Munca, ianuarie 1972 (Anul 28, nr. 7505-7529)

1972-01-15 / nr. 7516

Simbata In ianuarie 1972 Revista săptămînii interne CONTINUITATE încheiem astăzi o nouă săptămină, a doua din acest an. O încheiem cu satisfacția deosebită pe care ți-o dă faptul că poporul nostru, unindu-și mai strîns forțele și conștiințele, a continuat să obțină, în toate domeniile de activitate, noi și importante succese. Rememorăm cîteva din împlinirile săptăminii : la Combinatul chimic craiovean, în prima decadă, planul la producția marfă a fost depășit cu un milion de lei ; la Tr. Severin, fabricile tinerei platforme industriale (C.E.I.L.) lucrează din plin, ceea ce se remarcă și în bilanțul făcut , mari cantități de furnire, plăci fibro-lemnoase și au fost livrate intr-un mobilă ritm superior prevederilor calendaristice ; colectivul uzinei „Laminorul“ din Brăila a produs, în plus, 500 tone laminate ; unitățile industriale din județul Cluj au realizat, peste prevederi, produse în valoare de zeci de milioane de lei. Multiplicate la scara întregii țări, asemenea fapte ne arată că anul 1972, anul calității, al eficienței sporite, anul perfecționării muncii și creației materiale și spirituale, debutat bine. Este, de altfel, a ceea ce ne-am dorit. Aspirăm continuu spre mai mult, mai bun : vrem ca patria noastră aflata într-o etapă a dezvoltării sale nouă să urce, într-un ritm plin de dinamism, noi trepte ale progresului, civilizației, bunăstării. Succesele de acum, așezate pe postamentul solid, trainic al celor trecute, au în ele puterea de a ne prefigura viitorul. Pe asemenea coordonate se fixează, firește, Chemarea organizației de partid și Consiliului Frontului Unității Socialiste din sectorul VII al municipiului București adresată tuturor organizațiilor de partid și Consiliilor iii Socialiste Frontului Unitădin Capitală. Cum era și normal lozinca „Fiecare cadru de conducere, salariat, locuiitor — un slujitor devotat al intereselor societății, un militant pentru promovarea eticii și echității principiilor socialiste, un bun gospodar“ a găsit un viu și larg ecou. Ea se înscrie în preocupările generale ale poporului, concentrate în direcția perfecționării relațiilor din societate, al responsabilității te față de ansamblul comunissarcinilor acestei etape. Ziarele de joi au publicat Chemarea la întrecere pentru îndeplinirea și depășirea planului pe 1972 adresată de Consiliul popular al județului Hunedoara, tuturor consiliilor populare județene din Republica Socialistă România. Semnificația acestei chemări este profundă întrucit toate angajamentele formulate se întemeiază pe valorificarea de noi resurse interne în domeniul organizării și conducerii întregii activități, fie că ea privește industria locală, sectorul de proiectare-sistematizare, construcții-montaje, învățământul, cultura, sau gospodăria comunală și locativă. Ecoul acestei chemări este mare pentru că ea s-a născut într-un climat politic deosebit, de avînt creator, de entuziasm, de angajare socială totală pentru înflorirea României, a harnicului și talentatului nostru popor. In săptămână pe care o comentăm au început pregătirile pentru adunările generale ale oamenilor muncii din întreprinderi și centrale. Formă eficientă de participare a maselor largi la conducerea activității economico-sociale, ele vor analiza, pe baza bilanțului, rezultatele muncii desfășurate în primul an al cincinalului, vor dezbate măsurile necesare pentru asigurarea condițiilor de realizare ritmică și de depășire a sarcinilor de plan pe 1972, vor supune aprobării adunării generale angajamentele în întrecere și proiectele de colective, vor alege contracte reprezentanții oamenilor