Primăria Sibiului, 2000 (Anul 9, nr. 390-439)

2000-10-14 / nr. 429

Sâmbătă, 14 octombrie, a pornit spre Hanovra delegația oficială care va reprezenta municipiul nostru cu ocazia "Zilelor Sibiului" la "Expo 2000”. Aceasta este alcătuită din 10 consilieri municipali (Constantin Oprean, Ioan Straje, Constantin Bascarache, Livia Sava, Ion Ariton, Kurt Klemens, Ioan Banciu, Mircea Niculescu, Oprea Cimpoeru și Nicolae Rada), trei reprezentanți ai Primăriei (d-na Gabriela Mihăilescu, directorul Direcției Administrație, d-na Carmen Nicula, șef Serviciu Relații Interne și Internaționale și dl. Adrian Bucura, șeful Serviciului Informatică), cărora li se adaugă dl. prefect Lucian Călin, alte oficialități sibiene, precum și reprezentanți ai mass media locale, în aceste zile Sibiul se prezintă lumii la Hanovra Delegația se va întâlni, la Hanovra, cu dl. primar Klaus Iohannis, iar luni, 16 octombrie, va avea loc simpozionul cu tema "Sibiu 2000", menit să facă Sibiul cât mai bine cunoscut Europei și lumii întregi. Prezentările pe care le vor face dl. primar Iohannis (care va vorbi auditoriului despre trecutul, prezentul și viitorul acestui oraș, european prin tradiție și vocație), dl. Adrian Bucura (care va prezenta "Albumul fotografic" de pe Internet, CD-ROM-ul "Itinerarii sibiene” și "Albumul Bebei"), dl. Marcel Baciu (care va prezenta o diaporamă cu imagini din Sibiu și împrejurimi), vor fi puse la dispoziția publicului vizitator o serie de materiale promoționale de calitate, precum și albumul despre bisericile fortificate din zonă, realizat de dl. dr. arh. Hermann Fabini, pliantul realizat de dl. Marcel Baciu, pliantul turistic realizat de dl. Halmaghi și ghidul turistic realizat de domnii Andrei Kertesz și Christian Demuth. Toți cei prezenți vor dialoga cu vizitatorii pavilionului sibian despre Sibiu și comunitatea sibiana, despre realizările și aspirațiile acesteia, despre oferta turistică deosebită a acestei zone. (continuare în pag. 4) SAPTAMANAL DE INFORMARE celor neatestati li se mai oferă o sansă Sfârșitul lunii trecute și începutul acestei luni au fost marcate, la nivelul Primăriei, de examenele de atestare pe post (scrise și orale) conform Legii nr. 188/1999 privind statutul funcționarului public, modificată și completată. Până în prezent, din cei 6 directori de direcții, 2 au solicitat să fie trecuți pe funcții de execuție și 4 s-au prezentat la examen, dintre aceștia fiind atestați 2. Dintre cei 2 neatestați, unul a primit delegație să îndeplinească, în continuare, funcția de director. Dintre cei 17 șefi de servicii care s-au prezentat la examen (și aici o parte din șefii de servicii au cerut să fie trecuți pe posturi de execuție sau unele servicii nu aveau șefi în momentul respectiv), 11 au fost arestați. Dintre cei 6 neatestați, 3 au primit delegație să îndeplinească funcțiile respective în continuare. Spre surpriza unora dintre cei care s-au prezentat la examene, se pare că a contat foarte mult aprecierea comisiei privind aptitudinile manageriale și numai în ultimul rând pregătirea profesională, pe care se presupune că o are fiecare dintre cei care îndeplinesc funcții de conducere. în momentul de față, toate posturile de conducere din Primărie sunt acoperite cu personal atestat sau cu personal delegat, astfel încât activitatea se derulează normal, în legătură cu recentele examene de atestare, dl. primar Klaus Iohannis nea declarat: "Sesiunea de atestare a funcționarilor publici din funcții de conducere nu s-a finalizat încă, dar cei mai mulți funcționari publici din funcții de conducere - directori și șefi de servicii din Primărie - au trecut prin procedura de atestare. După cum am evaluat chiar de la început, unii dintre funcționari sau prezentat foarte bine, au fost atestați și sunt titulari pe funcția de conducere din Primărie. Alții încă nu au înțeles foarte bine ce înseamnă să fii un funcționar public în sensul modern al cuvântului, nu au fost atestați, dar vor rămâne, cu delegație, deci provizoriu, pe funcția de conducere, urmând ca atunci când constatăm că într-adevăr oamenii au înțeles cum trebuie să abordeze problemele să le dăm șansa, printr-o nouă sesiune de