Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-09-26 / nr. 120

fi cat cel mai de pe urma termin la 7 a viitoarei luni Noemvrie anul curent, despre care s’au notificat şi feţelor litiigante, iar pe de alta, se publica terminul arâtat spre ştiinţa persoanelor menţionate şi înfâţoşarea lor la faţa locului cu dovezile ce vor ave, notându-se câ lucrarea se va fini numai în fiinţa porţei stăruitoare, servind publicaţia ca adeverinţa din partele. No. 16251. D Ştefan Armaşu din oraşul Huşii, au perdut un act, cu care D. loan Ilievici au cumpărat o dugheana cu locul ei din acel târgu uliţa Sf. Voevozi, de la râpos. Dimitrie Mardari, încredinţat dupre cuviinţa de Tribunalul districtualii, şi care act s’au dat Ds. de Ilieviciu, drept siguranţie pentru luarea în posesie de D-lui, pe timp de 12 ani a zisei dughenî, cu banii plătiţi înainte, se publica spre obşteasca ştiinţa, ca gâsitoriul acelui act îi este invitat al aduce la Prefectura sau la perzitoriul seu. Prefectura district. Ismail. No. 9052. Pentru îndestularea fiscului cu suma de ruble 230, împliniţi şi cheltuiţi arbitrara de fostul împlinitorii comunei Malorosiene anume Zaharia Covalschi, asigurându-se din averea numitului 2 cal la pâr negri, o pâreche bol de mijloc, 2 câruţe ruseşti, 20 căpiţe de oi, 5 câzî vechi, 150 maldurî stuhii şi 7 putinele de murături, se publicâ în termin de 40 zile, ca muştereii ce vor fi doritori a cumpâra asemenea lucruri, la împlinirea terminului sâ se înfăţoşeze în Camera Poliţiei urbei Ismail, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Putna. No. 18,291. D. sub-Prefect al plasei Râcâciuneî, prin raportul No. 4409, arata, câ membrii comunei Orbenii de sus ’i-au fâcut cunoscut câ prin luncile Siretului au găsit 5 catarguri de brazi, în urmarea căreia, pe de o parte s’aîî înaintit cuvenitele publicaţii în cuprinsul acestui district, iar pe de alta,i se publica aflarea proprietarului. Prefectura district. Roman. No. 13,258. Spre satisfarea D. Samuil Ilerdan, cu banii 216 galb. și a lor procent, ce are a lua de la 1. Mihai Fundâcescu, asigurându-se de la datornic 225 mertu grâu, socotite prin tahmin în 5 girezi, care urmeazâ a se vinde licitativ, se publicâ terminul de 40 zile socotit de la data Foaei, la împlinirea cârtea amatorii de a cumpâra acel grâu, sâ se prezinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se face mezatul şi haredtuirea asupra persoanei ce ar da mai folositorii preţii. Prefectura district. Tecuciu. No. 9281. La pretorul sub-Prefecturei de Zeletin, urmând a se vinde o bivoliţă cu viţel, asigurată de la 1. Eni Popovici, în pretenţia D. Simion Radovici, se publica în termin de 40 zile, spre cunoştinţa muştereilor. No. 9244. La pretorul sub-Prefecturei de Nicoreşti, urmând a se vinde un cazan de aramă asigurat de la femeea Ioana soţia râpos. Matei Olariîi, în pretenţia I. Iohan Davidovici, se publica terminul de 40 zile, spre cunoştinţa muştereilor. No. 9242. La pretorul sub-Prefecturei de Nicoreşti, urmând a se vinde licitativ o vaca, asigurată de la Stan Marin din comuna Lespezile, în pretenţia individului Gheorghie Micu, se publica terminul de 40 zile, spre cunoştinţa muştereilor. PROGRESUL. Municipalitatea