Oglinda Lumii, 1923 (Anul 2, nr. 1-52)

1923-03-24 / nr. 12

179 OGLINDA LUMII Procesul foştilor miniştri bulgari 4 ____________ Mai bine zis „procesul miniştrilor fostului Rege Ferdinand de Coburg”, urmăriţi pentru acţiunea politică în urma căreia Bulgaria a fost aruncată în aventura războiului, alături de fostele Puteri Centrale. Guvernul Stambuliiski, prin Camera acum în urmă dizolvată, a dat în judecată pe şefii şi membrii mai influenţi ai guvernelor cari s’au perindat cu doi ani înainte de intrarea în războiu şi în timpul conflagraţiunii mondiale, făcându-i personal răspunzători de dezastrul naţional. Se ştie că unul din principalii acuzaţi, expreşedintele de consiliu Radoslavoff, a izbutit, imediat după încheerea armistiţiului, să se refugieze la Berlin. Arestarea foştilor miniştri, după cum am arătat, s-a făcut pe baza unui vot al Adunării Naţionale. Rechizitoriul introductiv, foarte voluminos, impută preveniţilor nu numai sacrificarea intereselor ţării interesului politic personal al fostului Rege, dar şi acte de risipă şi de corupţiune bănească, acte de concesiune, cari au secătuit tezaurul ţării. Soarta acuzaţilor e pecetluită. E neîndoios că tribunalul extraordinar, chemat să-i judece, va rosti sentinţa hotărâtă de guvern, pentru că d. Stambulitsky are şi un interes de partid de a decapita organizaţiile opoziţioniste de şefii lor, al căror ascendent moral asupra partidelor burgheze a rămas puternic. , Foşttii miniştri bulgari in momentul aducerii lor la Sofia din închisoarea din Târnovo. — Un delegat al comitetului ţărănesc, înarmat cu o bâtă, îi „trece în revistă”. — Dela dreapta spre stânga: fostul prim-ministru Daneff, foştii miniştri Madineff, Magiaroff şi Todoroff; ceilalți sunt foștii secretari generali de ministere. Les anciens ministres bulgares, ramenés de la prison de Tirnovo ă Sofia, pour y étre jugés. Un délégué du comité paysan central..', les passe on revue. De droite á gauche: M. Daneff, ancien président du conseil, M. M. Madineff, Madjaroff et Todoroff, anciens ministres. Die früheren bulgarischen Minister, die vom Gefängnis von Tirnovo nach Sofia ueberführt worden sind. — Von rechts nach links: der ehemalige Ministerpraesident Daneff, die früheren Minister Madineff, Madjaroff und Todoroff, und die Staatssekretäre. Marii dispăruţi Declassé tD. Théophile Delcassé, fostul ministru de externe al Franței, făuritorul înțelegerii cordiale cu Anglia, mort de curând la vârsta de ,71 ani. M. Théophile Delcassé, ancien ministre des Affaires Etrangéres de France, Partisan de l’Entente Cordiale, mort ä l’âge de 71 ans. Herr Théophile Delcassé, früherer französischer Aussenminister, Schöpfer der Entente Cordiale, starb im Alter von 71 Jahre. Cei trei copii ai lui Mussolini, toţi în uniformă fascistă (de la stânga la dreapta): Bruno (4 ani), Vittorio (6 ani) şi Edda (12 ani). Die drei Kinder Mussolinis, in Fascisttenuniform (von links nach rechts): Bruno (4 Jahre), Vittorio (6 Jahre), Edda (12 Jahre). Aviaţiunea Recordul vitezei Generalul W. H. Mitchell, sub-şeful aeronauticei militare americane (Air Service) , a bătut recordul vitezei mondiale în aeroplan cu 361 km. 280 pe oră. Le général W. H. Mitchel, chef adjoint de l’„Air Service“ des Etats-Unis, qui vient de battre le record de la vitesse en aéroplane, avec 361 km. 280 a l’heure. General W. H. Mitchel, Oberhaupt des „Air-Service” der Vereinigten-Staaten, welcher den Geschwindigkeits Rekord im Flugzeug geschlagen hat mit 361 Km. 280 pro Stunde.