Progresul, ianuarie-iunie 1866 (Anul 4, nr. 1-44)

1866-01-15 / nr. 3

ritu ii îl au u. pe prea iubitul meu ca un fiu D. Alecu Vasiliu, şi îl împuternicescu dupâ moartea mea drepţii clironomîi micului meu avut spre a priimi banii de la L. Iordachi Beldiman şi a împărţi întocmai legaturile de mai sus pe la feţele arătate prin acest testament, care prin vroinţa ce de pe urmă l’am făcut, şi în etern să fie nestrămutat, dar rămăşiţa să o întrebuinţezi pentru îmormântarea mea, precum şi grijele cuvenite după obiceiul creştinescul, numai puţin şi lucrurile aflătoare în a mea locuinţă, are a le împărţi la persoanele vrednice spre a vne pomenire, drept care spre a’şi avea testamentul de faţă validitatea lui cuvenită după formele civile, apoi pe lângă a me sub semnătură prin punerea degetului pe semnul Sf. Cruci, am poftit şi pe osebite feţe de l’au subsemnat ca martori, dar prin osebită suplică ce am dat, am rugat pe Onor. Tribunal de laşi secţia III, de l’au legalizat pe formă şi totodată a’l publica şi prin Progresii spre obşteasca ştiinţă, ca unul ce este făcut din a mea bună vroinţă şi sub a mea semnătură. Fotimea Safiroglu. Iaşii, 1865 Dechemv. 16. Martori: Anghei Costandin, Mihail Idiehiîi, Dimitrie Teodor, Costandin Sechilar, duhovnic la biserica Sf. Panteleimon. Subsemnatul fiind rugat de linei testatoarea, am prefăcut acest testament și totodată îl adeverezîî ca martor. Alecu Teodor Botian. In Numele Măriei Sale Domnului Principatelor- Unite Române, Alecsandru Ioan 1. Tribunalul Civil de Iaşi secţia 3-ea Identitatea persoanei şi a seranaturei D-nei Fotimea Safiroglu, fiind constatată prin înfăţoşarea sa în Camera Tribunalului, şi aşa precum li nei testatoarea întruneşte capacitatea cerută de art. 856 din Codul Civil, şi că stipulaţiunele art. 861 şi 862 din acele Codice sunt îndeplinite, se legalizază testamentul scris pe contra pagină, conform încheiere! din 20 a curentei No. 15 a jurnalului, numai întru cât priiveşte adevarata semnătură şi libera vroinţă a testetoarei, cu lămurire că Dna Safiroglu a declarat, că nu ştie scrie, şi că ’i s’au scris numele şi ea au push degetul pe semnul Sf. Cruci. Dudescu, A. Iuliano, Gref. Pantazi. No. 9. 1865 Dechemvrie 24. No. 1208. Actul prin care D. Mihail Lacin, au vândut Dnei Mariea lacobescu născută Gheorghiadi cu preţîi de 235 galb., casele ce le are aicea în Iaşi la mahalaua Boghiului (ce se di°e S* Muntenime), legalidinduse provizoriu de acest Tribunal, se publică în toată a lui cuprindere în termin de 6 luni cu osebitele 15 oide de respect, spre deşteptarea tuturor acelor ce vor avea orice soi de pretenţie, cu orice drit asupra acestei văndări, ca să o reclame la locul competent, dând în ştire şi acestui Tribunal, conform Ofisului No. 28, aflat în Colecţiea a 2-a pagina 193. ACTI DE VECHNICA VÂNZARE. Prin care subscrisul Mihailul Lachi fac cunoscut că, casele ce le am cumpărate de la Dnei Savastiţa Ganea născută Manoliu, cu actul întărit statornic de Tribunalul de Iaşi Secţiea 1 la 22 Fevruarie 1849, sub No. 91, care se află aicea în oraşul Iaşii, în mahalaua Boghiului (ce se dice şi Muntenime), le-am trecut de ame bună voe în deveci văndare Ds. Mariea Iacobescu născută Gheorghiadi, cu preţîi de 235 galb., bani de pestre a