Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-04-08 / nr. 47

No. 3372. Neputându se efectua vânzarea vitelor arătate în publicaţia din Foaea No. 0, împlinite de la D. Alecu Crupeschi, în îndestularea D-neî Safta Crupenschi cu o soma b-ul, a conta câştiuluî 15f. Gheorghie şi Dimitrie 1863, pentru posesia parte de moşie din hotarul Beţeştii, din cauză că la împlinirea terminuluî nu s’a şi înfăţoşat concurenţi, se publică un alt termin de 40 zile pentru vinderea acelor vite, cu invitare ca concurenţii să se prezinte înhimera Prefecture! la împlinirea terminuluî, când se va face adjiudecaţia. No. 3395. Se publică aflarea păgubaşului unui cal, la trup de mijloc, la pâr sur, capul albineţii, la coaste de amândouă părţile cu mai multe pete mici albe, şi la coada spânatic, ce la 6 a trecutei au picat de pripas la comuna Pavidenii precum din raportul sub-Prefectului de sub No. 907 se încredinţazâ, care ,cu dovezile cuvenite sâ se înfăţoşeze la Prefectură în termin de 6 luni. Prefectura district. Roman. No. 2859. în oraşul Romanul la hanul lui Lelzer sin Meer, în noaptea câtrâ 22 Fevruarie, s’au gâsit 2 cal, la pâr albi, unul ceacâr de un ochiu, şi al 2-le ochiu cu puhaele, cu o boltâ la clişiţa unui picior, şi celalalt stricat de şele dinapoi, cu o boltâ la genunchiul, piciorului drept dinainte, amândoi foarte slabi şi bătrâni, o trăsură, şi o pereche hamuri, ce se propun a fi de furat, fiind aduse de un evreu necunoscut, şi care când au simţit despre urmărirea Poliţiei s’au făcut nevăzut, se publică spre cunoştinţa păgubaşului unor asemenea cai şi obiecte, care sâ se prezenteze cu dovezi la aceasta prefectură spre a ’i se elibera. ___PROGRESUL_______ PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Curtea de Apel din Iaşi. No. 1321. Procesul reclamat de obşlca răzeşilor de Tâlpigi şi Ciârbovâţu, contra stâpânitorilor moşiei Cârlomâneştiî, pentru împresurarea ce pătimesc moşiile celor întâi de câtrâ moşia Cârlomâneştiî, de câtrâ această Curte de Apel s’au terminat spre a se cerceta cu termin de 50 zile socotit de la data Foael, pentru care pe de o parte sau făcut despre aceasta cunoscut feţilor împricinate şi anume: răzeşilor de Cârlomâneşti, D-luî Vasile loan, Io-nel Maria Dragomir clironoama D. Toader loan, D-luî Manolachi Costachi, D-luî Iordachi Popa, D-lui Petrachi Mitrea, D-lui Yasile Uraachi, D-lor răzeşi de Tâlpigi, D-lor răzeşi de Gârbovâţu, Dior răzeşi de Tolocani, I. Hristodor ,Juvara şi D. Costachi Ghica, iar pe de alta se publică acest termin spre ştiinţa tuturor împricinaţilor citaţi mai sus, ca la arâtatul termin negreşit sâ se înfăţoşeze la aceastâ Curte, cu toate dovezile ce vor fi păstrând în chestie, în persoană sau prin formali vechili pe care singuri urmează ai încunoştiinţa, căci la neurmare procesul se va căuta pe temeiul art. 371 din Regulament, în presenţa numai a părţii stăruitoare. Tribuni, distr. Iaşi, Secţia 3-a. No. 1903. La 26 Fevruarie 1863 Consulatul din Iaşi a Împărăţiei Roşiei pe lângâ Nota No. 510, comunicând obligaţia de 600 galb., adeverită de el întru cât priiveşte semnăturile cu care evreii Daniil şi Zalman Apotecheri supuşi Rosieneşti, s’au împrumutat de la Bancherul Iancu Nalşoţîi pe termin de un an, siguripsind plata în fondul caselor aflătoare aice în oraş, în strada târgului de jos pe loc supus bezmianului