Opinia, octombrie 1931 (Anul 27, nr. 7325-7351)

1931-10-14 / nr. 7336

OPINIA Tribunalul Jud. Iaşi Secţia IlI-a Publicaţie de Vânzare No. 8301 din 12 Octombrie 1931 Tribunalul Iaşi, secţia 8, prin Jurnalul din 6 Octombrie 1931, a autorizat corpul portăreilor trib. Iaşi, să facă din nou toate formele de vânzare prin echaţie publică a averei mobile proprietatea falitului Marcei Rosner din Iaşi, atr. I. C Brătianu Nex 153 compusă din portofoliu evaluat de d. Jude Sindic la suma de 98 600 lei şi din mărfuri şi mobilier de orăvăie evaluate de expert la suma de 1.692.965 lei. Se înştiinţează că vânzarea şi adjudecarea acestor averi, vor avea loc în ziua de 21 Octombrie 1931, ora 18, pentru portofoliu, in camera Sindicatului Falimentelor tribunalului Iaşi iar la ora 16 pentru cealaltă avere la fata locului unde se află din Iaşi, str. Zugravi No. 43, începându-se licitaţiile publice de la sumele evaluărilor sus menţionate cu facultatea d-lui Jude Sindic de a o începe şi de la sumi mai mici sub rezerva omologărei tribunalului. Dos. No. 54 I 1931. Ptreşedinte M. Eşanu Portărel V. Stănescu INSERŢIE 1) Primim următoarele : împrejurări ulterioare mi-au dovedit că atitudinea d-lui Rabin Dr. Emanoil Stein în chestia azimelor din Bucureşti din anul trecut n’au fost incorecte şi deci ca atare consider comunicatele mele din anul trecut date în această chestie ca neavenite, sperând că D-sa le va trece cu vederea şi că vom rămânea prieteni, cum am fost. LAZAR LEIBOVICI-Iaşi Regret incidentul între mine şi d. Lázár Leibovici care dealtminterea până la chestia azimei s-a purtat în mod cavaleresc ireproşabil. Văzând comunicatul d-sale îl îmbrăţişez cu frăţie. Rabin Dr. Emanoil Stein 11 Oct. 1931 DE VÂNZARE 1. Un loc în str. Păcurari No 66, faţada 17,60 m. adâncimea 82 m. in suprafața de 626 m. p. 2. O casă cu grădina și ograda în strada Tonta Cosma No. 25. 3. O casă în str. Toma Cosma No. 23. A se adresa d-lui avocat Mihail Borcea, strada Lăpușneanu No. 32. La Vaslui ziarul „ Opinia“ se află de vânzare la Librăria „Grosswald“ până la ora 12 noaptea. DOCTORUL R. DAMSKER str. Ghica-Vodă No. 44-46 consultă zilnic MEDICINA INTERNA SIFILIS şi GENITO-URINAR έntre orele 8-1 ..şi 3-7 p. m. Diathermie a băi de lumină De la producător la consumator ! Profitaţi de ocazie şi cumpăraţi cu preţurile originale ale fabricii, Ţesături de artă, Covoare orientale, naţionale şi ţărăneşti, albituri, pături etc. LA DEPOZITUL şi REPREZENTANŢA GENERALĂ A FABRICILOR DIN CISNADIE Iaşi, str. Ştefan cel Mre 41 TELEDIRAMA „TRINACO“ Iaşi, Piaţa Unirei 19 Reduceţi simţitor preţurile fabricei. Faceţi cunoscut clientelei. „TRINACO“ Cernăuţi In urma telegramei primite şi cu ocaziunea sezonului de iarnă MARE REDUCERE DE PREŢURI la toate produsele TRINACO cari fiind dovedite ca cele mai superioare tuturor calităţilor ale concurenţei, sunt mult cerute şi p r ef e r a t e. Rugăm onor clientela a ne vizita spre a profita de nouile reduceri. Tribunalul Judeţului Iaşi Secţia 111-a Publicaţie de vânzare No. 796, din 1 Octombrie 1681 In baza cererei Intesa, la No. 40884 1630, a d-nei Aneta Preot G. Boaie, de profeata casnică, autorizată de soţul d-sale Preot Gio Bosie, ambii domiciliaţi la Satul Buhalniţa, Comuna Scobinţi, Judeţul laşi, fc caltate de cumpărătoare a drepturilor succesorala dela d-na Fiorica Uiman, care te vândut drepturile succesorale sie asta cele se le are cumpărate dela Aglaia C. . Jatoete, Ruxanda Gh. A. Săvoaei şi D-tru AL A. Săvoaei, moştenitori al averei rămasă de pe urma defunctei Peraschiva