Primăria Sibiului, 1993 (Anul 2, nr. 26-77)

1993-01-15 / nr. 27

PAGINA 2 CONSILIUL MUNICIPAL SIBIU HOTÂRÎREA NR. 60 privind stabilirea taxei speciale de autorizare a circulației mijloacelor de transport cu tracțiune mecanică în zona centrală a municipiului Sibiu. Consiliul Municipal Sibiu, în ședința din 28.12.1992: Analizînd propunerile prezentate de Serviciul administrarea domeniului public și privat al municipiului, în vederea protejării monumentelor istorice din zona B-dul Nicolae Bălcescu - Piața Mare și asigurării condițiilor pentru circulația pietonală, prin reducerea la strictul necesar a circularei mijloacelor de transport, în conformitate cu dispozițiile art. 86 și următoarele din Legea nr. 69/1991, ale Decretului nr. 328/1966 și ale Regulamentului de aplicare a acestuia, ale art. 6 din Ordonanța nr. 15/1992, în temeiul art. 21, alin. 1 lit. 1 și al art. 29 din Legea nr. 69/1991, privind administrația publică locală. HOTĂRĂȘTE: Art. 1: Se stabilește o taxă specială pentru autorizarea circulației mijloacelor de transport cu tracțiune mecanică în zona B-dul Nicolae Bălcescu și Piața Mare, al cărui cuantum va fi după cum urmează: Art. 2: Autorizarea circulației în zona menționată la art. 1 se va face de Poliția Municipiului Sibiu, la cererea celor interesați, pentru fiecare mijloc de transport, pe baza chstanței care atestă plata taxei stabilite în prezenta Hotărîre și a aprobării scrise a Primarului Municipiului Sibiu. Art. 3: Autorizarea unui alt mijloc de transport, de același tip și aparținînd aceluiași proprietar, în locul unuia deja autorizat, în intervalul de timp pentru care s-a achitat taxa, se va face de Poliția Municipiului Sibiu, fără a mai fi necesară aprobarea Primarului și plata taxei, anulîndu-se autorizația anterioară. Art. 4: Se exceptează de la plata taxei speciale persoanele care domiciliază și locuiesc în zonă, pentru autoturismele proprietate personală, autorizate conform dispoziției nr. 2/1992 a Primarului municipiului Sibiu, autovehiculele care aprovizionează cu lapte și pîine magazinele situate în B-dul Nicolae Bălcescu și în Piața Mare, precum și cele ale serviciilor publice, pentru intervenții. Pentru aprovizionarea cu mărfuri a magazinelor situate în perimetrul respectiv, în situații de excepție, cu autovehicule înmatriculate în alte județe, se va emite autorizația specială de către Poliția municipiului Sibiu, pe baza documentelor de transport a mărfii la solicitarea firmei beneficiare, fără aprobarea Primarului și fără plata taxei. Art. 5: Se interzice parcarea mijloacelor de transport atît ziua cît și noaptea, pe trotuare sau carosabil. Art. 6: Nerespectarea prezentei hotărîri se sancționează conform dispozițiilor legale în vigoare. Art. 7: Serviciul gospodărire comunală va duce la îndeplinire prezenta hotărîre. Dată în Sibiu, la 28.12.1992 PREȘEDINTE Ștefan ȘOIMAN Mijloace de transport ______taxă lei / 6 luni________ 24 de ore/zi între orele 19-06 - autoturisme 40.000 20.000 - autobuze, microbuze (inclusiv 60.000 30.000 spec.) - autocamioane (inclusiv spec.) 70.000 35.000 - tractoare 70.000 35.000 - tricicluri 20.000 10.000 CASA DE STICLĂ 1 15-22IANű1 CONSILIUL MUNICIPAL SIBIU HOTÂRÎREA NR. 1 privind stabilirea metodologiei de autorizare a funcționării unităților comerciale, a celor de producție și prestări servicii. Consiliul Municipiului Sibiu, în ședința din 11.01.1993, Analizînd propunerile privind autorizarea funcționării unităților comerciale, de Industrie mică și prestări de servicii, vizînd reglementarea modului și procedurii de eliberare a autorizațiilor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 3/1972, ale Legilor nr. 5/1973, nr. 12/1992 și nr. 50/1991. Văzînd și dispozițiile Hotărîrii nr. 140/1992 a Guvernului României, referitoare la stabilirea profilului acestor unități, în temeiul art. 21 litera s și art. 29 din Legea nr. 69/1991 privind administrația publică locală. HOTĂRĂȘTE: Art. 1: Persoanele juridice și persoanele fizice autorizate să desfășoare activtăți de comerț "en detail", cu sediul sau domiciliul în municipiul Sibiu ori în alte localități din țară sau străinătate, indiferent de forma de proprietate a capitalului și a imobilului unde urmează să-și desfășoare activitatea, pot deschide magazine sau alte unități comerciale pe raza municipiului Sibiu, numai după eliberarea autorizației de funcționare a unității respective, de către Primarul municipiului Sibiu. Autorizația va cuprinde denumirea și sediul (domiciliul) persoanei juridice sau fizice, adresa și firma unității