Munca, ianuarie-martie 1978 (Anul 34, nr. 8421-8433)

1978-01-06 / nr. 8421

AGENDA POLITICĂr toAPTAMINII Zile alese, de sărbătorească ambianță, aflate sub inălțătoarea aniversare a trei decenii de la proclamarea Republicii, zile de prag de la un an la altul, bun și gospodăresc prilej de a măsura cele înfăptuite și de a privi Anul Nou cu încrederea deplină ce ți-o dă convingerea că munca, demnă și patriotică, dau țării sporuri noi, străluciri noi, așa cum întregul popor o dorește, așa cum partidul nostru, cîrmaciul înțelept al partidului, în programul său istoric, le-a trasat. Inimile noastre au tresăltat de satisfacție, Ziua Republicii însemnind încununarea unui drum de biruinți, de realizări care au schimbat chipul țării, care au ridicat România in prestigiu, in cinstirea ei în lume. Secretarul general al partidului, președintele Republicii Socialiste România, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU a semnat Proclamația Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și guvernului cu prilejul sărbătoririi împlinirii a trei decenii de la instaurarea Republicii în România. în acest document aniversar sărbătoresc, adresat țării, poporului, s-a adus un fierbinte omagiu tuturor celor care de-a lungul istoriei și-au închinat viața cauzei libertății și neatîrnării poporului român, s-au exprimat profunda cinstire și recunoștință comuniștilor, tuturor oamenilor muncii, care, luptînd cu abnegație neînfricare sub gloriosul drapel al partididului comunist, pentru mărețele idealuri de dreptate socială, libertate și independență națională și-au adus contribuția făurirea Republicii, la edificarea noii istatorii revoluționare, socialiste a României. Așa cum se arată în Proclamație, în cele trei decenii de Republică, România a trecut prin profunde transformări revoluționare, economice, sociale, politice și culturale, s-a înfăptuit guvernarea statului de către poporul însuși, liber și stăpin pe destinele sale, făurirea cu succes a orînduirii socialiste și trecerea la edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate. Satisfacția inimilor noastre este deplină, munca plină de abnegație a poporului, condus de partid, a dus la creșterea în ritm înalt a forțelor de producție, România transformîndu-se într-o țară industrial-agrară cu o puternică și modernă bază economico-materială. Industria noastră a cunoscut un puternic avînt, realizind in prezent o producție de peste 38 de ori mai mare decit în 1938. A sporit considerabil avuția națională, a crescut și crește mereu nivelul de trai material și spiritual al poporului, se afirmă din plin democratismul orînduirii noastre, participarea oamenilor muncii la conducerea țării. Aceste realizări de însemnătate istorică deschid României socialiste noi și prestigioase perspective în anul 1978 și în perioada următoare, înfăptuindu-se neabătut mărețul Program adoptat de Congresul al XI-lea, hotărîrile Conferinței Naționale care a stabilit căile concrete de transpunere în viață și depășire a prevederilor planului cincinal 1976—1980, de creștere suplimentară a producției materiale, dezvoltarea economico-socială mai accentuată a României și ridicarea intr-un ritm tot mai rapid a nivelului de trai al poporului. Acest mobilizator drum de înălțare a patriei însuflețește pe toți oamenii muncii, indiferent de naționalitate, angajamentul lor la chemarea partidului, cuprinsă în Proclamație, însemnind voință muncitorească de neclintit de a face totul pentru ridicarea României pe noi culmi de civilizație socialistă și comunistă. In atmosfera sărbătorească a aniversării Republicii, în pragul Anului Nou, glasuri de pionieri și șoimi ai patriei, de tineri, au răsunat în urări fierbinți adresate tovarășului Nicolae Ceaușescu, conducerii de partid și de stat, exprimînd dragostea fierbinte a tineretului, a națiunii întregi pentru viața demnă și liberă a țării, a întregului popor. Așa cum e în firea poporului român, în tradiția spiritualității sale, versul dulcelui grai românesc, rostit de tineri, de pionieri și șoimi ai patriei, de uteciști, au exprimat din plinul simțămintelor tuturor, ginduri bune și frumoase de urare pentru întîiul bărbat al țării, pentru partid, ginduri bune și frumoase de recunoștință cârmaciului înțelept. Aceste urări de sănătate și ani mulți au vibrat cu emoții deosebite și au fost rostite cu dragostea noastră a tuturora față de secretarul general al partidului, Nicolae Ceaușescu, flori adevărate pentru aniversarea sa apropiată, pentru viața sa dăruită cauzei poporului, făuririi destinului luminos al patriei. In șirul evenimentelor sărbătorești prilejuite de Ziua Republicii și Anul Nou se înscrie și primirea de către tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România, a șefilor misiunilor diplomatice. întîlnirea aceasta a dat prilejul afirmării legăturii indisolubile dintre politica internă și cea externă a