Năzuința, ianuarie-martie 1975 (Anul 8, nr. 865-876)

1975-01-15 / nr. 866

ANUlion Nr. 866 MIERCURI 15 IANUARIE 1975 8 PAGINI 50 RANI VsöíütArT m f&fft ) Antit utiffí VA ( timpul este bun. Constructorii trebuie să beneficieze de el din plin Se toarnă un nou bloc de prefabricate Volumul Investițiilor prevăzut a se realiza în județul nostru în acest ultim an al cincinalului este mult sporit fața de cel realizat în perioadele anterioare. De felul cum constructorii își organizează munca pe șantiere, cum se străduiesc să folosească din plin mașinile și utilajele, fiecare minut bun de lucru, așa sunt rezultatele obținute în ridicarea obiectivelor cuprinse în plan, în ce măsură aceste probleme sunt rezolvate? Cum a început și cum se desfășoară activitatea pe șantiere în aceste zile bune de lucru? Iată ce am căutat să aflăm în raidul nostru efectuat cu două zile în urmă. • Întreprinderea județeană de construcții-montaj. Primul interlocutor, ing. Mircea Văleanu, directorul întreprinderii. „Incepînd cu săptămîna în curs poligonul de prefabricate-panouri mari își va dubla capacitatea, de la 6.000 la 12.000 mc anual. Acest lucru se va reuși atît prin introducerea schimbului III, cît și prin unele măsuri de organizare care și-au găsit deja materializarea”1. Odată cu aceasta I.I.C.M. a făcut un pas serios spre industrializarea lucrărilor de construcții, spre productivitate și eficiență sporite. La atelierul de prefabricate panouri mari s-a terminat revizia utilajelor, efectuîndu-se și unele îmbunătățiri la procesul tehnologic, care au eliminat gîtuirile și, deci, pierderile de producție. „Numai realizarea unui dispozitiv la cofrajele pentru panouri mari, ne spune brigadierul Simion Neaga, a făcut ca timpul de decofrare să se reducă la jumătate și, bineînțeles, productivitatea muncii să se dubleze față de ultimele perioade“. La blocurile B—36 și „Perla**, activitatea se desfășura intens la Dumitru ISPAS Continuare în pagina a II-a Confirmarea Comisiei electorale a județului Sălaj Prin Decretul nr. 4 din 8 ianuarie 1975, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România a confirmat Comisia electorală județeană pentru alegerile de deputați în Consiliul popular județean, care vor avea loc la 9 martie 1975. Comisia electorală județeană are următoarea componență: președinte: Viorel Moldovan, procuror șef adjunct al județului, vicepreședinte: Szilaghi Iuliu, profesor, vicepreședinte al Consiliului județean al oamenilor muncii de naționalitate maghiară, secretar: Vasile Bucșa, jurist, șef de secție la Consiliul popular județean, membri: Silvia Cosma, profesor, președinta Comitetului județean al femeilor, Antonia Drăgan, secretar al Comitetului județean U.T.C., Komaromi Andrei, economist, vicepreședinte al U.J.C.M.; Nicolae Negrea, mecanic, vicepreședinta al U.J.C.A.P., Alexandru Onu, profesor, vicepreședinte al Comitetului județean de cultură și educație socialistă, Valentin Șanta, miner, președintele comitetului sindical al I.J.I.L. „Sălajul“. Prin Decizia nr. 2 din 7 ianuarie 1975, Comitetul executiv al Consiliului popular județean a confirmat comisiile electorale orășenești și comunale pentru alegerea de deputați în consiliile populare care vor avea loc la 9 martie 1975. De asemenea, prin alte decizii, Comitetul executiv al Consiliului popular județean a stabilit un număr de 80 de circumscripții electorale pentru alegerea deputaților în consiliile populare orășenești și un număr de 784 de circumscripții electorale pentru alegerea deputaților în consiliile populare comunale, a delimitat și numerotat circumscripțiile formai electorale județene, a concomisiile electorale pe circumscripții pentru alegerea deputaților în M.A.N. și consiliul popular județean. (în pagina a VIII-A) CIRCUMSCRIPȚIILE ELECTORALE DIN JUDEȚUL SĂLAJ PENTRU ALEGEREA DEPUTAȚILOR IN MAREA ADUNARE NAȚIONALĂ swâwuuwwww/////șwwy/////y////i/////wzw//w/www/HiWff//iwnf/v/w//////wff//zww// r/////////////A Consfătuirea de lucru cu cadrele didactice din județ Pentru îmbunătățirea radicală a procesului instructiv-educativ și ridicarea nivelului general de cunoaștere a maselor Vineri, 10 ianuarie a.c., în sala mare a Casei de cultură a sindicatelor din Zalău, s-a desfășurat Consfătuirea reprezentativă de juru a dascălilor din județul Sălajc tema : „Locul și rolul cadrelor dactice în îmbunătățirea proceda instructiv-educativ în școli, idicarea nivelului general de moaștere a maselor, în Întreaga activitate cultural-educativă. Exemplul personal al dascălului —o condiție de bază în îndeplinirea misiunii sale sociale“. Consfătuirea a fost inițiată și condusă de Comitetul județean de partid. La dezbaterile în plen au luat parte : delegatul Ministerului Educației și Invățămîntului, locțiitori cu probleme de propagandă ai secretarilor comitetelor orășenești și comunale de partid, un număr de peste 600 de cadre didactice, secretari ai organizațiilor de partid din