Opinia, octombrie 1926 (Anul 22, nr. 5804-5830)

1926-10-14 / nr. 5815

©PI stb . Iaşi , Str. Ştefan cel Mare 11 (la curte) Telefon 362 Asortat cu tot felul de mărfuri pe : Manufactură, Stofă, Haine gata, încălţăminte pentru Doamne, Domni şi copii, Lingerie, lefiruri, Sifoane, etc. etc., vinde contra cassa şi cu înlesniri de plată ÎN RATE LUNARE cu preţuri minimale. Birourile de încasarea ratelor deschise In toate zilele de la ora 8—1 a. m. și 3—8 p. m. Un pacheţel Intr’nB utrn de apă reprezintă De închiriat » HOTEL MODERN. sMa Haini pentru hotel sau alte scopuri a) 0 Pivniță adâncă, pentru vinuri, sau alte scopuri STR. C. A. ROSETI 25 A se adresa Bancei Moldova Secţia Contencios Vechiul Birou technic de instalaţiuni de IOAN ZAMFIR No. 28, Strada Vasile Conta No. 26 Find asortat cu tot felul de MATERIALE pentru INSTALAŢIUNI SANITARE, CLOSETE, LAVOARE, BAI şi SOBE de BĂI cu încheieturi sudate. EXECUTĂ lucrări în această BRANŞĂ şi VINDE din DEPOZIT cu Preţuri mai reduse ca oriunde. ILa Desfacere“ Preţurile mai eftine ca la fabrici Vase de bucătărie emailate Sticlărie de toate calităţile, Porcelanuri, Faianţe, Lămpi şi Artcole de menaj Zissu Grimberg Strada Anastasie Panu 61 lângă Fădlăria Şerban-Popovici Nu lăsnit avutul in voia soartei « ASIOVRATIVA la „ASIGURAREA ROMANEASCA“ Societate Anonimă Română de Asigurări Generale - ASI ju . lapwstreaim 17..19 Epitropia Generală a Casei Spitalelor Sft. Spiridon din Iaşi A N U N C I U Se aduce la cunoşcinţă că in ziua de 27 Octombrie a. c. orale 11 a. m. se va ţine în camera Epitropiei, licitaţie publică cu oferte închise, conform art 72—83 din legea comptabilitătei Generale, pentru furnizarea Depoului Farmaciei Casei cu următoarele articole: Treizeci mii metri tifon hydrofil. Cinci mii Kgr, vată hydrofită. Garanţia provizorie 100.000 lei în efecte. Odată cu efectele se vor depune şi mustrele de tifon şi vată. Condiţiunile se pot vedea în fiecare zi de lucru la Epitropie Serviciu Administrativ. Profitaţi de ocazie. In fiecare săptămână sosesc cumpărători serioşi şi cumpără antichităţi,, mobilă, covoare persane, lucruri de artă, de bronz, de cristal, de porcelan, bibelouri, bijuterii, blănuri, maşini de cusut, case de fier etc. Dacă vroiţi să vindeţi convenabil şi repede lucrurile Dvs. aduceţi-le la „Ajutorul Nostru“ str. Cuza-Vodă No. 71, und se percepe numai 5% după vânzare. La cerere se eliberează imediat şi acont. Ocazional, de vânzare un ceas mare de salon, 2 covoare persane şi alte diferite obiecte. LECŢII de dactilografie se predă foarte repede şi cu preţ extrem de redus in streda Cuza-Vodă No. 71, vis-a-visat Banca Moldova. * Se primesc acte de copiaţi DE ÎNCHIRIAT două odăi, o bucătărie, vitraj in faţă in Str. Muzelor 7 bis. A se adresa str. Trei Erarchi No. 4. DE VÂNZARE, o casă In str. Ghica Vodă No. 31. Patru odăi dependinţe. Construcţie nouă. Se poate vizita Intre 2-4 p. m. CAUT DE OCAZIE una maşină de cusut marca „Singer“. A se adresa D-nei Bartin str. Lozonschol 17, între orele 3-4 p.m. Vânzare Se aduce la cunoştinţa amatorilor că imobilul soţilor Carol şi Lea Aberman, din str. Ştefan cel Mare No. 30, se scoate în vânzare publică în ziua de 27 Octombrie a. c. ora 12 a. m. în localul Tribunalul S. 3a Iaşi. Şcoala de Infanterie Bacău angajează maestru bucatar de la 1 Decembrie 1926 „Doritorii se pot prezenta în orice zi la Şcoală, pentru a fi examnaţi şi a conveni condiţiilor de angajare“. Blănăria LUPU FELDMAN Strada Cuza Vodă 42 peste drum de Camera de Comerţ a adus un mare transport BLĂNĂRIE şi vinde cu preţuri extrem de reduse. H. GHERNER avocat Birou de Notariat S’a mutat în strada Costache Negri No. 40 Cons. 7/2?9* a. m. şi 7-9 p. m. INSERŢIE Domnule Director, Cu onoare vă rugăm a publica în preţiosul Dv. ziar rândurile de mai jos, pentru ca cetitorii ziarului să cunoască faptele unei asociaţii sportive. La festivalul Soc. „Seda“ mai mulţi