Progresul, martie-iunie 1863 (Anul 1, nr. 1-72)

1863-06-11 / nr. 63

No. 63. ROMANIA. ANUL I. IOAF.A PUBIICAŢIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL, DIN IAŞI. IN IASSI prenumeratiunea se face la Tipografia Minervel uluia hiristigiei. Diarul se pulerca în toate dilele afară de serbfitori. Abonatuoutil pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii, Marţi 11 Iunie 1863, in districtele României, prenumeratiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 literi costa un leu, cursul fiscului. Iaşii \ Iunie. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura district. Iaşi. No. 0210. D. sub-Prefect de Bahluiă, prin raportul No. 1739, arata, ca pe moşia Cepliniţa, au picat de pripas boii, la pâr porumb, cu cornulu stângii plecat în gios, şi inferat la el cu lit. N. şi D., se publică aflarea păgubaşului, care cu dovezi sâ se înfăţoşeze la Prefectură spre a şi’l priimi. No. 0218. I). sub Prefectu de Stavnicu, prin raportul No. 891, arată, că pe moşia Miroslava, au picat de pripas un cal şi o capâ, calul robîi, bătut de şe în spinare, capa neagră cu ţintă albă în frunte, şi o pată albă pe bot, şi calcatâ pe cununa piciorului stâng dinainte, se publică aflarea păgubaşului, care cu dovezi să se înfăţoşeze la Prefectură spre a le priimi. No. 0257. D. sub Prefectu de Copou, prin raportul No. 1123 arată, câ pe moşia Soroganii Danculuî, au picat de pripas 2 cal şi o capâ, 1 cal sur închis, dinainte spetit, coada potrivită, al 2-lea cal negru, cu şoldul drept stricat, pe spinare pete albe dese, coada lungă, capa murcâ, se publică aflarea păgubaşului lor care cu dovezi să se înfăţoşeze spre a priimi. No. 0201. L. sub-Prefect de Stavnicu, prin raportul No. 890 arată, câ în comuna Miroslava lui Beldiman, au picat de pripas cal sur închis, pântânog de piciorul stâng dinapoi, se publică aflarea păgubaşului, care cu dovezi să se înfăţoşeze la Prefectură spre a le priimi. Prefectura district. Bacâu. No. 8731. Pentru îndestularea locuitoriului loan a Zeiţei, cu banii ce are a lua de la Gheorghi Buftea din Comuna Bucseşti, asigurânduse 1 bol și 1 giuncan, se publică termenul de 40 zile, ca mustereiî ce vor fi doritori a cumpăra asemine boi, să se presinte în Camera sub Prefecturel Tazlâu de sus în T. Momești, unde are a se face mezatul. No. 8830. După mijlocirea Giudecâtoriei locale No. 5220, urmândă a se vinde averea rămasă pe urma râros. Ana soţia râpos, Zaharia Râpanu, şi anume : mai multe lucruri în număr de 67 bucăţi obiecte atingâtoare de gospodărie casnică, precum şi o vacă cu viţel, o giunca şi 4 gâşte şi 1 gânsac cu 30 boboci, se publică termenul de 40 zile, ca mustereie ce vor fi doritori a cumpără asemenea obiecte, la înplinirea arătatului termin să se prezinte în Camera sub-Prefecturei Bistriţa de jios, în comuna Letea, unde are a se face mezatul şi harediluirea. No. 2030. Pentru îndestularea locuitorului Gheorghie Creciun, cu banii 148 lei, de la Necolai Iacob din Comâneștî, asigurânduse o eapâ, se publică terminul de 40 zile, ca mustereiî ce vor fi doritori de a cumpără, la înplinirea terminuluî, să se prezinte în Camera sub-Prefectureî Tazlâu de sus în târgul Moinestii, unde are a se face mezatul, nu s’aă ivit nici un concurent, pentru vânzarea vite- I lor ce sânt de pripas la Monastirea Vorona, se publică un alt din nou termin pentru vânzarea acestor vite, cu deşpteptare ca concurenţii ce se vor arăta, să se înfăţoşeze în Camera Prefecturei la espirarea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, spre a se desevârşi mezatul. No. 7121. Pe moşiea Câtămârenii, picând de pripas o capâ în pâr murgă închisă, cu semne albe în spate sub şe, şi o steluţă mică în frunte, cu albaţâ în ochiul stâng, şi stricată de rafturi la pântice, precum D. sub-Prefect de târg prin raportul No. 1300, încredinţazâ, se publică în