școli, îndrumători U.T.C. din școli, comandanți-instructori de pionieri, elevi. Subliniem faptul că materialele care au făcut obiectul ordinii de zi a consfătuirii au fost dezbătute Continuare în pag. a Vl-a CHEMAREA consfătuirii reprezentative a cadrelor didactice din județ în pagina a VIII-a: în campania electorală — o permanentă și intensă activitate politico-educativă Campania electorală pentru alegerile de deputați în Marea Adunare Națională și în consiliile populare — a cărui act final se va scrie în 9 martie 1975 — se află în plină pregătire și desfășurare. Acest important eveniment din viața politică a țării în centrul căruia stau documentele adoptate de istoricul Congres al XI-lea al partidului, are loc în condițiile în care oamenii muncii sălăjeni, români și maghiari, tineri și vîrstnici, se află antrenați cu maximă responsabilitate, din primele zile ale acestui an, într-o muncă intensă pentru realizarea cincinalului înainte de termen. Semnificația deosebită a alegerilor, în viața politică a țării, impune ca toate organizațiile componente ale Frontului Unității Socialiste să se considere angajate din plin în pregătirea campaniei electorale — care trebuie să se desfășoare la nivelul importanței evenimentului. In acest context trebuie să se asigure toate condițiile intensificării activității politice si cultural-educative în rîndurile celor mai largi mase de oameni ai muncii din județul nostru. Această perioadă de pregătire și desfășurare a alegerilor constituie un important prilej de explicare temeinică, aprofundată, a politicii interne și externe a partidului, de popularizare a documentelor Congresului al XI-lea al partidului, a realizărilor dobîndite de poporul nostru, în toate domeniile, în cei 30 de ani de viață liberă și în actualul cincinal, perspectivelor de dezvoltare ce a se deschid, în lumina documentelor forumului comuniștilor, patriei noastre, județului și fiecărei localități a Sălajului. Un obiectiv însemnat pe care se axează munca din acest domeniu îl constituie largul democratism al orînduirii noastre, pronunțatul caracter democratic conferit actualului moment electoral, care creează posibilitatea propunerii mai multor candidați pentru un loc de deputat, determină creșterea răspunderii deputatului în fața alegătorilor. Pentru desfășurarea muncii politico-educative există un cadru organizatoric adecvat, avem îndemînă o bază materială solalidă, forme și mijloace care și-au dovedit puterea lor de influențare. Rămîne de datoria organelor și organizațiilor de partid să folosească acest cadru și toate acestea în modul cel mai corespunzător posibil. Să se insiste mai mult pe pregătirea și desfășurarea adunărilor de partid, a învățămîntului politico-ideologic și economic de masă, a căror dezbateri, acum, mai mult ca oricînd, trebuie să constituie momente de popularizare și însușire sensului, semnificației și conținutului documentelor Congresului al XI-lea, de antrenare a comuniștilor și a celorlalți oameni ai muncii la rezolvarea proble-Continuare în pag. a IV-a 'Continuare în pag. a VIII« Oamenii muncii din întreaga țară depun eforturi susținute pentru realizarea unor succese tot mai mari în producție, atît în industrie, cît și în agricultură. Ca urmare a hotărîrii de a îndeplini înainte de termen planul cincinal, numeroase colective au adresat însuflețite chemări la întrecere avînd ca obiective realizarea unor producții sporite, de cea mai bună calitate, sporirea contribuției fiecărei unități la depășirea sarcinilor la export. Realizările raportate din primele zile ale noului an, precum și entuziasmul cu care răspund chemărilor unitățile economice din industrie, agricultură, construcții, transporturi constituie garanție că sarcinile trasate de parotid pe tărîm economic vor fi îndeplinite și depășite. Pe plan politic, principalul eveniment al săptămînii îl reprezintă vizita făcută în țara noastră de președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Democrate Germane, Horst Lindermann, în timpul vizitei oaspetele a fost primit de tovarășul Nicolae Ceaușescu, prilej cu care au fost subliniate bunele relații statornicite între țara noastră și R.D. Germană, voința comună a celor două țări și popoare de a acționa pentru amplificarea și adîncirea colaborării și cooperării, a raporturilor lor de prietenie frățească. După încheierea convorbirilor oficiale au fost semnate documente importante care vor contribui la extinderea continuă a acestor relații în avantajul reciproc. Subliniem, printre altele, documentele privind dezvoltarea cooperării și specializării în producție și cercetarea științifică, precum și lărgirea schimburilor comerciale reciproce în domeniile construcțiilor de mașini grele, chimiei, electrotehnicii, metalurgiei etc. Pe plan extern, dintre evenimentele petrecute în această săptămînă se remarcă acțiunile întreprinse pentru pregătirea independenței Angolei, și în primul rînd lucrările