de Iaşi. No. 2690. în priivire ca la terminul de 22 a curentei, însemnat pentru recursul de 24 oare, a antreprizuirei eratului cotitului vaselor, nu s’au înfăţoşat nici un concurent, Consiliul regulând a se face un din nou mezat, publica în termin de 40 zile spre obşteasca ştiinţâ, ca doritorii ce ar fi, sâ se prezenteze în Camera Municipalitâţei cu garanţiile prevăzute în condiţiile acestei antreprize, publicate şi prin Foaea No. 33, îndată dupâ eşirea în Foae a aceştii publicaţii. No. 2670. Dupâ cele publicate prin Foaea No. 99 şi 112, Consiliul Municipal publica de a 3-a oară darea în antrepriză a echipamentului pompierilor, doritorii de a lua asupra de asemine antrepriza, sâ se prezenteze la Camera Consiliului, la 2, 3 a viitoarei luni Octomvrie fiind filele de licitaţie, şi la strigarea cu recursu de 24 oare. Prefectura district. Tutova. No. 18,450. A conta banilor 62 galb. şi 18 lei, (procentul banilor 50 galb de la 3 April 1861, până la 3 a curentei), cu care D. Aleco Mavrocordat, mai datoreşte D. Aleco Râşcanu, asigurându-se de la debitorii 9 perechi boi, se publica ca toţi acei ce ar voi a cumpâra arătaţii boi, sâ se înfăţoşeze la Camera Prefecturei după împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foaei, când are a se fini mezatul cu forma cuvenitâ. No. 18,4.11. Pentru îndestularea D. Iordachi Popa, cu suma banilor ce are a lua de la Necolai Glavanu şi Dumitrachi Ghenghe, asigurându-se de la cel întâi 2 boi la pâr amândoi porumbi, la coarne unul butac şi unul ţaposu, sărit melciîî la un cornu şi de la celu al 2-le earâşi, 1 bou la pâr plâviţu, la coarne latişu alb, se publicâ spre obşteasca ştiinţă, ca toţi acei ce ar vroi sâ cumpere arătaţii boi, sâ se înfăţoşeze la Camera acestei Prefecturi după împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foaei, când are a se fini mezatul cu forma cuvenitâ. 1 Municipalitatea de Cahul. No. 723. Pentru asigurarea prin antreprizâ a ştergere! bagegilor din acest oraşu, pe timp de un an, începătorii de la l-iu Ianuarie, anul viitor 1864, se publica spre cunoştinţa D-lor concurenţi terminul de 40 zile socotit de la data Foaei, ca la împlinire sâ se înfăţoşeze în pretoriul Municipal cu garanţiile cuvenite, spre a se defini mezatul, când atuncea se vor ceti şi condiţiile ce sânt pregătite. No. 724. Pentru darea prin antreprizâ a eratelor cantariul, şi vânzarea vitelor în oborîi, pe timp de 3 ani începâtoriu de la 1 Ianuarie anul viitor 1864, se publica spre cunoştinţa D-lor concurenţi terminul de 40file socotit de la data Foaei, ca la împlinire sâ se înfâţoşeze în pretoriul Municipalii cu garanţiile cuvenite spre a se defini mezatul, când atuncea se vor ceti şi condiţiile ce sânt pregătite. No. 728. La 21 a viitoarei luni Octomvrie respirâ terminul de 400 file avansat prin Foaea No. 110, pentru darea în antreprizâ a tacsiei ce se ia de la trâsurile care vinii cu mărfuri, şi a tacsiei ce se ia (prosforaca) de la vitele ce se taie la câsâpie din acest oraş şi, pe timp de 3 ani, începâtoriu de la 1 Ianuarie anul viitorin 1864, se publicâ şi a 2-a deşteptare spre ştiinţa D-lor amatori ca sâ se înfăţoşeze în pretoriul Municipal cu garanţiile cuvenite la 22, 23 şi 24 a