Obiectiv, octombrie 2004 (Anul 3, nr. 582-607)

2004-10-14 / nr. 593

2 ()ini;<tiv CALENDAR CREȘTIN Ortodox Sf. Cuvioasa Paraschiva; Sf. Mucenici: Nazarie, Ghervasie, Protasie și Silvan Romano - Catolic Sf. Calist I, pp. in Greco - Catolic Sf Cuvioasa Paraschiva; Sf Mucenici: Nazarie, Ghervasie, Protasie și Silvan Lansare de carte Astăzi, 14 octombrie, ora 10, în aula Facultății de Drept Simion Bărnuțiu” (Calea Dumbrăvii), fost ministru al Justiției, prof. univ. dr. Valeriu Stoica, de la Facultatea de Drept a Universității din București, își va lansa lucrarea „Drepturile reale principale”. Târg Național de Carte și Revistă Religioase în perioada 14-17 octombrie, la Biblioteca Județeană ASTRA are loc cea de-a V-a ediție a „Târgului Național de Carte și Revistă Religioase”, organizat de Asociația SCRIPTUS. Deschiderea oficială are loc astăzi, 14 octombrie, ora 13, în sala de lectură a bibliotecii,ora 1 7: Momentul Editurii „Renașterea” din Cluj-Napoca. Lansarea cărții „Teologia Dogmatică și Simbolică”, vol. I. Invitat prof. dr. Ioan Ică senior,ora 17.15: Momentul Patriarhiei Române și al Editurii Institutului Biblic și de Misiune al Bisericii Ortodoxe Române. Invitați: arhid.prof.univ.dr.Constantin Voicu, pr. conf. univ. dr. Nicu Dumitrașcu -ora 18: Concert de muzică religioasă susținut de Corul de cameră „Caedonia”, dirijor Florin Soare -ora 18.15: Conferința „Credință și cultură”. Invitat arhim. Teofil Părăian de la Mănăstirea Brâncoveanu (Sâmbăta de Sus) Expoziție de sculptură Astăzi, 14 octombrie, ora 17.30, la Allianz Țiriac, str. Justiției, are loc vernisajul unei expoziții colective de sculptură. Prezintă criticul de artă Olimpia Tudoran Ciungan, de la Muzeul Național Brukenthal. Concert simfonic Joi, 14 octombrie, ora 19, în sala Thalia este programat un concert simfonic, în program: W.A.Mozart -Uvertura la opera Flautul fermecat, M. Ravel -Concertul pentru pian și orchestră, Sol Major, W. A. Mozart -Simfonia Nr. 34 în Do Major K 338. Dirijor: Emil Simon, solist: Diana Ionescu. Expoziție de biblii la Brukenthal Saloanele baroc ale Muzeului Național Brukenthal găzduiesc expoziția „La început a fost Cuvântul Biblia Sacra”, organizate cu ocazia „Zilei Bibliei în România”. Lansare de carte Marți, 19 octombrie, ora 17, secția audio-vizuală a Bibliotecii ASTRA, str. Mitropoliei, nr. 2, găzduiește lansarea cărții „Japonia, punți între suflete", însoțită de o expoziție foto, de o audiție muzicală japoneză și de o dezbatere. Prezintă Otilia Sofron Yoshida. „ Concert simfonic Joi, 21 octombrie, ora 19, are loc la Sala Thalia un concert simfonic intitulat „Tinere talente”. Dirijor: Ciprian Para, soliști: Nicolae Mihăilă-pian și Francesco Ionașcu-vioară, în program: S. Barber, J. Haydn, M. Bruch, R. Korsakov. Farmacii : San Marco Complex Cedonia Tel: 23.21.87 Program :07:30-24:00 • Farmaciba Tel: 21.78.97 Program: non-stop • Polisano • Complex Vasile Milea Tel: 43.24.32 Program: 08:00-21:00 Cartierul Vasile Aaron Tel: 24.51.11 Program: 08:00-21:00 Str. Mihai Viteazu Tel: 42.14.18 Program: NON-STOP TELEFOANE UTILE Pompieri 981 Salvare 961 1 Deranj. Electricitate 929 Deranjamente Gaz 223331 Informații Romtelecom 931 Informații Speciale 951 Informații C.F.R. 952 Poliția 955 Jandarmeria 956 Ora Exactă 958 Meteo 23.51.45 Poliția Mun. Sibiu 20.82.05 Poliția Jud. Sibiu 43.25.48" Gardieni Publici 22.41.71 Agenția Tarom 21.11.57 Agenția C.F.R. 21.20.85 Deranj. Apă-Canal 22.27.77 Urgențe Spital 23.22.89 