Năzuința, iulie-septembrie 1987 (Anul 20, nr. 1518-1530)

1987-07-07 / nr. 1518

ăz uinta ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SĂLAJ AL P.C.R. 51 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XX NR. 15X8T MARȚI, 1 IULIE 1987 8 PAGINI 1 LEU In întîmpinarea Conferinței Naționale a partidului Mobilizare exemplară pentru realizarea prevederilor de plan pe trimestrul III In cadrul preocupării conducerii superioare de partid de a urmări sistematic realizarea sarcinilor de plan, modul în care se înfăptuiesc prevederile programului de dezvoltare economică intensivă a țării pe acest an și pe întregul cincinal, vineri, 3 iulie a.c., sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., în care s-au stabilit direcțiile de acțiune pentru realizarea integrală a producției fizice aferente actualului trimestru și întregului an, în sortimentația cerută, precum și recuperarea restanțelor — acolo unde ele mai există — și onorarea integrală a contractelor încheiate cu beneficiarii de peste hotare. Din bilanțul încheiat reiese că la nivel de județ în prima jumătate a anului s-a realizat o producție marfă industrială mai mare cu 13,6 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut. In același timp, sarcinile de plan aferente primului semestru au fost depășite, la producția marfă industrială, cu 1,2 la sută, realizînd, peste prevederi, importante produse necesare economiei naționale sau cerute de beneficiarii de peste hotare. O contribuție de seamă la aceste rezultate și-au adus colectivele de oameni ai muncii de la întreprinderea minieră Sălaj — Sărmășag, I.C.E.E. Zalău, I.A.I.F.C. Zalău, întreprinderea „Integrata de ia“ Zalău, întreprinderea electrocentrale Zalău, I.P.L. Zalău, Exploatarea minieră Jibou, întreprinderea de confecții Jibou și pitele. Analizînd activitatea desfășurată în primul semestru de către unitățile sălăjene, rezultatele economice — cu toate succesele obținute ,— nu sunt în măsură să ne mulțumească pe deplin, deoarece nu sunt maximele ce s-ar fi putut obține. Avem în vedere, în acest sens, că o seamă de unități economice — întreprinderea de anvelope din Zalău, întreprinderea de materiale izolatoare din Șimleu Silvaniei, întreprinderea „Integrala de in“ Jibou, Întreprinderea de tricotaje din Cehu Silvaniei, I.I.L. Șimleu Silvaniei, întreprinderea de stat „Avicola“ Zalău etc. — nu și-au onorat integral sarcinile de plan aferente primului semestru. De aici reiese că în aceste unități nu au fost luate cele mai eficiente măsuri politico-organizatorice și tehnice pentru înfăptuirea programelor stabilite, pentru realizarea ritmică a producției fizice, în sortimentația stabilită, a producției marfă planificată. Așa cum s-a subliniat la Plenara comună a Consiliului Național al Oamenilor Muncii și a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale, precum și la recenta ședință a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. este necesar să se tragă toate concluziile din activitatea de pînă acum și să se acționeze cu toată răspunderea pentru înlăturarea lipsurilor Dumitru ISPAS Continuare in pag. a IV-a Jetari din toate țările, uniți-vă! SECERIȘUL ORZULUI LARG EXTINS! A intrat în actualitate — e drept, mai tirziu ca în anul trecut — secerișul orzului și în județul nostru. Pînă ieri, s-a declanșat secerișul în patru C.U.A.S.C., respectiv în Cehu Silvaniei (C.A.P. Cehu Silvaniei și Sălățig), Crișeni (C.A.P. Hereclean), Ileanda (Ileanda, Gîlgău și Rus), Nușfalău (C.A.P. Nușfalău și A.E.S.). Iată, deci, că startul s-a dat în zone cu condiții pedoclimatice diferite, ceea ce demonstrează că secerișul poate fi declanșat și generalizat pe o arie mult mai mare, în toate unitățile. Așa cum s-a subliniat și în ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. de săptămîna trecută, esențial este ca în momentul de față, să se treacă cu toate forțele la recoltatul cerealelor păioase, la transportarea și depozitarea recoltei, să se continue efectuarea la timp și de bună calitate a tuturor lucrărilor de întreținere a culturilor de vară și de toamnă. In condițiile specifice din județul nostru, important este acum să se scurteze perioada de recoltare a orzului spre a se evita în acest fel, orice pierdere. In acest scop, deosebit de important este ca specialiștii din unitățile agricole să urmărească permanent stadiul de coacere a lanurilor, pentru a putea declanșa recoltarea orzului imediat ce umiditatea boabelor a scăzut sub limita maximă admisă. Pentru realizarea sarcinilor stabilite de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, la Plenara Consiliului Național al Agriculturii din luna trecută, precum și cu ocazia recentelor vizite de lucru efectuate în mai multe județe din sudul țării, săptămîna trecută a avut loc la S.M.A. Zalău, iar în zilele următoare la nivelul fiecărui consiliu unic. Instruiri de lucru privind buna organizare și desfășurare a campaniei de strîngere a cerealelor păioase, de eliberare a terenurilor de paie și pregătirea acestora, de