lunei Octomvrie, când atuncea la al 3-le strigare, se va defini mezatul dupâ trecerea respectului de 24 oare. No. 737. La 21 a viitoarei luni Octomvrie se înplineşte terminul de 40 (file avansat prin Foaea No. 110, pentru asigurarea prin antreprizâ eclerajul fânarelor, din acest oraşu, pe timp de un an, cu începere de Ial-iu Ianuarie anul viitor 1864, se publica a 2-a deşteptare a D-lor amatori, ca sâ se înfăţoşeze în pretoriul Municipal cu garanţiile cuvenite la 22, 23 şi 24 a lunei Octomvrie viitor, când aatuncea la al 3-le strigare se va defini mezatul dupâ trecerea respectului de 24 oare. Municipalitatea de Folticeni. No. 820. Terminul de 40 (file publicat prin Foaea No. 110, pentru darea în antreprizâ zidirea unei case trebuitoare pentru școala publicâ de bâeţi, ecspirâ la 21 Octomvrie 1863, când este a se face la strigare, iar al 2-le şi al 3-le termin se regulealâ la 22 şi 23 tot alirei luni cu adjudecaţiea de 24 oare, concurenţii sânt invitaţi a se prezenta atuncea cu cauţii sau garanţii în pretoriul acestei Municipalităţi, unde vor vide şi condiţiilelisei antreprize. Municipalitatea de Romanii. No. 1949. In 29 Septemvrie, 7 şi 8 Octomvrie având a se opera mezat cu adjudecaţie, în arendare pe anul 1864 a eratului rachiu şi vin, şi tiutim naţional, se publica ca concurenţii de a lua aceste erate, sâ vie cu garanţii în această Municipalitate spre finirea mezatului. No. 1948, în 29 Septemvrie, 1 şi 2 Octomvrie, având a se opera mezat cu legiuita adjiudecaţie, în arendarea pe anul 1864, a eratelor băuturilor şi cântariul, se publica ca concurenţii de a lua aceste erate sâ vie cu garanţii în această Municipalitate, spre finirea mezatului. decâtoriei de Iaşi Secţia J-iu, cu 900 galbeni, bani de a casei râpos Slug. Costachi Paniszi, pe termin de un an, siguripsind plata acestor bani cu a lor procent în casele din Iaşi ce le are cumpărate de la D-lui Grigorie Siona, iareiudecâtoriea prin raportul No. 8050, arătând câ terminul împrumuturii au respirat, au mijlocit vânzarea acelor case şi triimeterea la ia a banilor căpiţe şi procente, în urmarea cârtea avându-se în videre încheierea dise! Curţi din 13 Martie 1861, No. 14 a sesiei, prin care s’au dezlegat câ titlurile nu lâmuresc măsurile locului, avându-se în videre, câ conform acei încheieri s’au scris Giudect, pentru facerea hotarnicei, care s’au și priimit cu raportul N. 7441, avându-se în videre câ deși datoria pentru care s’au cerut hotarnica, s’au achitat, însâ achitarea s’au fâcut prin contractarea împrumutului pentru care se cere vânzarea, şi avându-se în videre mijlocirea Prof. oraşului Iaşii No. 18040, de a se face îndestulare D. Lascar Catargiu, plenipotent D. Alecsandru Ventura, cu 3000 galbeni şi a lor procent din vânzarea averii D. Sigara, între care este şi fondosul menţonatelor case, Tribunalul pe temeiul mijlocire! Giudecâtoriei şi a Prefecturei de oraşe, în conformitatea § 605 din Codul Civil, art. 10 din Sobornicescul Hrisov, şi Ofisul No. 28, au încuviinţat vânzarea caselor amanetate pe puterea citatei hotărnici (ce se publicâ mai gros în toată a ei cuprindere) şi dar se publicâ în termin de 6 luni, ca toţi cei ce ar avea vreo pretenţie asupra vânzârei, sau a