Progresul, martie-iunie 1863 (Anul 1, nr. 1-72)

1863-04-08 / nr. 20

No. 20. ROMANIA. ANUL I. 15 n £% 'VASLiu w w FOAEA PUBLICATIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTE! DE APEL DIN IASI. M .IASSI prenumeratiunea se face la Tipografia Minervei, Podul lung. Diarul se publica In tote dilele atari de serbatori. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iasii Luni 8 Aprilie 1803. % In districtele României, prenumeratiunea se face la biurourii postale. Inserarea unui rând de 35 litere costa un leu, cursul fiscului. ANONSU. Cu expirarea, lunea Martie, la mai mulţi din fnii abonaţi ai acestei foi s’au sfârşit abonamentul trimestrului întâi încetat. Deci, pentru a nu întâmpina lipsa de foi, Redacţiunea face Dior poftirea şi re noi abonamentul, depuind 1 galben pentru 4 luni. Iaşii 8 Aprilie. Revistă Esterioară. POLONIA. Dupat un articulo publicata tie ,,1 eb as“, marele Duca Constantin aici avea pregătita deja de mai bine de o lunit unu actii de amnestie, necuprinzindu decâtii câteva escepţiunî individuale. Acestu actîi aru fi destinaţii a se publica şi a se esecuta de’ndatâ ce insurecţiunea va fi învinsa. Cabinetulu de Viena aru fi fostă avisatu de aceasta decurându, şi aru fi primiţii confidenţiala asigurarea cu Imperatorul Alecsandru voeşte a persevera în sistema de concesiuni în carea sa angajată câtra Poloni, adeea de a reforma administraţiunea, a desvâli franeişele municipali şi instrucţiunea publică, a da un începută de libertate presei, a întinde régimele electorale ect. Diarulu mai susii numită, adaoge câ, în privința acestoru comunicațiuni, Guvernamentulu Austriacă ară edita mai multă decâtu ori când a se uni la o intervenire oarecarea a puterilor apusane pe lângă acea de St. Petersburgs, neavându nemica de ai cere carea se nu fie deja prevenită de iniţiativa Imperatorului Alecsandru. Tot în asemene înţelesu se esprima şi ,,Caseta de Colonia,“ deşi nu se poate şti întru câtă potă fi adevărate asemene ştiri, care sunt în contradicere cu acele date pana ieri de Independenţa Belgien, şi de „Pays“ din Paris, SUEDIA. O sequestrare a unui vasu Englesu ce ducea arme în Polonia, de câtre Guvernulă Suededu, pare câ aduce complicaţiuni între ambele Guverne. D. de Ierningam, ambasadorulu Englesu la Stokholmă, ară fi reclamată cu vicţiune liberaţiunea imediată a vasului. Guvernulu Suedcdu face acum nu a cedată. FRANŢIA. Corpulu legislativă de Franţia a ascultată ieri (10 Aprilie) raportulu Comisiunei budgetului, ş’a primită comunicaţiune de ună decretă Imperială prorogendu sesiunea până la 30 Aprilie. După aceste comunicaţiuni, Adunarea a abordată esaminulu unul proiectă de lege aducându modificaţiuni la codicele penale. Acestu proiectă, destulă de viu criticată de diverşi oratori, o dată mai alesă D-lui Faveră peasiune de a rosti unu discursu foarte aplaudată. GRECIA. „T i m e se asigură câ nu e adevărată câ părintele lui Wilhelm, noulu Rege ală Greciei, aru fi pusă la consentimentulu seu, condiţiunea garantarei Sehleswiguluî pentru Danimarca. Singurile condiţiunî puse, aru fi toate privitoare la situaţiunea viitoare a Principelui Wilhelm, în Grecia. in vedere cu această situaţiune, aru fi sa se presinte la Adunarea constituantă a Atenei, o propunere în scopu de a micşura escepţiunele, vresta majoritaţei legale