termin de 3 luni pentru aflarea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se înfăţoşeze aicea de a o priimi. No. 7124. Pe moşiea Latăil cu Prâjenii, picând de pripas o capâ în pâr murgă, coama neagră, inferată la şoldulu drept dinapoi, şi cu potricula la urechea stângă, precum D. sub-Prefect de Coşula, prin raportul No. 900, încredinţazâ, se publică în termin de 3 luni pentru aflarea păgubaşului, carele cu dovezile cuvenite să se înfăţoşeze aicea de a o priimi. No. 7127. Pe moşiea I cu senil, picând de pripas o capâ în pâr murgă deschisă, coama şi coada asemenea, şi cu un negel pe ochiul stâng deasupra, precum 1), sub-Prefect de Siretiu, prin raportul No. 1124, I încredinţazâ, se publică în termen de 3 luni pentru aflarea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se înfăţoşeze aicea de a o priimi. Prefectura district. Falciu. No. 10299. Pentru îndestularea 1). Petru Mavrogene, cu costul constatat a stricăciunea caretelor de pe moşiea Ds. Târziei, de fostul posesor a acei moşii D. Mihail Dinatu, s’au asigurat 153 stânj, lemne, 73 chile popuşoî, 765 vedre vin în 14 vase, 1182 vedre rachiu, şi 6 vaci de a D. Dinatu, şi s’au regulat a se vinde licitativ cu termin de 40 zile, se publică acest termin spre înştiinţarea cumpărătorilor, carii la înplinirea lui socotit de la data Foael, să se presinte în Camera Prefecture!, unde are a se fini mezanulu. ingin 285, David Ber Marcu sân Zalman 289, Necolai Dumitru Chiţu 290, LazerFroîm Croitoril 291, Gheorghie Nicu Gaman 292, Herşcu Lelba Buingiîi 298, Gheorghie Acsinte 299, Lelzer Iţic 302, Stolin Lelba 306, şi Dumitru Neculai Argintarii! 310, se publică cu actu ce până în termin de 20 zile de la data Foael, nu se vor înfăţoşa la Consiliu, se vor atrage pe părinţii lor la plata premii de 5000 lei, iar pe el ori când se vor găsi vor fi consideraţi ca derzetori si tradaţî în giudecata. Prefectura district. Putna. No. 10825. In potriva banilor cu care D. Asenache Pamfile, datorează Maîcâî Elisaveta Pastie, asigurânduse 159 chile popuşoî, se publică în termin de 40 zile vânzarea lor, spre cunoştinţa amatorilor care vor vroi a cumpăra asemine product, să se prezinte în zioa espirareî terminului citat, socotit de la data Foael, în pretoriulu sub Prefectureî de Gârle, unde urmează a se desăvârşi mezatul. A Prefectura district. Botoşani. No. 6936. Pe moşia Hlipicenii, picând de pripasăeapa, în pâr roalbâ, cu steluţă în frunte, şi inferată la şoldul stângii, de dinapoi cu litera K. A. sau N. A, necunoscânduse bine literile şi şoldita din a dreapta dinapoi, precum sub Prefectul de Jijica, prin raportul No. 766, încredinţazâ, se publică în termin de 3 luni, pentru aflarea păgubaşului, care cu dovezi să se înfăţoşeze aicea de a o priimi. No. 6939. Pe moşiea Todireniî, picând de pripas bou, în pâr porumb, la coarne potrivita, micii de trupîi, şi inferat la şoldul stâng de dinapoi cu litera M. C. precum D. sub-Prefect de Jijiea, prin raportul No. 764, încredinţazâ, se publică în termin de 3 luni pentru aflarea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se înfăţoşeze aicea de a o priimi. No. 6961. în priivire câ la înplinirea terminului de 40 zile, publicat prin Foaea No. 26 din 19 April, Prefectura district. Ismail. No. 5610. In priivire câ nici la zilele de 16, 24 şi 30 a lune! Mai, nu s’au presentat concurenţi de a lua în antrepriză lemnele necesare regimentului al şi 3-lea de linie staţionat în acest oraşu, saîi regulaţii alte zile la 16, 20 şi 25 a curentei, se publică ca doritorii ce voesciî a lua asemene antrepriză, să se presenteze în Camera acestei Prefecturi, unde i se vor ceti şi condiţiile acestei antreprizi. No. 5618. Fiind ca la zilele ce au fost însemnate pentru antrepriza dejmil semănăturilor de pe pământul târgului Chiliea, au i eşit preţul nefavorabil, s’au însemnat alte termine