 12 octombrie 1971, s-a întrunit sub conducerea lui Enver Hodja, prim-secretar al C.C. al P.M.A., a 13-a plenară a Comitetului Central al Partidului Muncii din Albania, pentru a examina rapoartele ce urmează să fie prezentate Congresului al VI-lea al partidului. Plenara a aprobat in unanimitate raportul privind „Activitatea Comitetului Central al P.M.A.“, care va fi prezentat la cel de-al VI-lea Congres al P.M.A. de tovarăşul Enver Hodja, precum și raportul privind „Directivele Congresului al VI-lea al P.M.A pentru cel de-al 5-lea plan cincinal (1971—1975) de dezvoltare economică şi culturală a R. P. Albania“, care urmează a fi prezentat de tovarăşul Mehmet Shehu, membru al Biroului Politic al C.C. al P.M.A., preşedintele Consiliului de Miniștri. REDACŢIA SI ADMINISTRAŢIA 5 Bucureşti. Piaţa Scînteii. Telefoane 17 60 10 ; Secţia Scrisori : 17 74 25 ; Administraţia : 17 38 52. Tiparul Combinatul Poligrafic Casa Scînteii Abonatie se fac prin oficiile poştale, factorii poştali şi difuzorii voluntari din întreprinderi şi instituti *0240