muncii pentru completarea organelor de conducere colectivă ale întreprinderilor și centralelor industriale. Prin urmare, ordinea de zi este foarte bogată. Eficiența dezbaterilor, calitatea propunerilor ce se vor face pentru activitatea viitoare depinde, deci, de modul în care aceste adunări vor fi pregătite, de grija cu care organele administrative și sindicale vor crea toate condițiile ca un număr câ mai mare de oameni ai muncii să-și spună deschis părerea, să-și aducă aportul la soluționarea problemelor pe care le ridică activitatea noastră în 1972. Revista săptămînii interne consemnează ca un important eveniment Plenara Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor. Intr-un spirit de înaltă exigență și răspundere a fost analizată activitatea desfășurată de organizațiile sindicale în 1971, precum și sarcinile ce le revin în acest an pentru mobilizarea largă a maselor la îndeplinirea exemplară și depășirea prevederilor planului de stat pe 1972. Totodată, a fost examinată activitatea desfășurată de organele și organizațiile sindicale pentru selecționarea, promovarea, educarea și instruirea cadrelor ; s-a luat în dezbatere Raportul cu privire la execuția bugetului pe anul 1971. Corespunzător acestor probleme, plenara a adoptat documente de o mare însemnătate, publicate de ziarul nostru. Am cita doar Hotărîrea privind îmbunătățirea participării sindicatelor la organizarea și desfășurarea întrecerii socialiste și acordarea stimulentelor morale și materiale fruntașilor și colectivelor fruntașe. Hotărirea referitoare la execuția bugetară pe anul 1971 și aprobarea bugetului Consiliului Central al U.G.S.R. pe anul 1972. Scrisoarea adresată de plenară Comitetului al Partidului Comunist Central Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu exprimă hotărîrea fermă a celor 5 milioane de oameni ai muncii din țara noastră, organizați în sindicate, de a milita pentru înfăptuirea politicii interne și externe a partidului, de face totul pentru valorificaarea capacităților creatoare ale tuturor în efortul general consacrat înfăptuirii obiectivelor economice și social-culturale ale actualului plan cincinal. In contextul muncii avîntate în care ne aflăm toti angajați, mai notăm printre evenimentele săptămînii Plenara Consiliului Uniunii Naționale a Cooperativelor Agricole de Producție care a hotărit, în unanimitate, de a convoca la 21 februarie 1972 cel de-al II-lea Congres. In telegrama adresată Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu, se exprimă angajamentul ferm Consiliului, al tuturor membrilor cooperatori de a se găsi cele mai corespunzătoare măsuri care să determine punerea mai bine în valoare a imenselor rezerve și posibilități de care dispune agricultura cooperatistă în scopul creșterii substanțiale a producției agricole, sporirii cantităților de produse agroalimentare destinate fondului central al statului, îmbunătățirii retribuirii muncii membrilor cooperatori. ...Am încheiat cea de a doua săptămână din acest an. Evenimentele, faptele consemnate ne indică existența unor preocupări majore a unei continuități statornice : întregul popor este angrenat cu toate forțele și capacitățile sale la opera de dezvoltare a succeselor obținute. FLORIN PANTELIMONESCU LOTO NUMERE EXTRASE LA TRAGEREA DIN 14 IANUARIE 1972 FOND GENERAL DE CÎȘTIGURI: 1.234.541 lei EXTRAGEREA I 1 55 33 81 80 64 50 70 18 73 Fond de cîștiguri : 595.553 lei EXTRAGEREA II-a : 61 49 34 66 45 63 21 Fond de cîștiguri : 638.988 lei. întreprinderea de industrie locală „RETOR Tg. Mureș, Str. Recoltei nr. 2 ANGAJEAZĂ DE URGENȚĂ: Un inginer mecanic (termoenergetic, electromecanic), pentru ocuparea postului de șef