membrii ai asoc. „Hacoahu au fluerat în timpul producţiei căutând a provoca scandal, aceasta intenţionat căci publicul care a asistat este prea convins de reuşita acesui festival, dovada aplauzele şi rechemările de atâtea ori la rampă, acelora ce s-au produs. E cunoscută atitudinea acestei asociaţi la a cărei producţie muzicală au căutat să conrupă pe membrii soc. noastre, trimiţându-ie invitaţii speciale pentru a se lăuda cu o orchestră numeroasă. Prin această desminţim zvonul lăsat de cei interesaţi că ar fi fluerat unii mmbrii ai cercului „Ronetti Roman“, căci de acest cerc suntem convinşi că nu sunt egoişti, ci lucrează numai pentru luminarea tineretului prin cultură. Cu mulţumire şi stimă Nathan Rubin preşedinte activ al Soc. „Seda“ 1) Redacţia nu răspunde de cele publicate în această rubrică. România Corpul Portăreilor Trib. Iaşi PUBLICAŢIUNE No. 104 Anul 1926 luna Octomb. 9 zile. Se publică spre cunoştinţa generală că conform adresei Jud. Ocol I Urban Iaşi No. 16823 1926 se va vinde prin licitaţi publică în ziua de 20 Octombrie 1926 ora 2 p. m. averea mobila sequestrată cu procesul verbal No. 925 1 926 de la D-l Aizig I. Schleicher la pretenţia Firmei Leroy, avere compusă din : 1500 caete, 2 Kgr. apă colonie parfumată, 1000 coli hârtie colorată şi 2 Kgr. pudră. Vânzarea se va face în Iaşi strada Cuza-Vodă No. 27, p bam gata şi în asistenţa comisarului respectiv. Şef Portărel, Bazalt şi nu părăsiţi convingerea că Iride şi Super-Iride sunt cele mai bune, mai eftine şi mai căutate vopsele de stofă. De vânzare la toate magazinele de încrerdere din Iaşi şi din toată ţara. Fratelli Gabbiani Bucureşti Nu uitati! ! . Numai cu 160 lei se execută în mod ireproşabil orice ramă culoarea mobilei mărime naturală: în mahon, frasin, nuc, aurit, metal etc. Asortiment bogat 120 modele, numai la Israel Bergher S-sor str. Anastasie Panu 50 Banca Centrală, de Nord Face operaţiuni bancare ca: Scont de portofoliu comercial, gajuri, deschide conturi curente, făcând înlesniri micilor comercianţi şi industriaşi. Acordă împrumuturi şi avansuri pe efecte publice, bonuri şi mărfuri. Primeşte depozite de bani la vedere şi pe termen fix. Partcipă la întreprinderi industriale şi comerciale. Secţie de agentură şi comision. Elevi învăţătura " * tipografiei se caută la Tipografia H. Goldner. Solemnităţi în judeţul Iaţi — împroprietăririle din com. Plugari—Sfinţirea Bisericei din Iacobeni Duminică au avut loc câteva solemnităţi în judeţ. Intăiu au avut loc împroprietăriri în corn. Plugari şi satele Bosoaia şi Chişcăreni. S-au împărţit 1077 locuri de casă. Au participat săteni din împrejurime în număr mare. Solemnitatea a avut loc în prezenţa d-lui I. Axinte, prefectul judeţului, Mihai Georgescu, consilier agricol şi Pr. Niculea, protoereul judeţului. La început s-a oficiat un serviciu religios după care au început cuvântările. Au vorbit Pr. Niculea şi d-nii Axinte şi Georgescu. * Apoi a avut loc solemnitatea sfinţire! bisericei din corn. Iacobeni. Aici au asistat câteva sute săteni. In prim loc s’a oficiat un iviciu religios de către Protoereul Niculea înconjurat de un sobor de preoţi. Au vorbit d-nii Axinte, M. Georgescu şi Pr. Nculea, care a dat sfaturi pentru întărirea credinţei. A urmat un mare banchet, la care s’au ridicat toasturi pentru I. P. S. S. Mtropolitul Pimer, pentru Familia Regală şi armată.* Joi va avea loc o nouă împroprietărire in con. Bivolar, iar mai pe urmă la Copou. Tot joi vor avea loc în judeţ şi marile serbări ale Crucii Roşii Cu acest prilej se va face şi împroprietărirea in comuna Voineşti. Reumatism? Remediu excelent tablete de Aspirină Cumpăraţi numai ambalajul original (conţinând 6 sau 20 tablete) cu peceta albat-verde-roşie. Descinderi în localitate Din ordinul Ministerului de Interne, Siguranţa a făcut ori mai multe descinderi în localitate. In special descinderile s’au operat la câţiva fruntaşi ai muncitorimei şi la un student. Insă nu s’au găsit aşteptatele acte compromiţătoare. La aceasta din urmă s’au găsit.... scrisori de dragoste. Mumii descoperite Moscova (Caps).