atestare, să rămână definitivați pe funcție. Pentru că unii dintre colegii noștri nu au înțeles bine ce înseamnă să fii funcționar public pe funcție de conducere, nu au fost arestați și nu vor rămâne pe funcția respectivă, urmând să fie trecuți pe funcții de execuție. Având în vedere că dorim o altă organigramă, se poate ca unii care au fost atestați pe funcții de conducere sau sunt numiți cu delegație pe funcții de conducere să fie eliberați din aceste funcții și numiți în alte funcții de conducere, dar asta numai după ce se definitivează structura organigramei”. * Hotărârea nr. 153/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind avizarea documentației ’’Refacere PUD locuințe sociale și de necesitate Cartier Reșița” * Hotărârea nr. 154/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind avizarea documentației ’’Amenajare complex turistic Moara Schreier - Valea Aurie” * Hotărârea nr. 157/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu cu privire la Raportul de activitate al Primăriei Municipiului Sibiu pe primele 6 luni ale anului 2000 * Hotărârea nr. 158/2000 privind modificarea statului de funcții și a organigramei aparatului propriu al Consiliului Local al Municipiului Sibiu * Hotărârea nr. 159/2000 privind aprobarea statelor de funcții pentru aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Sibiu Fondat în 1992. Prima publicație a unei Primării din România apărută după Decembrie 1989 Consiliul Local a aprobat înființarea Sport Club Municipal Inter Sibiu Având-o la "catedră" pe d-na prof. Livia Sava (președinte), ședința extraordinară a Consiliului Local de vineri, 6 octombrie, a fost una deosebit de operativă și eficientă. In numai o jumătate de oră, consilierii municipali au aprobat înființarea Sport Club Municipal Inter Sibiu (denumirea tradițională de "Inter” fiind păstrată, la propunerea domnilor consilieri Ioan Cindrea și Nicolae Rada, agreată și de dl. primar), programul sportiv de interes local care va fi realizat de Asociația F.C.Inter Sibiu până la sfârșitul acestui an, finanțat fiind cu 200 milioane lei din fondul de rezervă bugetară al Consiliului Local, revocarea, cu data semnării prtocolului de predare-primire a Hotărârii nr. 141/2000 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu privind darea în folosință gratuită, către F.C. Inter Sibiu a unor spații din incinta Stadionului Municipal, precum și hotărârea cu privire la finanțarea de la bugetul local a cheltuielilor de deplasare pentru delegația oficială a municipalității la Hanovra. * Dispoziția nr. 678/2000 a Primarului Municipiului Sibiu privind stabilirea locurilor special destinate afișajului electoral în vederea desfășurării alegerilor parlamentare și prezidențiale Conducerea Primăriei dă socoteală contribuabililor DL. PRIMAR KLAUS WERNER JOHANNIS "La toate capitolele Raportului primelor 100 de zile ale administrației noastre am ținut să subliniez că există lucruri concrete. Nu sunt doar niște idei care bântuie prin Primărie. Sunt lucruri și proiecte începute, la care se lucrează efectiv. Evident, unele dintre aceste proiecte se vor realiza destul de repede, cu rezultate care vor fi vizibile în scurtă vreme, iar alte proiecte sunt proiecte de lungă durată și până ce se vor realiza bineînțeles că va trece un timp mai lung. Doresc să subliniez încă o dată că, indiferent cât de bună ar fi echipa de conducere și indiferent cum s-ar strădui, dacă nu există o legătură cu cetățenii și dacă actul de administrație nu se face împreună cu cetățenii, atunci va fi un act de slabă calitate, care nu rezistă. Noi dorim să fim o administrație pentru sibieni, cu sibienii. Eu cred că putem să fim mulțumiți doar în parte. Fără îndoială, s-au realizat câteva lucruri care se și văd și care sunt observate de sibieni și apreciate pozitiv. Dar eu nu sunt de principiul că putem să fim foarte mulțumiți. Probabil ne-am propus câteva lucruri pe care nu am putut să le realizăm așa rapid cum am fi dorit. Nu voi spune niciodată că suntem foarte mulțumiți de ceea ce am făcut. Există rezultate și mulțumirea nu trebuie să fie de partea noastră, ci de partea sibienilor. Consider că am realizat câte ceva din