mâsurilor din hotarnicâ, sâ se arate cu reclamaţii la Giudecâtoriea competentă în citatul termin, dând în ştire şi acestui Tribunal, totodatâ se adaoge în priivirea suplicei D. Iorgu Sigara din 8 Ianuarie anul curent, prin care cere vânzarea de bună voe a acestor case, (aflătoare la strada numită Muntenimea de gios) pe puterea documentelor şi‘ fârâ pricină, se lămureşte câ dacâ dupâ espirarea a 40 zile de ladata Foaei precum şi a osebitelor 15 zile de respect va stârui D. Sigara, Tribunalul va desevârşi vânzarea de bunâ-voe, dacâ prin asemmine vânlare se va acoperi banii cuveniţi Giudect, iar cu osebiţii creditori cunoscuţi prin lucrările Tribunalului, D. Sigara se va pune la cale în alt mod, la din contra se vor înainti lucrările silnicei vânzări, potrivit formelor statornicite. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Judecat. district, Iaşi, Secţia 3-a. No. 1014. D-lui Iorgu Sigara, cu obligaţia intabulată de desfiinţată Curte de întârituri sub No. 133, la 25 Mai 1861, s’au împrumutat din depozitul Giu HOTARNICA. Anul 1861, luna Mai în 6file, subscrisul Candidat a Giudect. de Iaşi secţia l-iu, potrivit însârcinârei puse asuprai de Cameră, prin adresul No. 3119, în alăturare cu oficia Curţei de întârituri No. 971, spre a face mâsorişte locului şi prescriere binalelor Ds. lorgu Sigara, aflătoare în mahalaua Sârariei, ce urmeazâ a se scoate în vânzare, spre plata sumei de 800 galbeni, împrumutaţi din depozitul Giudecâtoriei, bani primitori pe copiii Ds. lorgu Radu, iscălitul dupâ ce mai întâi au priimit respunsi de la Cameră prin adresa No. 4069, cu casele Ds. lorgu Sigara, a cârora locu urmeazâ a se hotârâ, sunt acele luate de D-lui Sigara de la D-lui Grigorie Sion, ocupate de D-lui Colonel Bânulescu, au terminat lucrarea pe astăzi, vestind şi Ds. Sigara ca sâ fie faţâ, când păşind la faţa locului, şi D-lui Sigara ne urmând a se înfăţoşa, au procedat câtrâ lucrare şi în nefiinţei, prin urmare fâcând mâsorişte locului cu stânjin gospodit dupâ stăpânirea de faţâ s’au aflat 18 st. faţa despre răsărit pe lângă uliţa ce merge spre podul Albineţului, de zaplazul despărţitor de locul caselor Ds. Fotachi Gheţu, până unde se face rotund zidul ograzii acestor case, despre uliţa ce merge spre,biserica Vulpei, 23 stânj, 1 palma rotundul zidiului, şi apoi drept pe lângă zid partea despre ameazâ-zi, alăturea cu uliţa ce merge spre biserica Vulpei, până la antretul porţii ce merge la casele ce au fost a Ds. Iordachi Zagura, acum tot a Ds. Sigara, şi numai cât ţine linie dreaptâ zidiul pânâ unde şi în această parte începe a se face rotund, 11 st. 1 palma 3 palmace cât ţine rotundul zidiului despre zisul antret,şi apoi tot înainte drept partea despre apus pe lângă zidiu, şi apoi pe lângă zaplazul despărţitor locului acestora casa de locul caselor ce au fost a lui Zagura şi 19 st. 1 palma partea despre ameazâ-noapte pe lângă zaplazul despârţitoriu de locul caselor Ds. Geţu din zaplazul despărţitorii pe locul caselor foaste a D. Zagura pânâ la punctul de unde întâi s’au început măsura, iar în totul de jur înprejur 71 st., 3 palme şi 3 palmace, pe acest loc se aflâ: 1) o casâ în 2 rânduri, pâreţii de cărămidă, pe temelie de peatrâ, a