Obiectiv, octombrie 2004 (Anul 3, nr. 582-607)

2004-10-15 / nr. 594

4 ()iar«‘»ti Pus pe jar Cinematograful Arta prezină, începând de mâine, un film de acțiune cu Denzel Washington în rolul unui bodyguard care face orice pentru a salva fetița pe care o proteja! Răpirile se țin lanț în Mexic, creând o adevărată panică în rândul locuitorilor mai înstăriți, într-un interval de șase zile au loc 24 de răpiri, ceea ce face ca mulți dintre părinți să angajeze un bodyguard pentru a le proteja copii. Acesta este contextul în care John Creasy (Denzel Washington), un fost asasin plătit în slujba CIA, își face apariția în Mexico City. Prietenul său Rayburn (Christopher Walken) îi propune slujba de bodyguard pe lângă o fetiță de 9 ani, pe nume Pita Ramos (Dakota Fanning). Deși pe Creasy nu-l interesează genul acesta de slujbă, mai ales având în grijă un copil, acceptă, în lipsă de altceva mai bun de făcut. Inițial, Creasy este agasat de întrebările insistente ale fetiței despre viața lui personală și mai ales despre trecutul său. Insă, încetul cu încetul, fetița reușește să-i penetreze „armura” și cei doi se împrietenesc. în clipa în care Pita este răpită. Creasy își jură că o va găsi și o va aduce înapoi, omorând, la nevoie, pe oricine i-ar sta în cale. Titlu original: Man on Fire ! Gen: Acțiune, Dramă, Thriller I Producție: SUA 2004 I Distribuție: Denzel Washington, Dakota Fanning, Marc i Anthony, Radha Mitchell, Christopher Walken, Giancarlo Giannini, Rachel Ticotin, Mickey Rourke Regia: Tony Scott Descriere: Un fost asasin plătit trece și prin foc pentru a-și face datoria. r Cinema vineri, 15 octombrie 2004 STAR CAN-CAN ♦ STAR CAN-CAN Britney Spears s-a cu acte-n regulă Pop-starul american Britney Spears a finalizat, week-endul trecut, toate demersurile către autoritățile din Los Angeles, care-i permit să oficializeze mariajul ei cu dansatorul Kevin Federline, celebrat la sfârșitul lui septembrie. Purtătoarea de cuvânt a vedetei, Leslie Sloane, a precizat că, de săptămâna trecută, Britney este căsătorită legal, punând, astfel, capăt acuzațiilor formulate de publicația „US Weekly”, potrivit cărora cântăreața ar fi realizat un „fals mariaj”, în scopuri publicitare, ale cărui drepturi de imagine le-a vândut în exclusivitate revistei „People”. Britney și Kevin au recunoscut că nu au completat contractul de căsătorie decât după ceremonia oficiată într-un cadru foarte restrâns, nu înainte însă ca avocații cântăreței să pună la punct un contract prenupțial foarte dur, care să nu-i permită dansatorului să ia vreun ban în cazul unui divorț. „Știu că nu suntem complet căsătoriți, din punct de vedere legal, însă, din punct de vedere spiritual, ne consideram ca și cum am fi”, a precizat Britney, înainte de oficializare, reporterilor revistei „People”, publicație care a vărsat în căsătorit contul vedetei două milioane de dolari pentru fotografiile făcute la nuntă. J-Lo urăște să joace în scenele de sex Actrița Jennifer Lopez a declarat că detestă scenele de sex din filmele sale și încearcă, pe cât posibil, să le evite. Lopez spune că chiar a plâns în încercarea de a-l convinge pe Oliver Stone să nu o pună să se dezbrace în „U Turn”, un film realizat în 1997, în care Lopez a jucat alături de Sean Penn. „Da, scenele erotice au fost dificile. A fost greu, pentru că eram singura femeie de acolo. Am început să plâng și am încercat să mă opun, însă Oliver mi-a ordonat să-mi scot bluza”, a spus vedeta, adăugând că nu i-a rămas altceva de făcut decât să se supună. De curând, presa a relatat că Jeniffer a fost atât de impresionată de Richard Gere, cu care a jucat în „Shall We Dance”, încât s-a convertit la religia acestuia, budismul. A început Festivalul Filmului Francez Sărbătoarea Filmului Francez revine la București cu o selecție impresionantă de peste 50 de filme, care urmează a fi prezentate publicului în