J • Spitalul de Pediatrie 23.02.60 Informații utile joi, 14 octombrie 2004 în următoarele 24 de ore, vremea rămâne rece, cu cer acoperit. Temperaturile vor fi cuprinse între -4 și 7 grade Celsius. Posibile averse de ploaie în Sibiu, dar mai ales în regiunile deluroase și muntoase. Soarele răsare la ora 07:38 AM Soarele apune la ora 18:39 PM de-a lungul vremurilor Ziua Internațională a standardizării Ziua Recunoștinței în Canada (Thanksgiving Day) Ziua Mondială a Diabetului 1465 - Prima mențiune documentară a Bucureștilor ca reședință domnească a lui Radu cel Frumos 1716-A murit filosoful Gottfried Wilhelm Leibniz 1927-S-a născut actorul Roger Moore. Unul dintre cele mai importante roluri din cariera sa a fost cel al agentului 007, bond. James Bond 1931 - S-a născut, la Iași, sociologul Mihail M. Cernea, membru corespondent al Academiei Române 1937- Apare primul număr al revistei „Fotbal”, subintitulată „revistă săptămânală pentru deprinderea jocului curat în sport, artă, literatură și viață socială”. Revista era condusă de scriitorul Câinil Petrescu, care semna cu pseudonimul N. Grămătic 1964-N. S. Hrușciov este destituit și îi unnează la conducerea PCUS L. I. Brejnev CINEMATOGRAF ARTA Regele Arthur - SUA 2004, orele: 14,16:30,19,21,30 ș , preț - 50.000 lei Tarif redus (40.000 lei biletul) în fiecare zi, primul spectacol. Necunoscuta poveste adevărată, care a inspirat legenda regelui Arthur și a cavalerilor săi -Maxima Zilei „Cea mai mare sforțare a prieteniei nu este aceea de a arăta unui amic defectele noastre, ci de a-l face să și le vadă pe ale sale. ” Rochefoucauld ! Apariții editoriale Polirom Mituri și realități în Europa de Est Autor: Walter Kolarz „Această carte nu se dorește în nici un caz o istorie a popoarelor și statelor din Europa de Est și nici nu și-a propus sa ofere o imagine detaliată a evoluțiilor lor recente. Ea are drept scop cercetarea ideilor din spatele evenimentelor, acele idei care condiționează acțiunea politică, în privința studiilor amănunțite despre popoarele est-europene, cititorul de limbă engleză are la dispoziție numeroase lucrări de valoare, ca de pildă - «History of the Romanians» și «History of the Czechs and Slovaks» ale lui Seton Watson, «History of Serbia» de W.W. Temperley, «Hungary and Her Successors» a lui C.A. Macartney și multe altele. Nici nu a stat în intenția mea să pledez cauza unei națiuni (sau a unui grup de națiuni) în defavoarea alteia. Am scris această cirte în încercarea de a dezvălui publicului occidental o parte din pericolele ce se pot ivi în «Orientul Mijlociu» european.” (Walter Kolartz) 3 «Midi -vAi-fA Municipiul Sibiu: Bd. Vasile Milea, Calea Dumbrăvii, Șoseaua Alba Iulia ■ Municipiul Mediaș: Str. Sibiel, Str. Nucului, Aurel ■ ......... "• Vlaicu ........... Doamna Ana Neamțu propune sibienilor: Salată Ingrediente: 1 kg cartofi 2 cepe 3-4 ouă ulei oțet sare, piper Mod de preparare. Cartofii se spală bine și se pun la fiert. Când sunt fierți, se scot din oală și se lasă la răcit. Se curăță de coajă și se taie bucățele. Ouăle se fierb bine, se curăță și se taie bucăți mai mari. Ceapa se taie solzișori. Toate ingredientele pun într-un bol și se amestecă bine. Se adaugă sare, piper, oțet și ulei. Se amestecă și se lasă câteva minute să se pătrundă. Se consumă rece. • Poftă mare. • BANCUL ZILEI Edinburg, Scoțiaj o farmacie în orașul vechi. La ora 9 fix un scoțian îmbrăcat tradițional (Kilt ș.a.m.d.), cântând din cimpoi, vine la