la 16, 17 şi 18 ale curentei, cu adjudecaţiea legiuită de 24 oare, se publică ca doritorii ce vor voi a lua asemenea antrepriză să se înfăţoşeze în Camera Municipalităţii la zilele ficsate mai sus. Prefectura district. Neamţu. No. 7726. Tinerii ce au traşit la sorţi în târgidii Neamţu în anul 1860, ne înfâţoşimiduse până acum la Consiliul de revizie după lucrările înaintite, de la care neputânduse complecta No. recruţilor, şi anume: Bereu Rircu lui Ber losub scoţind No. sorţului 32, N. loan Marian 88, Costachi Nastase Buciuc 97, Marcu Simi 90, Avram nepotu lui Herşcu Ghidale 111, losub Ilerscu Pitar 115, Calfa de la David Mendel cel zic Aron Moise 126, German sân Simon David 170, Strul Costruş 190, Froim sân Solomon Iţic 194, Iţic Herşcu sân Bercii Meîlih 197, Strul Ghidale Câciulabă 203, Moise sân Iţic Dascalu 223, Iii Herşcu sân Pinhis 226, Şmil Nuhâm Idal 222, Ioan Gheorghie Sfetcu 237, Zumer Simen 247, Costachi Stihi Burlacu 249, Avram Riven 258, Moise Rifca lui Bereu losub 268, Mania sân losub Calman 279, Haim Strul Avram Ru Prefectura district. Romarm. No. 6089. Sunetul pe suma de 50 galb. subscris de D. Costachi Iliade, câtre D. Costachi Eni, pentru 8 stoguri fân ce eau vândut, care în luna Augustei trecutul an 1862, s’au declarat de 1. Mihaî Neculcea cu Pali perdută înpreunâ cu alte hârtii, şi pentru care sub No. 13390, s’au mijlocitit publicarea aftare lui, în urmă gâsinduse de câtrâ individul Dumitru Giosaau din comuna Oniceniî răzeşi, i l’au dat Ds. Neculcea după gratificaţiea ce ’iau făcut. Reclamând dar D. Neculcea după un aseminea sinet satisfaire de mencionaţii 50 galb. şi a lor procent, s’au făcut legiuitele somaţii D. Iliade ca se răspundă aşa bani, însă fiind câ Dl. n’aă fostă urmâtoriu câtrâ achitarea unei asemine obligaţii, sau asiguraţii de la D. Iliade 4 pârechî bolgiugarî, şi anume: 1 pâr. porumbi închişi, altă pâr. porumbi dischişî, 1 pâr. plăvani şi o pâreche gâlbii, care urmează a se vinde licitativ, se publică spre obşteasca ştiinţă, ca concurenţii ce vor voi a cumpăra aseminea vite, să se presinte în Camera acestei Prefecturi, la înplinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, unde are a se face mezatul şi harediluirea asupra persoaneî ce ar da mai folositor preţ!. îra ne urmarea locuitoriului VasilieGeman, din comuna Gîdinţiî, cu plata banilor în suma de 13 galb., cu care datorește câtra un alt locuitoriu numit Toader sin Iftime Padurariui, sau asigurată de la datornic 26 ol, care urmează a se vinde licitativ, se publică terminulu de 40 zile, socotită de la data Foael, ca amatorii de a cumpăra aseminea oi, la înplinirea lui să se presinte în Camera aceşti Prefecturi, unde are a se face mezatul şi adjiudecarea asupra persoanei ce ar da mai folositorii preţu. No. 7233. Spre satisfacerea Ds. Costachi Costantin, cu banii ce are a lua de la D. Ioan Hie, asigurânduse de la datornică o şubâ de postavă cenuşiă, blâniţa cu blană de miel şi feţile cu jdei prostii, care urmează a se vinde licitativ, se publică terminul de 40 zile, socotit de la data Foael, ca la înplinirea lui, amatorii de a cumpără acea şubâ, să se presinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se face mezatură şi haredluirea asupra persoanei ce ar da mai folositorii! prefă. No. 7520. La neurmarea Ds. Vasilie Geman, cu plata banilor ce datoreşte I. Gheorghie Cozadin, asigurânduse 6 ol cu mieii lor, 1 oae aplecatoare fără miel, 2 berbeci, 1 oae stearpă, 1 căruţă de 2 bol şi 1 pereche bol, care urmează a se vinde licitativ, se publică în termin de 40 zile socotit de la data Foael, ca la înplinirea lui, amatorii de a cumpără nişte asemenea, să se presinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se face mezatul şi harediluirea asupra persoanei ce ar da mai folositoriă preţu. No. 19044. La espirarea terminului de 40 zile pu- A