N. Iordache , tribunalul laşi, secţia 3, prin jurnalul No. 11555 I 1630 şi adresa No. 24887 I 1830, a autorizat Corpul Portăreilor Trib. laşi, ca In baza adresei Tribunalului laşi, secţia 2, că efectuase toate formele de vânzare prin licitaţia panica a averei succesoriale imobilă, rămasă de pe urma defunctei Paraschiva R. Iordache, pentru eşirea din inchrisiare a petiţionară sus menţionată şi ceilalţi succesori ai defunctei : Petru Alexandrescu, funcţionar, domiciliat ît Iaşi, Strada Aurora, cartierul C.F.R. pavilionul 2, Agiak Alexandrescu şi Gh. A. Săvoaei, ambii agricultori, domiciliaţi în Satul Buhalniţa, Comuna Scobinţi, Judeţul Iaşi, şi D-tru M. Iordache, şi Ion M. Iordache, ambii cu domiciliul necunoscut. Conform raportului de expertiză şi a schiţei da plan, aflate in dosar, Întocmite de expertul, M. I. Găgiulescu, situaţia inobătetii scos in vânzare, este următoarea: Lotte No. 1, In suprafaţă de 0,67 ha. Ioe de essă cu loc de arătură, megieşit cu : Iordache Loghin, Gh. I. Ciofu şi Ion Anton, evaluat la cuzna de 28.450 lei. Lotul No. 2, In suprafaţă de 1,12 h. a. loc de arătură, megieşit cu : Cimitirul satului Buhalniţa, Gh. Ciofu, Comuna şi ţarina locuitorilor, evaluat la suma de 28.000 lei . Lotul No. 8, In suprafaţă de 0,20 h. a. loc de arătură, megieşit cu : Gavril Semina, Alexandrescu şi Lotul No. 4, evaluat la suma de 4.000 lei. Lotte No. 4, In suprafaţă de 0,32 h. a. toc de arătură, megieşit cu : Gh. Semina, P. Aiexandrescu şi drumul Satului, evaluat la suma de 12.800 lei. Lotul No. 6, în suprafaţa de 0,69 h. a. loc de arătură, megieşit cu : D-tru Crâşmaru, Gh. Buzdugan şi drumul Satului, evaluat la suma de 17.250 lei, şi loc deavalma, în suprafaţă de 0,8037 ha., evaluat la suma de 6.037 lei. » Toate aceste bunuri sunt situate în Satul Buhalniţa, Comuna Cerbeniţa, azi Comuna Scobinţi, plasa Bahlui-Cirligătura, Judeţul laşi, care în total formează o suprafaţă de 3,8037 ha. evaluată la suma de 08.537 lei. La termenul de 21 Septembrie 1631, Tribunalul prin Jurnalul No. 9971 / 1981, a amânat vânzarea la 16 Noembrie 1981. Se încunoştiinţează că vânzarea şi adjudecarea acestui imobil, vor avea loc în pretoriul Tribunalului Iaşi, secţia 8, la ziua de 16 Noembrie 1931, ora 13 începându-se licitaţia publică de la suma de 81.480 lei, conform Jurnalului Tribunalului Iaşi, secţia 2-a, din 26 Mai 1931. Dosar No. 2969 1930. Preşedinte, M. Eşianu Portărel, V. Stănescu DENTISTUL FIHORIGH GRiiBEfifl Consult 9—1 şi 3—7 str. Ştefan cel Mare 3 Jean Grünberg oferă trăsuri cu un cal cu Lei 70 Cu doi cai „ „ 130 pentru înmormântări evreeşti str. I. C. Brătianu 147 „Opinia“ se găseşte în vânzare — până la nouă seara — la depozitul nostru. Librăria „La Leontin“ din centrul oraşului, precum şi la toţi vânzătorii de ziare. INFORMAŢIUNI . Polţia locală a primit circulări pentru punerea în urmărire a spărgătorului ieşan Elias Segal sia Ciubotaru, evadat a doua oară din Botoşani. D. Prof. Dr. G . Parhon va fi în localitate în zilele de 16 şi 17 Octombrie (Vineri şi Sâmbătă) Consultaţiile dimineaţă la spitalul Scola, d. a. intre orele 3—5 la Institutul de Radiologie Dr. E. Radu. Blănuri veritabile ca : astrahan pentru mantouri, lucru, vidre, bizara, petit-gris, visonbiber, nutria, etc., toate de calitate superioarii la marele magazin Kunovici str. Ştefan cel Mare. x Preţurile cele mai reduse la tricotaje şi articole de galanterie la Mag. „Doamna*. x frumuseţea e una din cele mai puternice arme ale femeei. Crema de zi Khasya vă face şi vă menţine frumoase ! Depozit : Farmacia