serviciu mecanic șef-investiții la Centrala întreprinderii. Condiții de angajare conform H.C.M. nr. 914/1968. Salarizare de la 2.550—3.100 lei. Informații suplimentare se pot primi de la Biroul personal al întreprinderii, telefon 13081-82-83. I S2SBH TAMARA LIMBAȘANU, meteorolog de serviciu la Institutul de meteorologie și hidrologie ne comunică : Vremea se menține friguroasă, geroasă noaptea în estul țării, unde din nou minimele vor coborî pe alocuri sub —25 grade, iar în restul țării vor oscila între —10 și —17 grade. Temperaturile maxime vor rămîne și mîine in Moldova sub —10 grade, iar în celelalte regiuni vor oscila între —10 și 6 grade. Cerul va fi mai mult senin, exceptînd Banatul și Oltenia, unde sînt posibile înnourări pronunțate, vîntul va sufla slab pînă la potrivit cu intensificări locale în Moldova și pe HSborai. MUNCA Festivitatea inminării distincției pentru locul I pe țară in întrecerea patriotică, municipiului Bacău de Ieri, după-amiază, la Casa cultură a sindicatelor „Vasile Alecsandri“ din Bacău. in cadrul unei adunări populare, a avut loc festivitatea inminării Diplomei Premiului care atestă muninicipiului Bacău locul I pe țară în întrecerea patriotică pe 1971 pentru buna gospodărire și înfrumusețare a localităților. In cuvîntul său tovarășul Ion Icchim, prim-secretar al Comitetului municipal de partid și primar al municipiului, a subliniat faptul că, în anul care a trecut, cetățenii Bacăului au realizat lucrări edilitar-gospodărești în valoare de 94 000 000 lei, cu peste 50 la sută mai mult decât prevedea angajamentul inițial, revenind cite 1 020 lei de fiecare locuitor. S-au construit și reparat 243 O0f mp străzi, au fost amenajate 241 ha spații verzi, s-au plantat 17 000 arbori și arbuști, au fost construite 14 terenuri sportive, 32 km diguri, etc. Cuvinte de salut și felicitări celor evidențiați au fost adresate de către tovarășul Petre Blejovici, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Comitetului de stat pentru economia și administrația locală, și Gheorghe Roșu, prim-secretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R. în încheiere, adunarea a adoptat cu însuflețire textul unei telegrame adresate Comitetului Central al P.C.R.. tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în care, printre altele, se face cunoscut angajamentul cetățenilor băcăuani de a efectua pentru acest an, prin muncă patriotică, lucrări de sistematizare urbanistică și edilitargospodărești în valoare de 50 000 000 lei. (Iacob Lupu). INFORMAȚII Sub auspiciile Institutului român pentru relațiile culturale cu străinătatea, vineri la amiază, la Casa de cultură a I.R.R.C.S. din Capitală, a avut loc vernisajul unei expoziții de fotografii, înfățișind aspecte din munca și viața locuitorilor satului coreean aflat in continuu progres. La Ateneul Român s-a deschis vineri, sub auspiciile Consiliului Culturii și Educației Socialiste, o expoziție de artizanat, din Cuba. ★ Vineri a avut loc ședința anuală a Comitetului național F.R.C. la care au luat parte membrii comitetului, reprezentanți ai ministerelor și altor instituții centrale interesate in colaborarea cu Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură. In zilele de 13 și 14 ianuarie s-au desfășurat in Capitală lucrările ședinței Consiliului sanitar superior și a Colegiului Ministerului Sănătății Au luat parte academicieni, cadre universitare din întreaga țară, conducători ai direcțiilor sanitare județene, specialiști în probleme de igienă, reprezentanți ai unor ministere și instituții centrale. ★ ★ VIZITAȚI: Muzeul literaturii române Microinterviu cu DORIN GROSU, muzeograf principal Distinsul om de