câtra Monastirea Cetâţuia, au cerut a se informa după asemătntul statornicit, în urmarea camra acest Tribunal după ce au cercetat titlurile proprietăţii ce este actul din 24 Martie 1841, a epitropiei averilor Sf. Mormânt în traducţie adeverită de Minist. Trebilor Străine la 27 Fevruarie 1861, prin care învoeşte evreului Lelba şi soţia sa Relau Spiţereasa stăpânirea asupra arătatului fond cu plata de bozman antcinic, având în priivire ca asupra acestui fond, nu se cunoaşte nici un caz împiedecâtoriu, având în priivire şi osebită nota a zisului Consulat cu No. 536, lămuritoare, câ Daniil şi Zalman Apotecherl sânt singuri legiuiţi fii şi moştenitori a mortului Lelba şi Belza Apotecherl, pe acest temeiîi şi în consideraţie câ creditorul NaTşoţu nu declarat câ se nmlţemeşte cu ipoteca si cu titlurile aşa precum se gâsescu, s'au legalizat pre citata obligaţie, iar la 26 Fevruarie anul curent D. Panaite Cristea împuţirnicitul a D. I. Naîşoţu, arătând câ terminul dilire obligaţia imprumutării nu respirat, fără de a respinade datoarniciî banii mutaţi, şi procentele lor, au cerut a se înainti lucrări de vânzarea fondului spre îndestularea încredinţatoriului seu, Tribunalul din acest motiv, pe temeiul menţionatei obligaţii aculte termin au ecspirat, an. 605 din Codul Civil art. 10 din Sobornicescul Hrisov şi Ofisul No. 28, au încuviinţat silnica ecspropriere a mencionatului fond pe puterea titlurilor amanetate, se publică în termin de 6 luni ca toţi cei ce ar ave vreo pretenţie cu orice drit asupra vânzerei, sâ reclame la Tribunalul competent în lâuntrul citatului termin, dând în ştire şi acestui Tribunal. No. 1950. Prefectura Poliţiei Iaşi prin adresa No. 20140 din 1863, au mijlocit câtre acest Tribunal a se proceda lucrări de arendarea caselor din cvartalul 4 a evreului Leizer Vortman, spre îndestularea D. loan Ivaşcu cu suma de 398 galb. şi procent de la 25 August anul citat, în urmarea aceştia Tribunalul au comendat pe Supleantul său D. N. Ciurea ca sâ facă inventar caselor şi su dele lămurite de sânt brendate cu ce preţu şi cu ce condiţii, de la el s’au priimit adresa No. 43 lămuritoare, că păşind La zisele case au gâsit la faţa uliţei o case de zidiţi acoperită cu tablă, cuprinzetoare de 3 odăi, adecă: una la faţă, unde este dugheană de feraril şi alte 2 odăi la dos, cu scânduri pe gios şi sus bagdadie cu uşi la dos într’un canat, iar dugheana din faţă, are o uşă în doue canate înbracata cu fer, alăturea cu aceasta adecă un zidiu în zidiu mai fiind o dugheană străină, în mijloc, o altă casă de zidiu, care vine sub un acoperemânt cu cea dintâi, acoperită tot cu tablă, cuprinzetoare de 2 odai, 1 la faţa uliţei cu bolta la mijloc, ce este dugheană de lipteanie, la dos o altă odae, amândouă odă cu usî în doua canaturi de fer, aceste 2 case afi o ograda despărţita, care vine din dos, unde este o alta zidire în doue etaje, şi giumâtate zidire vine în ograda une! dugheni, şi giumâtate în ograda ceelalte, înse zidirea este sub un singur acoperemânt acoperită 1 giumâtate cu oale şi giumâtate cu tiniche cuprinzetoare de 4 odă! sus, şi 2 seliţî mic!, adecă 2 odă! şi osebit în 0 parte şi într’o ogradă şi 2 odăi şi osebit în alta şi la o parte sus un cerdac de lemn, în etajul de gips la o parte 2 odăi şi la o parte o odae şi o magazie, sub o parte a casei o pivniţă de peatru