Polák, str. Ştefan cel Mare. x BLĂNURI fine, veritabile importate direct de la sursă, la marele magazin de blănuri „Kunovici“ str. Ștefan cel Mare. DOCTOR M. MATASARU Specializat la Paris—fost asistent de spital la Paris Boli Interne: INIMA, PLĂMÂNI și tratamentul tuberculozei pulmonare cu Pneumotorax artificială Sir. Mârzescu 16 (parter) Cons. 6—11 și 3—6 Mici distracţii... (Continuarea din pagina I-a) Clipe vesele Ghetele tale scârţâie;—probabil* încă nu sunt achitate. — Prostule ; atunci ar trebui să-mi scârţâie tot trupul... Criminalistul — Cum îţi recunoşti cei doi gemeni, care seamănă atât de bine unul cu altul? — Foarte simplu; după amprente digitale.* Prevedere — Ce tai din gazetă ? — Tai notţa unde e vorba de un bărbat, care a cerut divers, fiindcă nevasta îi controla în fiecare seară portofelul. — Şi ce vrei să faci cu această notiţă ? — Cum de nu înţelegi ? O voiu pune în portofelul meu... Bibliografie . A apărut în traducere românească celebra epopee germană „Gudruna" Tălmăcirea este făcuta de d. Virgil Tempeanu, distinsul profesor din Folticeni, care oferă o versiune exactă și literară. E o lucrare de merit incontestabil. Traducerea în versuri ocupă un volum de 160 pagini, al cărui preţ este 60 lei. * „încotro" (18), revista politicosocială condusă de d-nii Victor Rodan, Tudor Şoimaru şi I. G. Legrel, a apărut cu text variat şi interesant Menţionăm» D. Trancu-Iaşi în halat şi papuci, conferinţa interparlamentară la Sinaia, în zodia monopolurilor. Reducerea budgetului, etc... In rest, numeroase anecdote politice. Indiscreţii şi comentarii spirituale. In 12 pagini mari, cu ilustratiuui de A. Dragoş şi L Val, exemplarul 5 lei. Spectacatele szilei Unae mergem a sărî 13 Octombrie Teatrul Naţional.—Calea şcolarilor, comede în 3 acte de André Birabeau. . Teatrul Cinema Sidoll. — „Acuzată... apără-te“ cu Gaby Morray. Al doilea film: „Falsul logodnic“ cu Rchard Talmadge. Jurnal sonor „Fox“ cu ultimele actualităţi. Cinema Thiai . „ Secretara particulară“ cu Renate Mil.Ier, Felix Bressard și Hugo Thievig. Al doilea film : „In spânzuratorile din Pampas“ cu Gary Cooper. Journal „Paramount“. Cinema Elysée. — „Femeia lui Stefan Tromholt“. Al doiea film : „Romanţa din Rio Grande“ cu Marie Duncan şi Antonio Moreno. Cinema Gheltzer.—„Cei patru draci“ cu Janette Gaynor. „Piratul negru“ cu Douglas Fairbanks şi comedia: Fereşte-te de datorii. Berăria Luther (Piaţa Unirei) Renumitul Jaz Hubertiny. Bufet copios cu cele mai delicioase mâncăruri calde şi reci. Supeuri speciale„ Bere şi vinuri din pivniţele Luther“. Seara dancing în ritmul jazului „Huberting“. Imobilul din Str. Lăpuşneanu, fost proprietatea Băncii Uniunea, a fost ieri vîndut la licitaţie de Tribunalul local şi Judele sindic al falimentului Băncii, pentru suma de 4.300.000 lei, soţilor Leventer, proprietarii firmei „Elita"-Iaşi. Adjudecarea va avea loc la 22 octombrie. Astăzi la prânz au fost scoase moaştele Cuvioasei Paraschiva, fiind depuse în curtea Catedralei metropolitane. Se ştie că în fiecare an vin să se închine in faţa acestor moaşte, mii de oameni din Moldova, Basarabia şi Bucovina. In anul acesta însă, numărul credincioşilor a mai scăzut. Şi acest fapt este explicabil datorită stării materiale deplorabile in care se află ţărănimea. In alţi ani, până în ajunul scoaterei moaştelor, soseau în localitate 3 pănă la 4 mii de credincioşi. Anul acesta, până astăzi au venit abea 2000 de săteni. Oamenii nu mai pot face sacrificii bănești pentru a veni în oraş.