cultură, academicianul Perpessicius, nota cîndva despre Muzeul literaturii române „înainte de a deveni acel institut de cercetări științifice, pe care viitorul îl ascunde încă în scutecele lui, Muzeul literaturii române cată să fie altarul pe care flacăra verbului românesc, întrupat in cele mai frumoase opere ale scriitorilor să continue să ardă, să lumineze și să încălzească Adăpostit într-o casă-monument de arhitectură din strada Fundației, muzeul este o carte deschisă pentru toți cei care doresc să cunoască pe viu istoria scrisului românesc. Interlocutorul nostru a avut amabilitatea să prezinte viitorilor vizitatori" Cîteva „capitole“ ale acestei cărți care trebuie răsfoită de noi toți. — Vorbiți-ne, vă rugăm, despre cele mai prețioase colecții aflate în patrimoniul muzeului. Muzeul deține un amplu patrimoniu constituit din mai bine de 15 000 de documente literare, o bibliotecă documentară de peste 24 000 de piese și un însemnat număr de obiecte rămase de la scriitori. El este unul din primele muzee consacrate unei întregi literaturi naționale. Colecțiile cuprind valoroase manuscrise, scrisori, acte, fotografii aparținînd scriitorilor Alecsandri, Eminescu, Caragiale, Coșbuc, Rebreanu, Arghezi, Ion Vinea și alții, ediții princeps, ale operelor fundamentale, ediții de autor și posedă aproape totalitatea manuscriselor sadoveniene cunoscute pînă în prezent. — Există săli consacrate anumitor scriitori? — Iimind firul călăuzitor, vizitatorul descoperă find pe rînd cele mai vechi monumente ale literaturii române scrise, pînă la primul război mondial. O sală anume este consacrată poetului nostru național Mihai Eminescu. In spațiul mai restrins oferit de sălile de la parter sînt concentrate personalitățile scriitoricești ale marii efervescențe literare ce începe in anii de după primul război mondial continuind pînă în zilele noastre. S-a căutat a se oferi vizitatorului o imagine cit mai pregnantă a dezvoltării scrisului și artei literare românești ca și a contribuției unor personalități literare la seculara luptă de eliberare națională și socială a poporului român. Printre primele manifestări publice organizate de muzeu s-a înscris simpozionul „Mihai Eminescu“ care a avut loc ieri seară în fața unui numeros auditoriu. Conducerea muzeului, în colaborare cu instituțiile culturale ale sindicatelor, va organiza expoziții și expuneri despre viața și activitatea scriitorilor noștri de-a lungul secolelor. LA CLUJ : Restaurantul dietetic „Dorna" .* Continuind acțiunea de diversificare și îmbunătățire a activității rețelei comerciale, întreprinderea de alimentație publică „Someșul“ din Cluj, a deschis pe str. Dr. Petru Groza un restaurant dietetic — „Dorna“. Noul restaurant dispune de o capacitate de servire de 35 locuri pe schimb, cu posibilități de a se extinde spațiul in viitor. Consumatorilor le sunt oferite mîncăruri variate. Conducerea unității a consultat din prima zi un număr însemnat de consumatori pentru a se cunoaște părerea in vederea îmbunătățirii meniurilor și a modului de servire. Cămin modern pentru muncitori In Oradea a fost inaugurat un modern cămin pentru muncitorii de la uzinele „înfrățirea“. Noul edificiu social poate adăposti 320 de locatari. Căminul dispune de o bibliotecă cu circa 2 700 volume, club și un grup sanitar. In curind va începe construcția celui de al 2-lea cămin avind o capacitate de circa 300 locuri. 