— Din regiunea Vilinsk, republica lacută,au fost descoperite două mumii, care au fost transportate la Petrograd. Ele au fost găsite într’o taigă din acea regiune. Mumiile -un bărbat și o femee—erau un cosciuge de lemni și s’a constatat că au fost înmormântate acum 156 ani. Incendiu in judeţ Un nou incendiu s’a declarat în târgu Ungheni în ziua de 10 Oct. crt. Mai mulţi elevi ai orfelinatului din acel târg, jucându-se pe aria şcoalei de Horticultură, şi voind să pue la copi nişte cartofi, au făcut o groapă în care au făcut foc. Scânteile sărind prin împrejurimi, au aprins mai multe stoguri de paie, de pleavă, proprietatea d-lui Inspector Manoliu. Pagubele sunt mari. AGRESIUNEA din Poeni-Iaşi In spitalul Sft. Spiridon a fost internat astă noapte săteanul Ion Găureanu din Poeni. Săteanul prezintă numeroase leziuni la cap, făcuţi cu un corp tăios. La interogatoriu, rănitul a arătat că a fost lovit pe neaştetate, cu o secură ln cap. De notat că un frate al lui, Al. Găureanu urma să fie iudicat, în actuala seziune la Cuiţel cu Juri pentru loviri cauzatoare de moarte. Presul ,insă, a fost amânat din lipsa de juraţi. Se crede că este o răzbunare, rudelor victimei fratelui său. Secretar, Stănescu Mari zăpezi in Rusia Moscova (Ceps) — In multe orașe din Rusia au căzut mari zăpezi cari în unele locuri au format un strat de peste un metru. In regiunea Stavropol din Caucaz zăpada a acoperit întreaga recoltă de pe câmp. ntr’o altă regiune din Caucazia au fost înzăpezite și puse în imposibilitate de a se retrage 100 familii împreună cu 1000 capete de vite. Pe linia ferată Sz ran Viazemsk au fost oprite în valurile de zapadă două trenuri care cu foarte mare greutate au putut fi aduse la cantoanele apropiate. Vizitele d-lui Goga în Basarabia Secureni 13. — In turneul pe care d. ministru de interne Goga, îl fae în Basarabia, d-sa s’a oprit şi în orăşelul nostru astăzi dimineaţa, venind de la Soroca. A fost primit de cătră autoităţi, populaţie şi elevii tuturor şcoalelor. Orăşelul a fost pavoazat. D. Goga a mulțumit de primire.— A urmat un dejun comun, la care s’au ridicat câteva toasturi, după care d. Ministru și-a continuat drumul cu mașina spre Hotin. B. ÎN FORMAŢII . Puternicele brumi din săptămâna trecută au scăzut vinul cu 10 la sută. Acum când majoritatea viilor sunt culese, sa poate constata că podgoria Copou a dat cu 40 la sută mai puţin decât anul trecut, iar Bucimul cu 50 la sută. Costul de producţiune a vinului trece de 15 lei litrul. v x împroprietăririle la laşi. — D. Mihai Georgescu, consilierul agricol al jud. Iaşi a plecat aseară ln Capitală, find chemat de căre „d. Garoflid, ministrul agriculturei şi domeniilor. D. Georgescu ne spune că d. ministru Garoflid se interesează personal de împroprietăririle din jud. laşi şi mai ales cele din corn. Belceşti. Direcţiunea şcoala Comerciale de fete din Iaşi aduce la cunoştinţa elevelor mai jos citate să se prezinte de urgenţă a cancelaria şcoalei din nou local strada Tâutu No. 16: Dancov Maria, Grunston Rebeea, Harmanda Elena, Ione cu Elesabda, Luca Marioara, Sand Rozalia, Genci Maria. Toţi agronomii din jud. Iaşi au fost convocaţi pentru Luni la Consilieratul Agricol. Această întrunire are ca scop pregătirea unor conferinţe agricole în tot judeţul. In special agronomii dimpreună cu d. consilier Georgescu vor avea a da sătenilor sfaturi în privinţa culturei pământurilor arabile. x Eri s’a primit decretul de numire a d-lui prof. Mihai Barbu la clasa de violină a conservatorului local, rămasă vacantă în urma plecări, d-lui N. Zadri. ; x Examenele de capacitatei pentru admitere în funcţiuni, exterioare administrative se vorţine la prefectura de judeţ in, ziua de 25 Oct. crt. * 1