# Am avut prilejul să asistăm la UN DIRECTOR MERITUOS Realegerea d-lui Mitescu la gimnaziul Alexandru La gimnaziul „Alexandru cel Bun“ din localitate a avut loc Sâmbătă alegerea de director. In semn de dragoste, de omagiu pentru activitate depusă de d. Ilie Mitescu în conducerea şcolii, profesorii au refuzat să depue contracandidaţi. Cum circulara ministerială admite ca în asemenea împrejurări să nu fie nevoie de trei recomandări, prof Ilia Mitescu a fost reales în unanimitate. In acest sens s’a întocmit un proces verbal, care a fost înaintat ministerului. Manifestaţia de dragoste a profesorilor şcoalei, e un gest bine meritat de d. prof. Ilie Mitescu, căruia gimnaziul „Alexandru“ îi datorează atât de mult Numeroşi colegi şi foşti elevi ai şcoalei au felicitat viu pe d. Mitescu. S. Curtea cu juri Achitarea unei pruncucigaşe Eri după amiază s’a desbâtut în faţa Curţei cu juraţi procesul de pruncucidere al fetei Lidia Zaiţ originară din jud. Orhei. Venită în Iaşi, se angajă la d. ir. Sverdloc din str. I. C. Brâtianu şi întreţinând legături de dragoste cu un soldat, a rămas gravidă. După ce a născut un prunc de sex femenin, l-a ucis şi l-a aruncat în latrină. Curtea a fost prezidată de dl. Preşedinte Alf. Winckler, fotoliul minist, public fiind ocupat de dl. Procuror Misihfinescu. Apărarea a fost susţinută de d-nii avocaţi: Şt. Bobulescu, Gârcineanu, şi I. Ştefănescu. Juraţii, după o scurtă deliberare, au achitat-o pe Lidia Zaiţ. In Basarabia urmată de 17 arestări * — 1 "SENI"....— 1 Ţăranii imploră Cerin pentru ameliorarea situaţiei SimuEmmm—■—du mrwmn i ■■ ■■■■■■—* ii..im..ii i ■WBWiiiliiiiTirS în faţa moaştelor Cuvioasei Paraschiva Un tablou impresionant care dovedeşte ravagiile crize o scenă înduioşătoare. Mai mulţi credincioşi, adunaţi în curtea Mitropoliei, discutau despre situaţia de astăzi. Unii dintre ei, afirmau că şi-au cheltuit ultimul ban pentru a veni să se închine moaştelor cuvioasei şi să ceară Domnului îndurare şi milă, căci ei nu mai pot suporta atâta mizerie. Astăzi dimineaţă un impresionant pelerinaj a avut loc la liturghia ce s’a oficiat la Mitropolie. După oficierea slujbei, un sătean din nordul Moldovei, rămas încă in genunchi, oftând adânc, a exclamat: „Doamne îţi cerem iertare; îndură-te şi scapă-ne de atâtea nevoi şi mizerii*. A fost o scenă de un dramatism ce a impresionat mult pe credincioși. REP. r. v~ ~v_ \ Greva unor lucrători Chişinău 13 . La târgul Teleneşti, jud. Orhei, lucrători de croitorie şi cismărie au declarat grevă, cerând mărirea lefei şi micşorarea orelor de lucru. Unul din lucrători care a refuzat să intre in grevă, a fost rănit de grevişti. Reprezentanţii siguranţei din Orhei au sosit la faţa locului şi au operat 17 arestări . In baza cererei d-nei Miha PROF. DR. N. LEON şi neamul „Niculiţă-Popovici“ din Bucovina — ———~B5â5B3TgbísíímSí^^^miBíSmíS5 i 555588) (Continuarea din pagina i-a) la anul 980 împăratul Biantin I Fasilie II numeşte pe protospatarul Niculiţa „Duce al Vlahilor din Elada“—Tessalia; la anul 1003 fiul Ducelui Niculiţă este Apărător de cetate în războaele Imp. Vasilie II cu ţarul Bulgarilor Samuel, iar la anul 1060 Niculiţă, nepotul Ducelui dela 980, este Guvernator Val Tessaliei, cu sediul la Larissa, unde ajută la răscoala Vlahilor cu Berivoe contra Imp. Constantin Duca de atunci. (Conv. literare, 1905). Şi aşa se înregistrează cu cel dintâi Niculiţă de acum una mie de ani, cel dintâi şi cel mai vechi nume românesc in Istoriografă! * Dăm ca încheiere documentară inscripţia de pe crucea de mormânt a Sărdarului Dumitrachi de la curtea