100 inovații — 7683 000 lei Cercul inovatorilor de la Uzina „Electromotor“ Timișoara a desfășurat în anul trecut o activitate bogată, care se concretizează în 100 inovați aplicate, ce au adus economii postcalculate de 7 683 000 lei. Valoarea economiilor din inovații realizate anul trecut este mai mare de aproape 3 ori față de 1970. Pagini despre tractorul românesc Prin grija comitetului oamenilor muncii și a comitetului sindicatului de la uzina de tractoare din Brașov“, s-a editat o monografie „Uzina de tractoare din Brașov“, consacrată aniversării 25 de ani de la fabricația a primului tractor românesc. Lucrarea, editată in limbile română, franceză și engleză și bogat ilustrată, prezintă tipurile de tractoare fabricate aici, caracteristicile lor tehnico-funcționale, trecutul și prezentul uzinei, înaltul nivel tehnic al producției. Rubrică realizată de L. DOJA și cu A. LUSCALOV sprijinul corespondenților I I SPORT • SPORT  DIALOG EPISTOLAR (2) de ION CHIRILĂ EUGEN STANESCU — București. „Vă rog să-mi spuneți cîți atleți români au îndeplinit pină la această dată baremul olimpic și care sunt aceștia". Baremul fixat de F.R.A. (și care, in unele cazuri, depășește pe cel olimpic) a fost îndeplinit de 9 atlete și... 4 atleți : Argentina Menis (61,08), Olimpia Cataramă (60,50), Lia Manoliu (60,08), Carmen Ionescu (57,18) — disc ; Valeria Bufanu, 12,9 — 100 m — garduri ; Ileana Silai, 200,9 — 800 m ; Cornelia Popescu, 1.87 — înălțime ; Mariana Gott. 11,5 — 100 m ; Ana Sălăgean (17,03) și Valentina Cioban (17,22) — greutate ; Viorica Viscopoleanu 6,51 — lungime ; Rafira Fița, 12 03.0 — 800 m ; Marian Becker, 57,62 — suliță; Carol Corbu, 17,12 — triplusalt ; Csaba Dósa, 2,20 — înălțime ; Vasile Bogdan, 7810 — decatlon ; Gheorghe Cefan, 8 31.0 — 3000 m obstacole. După cum vedeți, fetele o conduc detașat (13—4) in meciul cu băieții. Se continuă, de fapt, tradiția... matriarhală în atletismul nostru, reprezentată prin cele două medalii de aur de la Tokio (Iolanda Balaș, Mihaela Peneș) și celelalte două de la Ciudad de Mexico (Lia Manoliu, Viorica Viscopoleanu). ALEXANDRU PAULESCU — București. „...Memorabilul meci Năstase—Smith a fost momentul care m-a determinat să vă scriu aceste rînduri. Sunt un modest mînuitor al rachetei de tenis, un amator obscur al sportului alb, jucător sebită atracție pentru acest sport, atracție întructiva justificată de anumite manifestări doveditoare ale unui talent apreciat, din păcate, la nivelul modest al unui grup restrins de admiratori din asociația sportivă a stituției noastre. Am inajuns, însă, la o virstă cînd certitudinile sînt necesare... Am peste 30 de ani și nu-mi mai pot permite să continui pe o cale unde consacrarea s-ar lăsa mult așteptată. In ultimii ani îmi scade forța, îmi scade precizia și simt nevoia unui imbold... Pe scurt, m-ar interesa dacă s-ar putea organiza un test al aptitudinilor mele, efectuat de specialiști ai Federației de tenis, pentru o eventuală promovare. Sunt hotărit să sacrific totul pentru a mă profila pe sportul de performanță. Vă rog să binevoiți a-mi răspunde la această scrisoare“. Stimate tovarășe Paulescu, sunt mișcat de elanul dv. tineresc, mai ales că sunteți decis să faceți orice sacrificiu pentru sportul de performanță, la o virstă cînd, așa cum recunoașteți, precizia și forța scad. Cu privește testul organizat cu participarea Federației, aici cred că entuziasmul depășește canoanele tradiției : nu-mi amintesc ca Țiriac sau Năstase să fi solicitat un asemenea test... Fără să vă descurajez, trebuie să vă spun că e greu să contați pe o afirmare în tenis la o virstă cînd Țiriac se retrage din echipa națională. Rămîn în admirația dv. pentru faptul că aveți disciplina jocului la orele cinci dimineața. Eu nu reușesc să fac asta, deși țin din cînd in cînd racheta în mină. Vă felicit. Încă odată, pentru... tinerețe, adică pentru acea stare de spirit care vă mentține la vârsta... întrebărilor. * Apropo de tinerețe. Recent un reporter al revistei franceze „Lui“ l-a întrebat pe octogenarul Charlie Chaplin : „Ce proiecte aveți maestre ?