Ds. pe care bani ’iam şi priimit toţi deplini da facerea acestui act, remăind Dnei Iacobescu cât şi urmaşii Ds. a stăpâni din neam în neam arătatele mai sus case, din împreună cu tot locul lor ce este gospod arătat prin acturile vechi, pe care toate le-am şi trădat în priimirea Ds. cumpărâtorei, ca pentru un lucru a Ds. cumpărat cu bună credinţă, aşa precum am priimit de la Dnei întregii, preţul de 235 galb., pentru care urmeaze a mea subscriere, rugând totodată şi pe Tribunalul competente, de a’i face cuvenita legalizare atât vremelnic, căt şi statornic. Iaşii, 1865 Martie 3 Zile. Mihail Lachi Slugeri. A In Numele Măriei Sale Domnului Principatelor Unite Romăne Alecsandru loan I. Tribunalul Civil de Iaşi secţia a 3-ea. Considerănduse că semnătură de sub actul scris pe contra faţă este adevărată a D. Mihail Lachi, şi că titlurile de proprietate sunt autentice, considerănduse că Dna Elena soţia Dinu Lachi, care au fost asigurată legiuit cu dota sa în giumatate din casele vândute acum de D. Lachi, au declarat că se mulţumeşte a rămânea asigurată în preţul de 235 galb., preţul pe care 1. Lachi s’au tocmit a’l lua pe întregi casele vândute, considerănduse că D. Mihail Lachi au declarat că preţul caselor ce le vinde cu 235 galb. să stăie în depozitul Tribunalului, ca garanţie pentru dota soţiei sale, considerănduse că dupa actele de evaluaţie triimese în copie de Tribunal Secţiea 1, se vede că în emisa evaluaţie au intrat şi partea de giumatate de casă, în care nu era asigurată dată soţiei D. Lachi, iar valora a întregei acestor case cu locul lor se vede de 267/a galb., considerănduse că alte cazuri împiedecătoare văndăreî după cum prin lucrări se vede nu ecszistă, considerănduse în fine că dota Dnei Elena Lachi care s’au adus în casa soţului ei, nu se vede dată de alt îndestrătoriîî, ce dată de înse’şi Dna Lachi, pentru aceste motive şi pe temeiul declaraţiei Dnei Elena Lachi citată mai sus, că pentru rest îşi rervea de tăcuta hipoteca asupra osebitei averi a soţului ei, Tribunalul conform închierei din 6 a curentei No. 1 a protocolului, legalizate acest act în provizoriu, iar definitiva întăritură se va face după espirarea legiuitei publicaţii de 6 luni 15 zile de respect, dacă în cursul unui asemenea termin nu se va ivi vreun cădit împedecătoriiî, tacsa în sumă de 75 lei 8 parale, cursul tezaurului s’au încasuit. S. Dudescu, A. Iuliano, grefier Pantazi. No. 26. 1865 Octomvrie 16 zile. No. 59. Hotarnica creată de Supleantul acestui Tribunal, lămuritoare pentru măsurile locului caselor ce D. loan Constantin are aicea in Iaşi la uliţa Salhanalii, supus bezmanului cătră monast. Sf. loan, legalizinduse provizoriu, se publică în toată a ei cuprindere în termin de 6 luni, spre ştiinţa celor ce ar avea vreun drept asupra fondului sau asupra măsurilor cu orice drit, să reclame la Tribunalul competent în citatul termin, încunoştiinţind şi pe această Secţiune. HOTARNIC A. Anul 1865 luna Dechemvrie în 22 zile, subsemnatul Supleant Tribunalul judeţului Iaşi. Secţiea a 3-ea civilă, conform însărcinări ce ’i s’au pus de cătră a sa Cameră prin adresa No. 2287, cu care s’au recomendat în original suplica Ds. loan Constantin, prin care au cerut a l i se face măsuriste şi hotarnica locului