unde se desfășoară activitatea, profilul stabilit pentru unitatea respectivă, precum și termenul de expirare a autorizației. Art. 2, în vederea respectării prevederilor art. 39 și următoarele din Legea nr. 5/1973, referitoare la spațiile cu altă destinație decît aceea de locuință, supuse normării și repartizării de către organele administrației publice locale și art. 2 și 3 din Legea nr. 50/1991, care reglementează autorizarea lucrărilor de amplasare, proiectare, executare și funcționare a construcțiilor, persoanele juridice și fizice care deschid ateliere de producție sau depozite pentru desfacerea de mărfuri "en gros" pe raza municipiului Sibiu, sunt obligate să obțină autorizație pentru stabilirea (schimbarea) destinației spațiului și pentru efectuarea amenajărilor necesare funcționării atelierului sau depozitului respectiv. Autorizația se eliberează de primarul municipiului Sibiu, în condițiile stabilite pentru funcționarea unităților comerciale. Art. 3: Serviciile de specialitate ale Consiliului local care verifică și avizează documentația pentru eliberarea autorizației de funcționare a unității vor avea în vedere îndeplinirea cumulativă a unor condiții referitoare la: a. - respectarea prevederilor legale în materie de urbanism cu privire la construcțiile sau modificările construcțiilor și amenajările care se fac pentru deschiderea unității; b. - activitatea care se desfășoară în unitate să nu afecteze ordinea și liniștea publică; c. - desfășurarea unui comerț civilizat, cu respectarea unor condiții minime de urbanism comercial în ce privește obiectul de activitate al magazinului și asigurarea condițiilor de igienă și salubritate a localurilor și spațiilor învecinate; d) -verificarea îndeplinirii condițiilor formale privitoare la autoritatea persoanei de a desfășură activitatea solicitată în unitatea respectivă, a posesiei spațiului, precum și existența acordurilor și avizelor organelor de specialitate prevăzute de lege. Art. 4: Autorizația de funcționare a unității se eliberează la cererea persoanei juridice sau fizice autorizate să desfășoare activitatea solicitată, de regulă, cu valabilitate pînă la sfîrșitul anului calendaristic. Anual, pînă cel mai tîrziu la data de 1 martie a fiecărui an, este necesar ca autorizațiile să fie vizate de Primarul municipiului Sibiu. Atît eliberarea autorizațiilor, cît și vizarea anuală a acestora se face după achitarea la organele financiare a taxei prevăzute de lege. Art. 5: în vederea eliberării autorizației, persoanele interesate vor depune următoarele documente: - cerere de autorizare; - copie după certificatul de înmatriculare și copie după statutul persoanei juridice ori autorizația eliberată persoanei fizice, conform Decretului Lege nr. 54/1990; - copie după autorizația sanitară de funcționare; - avizul organelor de pompieri - copie după actul care atestă posesia legală a spațiului în care urmează să se desfășoare activitatea; - copie după acordurile și avizele organelor de specialitate prevăzute de lege pentru activitățile expres stabilite (unde este cazul). Art. 6: Pentru deschiderea și funcționarea unor unități comerciale și de prestări servicii cu profil determinat, pe categorii mari de mărfuri sau servicii, precum și pentru asigurarea unei dispersări optime pe raza municipiului Sibiu, Comisia de comerț și serviciile de specialitate vor stabili profilul tuturor unităților comerciale și prestatoare de servicii care funcționează în spații proprietate de stat. Scoaterea la licitație pentru vînzare sau închiriere a spațiilor respective se va face condiționat de menținerea profilului prevăzut pentru unitatea respectivă, acesta putînd fi modificat de Primarul municipiului pentru motive temeinice justificate. Art. 7: în spațiile proprietate privată a societăților comerciale, cooperației sau persoanelor fizice, profilul unității se va stabili la cererea posesorului spațiului, iar la unitățile de vînzare "en detail", opțional, între cele 3 (trei) categorii mari: comerț cu mărfuri alimentare, cu mărfuri nealimentare sau alimentație publică, în funcție de mărimea și dispunerea spațiului și avizele sanitare acordate. Pentru construcțiile provizorii (chioșcuri, tonete, rulote, etc.) delimitarea profilului de activitate se va face pe baza certificatului de urbanism și autorizației de construcție, în care se va prevedea destinația construcției. Art. 8: Deschiderea și funcționarea unor unități comerciale, de industrie mică și prestări servicii de tipul celor prevăzute în art. 1 și 2, fără autorizație, constituie contravenție și atrage aplicarea sancțiunilor prevăzute de lege persoanelor vinovate Constatarea și sancționarea contravențiilor se face de către persoanele împuternicite de Primar și de personalul instituțiilor cu drept de control, conform prevederilor Legii nr. 12/1991, iar în cazul unităților de producție și a depozitelor "en gros" sancțiunile se vor aplica în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991. Art. 9. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data publicării, cu aceiași dată abrogîndu-se Dispoziția nr. 19/1992 a Primarului municipiului Sibiu, avînd ca obiect aceeași reglementare precum și orice alte dispoziții contrare prezentei hotărîri. Dată în Sibiu, la 11.01.1993 PREȘEDINTE Gheorghe POPA DEZVĂLUIRILE PRIMARULUI SIBIULUI dea în rețeaua de repartiție 0,8 atmosfere (subl. ns.). Oamenii spun că s-au încălzit de la aragaze și sunt intrigați că acestea au avut presiune, în timp ce caloriferele au înghețat. Vreau să arăt că un aragaz are nevoie de 0,002 atmosfere, pe cînd, într-o centrală termică, sînt necesare cel puțin 0,5 atmosfere. Or, în perioada Crăciunului - Bobotează, deși timpul a fost deosebit de friguros, presiunea la gaz metan în centralele termice a variat între 0,00 atmosfere (!) și 0,4 atmosfere, mărindu-se mai ales după ora 21. Dar apă caldă de ce nu este? - Apa caldă menajeră nu poate fi asigurată în primul rînd datorită presiunii scăzute de alimentare cu apă a orașului, presiune care a ajuns să scadă de la 6000 l/sec la 1000 l/sec. Această reducere este impusă, la nivel național, prin Oficiul de Gospodărire a Apelor (subl. ns.), direct proporțional cu acumulările de apă de la Gura Rîului. Lacul de acumulare de la Gura Rîului are o capacitate de 15,5 milioane mc de apă, ajungînd, la ora actuală, la un volum existent de 5,5 milioane mc de apă. Și, o a doua cauză ar fi lipsa agentului termic (respectiv lipsa presiunii la gaz) care încălzește și apa caldă menajeră. - Ce face Primăria, ce faceți dumneavoastră pentru ca sibienii să aibă apă și căldură? - Atîta vreme cît, la nivelul municipiului Sibiu, atît apa cît și gazul metan sînt subordonate direct ministerelor (subl. ns.), nu se întrevede nici o pîrghie care să existe la nivelul Primăriei, care i-ar putea mulțumi pe cetățenii din Sibiu, întrucît conducerile acestor unități mai degrabă acționează prompt conform notelor telefonice de la ministerele din București, decît să dialogheze cu autoritățile locale. Și totuși, din cîte am aflat, deși nu aveți nici o autoritate asupra acestor unități, dumneavoastră nu v-ați culcat pe urechea aceasta și ați acționat. La sesizările făcute de asociațiile de locatari din cartierul V. Milea, am luat legătura atît cu proiectantul, cît și cu Agenția de centrale termice și am făcut deplasări la fața locului, căutînd, chiar și în noaptea de Revelion, să mă conving de situația reală din centrala și punctul termic din cartierul V. Milea. Convorbirile telefonice avute cu conducerea Agenției de centrale termice, cu inginerul șef de la Distribuția de Gaz Metan Sibiu și cu proiectantul general de rețele și centrale termice din municipiul Sibiu am dezvăluit tot ce v-am spus pînă acum. - Ce le răspundeți, totuși, sibienilor? Cînd vor avea căldură și apă caldă? - Cum poate să creadă cineva că smulge de la mine o promisiune referitoare la îmbunătățirea situației, atît la încălzire, cît și la apă, cînd ambele, după cum s-a văzut, sînt coordonate de la București, la nivel național, de alte organe. CENTRALE? Orice sibian de bună credință, care citește cu atenție acest interviu, bazîndu-se pe o logică curată, își dă seama care sînt posibilitățile nu numai ale Primăriei din Sibiu, ci ale oricărei primării din țară, de a îmbunătăți cu ceva situația. (urmare din pag. 1) La nivelul municipiului Sibiu există două stații de predare gaze naturale, în Dealul Dăii și pe Șoseaua Mediașului. Aceste stații de predare primesc gaz de la Dispeceratul Național de Gaze Naturale, care stabilește presiunea din rețeaua de repartiții. La nivelul Sibiului există o rețea de repartiție de diamo 600, care poate primi gaz cu o presiune între două și trei atmosfere. Această rețea de repartiție este sub formă de inel și înconjoară orașul. Tot în această rețea de repartiție intră și rețelele de distribuție care au un diametru de 100 și care ar trebui să primească de la 0,8 pînă la 1,8 atmosfere. La nivelul stației de predare, șeful acesteia, dl. ing. Dăian, pe baza unor note telefonice, a scăzut periodic presiunea, ajungînd, în data de 6 ianuarie 1993 să