“ La care, venerabilul actor a răspuns cu multă seriozitate : „Aș vrea să mai am un copil, dar, din păcate, soția mea Oana (46 de ani) nu prea mai are virstă potrivită...“. LILIANA LUIZA LICA — București. „Sunt o tinăra in virstă de 23 de ani, casnică, și aș dori foarte mult să activez într-una din echipele noastre feminine de fotbal. Prietena mea Sanda este animată de aceeași dorință. Ceea ce ne pune, insă, nn încurcătură este la ce club să ne adresăm în acest scop. Eu aș opta pentru clubul „Traviata", dar Sanda înclină pentru „Venus“. V-am ruga să ne dați un sfat in legătură cu clubul cel mai bun și, totodată, să ne indicați adresa respectivi“. E greu să vă dau sfaturi. Cred, totuși, că e un un club mai „Traviata“ potrivit pentru o ..înaintașă mai zveltă“, eventual mai palidă, de tipul lui Cruyff. In schimb, „Venus“ se recomandă de la sine ca un dub pentru jucătoarele mai durdulii, după chipul și asemănarea gloriosului prototip de la Luvru. Lăsind gluma la o parte, vă comunic pe această cale că „Venus“ se află pe B-dul Armata Poporului, la F. C. „București“, iar „Traviata" aparține uzinei „Electronica“, sediul fiind pe str. Bakiului... Mult succes în meciul de selecție... de ora 5 dimineața, pe terenul „Venus“. De foarte tinăr am simțit o deo Exemplu de fair-play • Jimmy Greaves, unul dintre cei mai buni fotbaliști englezi ai deceniului trecut, care in toamna lui ’71 a abandonat activitatea competițională, a înscris în 14 ani nu mai puțin de 357 de goluri, dintre care 44 pentru reprezentativa Angliei în care a jucat de 57 de ori. Greaves a jucat, în renumitele formații Chelsea, Tottenham, A.C. Milan (Italia) și West Ham United. In tot timpul carierii sale Greaves nu a fost eliminat de pe teren. Pentru cei mici . In marele parc din Ljubljana (Iugoslavia), unde este amplasată și celebra sală Tivoli, care a găzduit campionate mondiale și europene la hochei pe gheață și tenis de masă abundă amenajările sportive. Aici, copiii au la dispoziție terenuri de baschet, handbal, volei, fotbal, mese din beton pentru pingpong, piste de popice, bare de gimnastică și platforme de beton pentru patinajul pe rotile. Pelé pe ecrane • Renumitul fotbalist brazilian Pele joacă rolul principal intr-un film turnat la Sao Paolo, in care se evocă răscoala sclavilor din Brazilia de acum mai bine de patru secole. Campionatul ucenicilor • La uzina metalurgică Csepel din Budapesta, se dispută an de an interesant campionat al de fotbal al ucenicilor. Anul acesta va avea loc cea de a 25-a ediție a campionatului. Cantonament în liga a doua . La unele echipe profesioniste de fotbal din liga a II-a a Angliei jucătorii sunt obligați să intre într-un cantonament de 24 de ore nu înaintea meciurilor, ci după pentru refacerea organismului. Un club exigent . In Elveția există un club al apliniștilor, A.C. Jungfrau, la care pot deveni membri numai acei turiști care reușesc să urce la refugiul alpin din masivul Jungfrau din Alpi, aflat la 3 400 m altitudine. Candidații trebuie să ia de acolo un formular de adeziune merotat și ștampilat nude către conducerea clubului și depozitat în acest loc. In marile competiții europene de baschet Competițiile europene de baschet au programat noi meciuri în cadrul grupelor „sferturi“ de finală. In „Cupa campionilor europeni“ (masculin) s-a disputat partida derbi dintre cunoscutele echipe Real Madrid și Ignia Varese. Meciul, care a avut loc la Madrid, s-a încheiat cu scorul de 76- 71 in favoarea baschetbaliștilor spanioli. Intr-un alt joc, Panathinaikos Atena a