cele ce ne-am DL. VICEPRIMAR GHEORGHE TULUCEu cred că nu am făcut decât să intrăm într-o oarecare normalitate. Aceasta este prima mică mulțumire a noastră. Deci faptul că reușim să avem un oraș curățat, măturat și stropit, în perioadele de caniculă din vară și începutul perioadei de toamnă, pentru spălarea prafului, faptul că am reușit să ajungem să igienizăm o parte din parcuri, să igienizăm pârâul Trinkbach, să facem o igienizare a Sibiului nu sunt decât lucruri normale. Pare a fi ceva spectaculos pentru că aceste lucruri nu s-au făcut de ani de zile și de zeci de ani. Deci, intrăm în normalitate și acesta este un lucru deosebit. Mulțumirea noastră va fi foarte aproape de sută la sută când vom realiza ceea ce ne-am propus în marile proiecte ale orașului. Faptul că măturăm străzile și avem un oraș curat este obligația noastră de zi cu zi, este normalitatea în care orașul trebuie să intre. Normalitate trebuie să fie și răspunsul populației la eforturile noastre. Ar fi o luptă inegală și inutilă, în primul rând, ca noi să alcătuim, de fiecare dată, programe și să ieșim să facem ceva dacă nu primim răspuns. Și primul răspuns am vrea să-l vedem în zona pârâului Trinkbach. Dacă va arăta și peste o lună de zile la fel sau mai frumos, prin îngrijirea locuitorilor riverani, atunci va fi o mulțumire întradevăr. Dacă, peste o lună, va fi din nou așa cum era acum o lună de zile, atunci înseamnă că rolul nostru aici nu mai este acela de administrare locală, ci este acela de menajeră locală”. DL. VICEPRIMAR DANIEL FÂNTÂNĂ: "Dacă este să luăm în calcul efortul nostru și dorința noastră de a rezolva lucrurile, atunci, întradevăr, putem să spunem că suntem mulțumiți, dar, bineînțeles că lucrurile sunt perfectibile, iar noi tindem în acest sens”. propus . ANUL IX • NR. 429 • 14 - 20 OCTOMBRIE 2000 • 4 Vă prezentăm, integral, Raportul prezentat opiniei publice și consilierilor municipali cu privire la primele 100 de zile ale administrației Klaus Iohannis Potrivit unei recente declarații a d-lui primar Iohannis, în următoarele două săptămâni, se va trece la o nouă etapă în elaborarea studiului de optimizare a activității personalului din Primărie. "Chiar din primele zile a spus dl. primar - am analizat starea de fapt a aparatului propriu. Am o nouă etapa a studii optimizare a activității executivului considerat că, în principal, organigrama este proastă și de aici au izvorât o serie de, să zicem nu probleme, ci proceduri destul de dificile, greoaie. Ca atare, am cerut Centrului de Formare Teritorială în Administrația Publică Locală să ne ajute în rezolvarea acestei probleme. Dânșii, împreuna cu colaboratorii lor din partea DBB Akademie, care este Asociația Funcționarilor Publici din Germania, cu dl. Haschke, care este profesor la Academia DBB din Germania, au început un studiu. Momentan ne aflăm la mijoc. Adică, ce s-a făcut până acum este chestionarea funcționarilor din poziții de conducere - directori și șefi de servicii. S-au purtat discuții cu viceprimarii și cu mine. Faza următoare se desfășoară între 16 și 27 octombrie și va consta întro chestionare orală. Două persoane desemnate, dl. Haschke și un coleg de-al lui, vor purta discuții cu șefii de servicii și cu directorii pentru a aprofunda ceea ce s-a aflat prin chestionare. Scopul acestor chestionare scrise și al discuțiilor este de a afla exact care este starea de fapt acum a aparatului din Primărie. După această fază ne vor prezenta un raport, cu concluzii, iar ulterior, dacă noi dorim, vom cere Centrului Teritorial elaborarea unei alte organigrame. Bineînțeles că o altă organigramă se poate elabora numai după ce noi, echipa de conducere, ne exprimăm clar poziția: care sunt punctele de greutate, ce dorim să fie rezolvat prioritar. Eu doresc o administrație care funcționează bine și este aproape de cetățean. Doresc să elaborăm planul de dezvoltare a municipiului, care se referă și la situația locuințelor, dar și planul de dezvoltare economică și, în final sper că până la sfârșitul acestui an vom avea o propunere de organigramă care, bineînțeles, va fi discutată în Consiliul Local și pusă în practică dacă este agreată de toate părțile".