țării, în cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu rostită ca răspuns la felicitările exprimate la această solemnă întîlnire de reprezentanții numeroaselor țări cu care avem bune relații, s-au afirmat, din nou, principiile ferme ale politicii externe a României socialiste, politică bazată pe înțelegerea cu toate țările, principiile făuririi în lume a unei noi ordini economice și politice, de rezolvare pe căi pașnice a litigiilor, de afirmare a unui climat de colaborare, progres și pace. Anul Nou a sosit cu bucurie în casele noastre. Masa ne-a fost îmbelșugată, paharele pline, sufletele cu mulțumirea că anul, cu toate încercările grele, a fost bun rodnic. Și în această ambianță, marea familie a națiunii noastre a ascultat Mesajul de Anul Nou al tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, președintele Republicii. Cuvintele cu drag ascultate de toată suflarea românească au vibrat în inimi ca fiind ale noastre, ale tuturora, exprimîndu-ne pe noi Înșine, munca noastră depusă, biruințele obținute, năzuințele noastre de mîine, dorința noastră de pace și înțelegere între popoare. Și-am sărbătorit Anul Nou, iar in sărbătoarea noastră l-am avut în mijlocul nostru pe secretarul general al partidului, pe tovarășa Elena Ceaușescu, pe alți tovarăși din conducerea partidului și statului. Secretarul general al partidului a toastat cu muncitorii, din marea citadelă „23 August“, cu tineretul, prin ei, cu noi toți. Iar cuvintele de urare fierbinte de sănătate, de ani mulți, adresate de cei ce s-au bucurat de prezența înaltului oaspete stat ale noastre, ale țării, la apropiata aniversare a zilei sale de naștere, dragostea întregului popor înconjurîndu-l, cu respect și prețuire, pentru viața închinată binelui națiunii. Am pășit în noul an, cel de-al treilea al cincinalului, an ce ne așteaptă spre noi biruinți. Sărbătorirea Republicii și Anului Nou a dat prilejul, încă o dată, afirmării unității indisolubile a poporului nostru în jurul partidului, a secretarului general, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Puternic emoționați de îndemnurile mobilizatoare din Proclamația Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și guvernului cu prilejul sărbătoririi a trei decenii de la instaurarea Republicii în România, de Mesajul adresat țării de tovarășul Nicolae Ceaușescu în noaptea Anului Nou, oamenii muncii, prin scrisori și telegrame, prin ginduri exprimate în presă, își afirmă angajamentul ferm de a fi la înălțimea sarcinilor mobilizatoare ce ne stau în față. Aceste ginduri, la început de an nou dau glas hotărîrii de a munci cu înflăcărare comunistă pentru creșterea continuă a productivității muncii, pentru a transforma cantitatea în calitate, de a promova cu fermitate progresul științei și tehnicii noi, de a acționa perseverent pentru adîncirea democratismului orînduirii noastre socialiste, de a fi mereu la înălțimea sarcinilor încredințate de partid, de a milita pentru creșterea prestigiului țării pe toate meridianele lumii. Angajamente de înalt patriotism, de muncitorească dăruire pentru a realiza programul de dezvoltare rapidă a țării, în pace și fericire. • Vibrant ecou patriotic al Proclamației Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și guvernului cu prilejul sărbătoririi împlinirii a trei decenii de la instaurarea Republicii în România. • Tineretul țârii, întreaga națiune a urat tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, conducerii de partid „La mulți ani cu sănătate, spre înflorirea României socialiste“. • Prestigiul țării noastre omagiat la întîlnirea președintelui Republicii Socialiste România cu șefii misiunilor diplomatice. • Mesajul de Anul Nou adresat întregului popor la posturile de radio și televiziune de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, mobilizator îndemn la muncă, la înfăptuirea Programului partidului. 9 Prezența secretarului general al partidului în noaptea Anului Nou în mijlocul oamenilor muncii din Capitală, elocventă manifestare a unității dintre partid și popor. ILa masa de revelion a muncitorilor întreprinderii „23 August“, tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu, celorlalți tovarăși din conducerea partidului și statului le-a fost adresată din toată inima tradiționala urare „La mulți ani“ ! ADUNĂRILE GENERALE ALE OAMENILOR MUNCII ANALIZĂ EXIGENTĂ, ANGAJAMENTE MOBILIZATOARE în dezbaterile premergătoare din ateliere, secții, uzine, șantiere, ferme și alte unități similare încheind un an de strălucire izbînzi pe toate planurile construcției socialiste, de împliniri și satisfacții în munca și viața tuturor fiilor țării, poporul nostru a pășit în noul an cu voința nestrămutată de a face totul pentru transpunerea în viață a hotărîrilor Conferinței Naționale a P.C.R. privind accelerarea progresului economico-social al României, în vederea îndeplinirii mărețului Program al