Primăria Sibiului, 1993 (Anul 2, nr. 26-77)

1993-10-14 / nr. 66

SAPTAMANAL DE INFORMARE ANUL III NR. 66 0 14 — 21 OCTOMBRIE 1993 0 4 PAG. 0 20 LEI i £ OyU, «Uh címUUK a IMCCfutt <xd «UH JUVUL $C... fuUHáMtzd Cimitirul este și ar trebui să rămână un lăcaș de reculegere, unde fiecare sibian vine, cu o floare, cu o lumânare, la mormântul unei sau unor ființe dragi, lată, însă, că din ce în ce mai mulți concetățeni se plâng și sunt scandalizați că buchetele de flori depuse pe morminte dispar a doua zi fără urmă. Dispar și borcanele în care au fost așezate. E vremea conservelor de toamnă, nu-i așa? Dispar și jerbele, coroanele... Lumea vorbește că s-ar revinde chiar la poarta cimitirului. Așa să fie? Și nu ia nimeni nici o măsură? O soție neconsolată și-a îngropat soțul. Nu are copii, nu mai are pe nimeni, în afară de mormântul soțului prea devreme plecat de lângă ea. Toate coroanele de pe acest mormânt au dispărut. Mai mult, femeii i se pare că a dispărut și o parte din pământul care-i acoperea bărbatul, pentru ca în loc să fie un morman de pământ deasupra, este o groapă de o jumătate de metru (?!) Din respect pentru morții Sibiului care zac acolo și pentru familiile lor, nu se poate pune odată ordine și în administrarea cimitirului? "Un ochi obiectiv nu poate să nu observe ceea ce s-a izbutit să se facă în acest an și jumătate care a trecut de la alegerile locale" Din partea Convenției Democratice Sibiu am primit, spre COMUNICAT Mai ales de la un timp, anumite publicații locale și-au făcut un adevărat punct programatic în denigrarea, de pe evidente poziții subiective, răuvoitoare, a activității Primăriei Municipiului Sibiu și îndeosebi a primarului orașului, dl. ing. Sorin Șerbu. S-a ajuns chiar până acolo încât un săptămânal, care are, totuși, măcar decența de a nu se subintitula independent, să instige, cerând formațiunilor politice făcând parte din Convenția Democratică la nivel local să se desolidarizeze de cel în cauză și îndemnându-i pe sibieni să îl conteste în scris, sub semnătură, în fața unei asemenea situații, considerăm de datoria noastră față de cetățenii municipiului să ne exprimăm în mod clar poziția. Ținem, de la bun început, să precizăm că suntem pe deplin conștienți că activitatea Primăriei Sibiului și a dlui Șerbu nu e în afara oricărei discuții, că ea poate suporta, indiscutabil, îmbunătățiri. De altfel, chiar în întâlnirile periodice pe care factorii politici componenți pe plan local ai Convenției Democratice le-au avut cu dl Șerbu și cu dl Aurel Maxim, viceprimar, menite a analiza activitatea depusă, a cunoaște în amănunțime realizările, proiectele, dar și greutățile întâmpinate la nivelul Primăriei, intervențiile participanților nu au fost defel lipsite de exigență, de accente critice. Una este însă a exprima astfel de puncte de vedere cu scopul, în ultimă instanță, de a sprijini, de a corecta și alta când o faci, dintr-un motiv sau altul, cu intenții demolatoare. Una este a vedea situația în complexitatea ei, cu cele bune și cu nerealizările existente, cu motivele obiective și - dacă e cazul - subiective ale neîmplinirilor și alta a nu vedea, a nu vrea să vezi - cu o consecvență demnă de cauze mai bune dacât pete și minusuri. Activitatea Primăriei Sibiului nu a fost scutită de numeroase dificultăți. Să amintim, astfel, ca un exemplu concludent, faptul că, pentru anul 1993, fondurile de la bugetul centralizat de stat nu au devenit, practic, disponibile decât începând din luna august. Și totuși în ciuda acestor dificultăți, și a altora, un ochi obiectiv nu poate să nu observe ceea ce s-a izbutit să se facă în acest an și jumătate care a trecut de la alegerile locale. Se lucrează și se va finaliza, în toamna acestui an, modernizarea străzii Lungi. Se va finaliza reparația capitală la Șoseaua Alba Iulia, în cele două puncte: panta Turnișor și panta strada Morilor. Se va finaliza modernizarea Bulevardului Vasile Milea. Până la finele anului va curge apa din sursa Sadu la Sibiu. Din păcate, din motive obiective, lucrarea începută în cursul lunii iunie pe strada Teclu nu poate fi finalizată. Baia Neptun va fi dată în folosință parțial (bazinul) în cursul acestui an S-au ,plombat” o serie de străzi, în funcție de mijloacele disponibile s-a asigurat salubritatea orașului în mai bune condiții. Publicația săptămânală la care ne-am referit declară că dl Șerbu ar da dovadă de lipsă de interes pentru problemele alegătorilor săi. Pe marginea acestei remarci hazardate, ținem să consemnăm că, în luna martie a acestui