întrecut pe teren propriu cu scorul de 70—55 formația belgiană Lierre. Pagina a 5-a _ _____ ____ _____ _____ J POPICE 03 • Zilele, acestea, secretarul general al federației noastre de popice, Ladislau Szocs, ne-a furnizat unele amănunte interesante cu privire la noul sezon competițional, care se anunță bogat in confruntări internaționale și republicane. Dar să ne referim mai întîi la competițiile interne. Sîmbătă, 5 februarie, va începe returul primei divizii feminine și masculine. Reamintim că la actuala ediție participă un număr mai mare de echipe , 20 de fete și 20 de băieți, repartizate in aite două serii. Returul se desfășoară pe parcursul a 9 săptămini, pînă la 7 mai. Urmează turneul final, în două etape : 12—14 mai la Buzău și 11—18 iunie la Brașov. Peste puțin timp, echipa feminină de popice a României va susține un examen dificil : își va apăra, în deplasare, titlul de campioană mondială, pe care îl deține de șase ani. Jucătoarele noastre au cucerit de trei ori consecutiv titlul suprem : 1966 la București, 1968 la Linz-Austria și 1970 la Bolzano-Italia. De asemenea, formația masculină a cîștigat campionatul mondial în 1966, iar în 1970 a cucerit medalia de argint. Acum lotul feminin ca și cel masculin urmează un program de pregătire în vederea noii ediții a „mondialelor“, care se vor desfășura la Split (Iugoslavia), între 28 mai și 5 iunie. M.B. I Wim WmMSIE —SIMBATA— 15 Ianuarie 1972 PROGRAMUL: 16.00 Muzică și actualități 7.00 Radiojurnal 8.30 La microfon, melodia preferată 11.05 Melodii 1972 — muzică ușoară 13.00 Radiojurnal 13.30 Radiorecording 16.00 Radiojurnal 17.30 Cîntece de nuntă și jocuri populare 18.00 Orele serii 20.05 Zece melodii preferate 20.45 La hanul melodiilor 21.30 Revista șlagărelor 22.00 Radiojurnal 22.30 Expres melodii PROGRAMUL U 6.00 Program muzical de dimineață 7.00 Radiojurnal 8.05 Emisiune pentru pionieri 9.15 Muzică populară 10.30 Invitații noștri, preferații dumneavoastră: Dan Spătaru, Viky, Raphael 10.50 Muzică populară 11.30 Soliști care ne-au vizitat țara 12.30 Muzică ușoară 13.00 Radiojurnal 14.05 De toate pentru toti (reluare) 15.20 Din dansurile populare 16.00 Radiojurnal 16.15 Oaspeți ai sălilor noastre de concert 17.05 Concert de muzică populară 17.50 Zece minute în compania orchestrei Roger Danneels 19.05 Melodii de estradă 19.30 Cîntece și jocuri populare 20.00 Concert simfonic 22.00 Seară de romanțe 22.30 Carnavalul ritmurilor —DUMINICA— 16 Ianuarie 1972 PROGRAMUL 1 6.05 Concertul dimineții 7.00 Radiojurnal 8.08 Ilustrate muzicale 9.00 Ora satului 10.00 Radiomagazinul femeilor 10.30 Parada cîntecului 11.05 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat 12.00 De toate pentru toți 13.00 Radiojurnal 13.30 Orchestra de muzică populară a Radioteleviziunii 14.00 Unda veselă 15.05 Concert de muzică populară 15.30 Recital de operetă Ion Dacian și Hilde Gueden 16.00 Estrada duminicală 19.00 Radiojurnal 20.40 Meridiane melodii 22.00 Radiojurnal 22.10 Panoramic sportiv 22.30 Aplauze pentru Josephine Baker și Gică Petrescu 23.00 Muzică de dans 0.03—6.00 Estrada nocturnă PROGRAMUL II 6.00 Matineu duminical 7.00 Radiojurnal 8.00 Teatru radiofonic pentru copii 9.00 Muzică ușoară 10.00 Avanpremieră 10.15 Corul „Madrigal"cotidiană 11.00 Concertul capodoperelor 13.00 Varietăți muzicale 14.05 Melodii populare 14.30 Cine știe, câștigă 15.00 Uverturi la opere celebre 17.05 Almanah sonor 18.00 Muzică populară 18.30 Gala marilor interpreți de operă 19.00 Romanțe 20.05 Concertul orchestrei simfonice a Radioteleviziunii Festival Mozart 22.00 Tn ritmul dansului 23.31 Canțonete cu Ion Piso. Nicolae Herlea și Ion Fălculete —SÎMBĂTĂ— 15 ianuarie 1972 16.30 Emisiune în limba germană 18.15 Ritm, tinerețe, dans 19.00 Rîul, ramul... 