partidului. Răspunzînd cu abnegație revoluționară, îndemnurilor și chemărilor însuflețitoare din Proclamația Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și guvernului cu prilejul sărbătoririi a trei decenii de la instaurarea Republicii în România, în Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor de tovarășul Nicolae Ceaușescu, clasa noastră muncitoare, toți oamenii muncii pun in operă sarcinile celui de-al treilea an al cincinalului — an decisiv pentru realizarea cu deplin succes a istoricelor hotărîri ale Congresului al XI-lea al partidului, a planului de dezvoltare economico-socială pînă în 1980 — sub semnul luptei pentru o eficiență sporită, pentru o calitate mai înaltă în întreaga activitate a producției materiale și spirituale. Examinarea experienței de pînă acum și sintetizarea ei prin prisma cerințelor superioare ale actualei etape, amplificarea și dinamizarea inițiativei maselor au un cadru larg și fertil de exprimare și valorificare, întrucît noul an debutează, în mod fericit, cu organizarea adunărilor generale ale oamenilor muncii și ale reprezentanților acestora. Beneficiind de noile măsuri și orientări, de esență revoluționară, stabilite de Conferința Națională a partidului — din inițiativa secretarului general al partidului, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU — privind creșterea participării directe a oamenilor muncii la conducerea întreprinderilor, a întregii societăți, adunările generale marchează, astfel, o treaptă calitativă in întărirea rolului conducător al clasei muncitoare, în afirmarea virtuților proprietarilor mijloacelor de producție și producătorilor bunurilor materiale, în perioada premergătoare adunărilor generale ale oamenilor muncii pe întreprinderi, începind cu 10 ianuarie 1978 se vor organiza adunări pe ateliere, secții, uzine, exploatări, șantiere, terme și alte unități similare. In cadrul acestor adunări se va raporta modul în care au fost îndeplinite planul și angajamentele pe întreprindere și se va analiza activitatea subunității respective, proprie a desfășurată in anul 1977. De asemenea, se vor dezbate sarcinile de plan ce revin secțiilor și echipelor in anul 1978, măsurile pentru realizarea acestora și se vor lua angajamente în întrecerea socialistă. Pe baza normelor stabilite de comitetul sindicatului, împreună cu consiliul oamenilor muncii, se vor alege delegați (reprezentanți) pentru adunarea generală a oamenilor muncii pe întreprindere. Asigurînd o participare directă a tuturor oamenilor muncii la activitatea de organizare și conducere a producției, adunări se constituie, ca o aceste instanță de analiză, control și decizie la nivelul respectiv. Cerințele actuale impun ca ele să fie temeinic pregătite, Iacit dezbaterile să se concretizeze prin competență și răspundere, printr-un pronunțat caracter de lucru, combativitate, spirit muncitoresc iar situația economică să fie analizată exigent, realist, și însoțită de măsuri cuprinzătoare și eficiente care să conducă la o muncă mai spornică, mai bine organizată, de calitate mai înaltă. Numai în acest fel gândirea și forța colectivă sunt mai bine valorificate, concură la elaborarea unor decizii care vizează obiective de importanță majoră pentru dezvoltarea întreprinderii, pentru îndeplinirea sarcinilor și angajamentelor asumate, numai în acest fel aceste adunări vor constitui pretutindeni tribune eficiente de dezbatere și soluționare de către mase a problemelor conducerii unităților respective, de promovare pe scară largă a inițiativei și creativității celor ce muncesc. Atenția generală, energia, forța creatoare, inteligența și priceperea tuturor celor ce muncesc trebuie concentrate laturilor de ordin calitativ asupra ale activității econimice: afirmarea puternică a revoluției tehnicoștiințifice, asigurînd ridicarea nivelului tehnic și a calității tuturor produselor; aplicarea de tehnologii noi; reducerea consumului de materii prime, materiale, energie electrică și combustibil, reducerea mai accentuată a cheltuielilor de producție și, în primul rînd, a celor materiale; creșterea valorii producției la 1 000 lei fonduri fixe ; sporirea mai rapidă a productivității muncii. O atenție deosebită trebuie acordată în dezbateri și concretizată în măsuri, întăririi ordinei și disciplinei, a responsabilității muncitorești, generalizării în munca și viața fiecărui colectiv a principiilor eticii și echității socialiste, crearea tuturor condițiilor sociale necesare bunei desfășurări a activității productive. In zilele care ne despart de începerea adunărilor, să se ia toate măsurile politico-organizatorice ca acest cadru democratic să fie valorificat din plin, cu maximă eficiență socială, astfel incit apropiatele adunări generale ale oamenilor muncii să constituie o nouă și elocventă expresie a democrației noastre de tip superior. MUNCA - pag. 2-a Vineri, 6 ianuarie 1978