însămînțare a culturilor duble și succesive pe toate suprafețele planificate. In fiecare unitate agricolă esențială este acum activitatea ce trebuie desfășurată de G. SIMION Continuare In pag. a V-a Saptamina politica • Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, vineri, 3 iulie, a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. In cadrul ședinței a fost analizat modul în care s-a acționat pentru REALIZAREA PLANULUI PE LUNA IUNIE, PE PRIMUL SEMESTRU, PRECUM ȘI MASURILE DE ÎNFĂPTUIRE A PREVEDERILOR PE ÎNTREGUL AN 1087. S-a arătat că pe primele 6 luni ale anului și, în mod deosebit, pe luna iunie s-au obținut creșteri de producție — inclusiv la export — față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, în unele sectoare și la unii indicatori de plan realizările obținute nu s-au situat la nivelul prevederilor, al potențialului tehnic și material de care dispune economia națională. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a indicat ca în fiecare centrală și întreprindere, în fiecare ramură industrială să fie luate măsuri ferme pentru înlăturarea grabnică a lipsurilor manifestate și îmbunătățirea întregii activități pentru recuperarea tuturor restanțelor și îndeplinirea in cele mai bune condiții a planului pe luna iulie, pe semestrul al doilea și pe întregul an. S-a stabilit ca restanțele de pe luna iunie, îndeosebi la export, să fie recuperate pînă la 10 iulie. Trebuie intensificată preocuparea tuturor întreprinderilor pentru realizarea sarcinilor la producția fizică. Continuare în pag. a II-a Din cronica întrecerii • CĂRBUNE. PESTE PLAN. Acționau în permanență în spiritul indicațiilor și orientărilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, de a da țării cu mai mult cărbune, minerii de la întreprinderea minieră Sălaj- Sărmășag au înregistrat adevărate recorduri de producție, atît în subteran, cît și in carierele de cărbune. De la începutul anului, minerii de aici au extras suplimentar mai bine de 11.000 tone de cărbune net, obținînd importante succese și pe linia creșterii calității cărbunelui. • SUPLIMENTAR LA EXPORT. Buna organizare a lucrului — accentul fiind pus pe aprovizionarea cu materiile prime și materialele necesare, precum și pe folosirea deplină a mașinilor și instalațiilor — a permis colectivului de muncă de la întreprinderea „Integrata de in“ din Zalău ca în acest an să desfășoare o activitate ritmică, realizînd produse cu performanțe calitative ridicate. Ca urmare, în prima jumătate a anului acest colectiv a reușit să livreze beneficiarilor externi, peste prevederile de plan, produse în valoare de 1,25 milioane lei. ORITMICITATE. De la întreprinderea „Filatura de bumbac“ Zalău, ing. Olga Scripcaru, directorul întreprinderii, ne informează că ritmul bun de lucru înregistrat în trimestrul al doilea al anului se menține și în prezent. în primele 5 zile ale lunii iulie s-a obținut o producție fizică suplimentară de cinci tone fire. Astfel, sporul înregistrat de la începutul anului, se ridică la 105 tone fire bumbac și tip bumbac. întreprinderea de Confecții din Jibou, întrecerea socialistă se desfășoară sub deviza: „Fiecare lucrătoare, în fiecare zi, cu norma îndeplinită și depășită La I.A.I.F.O. ca realizările pășite în Zalău se acționează cu hotărîre pentru de pînă acum să fie substanțial detrimestrul al III-lea din acest an Ziua constructorilor de mașini ,4)a sărbătorit duminică, 5 iulie a.c., Ziua constructorilor de mașini, zi în care întregul nostru popor aduce binecuvenitul omagiu celor care în fața căldurii dogoritoare a cuptoarelor, pe fluxurile de fabricație, depun eforturi pentru a înobila metalul și a-l transforma in produse mereu înnoite și de cea mai bună calitate, necesare economiei naționale sau destinate exportului. I.C.E.E. și I.A.I.F.O., din Zalău — unități sălăjene care fac parte din ramura construcțiilor de mașini — și-au primenit, în ritmul cerut, producția, ba chiar au depășit nivelul stabilit de reînnoire, reușind să pătrundă cu produsele lor, tot mai mult, pe piețele externe. Aici, la I.C.E.E. și la I.A.I.F.O. oamenii au crescut odată cu întreprinderile, reușind azi să producă conductori de bobinaj ultrasubțiri de 30 microni și robineți pentru petrochimie, robineți navali și pentru utilizări speciale, la care cuprul, oțelul și fonta se valorifică superior. De ziua lor, constructorii de mașini sălăjeni se prezintă, cu un bilanț bogat. I.C.E.E. a înregistrat un spor de producție marfă de 12,3 milioane lei, iar I.A.I.F.C., de 9,6 milioane lei. Și încă ceva, circa 95 la sută din produsele realizate de aceste două întreprinderi de frunte ale economiei sălăjene sunt de nivel tehnic mediu mondial, iar unele sortimente, chiar peste acest nivel. Sunt rezultate care le permit să raporteze, acum, de ziua lor, că au transpus în mână indicațiile date de tovarășul Nicolae Ceaușescu în vizita de lucru efectuată, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în Sălaj și in întreprinderile lor, în luna mai a anului trecut. I. DUMITRU