19.20 1001 de seri 19.30 Telejurnalul de seară 20.00 Săptămină Internațională 20.10 Tele-enciclopedia 20.50 Film serial INVADATORII (IX) 21.40 Medalion MIHAELA MIHAI 22.05 Telejurnalul de noapte 22.15 Campionatele europene de patinaj artistic Transmisiune directă de la Göteborg 23.20 Seară de romanțe cu IOANA RADU —DUMINICA— 16 ianuarie 1972 8.15 Gimnastică pentru toti 8.30 Cravatele roșii 10.00 Viata satului 11.10 Să înțelegem muzica 12.00 De strajă patriei 12.30 Emisiune în limba maghiară 14.00 Postmeridian 16.00 Film serial pentru tineret : Planeta giganților 16.55 Campionatele europene de patinaj artistic — transmisiune de la Göteborg 19.00 Vetre folclorice — MEHEDINȚI 19.20 1001 de seri 19.30 Telejurnalul de seară 20.20 Film artistic „Bancnota de un milion de lire sterline" 21.50 Alo, Sofia, aici București 22.50 Telejurnalul de noapte PROGRAMUL II 20.00 Festivalul Mozart 20.40 Săptămână culturală bucureșteană 21.45 Noutăți științifice și tehnice din lumea întreagă 21,55 Film serial „Invadatorii (VIII) — reluare Milii anului II — SCALA — 9 : 11,15 ; 13,30 ; 16, 18,30 ; 21 — BUCUREȘTI — 9 ; 11.15 : 13.30 ; 16,30 : 18,45 : 21. Să cumpărăm o mașină de pompieri — DOINA — 11,30 : 13.30 ; 16 , 18,15 : 20,30. Copacii mor în picioare — FESTIVAL — 9 ; 11 ; 13 ; 15 ; 19 ; 21 ; PATRIA — 9 ; 11,30 ; 14 ; 16,30 ; 19 ; 21;15 ; — LUCEAFĂRUL — 9 ; 11,15 ; 13,30 ; 16 ; 18,30 ; 21. — CAPITOL — 9;15 ; 11,30 ; 13,45 ; 16. Odiseea generalului Jose — CAPITOL — 20. De la 17 Ianuarie Love story — CAPITOL — 9;15 ; 11,30 ; 13,45 ; 16 ; 18,30 ; 21. — FAVORIT — 9.15 J U.30 : 13.45 : îs : I8,i5 : 20,30. B.D. la munte și la mare — VICTORIA — « : 1145 ; 13.30 ; 16 : 18.30 : 20.45. — AURORA — 9 : 11,15 : 13,30 : 15,45 ; 18 ; 20,15. — TOMIS — 9 ; 11.15 : 13,30 ; 15,45 ; 18.15 ; 20.30. Cea mai frumoasă soție — CENTRAL — 9.15 : 11.30 ; 13,45 : 16 ; 18,15 ; 20,30 Hugo și Josefina — TIMPURI NOI — 9—18.30 în continuare Program de desene animate — TIMPURI NOI — 20.15. Decolarea — MUNCA — 16 , 18 ; 20. GIULEȘTI 15,30 ; 17,45 ; 20. Cea mai frumoasă soție — FEROVIAR — 8,45 ; 11,15 ; 13.30 ; 16 , 18,30 ; 21. — MELODIA — 9 ; 11,15 ; 13,30 :16 ; 18,30 ; 20,45. — MODERN — 9 ; 11.15 : 13,30 ; 16 : 18,15 : 20,30 . Pădurea de mesteceni — VIITORUL — 16 ; 18 , 20. Trenul — EXCELSIOR — 9 ; 11,45 ; 14,30 ; 17,15 ; 20. — MIORIȚA — 9 : 11,45 ; 14,30 ; 17.15 . 20. Livada din stepă — CARA — 15,30 : 18 ; 20.15. FLAWaterloo — GRIVIȚA — 9 ; 12 ; 16 ; 19,30. — VOLGA — 9.30 ; 12,30 ; 16 : 19,15 — FLAMURA — 9 : 12,30 : 16 : 19.30. Sorgul roșu — PROGRESUL — 15,30 ; 18 : 20.15 : 12 oameni furioși — BUCEGI — 16 : 18:15 : 20,30 — GLORIA — 9 : 11,15 : 13,30 : 16 : 18,15 : 20,30. Poveste sîngeroasă — LA ROMÉT — 15,30 ; 17 30 : 19,30, Oliver — BUZESTi — 15,30 : 19. Nici un om pentru Camp Dietrich - FERENTARI - 15,30 ; 18 ; 20,15. Anna celor o mie de zile — FLOREASCA — 15,30 ; 19. Castanele sunt bune — ÎNFRĂȚIREA ÎNTRE POPOARE 1 — 15,30 ; 17,45 ; 20. Anna celor o mie de zile — ARTA — 15,30 ; 19,15. Steaua de tinichea — LAIMINA — 9—21 în continuare — CRINGASI — 15,30 ; 18 , 20.15. I Duel straniu — PACEA — 15,45 ; 18 : 20. Floarea de cactus — UNIREA — 15,30 ; 18 ; 20. — 1 POPULAR — 10 : 15,30 : 18 , 20.15. Scoate-U pălăria cină săruți — LIRA - 15.30 : 18 : 20.15. I Marele premiu — DRUMUL SĂRII - 15.30 . 19. Floarea soarelui — VITAN — 15,30 : 18 . 20.15. I Tick. Tick. Tick — RAHOVA — 14.30 : 16.30 : 18,30 : 20:30 Ritmuri spaniole — LOR 15.30 : 17,45 : 20. MOȘII Articolul 420 — COSMOS — I 15.30 : 19. Vinovatul este in casă — CLUBUL UZ. REPUBLICA — rulează în ziua de 16 ianuarie.