din Stroeşti: „Sub această sântă cruce odihnesc robii lui Dumnezeu Dimitrie Neculiţă von Popovici, cu soţia sa monahia Elefteria. S'au căsătorit la anul 1771 cu Ecaterina fiica lui Constantin Pantazi şi soţia Dahina nasc. Isăcescul din Suceava Trăind la un loc pănă la anul 1827 Dec. 23. Născut din râpela doi părinţi Neculai Neculiţă, maica Panoria, strănepotul lui Andrei Neculiţă, săvârşinduse din viaţă la anul 1828 Mai 23“, apoi, „In satul său de veci Stroeşti, ţinutul Sucevei (Bucovina), s’au aşezat această sf. cruce de de fiii săi Emanuil şi Neculae la 1 Mai 1837 spre vecinică pomenire, Amin !“ Familia să ne ierte dacă ridicăm acest văl asupra discreţiunii sale încercate. 9 O :t. 1931. €. G. B. Iovici, care are la Banca Oraşului Chişinău suma de 300.000 Iei. Judecătorul a pus sechestru pe casa şi toată averea băncii. Direcţiunea băncii a făcut contestaţie. — D. George Brătianu a inspectat organizaţiile liberale din Basarabia. — Grăniceri din Tighina au observat pe malul nostru un individ suspect. Acesta a încercat să fugă, dar grănicerii au tras un foc de armă. Individul rănit a fost dus la siguranţă, unde s’a constatat, că este un curier sovietic. Coresp. Inmormîntarea preotului Ion Diaconescu înhumarea rămăşiţelor pământeşti ale veneratului preot-econom Stavrofor Ion Diaconescu, tatăl cunoscutului profesor ieşan Em. Diaconescu, a avut loc în satul Mârnăstireni din judeţul Botoşani. Au asistat ţărani şi ţărance din satele păstorite şi din satele inverpinate, precum şi numeroşi preoţi di judeţele Botoşani şi Dorohoiu. Depoi toate şcolile din comună , dinii D. Răutu şi d. Vizanti din partea organizaţiei liberale şi preotul Al. Dolinescu, reprezintantul prefectului de judeţ. Serviciul religios a fost oficiat de un sobor de 7 preoţi în frunte cu pronierea judeţului Al. Simionescu. In biserică a vorbit protoereul Simionescu, relevând cei 50 ani de activitate ai defunctului pe terenul bisericesc, social şi cultural. Părintele Diaconescu a descria prima şcoală primară în comuna, în 1880, funcţionând câţiva ani ca învăţător, în mod gratuit A înfințat banca populară, pe care a condus-o până în ultimeie sale zile. Sicriul așezat pe un car tras de patru boi, a făcut ocolul satului, iar înhumarea s’a făcut la cimitirul bisericei. D. r INFORMAŢIUNI x Mâne (Cuvioasa Paraschiva) va avea loc hramul bisericii Mitocul Maicilor. Bunii creştini sânt rugaţi a lua parte şi a contribui cu obolul lor pentru înfrumuseţarea bisericii . La Academia de muzică cursurile sunt urmate de bacalaureaţi şi de cei fără diplomă, primii fiind trecuţi ca studenţi, iar ceilalţi ca audienţi. x Mâni Mercuri, fiind serbătoarea Cuvioasei Marie Paraschiva, autorităţile şi instituţiunile nu vor lucra. x Pictorul O. Briese împlinind douăzeci de ani de activitate artistică în Iaşi va deschide anul acesta expoziţa sa de pictură la 1 Noembrie a c. x Banca Em. Marcovici a chemat în faliment pe comerciantul M. Brill din Iaşi. x Firma de coloniale Iţicovici et Fruchtman şi-a retras cererea de concordat. x Parchetul de Vaslui a făcut o descindere le comerciantul Fard Bercovîci din Vaslui, str. Ştefan cel Mare 136. S’a dovedit că el negocia lozuri străine, a căror vânzare e oprită. S’au găsit cupoane, titluri şi o dovadă de reprezintant al casei de bancă „Noschberg“ din Cluj. Hârtiile au fost înaintate Parchetului de Cluj pentru continuarea anchetei. D. P. Bogdan, rectorul Universităţii, pleacă mâni in Capitală, fiind convocat dimpreună cu ceilalţi rectori, de «a«« 4- ministru al instrucţiunii publice.