Munca, ianuarie-martie 1976 (Anul 32, nr. 8314-8326)

1976-01-04 / nr. 8314

Proletari din toate tarile, unifi-vul ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMÂNIA Duminică 4 ianuarie 1976 Anul XXXII nr. 83148 pagini 50 bani MESAJUL adresat întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, la posturile de radio și televiziune, de secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem activitatea anului 1975 și, totodată, a cincinalului 1971—1975 cu remarcabile realizări în dezvoltarea economicosocială a patriei, în ridicarea bunăstării materiale și spirituale a întregului nostru popor. Și în acest an industria socialistă a continuat să se dezvolte în ritm înalt. A crescut, de asemenea, producția agricolă, s-au realizat mari progrese în toate sectoarele de activitate economică. Au înregistrat un nou și puternic avînt invățămîntul, știința, cultura — factori determinanți ai mersului înainte al societății socialiste. Cincinalul 1971—1975 se caracterizează prin dezvoltarea impetuoasă a forțelor de producție pe întreg teritoriul țării, prin creșterea naționale, puternică a bogăției a avuției întregului nostru popor. S-au perfecționat relațiile de producție și sociale, s-a ridicat pe o treaptă nouă democrația socialistă, s-a creat cadrul tot mai adecvat pentru participarea maselor largi de oameni ai muncii la conducerea vieții economico-sociale, la făurirea conștientă a propriului viitor. Ca rezultat al strălucitelor realizări, concretizate sintetic in creșterea venitului național cu peste 70 la sută, s-au îndeplinit in întregime prevederile cincinalului cu privire la ridicarea nivelului de trai material și spiritual al tuturor oamenilor muncii. Trebuie să subliniez totodată că în acest cincinal, inclusiv în anul 1975, a fost necesar să facem față unor greutăți — cum au fost inundațiile, seceta — să învingem o serie de lipsuri și deficiențe manifestate în unele sectoare de activitate, să depășim unele influențe ale fenomenelor de criză ce domină lumea capitalistă și care s-au răsfirnt într-o anumită măsură și asupra economiei țării noastre, ca de altfel asupra întregii economii mondiale. Cu toate acestea, înfăptuind neabătut politica internă externă a partidului nostru comunist — forța conducătoare a întregii societăți — poporul român a mers ferm înainte pe calea edificării societății socialiste multilateral dezvoltate. Se cuvine să subliniem și cu acest prilej că toate victoriile obținute în înflorirea patriei sunt rodul muncii eroice a clasei muncitoare, a țărănimii și intelectualității, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, a întregului nostru popor, care, in strinsă unitate, își făurește viitorul liber și independent, viitorul socialist și comunist. Este pentru noi un motiv de adîncă satisfacție și mîndrie patriotică să relevăm, în această zi, cînd sărbătorim cea de-a 28-a aniversare a proclamării Republicii — moment memorabil în întreaga istorie a patriei, în seculara luptă a poporului pentru o viață mai bună — că întreaga noastră națiune socialistă urmează cu încredere nețărmurită partidul jjriunist, înfăptuiește cu elan și abnegație programul său de edificare pe pămîntul României a celei mai drepte și mai umane orînduiri sociale. La sfîrșitul acestui an, pentru realizarea înainte de termen a cincinalului, pentru toate mărețele înfăptuiri in opera de construcție socialistă, în numele Comitetului Central al partidului, Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, adresez cele mai calde felicitări eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, întregului popor, tuturor organelor de partid și de stat, comuniștilor și, totodată, cele mai vii urări de noi succese în activitatea lor viitoare. Stimați tovarăși, Vom inaugura peste puțin timp anul 1976, primul an al celui de-al șaselea cincinal care, prin prevederile sale, asigură înfăptuirea istoricelor hotăriri ale Congresului al XI-lea, ridicarea patriei noastre socialiste pe noi trepte de progres și civilizație. Așa cum am menționat și la Marea Adunare Națională, dispunem de tot ce este necesar din punct de vedere material și uman pentru realizarea cu succes a planului pe primul an al cincinalului. Intrînd într-o nouă etapă a dezvoltării patriei, se impune să acționăm cu toată energia pentru înfăptuirea neabătută a hotărîrilor Congresului al XI-lea, pentru afirmarea plenară a revoluției tehnico-științifice în toate domeniile vieții economicosociale, pentru ridicarea nivelului tehnic și calitativ al producției, creșterea productivității muncii și reducerea continuă a cheltuielilor materiale. Mai mult ca oricine trebuie să acționăm pentru unirea eforturilor tuturor oamenilor muncii în îndeplinirea sarcinilor de plan, să întărim ordinea și disciplina, să perfecționăm necontenit conducerea planificarea economiei, să dezvoltăm democrația socialistă, asigurînd participarea activă a întregului popor la conducerea conștientă a țării, la realizarea mărețului Program al partidului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate înaintarea României spre comunism. Avem deplina convingere că anul 1976, ca întregul cincinal viitor, va aduce poporului nostru noi satisfacții în muncă și viață, va adăuga noi și însemnate valori tezaurului avuției noastre naționale, va ridica pe o treaptă superioară bunăstarea materială și spirituală, gradul de civiizație al întregii națiuni socialiste. Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai României socialiste. Anul pe care îl vom încheia in curînd ne-a adus mari realizări și satisfacții și în ce privește activitatea internațională a partidului și statului nostru. Evenimentele petrecute în 1975 au confirmat pe deplin justețea aprecierilor și orientărilor Congresului al XI-lea cu privire la desfășurarea vieții internaționale contemporane. Promovînd o politică internațională activă, România socialistă și-a lărgit relațiile de colaborare politico-economică, tehnico-științifică și culturală cu statele socialiste, cu țările in curs de dezvoltare, precum și cu statele capitaliste dezvoltate, dobîndind noi prieteni pe toate meridianele planetei, încheierea cu succes a Conferinței general-europene, victoriile istorice obținute în acest an de către popoarele din Indochina, precum și de către popoarele din Africa în cucerirea independenței naționale atestă cu putere creșterea forței popoarelor, manifestarea fermă a hotărîrii lor de a pune capăt vechii politici imperialiste, colonialiste de dominație și dictat, de a instaura în lume relații noi, bazate pe egalitate, respect al independenței și suveranității, neamestec în treburile interne și avantaj reciproc. Cursul destinderii, care a continuat să se manifeste și în acest an, demonstrează existența unor reale posibilități de a se obține noi succese pe calea înțelegerii și colaborării între pop °are. Așa cum am menționat insă și în expunerea la Marea Adunare Națională, nu trebuie să nici un moment că mai există forțe reacționare care pot pune în pericol cursul destinderii și păcii și, de aceea, este necesar să acționăm cu toată fermitatea pentru întărirea solidarității și unității forțelor progresiste, antiimperialiste de pretutindeni. Republica Socialistă România intră în noul an hotărîtă să-și intensifice eforturile pentru realizarea în viață a documentelor adoptate la Helsinki cu privire la securitatea europeană, pentru înfăptuirea unei largi colaborări între țările din Balcani și soluționarea pe cale pașnică a situației din Cipru. In spiritul politicii promovate și pînă în prezent, România va acționa consecvent pentru soluționarea politică a conflictului din Orientul Mijlociu, pentru realizarea unei păci drepte și durabile în această parte a lumii. Vom acționa, de asemenea, pentru realizarea a noi pași în direcția lichidării subdezvoltării, a făuririi noii ordini economice internaționale, pentru realizarea dezarmării generale și, în primul rînd, a dezarmării nucleare. Mai mult ca oricînd, țara noastră se pronunță pentru creșterea rolului Organizației Națiunilor Unite și ai altor organisme internaționale, pentru crearea condițiilor de participare a tuturor statelor, indiferent de mărime, la soluționarea problemelor complexe ale vieții politice mondiale. Vom milita neabătut pentru extinderea în continuare a colaborării cu țările socialiste, cu țările în curs de dezvoltare, cu țările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orinduire socială. Totodată, vom desfășura o activitate susținută in vederea întăririi solidarității cu partidele comuniste și muncitorești, cu partidele socialiste, social-democrate, cu mișcările de eliberare națională, cu alte partide și organizații progresiste, democratice, pornind de la necesitatea unirii tuturor forțelor înaintate in lupta pentru o politică de pace și colaborare, pentru făurirea unei lumi mai drepte și mai bune. Avem convingerea deplină că stă în puterea popoarelor de a obține în anul viitor noi succese în soluționarea problemelor internaționale complexe. Republica Socialistă România va face totul pentru a-și aduce contribuția la consolidarea și dezvoltarea destinderii și colaborării pe planeta noastră, slujind astfel, atît interesele vitale ale poporului nostru, cit și cauza generală a socialismului și păcii în lume. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste, Minunatul Program de dezvoltare a patriei adoptat de Congresul al XI-lea al partidului, condițiile interne în care ne desfășurăm activitatea, precum și cursul evenimentelor internaționale ne dau temeiul să privim cu optimism și deplină încredere viitorul României socialiste. Cu prilejul Anului Nou doresc să urez eroicului nostru popor, constructor al socialismului, împlinirea tuturor năzuințelor idealurilor de progres și bunăsși tare, noi succese pe calea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintării spre comunism. Să toastăm pentru înflorirea și strălucirea Republicii Socialiste România ! Pentru Partidul Comunist Român — forța politică conducătoare a națiunii noastre socialiste ! Pentru întărirea solidarității și unității țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești, a forțelor socialiste, progresiste și democratice, antiimperialiste de pretutindeni . Pentru pace și colaborare între toate popoarele lumii ! La începutul Anului Nou vă adresez dumneavoastră, muncitori, țărani, intelectuali, bărbați și femei, tineri și vîrstnici, români, maghiari, germani și de alte naționalități, cele mai fierbinți urări de îndeplinire a tuturor dorințelor de mai bine, satisfacții depline în muncă și viață, multă sănătate și fericire ! LA MULȚI ANII