cinci săli de cinema. Filmul francez s-a bucurat întotdeauna de o apreciere deosebită din partea publicului român, de aici dorința organizatorilor de a face cunoscut dinamismul cinematografiei franceze, de a atrage publicul larg, precum și sectorul profesionist, către filmul francez contemporan. Ediția din acest an a Sărbătorii împarte filmele prezentate în trei categorii: „Filme recente”, „Retrospectiva Bresson” și „Cicluri documentare Rithy Pank și Nicolas Philibert”. Selecția filmelor a avut în vedere punerea în valoare a diversității și a dinamismului creației cinematografice franceze. O pondere importantă o are cinematograful popular de calitate, a cărui tradiție este extrem de vie în Franța. Vor fi prezentate filme cu mare succes de public, ca „Les Charistes”, alături de altele foarte bine primite de critică („Travail d’Arabe”, „Vodka Lemon”, „II est plus facile pour un chameau...”, „Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran”). O altă atracție extrem de importantă vor fi numele care vor fi prezente în acest an la București. Printre ele actori celebri ca Daniel Auteuil, Omar Sharif, Gérard Lanvin, Sergi Lopez, Albert Dupontel, Sylvie Testűd, Laetitia Casta, Jean Rochefort, Nathalie Baye, Jean-Pierre Bacri, Isabelle Huppert și regizori celebri precum Manuel Poirier, Patrice Leconte, Damien Odoul, Tony Gatlif, Franțois Dupeyron, Jean-Luc Godard, Bruno Dumont, care vor readuce filmul francez în prim plan la București. Marea surpriză a acestei ediții este prezența în România a regizorului Arnaud Desplechin, care se va întâlni cu spectatorii la proiecțiile filmului Les en jouant “Dans la compagnie des hommes”, la sala Elvira Popescu, miercuri 13 și joi 14 octombrie, la orele 20.00. Publicul va avea acces la informații și program prin intermediul Institutului Francez. Programul filmelor prezente în festival poate fi găsit și în site-ul www. cinemagia.ro la secțiunea filme la cinema. Tradiția tichetului gratuit de intrare se pastreză și în 2004. La această ediție accesul gratuit la un film se prelungește și în timpul săptămânii. Astfel, pentru un bilet cumpărat în timpul weekendului, va fi oferit accesul gratuit la un alt film din cadrul Festivalului. Acest tichet gratuit poate fi folosit în orice zi din perioada de desfășurare a festivalului, la orice film prezentat și la oricare din cinematografele participante. Alain Delon s-ar întoarce pe platourile de filmare Alain Delon vrea un realizator pe măsura talentului său. Zilele trecute, actorul a reafirmat că se va reîntoarce pe platourile de filmare numai dacă marii regizori Luc Besson, Roman Polanski, Steven Spielberg sau Bertrand Blier vor apela la serviciile lui. „Oameni cu asemenea importanță nu pot să-mi propună decât roluri care vor fi la înălțimea talentului lor și al meu”, a explicat actorul în timpul apariției sale în emisiunea Tv „Parisien/ Aujourd'hui en France”. Marele actor a acceptat să apară în această emisiune și să dea detalii despre reîntoarcerea sa pe scena Teatrului Marigny, în piesa „Les Montagnes russes”. „Dacă îl luați pe Besson, un scenariu și pe Delon, nu poate ieși decât ceva perfect. Totul este să se reușească reunirea celor trei elemente”, a completat actorul. In timpul discuției televizate, el a afirmat, printre altele, că a fost solicitat de Sofia Coppola pentru rolul lui Ludovic al XV-lea, întrun film despre viața Mariei - Antoinette. „Mi-a plăcut foarte mult filmul său, «Lost in Translation», pentru care a luat Oscarul. Dacă este vorba de un rol adevărat și nu de o simplă apariție, nu văd de ce nu aș fi de acord. Dar, numai cu această condiție”, a spus Delon. Alain Delon estimează că nu prea mai are ce să demonstreze ca actor. „Obiectivul meu actual este să-mi fac publicul fericit, într-un registru diferit de cei pe care el îl cunoaște deja, deoarece este vorba despre un rol de comedie”.