în o ogradă o gaşcă de lemne, poartă şi portiţă în cetalantâ, iar o magazie de lemne de scânduri şi o poartă la dos, o dugheană cu odae din faţă ace cu ferâriî, o are în chirie până la Sf. Gheorghie Carp Radu cu 90 galb. pe an, o alta dugheană lipţeanie o ţine în chirie un evreu Finchelstaîn, contract n’a îi arătat, în casa din dos cu 2 etaje la o parte, şade D. Colonel Guriţă până la Sf. Gheorghie cu 30 galb. pe an, iar în ceea parte şade însuşi datornicul, Tribunalul cu aceste lămuriri şi pe temeiul menţionatei mijlociri au regulat arendarea arătatelor case, se publică în termen de 40 zile ca concurenţii ce vor fi de a lua în arendă pomenitul fond, cu începere de la Sf. Dimitrie viitor anul curent, pe atâta timp pe cât cu banii plătiţi înainte, se va acoperi datoria netrecând peste acei 5 ani obicinuiţi în ţară şi după condiţiile cu care se închirieazâ binalele clerului, sâ se prezenteze la acest Tribunal întoate zilele de mezat ce vor mijloci în cursul citatului termin şi mai ales în cea l iu Vinere după respirarea hil, când are a se face adjiudecaţia asupra celui ce va da mai folositoriu preţu cu banii aduşi în depozit, urmând concurenţii în ziua de adjiudecaţie sâ fie pregătiţi cu garanţia cerută de art. 5 din legea de la pagina 137 Colecţia a 2-a. No. 1998. Adeverindu-se de acest Tribunal procura prin care Del Rucsanda Costachi, împuterniceşte pe D-lui Costantin P. Costantiniu, pentru scoaterea zestrei ce ar fi promisă de câtre părinţii Da. la căsătoria Da. cu D-luî Şerban Costachi Negel, a o reprezenta la toate autorităţile competente, a se giudeca în locul Da., a declara mulţumire sau nemulţumire, a interjecta apeluri, a face in numele Ds. orice acte îngăduite de legi, înfâţoşindu-se şi la Curtea de Casaţie, dacă va ceri trebuinţa, se face obşteşte ştiut. No. 5070. Adeverindu-se de acest Tribunal procuraţia prin care D-na Elena Ghica născută Negruţu, împuterniceşte pe D-luî Constantin P. Constantinul, în procesul ce ar fi intentat proprietariul moşiei Pochil şi Nâneşti, pentru împrejurare despre moşie a Ds. Gârbovâţul de la district. Tecucifi, a o reprezenta la toate autorităţile competente, a declara mulţemire sau nemulţemire, a se înfăţoşa în numele Ds. şi la Curtea de Casaţie de va cere trebuinţa, şi la partea administrativă pentru aducerea întru îndeplinire a hotărârei definitive. No. 2071. Casele numite a lui Lipan aflătoare în Iaşi, proprietate remase de la repos. Pavâl Stoeavovicî, de câtre epitropia casei repos, scoţindu-se în vânzare de bună voe, şi după îndeplinirea formalităţilor şi a publicaţiilor înserate prin Foaea No. 77 din 10 Iulie 1863 şi 17 din 13 Fevruarie anul curent, la 3 a lunea curentă în Camera acestui Tribunal, în presenţa şi cu mulţumirea I). Alecsandru Pavel Stoeanoviei, împuternicit de epitropia repos., s’au efectuat adgiudecaţia mencionatului fond asupra D. loan Evdifchim Ianov, cu preţu de 380 galb. carnea dându- se actul cuvenit de proprietate ce s’au legalizat de acest Tribunal sub No. 73 la 6 a luneî curente, se publică ca de la data actului urmează a se cunoaște definitiv proprietarii pe D-luî loan Evdochim Ianov, asupra arătatelor case după lâmurirele cuprinse în act. Tribunalul district. Bacău. No. 2883. Hora mica moșiei Oraşa a D. Colonel Iorgu Stratulat, cumpărată de la D. Grigorie Roseti, se publică în toată