an, a fost organizată o întâlnire a conducerii Primăriei municipiului, anunțată din vreme în presă, nu doar cu alegătorii dlui Șerbu, ci cu toți locuitorii interesați ai urbei. Din păcate, participarea cetățenilor la această întâlnire a fost sub așteptări, fapt ce nu va împiedica însă realizarea, periodic, cu consecvență și pe viitor a unor astfel de acțiuni. Aceasta ca unul din semnale că atât noi cât și dl Șerbu, ca reprezentant al nostru în funcția de primar, ținem să fim continuu deschiși intereselor obștii, punându-ne în slujba lor. CONVENȚIA DEMOCRATICĂ SIBIU Ing. Lucian MARINĂ Experți tehnici ai B.E.R.D. la Sibiu în continuarea acțiunii Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare privind programul de investiții urbane, la începutul acestei săptămâni au fost prezente la Sibiu două echipe de consultanți, una pentru drumuri, alcătuită din domnii Bresser și Dobrotă și una pentru rețele de încălzire, din care au făcut parte dl Orchart și dnn Scânteie. După ce, cu nu prea mult timp în urmă, au fost completate fișele pentru BERD, au fost prezentate proiectele și au fost consultați experții economici, actulala vizită este una a experților tehnici ai acestui organism financiar internațional. Cum era de așteptat, specialiștii BERD s-au arătat interesați de aspectele tehnice ale proiectelor, mergând de la noțiuni generale până la detalii tehnologice sau legate de disponibilul de forță de muncă, de materialele ce se dorește a fi utilizate. S-au cerut date generale, de la prezentarea rețelelor stradale din municipiu, prezentarea acelora care sunt responsabili cu întreținerea acestora și a celor de încălzire, date legate de traficul prin municipiu și în legătură cu rezultatele estimate ale proiectului (dacă se vor reduce costurile pentru beneficiarii drumurilor respective, dacă se va reduce timpul de călătorie, dacă se va reduce costul întreținerii, tendințe ale traficului în următorii 15—20 de ani, rezultate sociale, rezultate economice). D. STANCU publicare: următorul # în audiență la dl primar 0 Alocația de stat pentru copii # Taxe de timbru asupra actelor de notariat 0 Sisteme de detecție și semnalizare a începuturilor de Incendii 0 Viața de noapte a Sibiului: Autoturisme furate și Incendiate 0 Când stăpânul nu-l acasă și mai lasă și ușa descuiată... 0 Cele trei ceasuri rele ale zilei de marți Cuvinte încrucișate( 1993) 0 înregistrări la Starea Civilă (nașteri, căsătorii, decese) Horoscop (14—21 octombrie și 0 1 DONAȚIE PENTRU AGENȚIA APĂ-CANAL Recent, dl doctor în chimie Radu Haller, originar din Sibiu, actualmente rezident în Germania, la Stuttgart, în Germania, unde are un institut de verificare a calității apei și solului, a donat Primăriei sibiene 10 aparate (plus o anexă) destinate determinării calității apei brute și finite, pentru Agenția Apă-Canal. Dl Ovidiu Muscă ne-a oferit mai multe amănunte în legătură cu această donație: ,Dl dr. Radu Haller este un foarte bun chimist, autorizat să lucreze în mai multe kreist-uri din Germania. Acolo, în Germania, sunt 14 asemenea chimiști autorizați, printre care se numără și domnia sa. Prezența acestor aparate, purtând mărci de prestigiu, ca :Perkin Eimer“, ,Hitachi Perkin Eimer“,Beckmann“ și .Förster“, este o premieră la noi. Până acum n-am dispus de asemenea aparate performante, de înaltă precizie și cu absorbție atomică. Aparatele donate de dr. Haller sunt aparate cu care dânsul lucrează la calitatea apei, făcând foarte multe determinări la apele subterane, în special la apele subterane care sunt intersectate cu depozuri și alte resturi menajere. Sunt aparate de mare finețe și cu un randament deosebit care ajută să se facă zilnic sute de analize, ceea ce nu se putea cu aparatura pe care o aveam până în prezent. Am avut, într-adevăr, mai demult, o discuție cu dr. Haller, în cursul căreia a venit vorba și despre Uzina de apă și despre aparatele de precizie care ar fi fost necesare pentru determinările privind calitatea apei, mai ales în contextul prezenței deșeurilor toxice în zona Sibiului. Dr. Haller mi-a cerut atunci să întocmesc o listă cu ce ar trebui. Când a trimis aparatele, am constatat că reprezentau tot ce era trecut pe listă. Este un gest deosebit, total dezinteresat și, totodată, un mare ajutor pentru Uzina de apă. Am înțeles că în starea în care sunt acum, aparatele acestea ar costa cam 6 milioane, iar dacă ar fi fost noi, peste 12 milioane. Cred că oameni ca dr. Haller ar merita să poarte titlul de cetățean de onoare al Sibiului“. Anca-lleana MORARU