a suveranului alesă. Elu sară autorisa a domni, deşi n’are încă 18 ani deplină, şi pentru dânsul, nu s’ară mai crea o regenda, deşi o asemene aru esista de faptă încredinţindune mai întâia alu Principelui. Adunarea de Atena a alesă deputaţiunea carea se ducă actulu de alegere la Danimarca, junelui Rege Elină. Astă deputaţiune se compune dice „Patria“, din DD. Canaris, Bulgaris şi Endos, deputată de Patras. Trimisul francesu la Atena, a anunciată Cabinetului Greciei adhesiunea Guvernamentidul seu la alegerea Principelui Wilhelmu. EGIPETU. Sultanulu după priimirea splendidă ce i s’a făcută în Alecsandria, va pleca spre Cairo. Depeșe Telegrafice. PARIS. 11 April. Monitoram Francest anunţă câ insurecţiunea Polonă se întinde mai alesă în Guvernamentulu de. Augustova. Noutatea de perderea Ruşilor la Koslowaruda e ,confirmată. CRACOVIA. 10 Aprilie. Ieri, şapte casacî au trecută frontiera Austriacă. El fură prinşi şi desarmaţî, şi apoi liberaţi îndată. O nouă bandă de insurgenţi, tare de 000 de oameni s’a formată în Guvernamentalii de Sandomiru. URIN. Vineri 10 Aprilie. Tratabilă de comerciu între Italia şi Belgia, s’a subsemnatu Ieri. OPIOIAIIA. I PUBLICAŢII A DM I MI ST R ali Vf. Prefectura Politici Iaşii. * % No. 0012. Pentru un cal la par murg închis, la trup mare, picat de pripas, după cum informează D. Comisar al 5-le, prin raportul No. 108, se publică aflarea păgubaşului lui, care cu dovedi să se presinte la Prefectură spre al primi. No. 0041. Prin Foaea No. 7, din 11 Martie anul curentă, dupa suplica D-lui Idei Brocner secretarul D. Cabana, sau publicat pierderea a 2 trate una de 300 galbeni de la Dechemvrie anul 1802, două luni a dato trasă de D. C. Virth, şi acceptată de D. Iosef Csoltsin, şi alta de 200 galbenî de la 19 Octomvrie acelaşi anu, earasî două luni a dato, sub iscălitură numai a D. Iosef Csoltşin, şi care trate au arătat câ sar fi plătit de D. Iosef Csoltşin, în consideraţie însă câ D. Csoltşin pe lângă suplica ce au presentat Prefecture!, au înfăţoşat şi 2 adeverinţî doveditoare dle plata acestor trate câtre D. Cabana ca proprietarii lor, se publică spre obşteasca ştiinţă ca ori unde sar afla aseminea trate, să se considere nevalabile, şi ca hârtii albe, aşa precum atât prin publication de mai înainte, cât şi după dovada înfăţoşată acum, se văd ca mencionatele trate sunt plătite. Prefectura district. Iaşii. No. 3081. D. Sub Prefect a plase! Codrului, prin raportul No. 984, supune,ea în comuna Lunca-Cetâţueî, au picat de pripas o vacă porumbă închisă, coarnele cam ţapoşe, inferată la şoldul stâng cu litera M., se publică aflarea păgubaşului, care cu dovedi să se înfâţoşedâ la Prefectură spre a s’o primi. No. 3083. 1). Sub Prefect de Codru, prin raportul No. 752, supune, câ în comuna Lunca-Cetâtuei au picat de pripas o vacă lupanâ cu coarnele greblişâ, se publică aflarea păgubaşului, care cu dovedi să se înfâţoşedâ la Prefectură spre a s’o primi. No. 3210. Tânărul Ştefan a Câdâcescul sau Neamţul, picând la sorţi au emigrat din comuna Miroslava, se publică spre obşteasca ştiinţă aflarea sa. No. 3212. D. Sub-Prefect de Braniştea, prin raportul No. 357 comunică, câ în comuna Morenii au picat de pripas o giuncâ la pâr porumbă cu coarnele greblişâ mici, se publică aflarea păgubaşului care cu dovedi să se înfâţoşedâ la Prefectură spre a ş’o primi. No. 3214. 