a ei cuprindere în termin de 6 luni spre ştiinţa celor ce ar avea vre-o legiuită pretenţie, în lâuntrul carnea sâ reclame la Tribunal cu dovezi. HOTARNIC A. Anul 1863 Octomvrie 25, subscrisul Candidat Tribunalului de Bacău, fiind micionat prin încheierea Camerei sale din 22 August trecut, pe suplica înregistrată la No. 7041, ca împreună cu D. Geometru districtului Yaslnî, sâ se stârpeascâ cu petre hotarâ, şi sa se dispârţascâ prin linia geometriceascâ despre megieşi, partea de pământ din moşia Orâşu mare, cumpărată prin mezat de câtre D. Colonelul Iorgu Stratulat, de la D. Grigoriţa Roseti, această lucrare fiind terminată la 4 a curentei a doua zi în lâuntrul s oarelor de respect, sosind la faţa locului unde găsind şi pe D. Geometru, s’au încheiet cuvenitul proces-verbal de sosire şi începerea lucrării, după care apoi fâcându-se luare aminte dosarului ce formează lucrările acestei comanzi, s’au gâsit complect cu adeverinţele de la feţile chemate, a asista la lucrare ca megieşi, aşa dar s’au şi regulat a se proceda cu operaţiunea pe faţa pământului, în prezenţa celor ce vor fi stăruitori, ca de faţă şi planul ce este râdicat de starea locului, încă la anul 1842, de răposat. Geometru Beller, la care ocazie au fost cispârţite această parte şi prin linii despre megieşi, şi începându-se lucrarea mai întâi de la plasa despre partea numita Valeara, tot din trupul moşii Orâşa, proprieta astâzi a D. loan Ivaşcu, s’au finit precum mal gios se arată : din partea ce s’aîi gâsit la capătul despre Tazlâu, în malul matei vechi a Tazlâului, despărţitoare acestei părţi, de acea a D. Ivaşcu, şi de partea Monastirea Berzunţului numită Prâjoaea, s’au măsurat spre răsărit 130 st. și s’au pusîi peatrâ; de acolo înainte trecând peste Tâzlâu până la o peatrâ veche însemnată pe plan la No. 3, s’aîi găsit 170 st., de la aceasta peatrâ earâși înainta, la împlitiirea a 300 st. peste drumul mare, s’au pusu o altâ peatrâ pe dealu, de acolo tot înainte linie dreaptă pe podiş, la împlinirea a 180 st. s’au mai pus o peatrâ, de acolo mergând cu măsura la vale, la împlinirea a 140 st. s’au pus carâşî o teatrâ, în gura unei scursuri de pârâţi, de acolo înainte la deal la împlinirea a 190 st. s’au mai pus o peatră pe unu podiş, din această peatrâ cam la vale, pe costişă la împlinireaa 200 st. s’au mai pus o altâ peatrâ, de acolo tot la vale, şi peste o scursură unde sau împlinit 108 st. s’au pus earâşl o peatrâ întru’n dămbuşor, de acolo tot înainte peste două scursuri, la împlinirea a 200 st. s’au pus earâşl peatrâ, din această peatrâ şi tot înnir.te peste o altâ scursură la împlinirea a 140 st. în apropiere de pârâul Valearâ, s’au pus altâ peatră, de acolo înainte, peste pârâul Valearâ în ponoarâ unde s au împlinit 210 st. s au mai pus o peatrâ, de acolo peste o scursură, şi întru’n piscu prin pădure, unde sau împlinit 170 st. s’au pus altâ peatrâ, de acolo la vale prin pădure și earăşi peste o scursură la deal unde sau împlinit 125 st. s’au pus peatrâ întru’n pisc, de acolo tot la vals peste o scursură cam prin podiș până în malul partidul Valearâ, la împlinirea a 220, st. s'au puşti earâşl peatrâ, de acolo peste pârâul Valea râ, şi prin curâtura numită a popii, la deal prin codru până întru’n pisc, unde s au împlinit 150 st. s’au pus earâşl peatrâ, de acolo peste două scursuri şi tot pria