ghișeu. Farmacista: - Ce doriți? Scoțianul caută în punga de la brâu și pune un pachețel pe masă, îl desface scoțând un prezervativ cu o mică crăpătură la vârf. Farmacista: - Da, e un caz foarte trist... Scoțianul: - Se poate lipi? - Bineînțeles, avem un mic aparat de lipit cauciucul aici, costă doar un pence... - Și unul nou? - De la 2 pence în sus... Scoțianul împachetează la loc prezervativul, și pleacă. După două ore se deschide ușa și intră scoțianul nostru, zicând farmacistei: - Regimentul și-a dat consimțământul, îl lipim... HOROSCOP BERBEC (21 mar.-20 apr.). Este posibil să aveți ^^^V^dificultăți pe plan»^Ír* sentimental și financiar. Din acest \\ \\ motiv, sunteți indispus și puteți deveni irascibil. Păstrațivă calmul și ascultați sfaturile prietenilor! TAUR (21 apr. - 20 mai) ! Dimineața s-ar putea (^|^^%),să fiți agitat din cauza jHHV* unor schimbări care IV Ui survin la serviciu. Va sfătuim să nu vă ieșiți din fire, altfel riscați să vă complicați situația.Fiți calm cu persoana iubită! Nu are rost să vă certați pentru nimicuri. GEMENI (21 mai-21 iun.) [Dimineața s-ar putea să fiți dezamăgit de atitudinea unui partener de afaceri sau a unui colaborator. Nu puneți la suflet! Vă sfătuim să vă concentrați asupra problemelor cu adevărat importante. GEMENI Wuxl RAC (22 iun.-22 iul.) S-ar putea să fiți dezamăgit de un prieten. Vă sfătuim să fiți mai prudent decât de obicei. Evitați investițiile! După-amiază, o rudă bolnavă vă cere un împrumut. Vă liniștiți spre seară, în mijlocul familiei. LEU (23 iul.-22 aug.) . Vă enervați din cauza unui coleg de serviciu care vă face greutăți. Nu este momentul să luați decizii importante. Este posibil să fiți confuz și să nu vă puteți concentra. Vă sfătuim să vă puneți ordine în idei. FECIOARĂ (23 aug.-22 sep.) ä Astăzi este indicat să evitați afacerile și jor întâlnirile cu prietenii. Dimineața s-ar putea ca o rudă să vă ceară un împrumut Va sfătuim să nu o refuzați, dacă puteți. Spre seară, un prieten vă dă o veste bună. . BALANȚA (23 sep.-23 oct.) Sunteți nervos și aveți tendința să-i criticați jot pe toți cei din jur. Vă sfătuim să vă temperați, ca să nu *4i va îndepărtați prietenii. Aflați că veții primi vizita unei rude din altă localitate.Este posibil să începeți să vă pregătiți pentru un concediu SCORPION (24 oct.-22 noi.) Este posibil să vă simțiți obosit și fără chef de muncă.Vă recomandăm amânați deciziile importante.Nu provocați discuții în contradictoriu! vă vă ojw SĂGETĂTOR (23 noi.-21 dec.) Este posibil să aveți dificultăți de concentrare la serviciu, din cauza problemelor sentimentale. Nu vă lăsați pradă melancoliei! Puteți avea spor la treburi casnice. Vă recomandăm să fiți mai atent cu partenerul de viață. CAPRICORN (22 dec.-20 ian.) Nu Vă convine nimic și vă enervați foarte ușor. Aveți tendința să căutați ceartă cu lumânarea, subdiferite pretexte. Nu faceți din țânțar armăsar! Cu calm și răbdare, totul se poate rezolva ușor. nec.-7u ian.) . — ioicul VĂRSĂTOR ( 21 ian. - 18 feb.) Dimineață, o rudă apropiată vă dă o veste neplăcută. Nu va îngijorați! Problemele sunt trecătoare. Vă sfătuim să evitați orice discuție în contradictoriu cu partenerul de viață. Amânați întâlnirile importante! PEȘTI (19 feb.-20 mai.) Nu te bucura că ai trecut cu bine de ziua de 13! la aminte la ce fel de hotărâri vei lua azi. Pe plan sentimental, stai destul de bine, judecând după izvorul de bună dispoziție ce îl emană persoană ,Iat „Sau a* ești ,tu?!