1). Sub-Prefect de Stavnic, prin raportul No. 405, supune, câ pe moşiea Cucuteniî între vitele posesorului aă picat de pripas o vacă la pâr porumbă cu coarnele greblişâ şi inferată la cornul stâng, ciopârtatica de coadă, se publică aflarea păgubaşului care eu dovedi să se presinte la Prefectură spre a se primi. Prefectura district. Bacâu. No. 4830. Pentru îndestularea locuitoriuluî Toader Palade, cu banii 120 lei, de la Simioan Palade, din comuna Bucşeşti, asigurânduse de la datornic 1 bou, se publică vinderea lui licitaţiv în termin de 40 zile socotit de la data foaei, concurenţii ce vor fi, la termin să se înfâţoşede la sub-Prefectul Tadlaul de sus în Moineşti, unde are a se face medalul şi hareduirea. No. 4851. Pentru îndestularea D. Luid Albert, cu banii de la D. Albert Dilioschi, asigurânduse 2 pluguri de feră, 2 cofe de ferii cu capace, 2 cădi de lemnu, 2 poloboace unu cu 3 cercuri de fer, 3 căci de păcură, 1 cofă de lemn, 2 putini de lemn, se publică în termin de 40 dile, ca masterei ce ar fi doritori a cumpără asemenea obiecte, la înplinirea arătatului termin, să se presinte în camera sub-Prefecturei Tacilau de sus în târgul Moinești, unde are a se face mezatul. No. 5023. Fiind ca după înpregiurârî, la terminal de 40 dile, publicat prin Foaea ’No. 20, din 0 Fevruarie trecut, nu sau putut vinde licitativ lucrurile catagrafisite, averea giudecatuluî criminaliceşte Vasile Rârniciu, se publică un alt termin de 40 zile socotit de la data foaei, concurenţii ce vor fi, să se înfâţoşeze la sub-Prefectura Trotuşă, unde urmeaza a se face medalul. No. 502.1. Fiind ca la terminal de 40 ţlire, publicat în Foaea No. 13, din 17 Ianuarie trecut, nu sau înfăţoşat concurenţi, care se poată fini vinderea calului înplinit de la D. Stavarachi Gheorghiu, pentru amanda tie trei sute lei, dreptu care asigurându-se 83 vedre vină, se publică unu altă termină de 40 dile pentru vinderea vinului asigurat dela D. Gheorghiu, socotit de la data foaei, ca maşterei să se întâţoşe de la sub-Prefectura de Trotuşă, unde urmeazâ a se face mezatul. Prefectura distret. Conuriu i a. No. 3194. In pretenţia 1). Grigori Costandin prin poliţie secfestrânduse de la pribegitul Ladar (afingiu, un minier mobile casnice şi alte unelte de cafigerie, se publică terminal de 40 zile socotit de la data foaei, pentru vinderea lor în Galaţi, cu forma licitativâ. Prefectura district. Doroholă. No. 2129. Considerânduse calalza trecutei, când espirase terminul de 40 dile avansat prin Foaea No. o, nu sau înfăţoşat nici un concurent de a cumpără câtimea de 360 merţe popuşoî din recolta anului 1862, asiguraţi de la D. Iancu Docan, pe moşia Dimachenii, întru îndestularea neguţitorului Moise Grimberg, cu suma de 100 galbeni şi a lor procent, se publică un alt termin de 40 dile, spre deşteptarea amatorilor, care la espirarea hu, să se presinte în camera acester prefecturi, unde urmeaza a se desevârşi medalura. Prefectura district. Falcihl. No. 5500. Pe moşiea Urlaţii acest districtă, saă găsit de pripas o iapă, în pâr murgă, ţintatâ în frunte şi cornoase, se publică terminal legiuit de 3 luni dile, pentru deşteptarea proprietarialui ei şi înfâţoşarea aice cu dovedile cuvenite spre a i se elibera, cunoscând câ la neurmare se va vinde cu formă de medatii.