Năzuința, ianuarie-martie 1989 (Anul 22, nr. 1596-1607)

1989-01-04 / nr. 1596

crfM »ne 89 pagini LEU Proletari din toate țările, unîți-vălăzninta ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN SALAJ AL PC.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Jr J-Zfr (In pag. a II-a) DIN SAMAR • Tovarășei Elena Ceaușescu — sentimente de profundă stimă și aleasă prețuire • Răspuns muncitoresc (în pag. a IlI-a) • Din primele zile ale anului : Producții la nivelul sarcinilor de plan • Și legumicultorii sunt hotărîți să obțină recolte mari în acest an (în pag. IV-V) • La mulți ani, cu sănătate ! (în pag. a VI-a) MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1988 cu importante realizări în dezvoltarea forțelor de producție și ridicarea gradului general de civilizație al patriei noastre socialiste. Și în acest an poporul român, sub conducerea gloriosului nostru partid comunist, a obținut noi realizări însemnate în dezvoltarea economico-socială, în creșterea producției industriale, agricole, a venitului național, a avuției generale a patriei noastre. S-au obținut succese importante în dezvoltarea științei, învățămîntului și culturii — factori fundamentali ai progresului economic și social. în anul pe care îl încheiem s-a realizat un volum important de investiții în industrie, agricultură, în alte sectoare ale economiei naționale, precum și în domeniul construcțiilor de locuințe și altor așezăminte social-culturale. In concordanță cu politica generală a partidului și statului nostru de ridicare continuă a bunăstării materiale și spirituale a întregului popor, în acest an a început majorarea retribuțiilor pensiilor, de care au beneficicat, în ultima parte a anului, circa 4 milioane de oameni ai muncii. In același timp, s-a desfășurat o largă acțiune de perfecționare și organizare a activității economico-sociale, a conducerii și planificării tuturor sectoarelor de activitate, a activității statului și organismelor democrației muncitorești-revoluționare. Marea dezbatere, în partid și în întreaga societate, pe baza Tezelor din aprilie, cu privire la problemele fundamentale și stadiul actual al construcției socialiste în patria noastră, a evidențiat cu putere marile realizări obținute de poporul român în construcția socialismului. Totodată, în cadrul marelui forum democratic de la sfîrșitul lunii noiembrie, pornindu-se de la stadiul actual al societății socialiste românești, s-au trasat obiectivele dezvoltării în deceniul următor, pînă în anul 2000, și în unele domenii și în primul deceniu al celui de-al 3-lea mileniu, care vor asigura dezvoltarea puternică a tuturor sectoarelor de activitate, înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și crearea condițiilor pentru înaintarea României spre noi culmi de progres și civilizație, spre visul de aur al omenirii — spre comunism! Trebuie să spunem — ca adevărați revoluționari, în spiritul deplinei răspunderi în fața partidului și poporului — și acum, la încheierea anului, că nu toate planurile și programele de dezvoltare economico-socială s-au realizat în cele mai bune condiții. Pe ansamblu însă, trebuie să subliniem că, sub conducerea partidului nostru comunist, în strînsă unitate, poporul român a obținut însemnate realizări, care au ridicat nivelul general de dezvoltare a patriei, de bunăstare a întregii națiuni. Pentru toate mărețele realizări obținute și în acest act, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregii națiuni, cele mai calde felicitări și urări de noi succese în întreaga activitate de ridicare a patriei noastre pe noi culmi de progres și civilizație, de creștere a bunăstării materiale și spirituale a întregului popor, de întărire continuă a independenței și suveranității României ! Dragi tovarăși și prieteni, în marele forum democratic de la sfirșitul lunii noiembrie, în celelalte organisme democratice și în Marea Adunare Națională s-au adoptat planurile și programele de dezvoltare economico-socială pe anul 1989, al 4-lea an al celui de-al 8-lea cincinal, an hotărîtor pentru înfăptuirea obiectivelor strategice privind dezvoltarea intensivă a întregii economii — pe baza celor mai noi cuceriri ale științei și tehnicii —, pentru realizarea unei noi calități a muncii și vieții și trecerea la un nou stadiu de dezvoltare a patriei noastre. Sunt bine cunoscute planurile și programele de dezvoltare pentru 1989. Ele au fost larg dezbătute și aprobate în deplină unanimitate de toate Continuare în pag. a IlI-a^ ÎNALT OMAGIU TOVARĂȘEI ELENA CEAUȘESCU Remarcabilă activitate revoluționară pentru progresul multilateral al țării La fiecare început de an obișnuim să aniversăm un eveniment aureolat de respectul și prețuirea poporului român — ziua de naștere a distinsului om politic și savant de renume mondial, tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al Guvernului, președintele Consiliului Național al Științei și Invățănîntului. Tovarășa Elena Ceaușescu însușit din cea mai fratinerețe idealurile de l luptă revoluționară ale clasei muncitoare— din rîndurile căreia s-a ridicat —, a participat cu fierbinte devotament ’ marile bătălii purtate în agres ai luptei împotriva orînduirii capitaliste, fascismului și războiului hitlerist, pentru democrație și socialism și — ca tînără utecistă — a militat cu profundă abnegație pentru libertatea și idependența patriei. Apreciemi, alături de întregul nostru popor, cu respect și abnegație, prezența deosebit de activă a tovarășei Elena Ceaușescu în cadrul celor mai înalte foruri ale conducerii de partid și de stat și inestimabila contribuție pe care o aduce la elaborarea și înfăptuirea politicii partidului și statului nostru de ridicare a României pe noi culmi de progres și civilizație, pe drumul socialismului, spre culmile comunismului. Savant de largă recunoaștere internațională, mereu prezent în arena științifică mondială, tovarășa Elena Ceaușescu desfășoară o vastă și complexă muncă de cercetare și de perfecționare a proceselor tehnologice industriale, pe baza celor mai noi cuceriri tehnico-științifice, ale revoluției contribuind la avîntul neîntrerupt al științei românești, la afirmarea ei în lume. In activitatea prodigioasă pe care o desfășoară pentru integrarea organică a cercetării științifice și ingineriei tehnologice cu producția și învățămîntul s-a realizat, pentru prima dată în România, cea mai amplă concen-Continuare în pag. a II-a În lumina orientărilor tovarășului Nicolae Ceaușescu Acțiuni ferme, în spirit revoluționar, pentru perfecționarea întregii activități în vederea înfăptuirii obiectivelor noii revoluții agrare Miercuri, 28 decembrie a.c„ a avut loc Plenara Comitetului județean de partid comună cu Plenara lărgită a Consiliului județean al agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor. Desfășurîndu-și lucrările la puțin timp după ședința comună a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, organismelor democratice și organizațiilor de masă și obștești, eveniment cu semnificații istorice în viața întregului partid și popor, după forumul național al agriculturii, plenara a dobîndit un caracter de lucru și o importanță deosebită. Lucrările plenarei au fost conduse de tovarășa Maria Ștefan, membru al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului județean Sălaj al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean. Plenara a adoptat următoarea ordine de zi: 1. Raport privind activitatea desfășurată de Consiliul județean al agriculturii, de organele și unitățile agricole, de consiliile populare pentru realizarea sarcinilor de producție și economico-financiare în 1988 și măsurile ce trebuiesc întreprinse în vederea creșterii producției și eficienței economice la nivelurile stabilite prin planul de stat pe 1989, în lumina indicațiilor ce decurg din magistrala Expu-Continuare în pag.a V-»