caselor, ce are aicea în oraşu, la uliţa Salhanalei, spre aceasta se constată dacă numitul are stăpânire asupra acelui loc, conform încheierei Tribunalului din 15 a curentei, astăzi au păşit la faţa locului, unde dupâ ce mai întâi au luat informaţie că Dluj petiţionariul are în necontestată stăpânire mencionatul loc cu binaca de pe el, apoi cu stânjinul domnesc de 8 palme a căruea palmă se însemnea de pe marginea acestiea s’au făcut cuvenita măsoriste, şi s’au aflat 9 st. 3 palme, faţa la drumul mergătorul spre bariera Salhanalei, 39 st. partea despre răsărit alăturea cu drumul mergâtorifl spre mormănturile evreilor, 16 st. fundul despre alt drum mergători în mahala, şi 38 st. partea despre apus, alăturea cu locul evreului Iancu său Lupu, până la locul de unde întâi s’au început cu măsura, alcătuind aceste măsuri de jur împrejur 102 st. 5 palme, pentru care s’au făcut hotarnica de faţă, dar locul este cu bezman cătră monast. Sf. loan. M. Coroi. In Numele Măriei Sale Domului Principatelor Unite Române Alecsandru loan I. Tribunalul Civil de Josi secţia a 3-ea. Hotarnica scrisă pe faţa din urmă, fiind creată de Supleantul acestui Tribunal potrivit însărcinări ce ’i s’au pus prin adresa No. 2287 din 1865, pe temeiul art. 745, din procedura Civilă și conform încheieri din 23 Dechemvrie acel an No. 116 a jurnalului, se legalidase această hotarnica providoril, iar definitiva ei legalidare se va face dupâ respirarea legiuitei publicații de 6 luni și osebitele 15 crile de respect, dacă în cursul unui asemenea termin nu se va ivi vreun cazn împedecatoriu. A. Iuliano, M. Coroi, grefier Pantazi. No. 58. 1866 Ianuarie 10 dile. No. 106. Actul adeverit provizoriu de acest Tribunal, și publicat prin Foaea No. 49, din 6 Mai anul 1865, prin care Dna Rucsanda Ghigutoae au vândut evreului Marcu Alpern 3 stăni loc gospod, întărinduse acum şi statornic, se publică aceasta spre obşteaca ştiinţă. No. 1852. Prefectura judeţului Iaşii prin adresa No. 10.340 din anul trecut, mijlocind ca spre îndestularea evreicei liana Tauce cu 28 lei, pentru zilnica ei hrană pe săptămână socotit de la 6 Iulie 1863, 10 galb. plata chiriei pe an a unei case de şiderea numitei evreice cu a ei copii, precum şi 40 galb. pretenţiile de destre cuvenite a se împlini de la soţul ei Herşcu sin Leiba, să se procedeze lucrări prin aplicaţiea legiuirei de la pagina 152, Colecţie a 1-ia, pentru espropriarea viei numitului evreu Herscu sin Leiba ce poseda pe moşiea Tomeştii podgoria Goroni, numită pe dealul Isac, trimeţind totodată şi 3 bucăţi documente a acei vie, iar această Secţiune avănd în consideraţie că documentele trimese de Prefectură nu sunt nişte acte autentice, au comendat pe Supleantul seu D. M. Coroi ca în privirea acelor documente prin îndeplinirea formelor să facă hotarnica viei, de la D. Supleant, pe lângă adresa No. 637, priiminduse o aşa lucrare, Tribunalul pe temeiul mencionatei mijlociri a Prefecture!, a § 605 din Codul Civil, a art. 10 din Sobornicescul Hrisov şi a Ofisului No. 28, aflat în Colecţiea a 2-a pagina 193, au încuviinţat vâintarea arătatei vie pe puterea documentelor citate şi a hotarnicei mencionată, ce se publică aice mai jos în toată a ei cuprindere, se publică ca toţi acei ce vor avea vre o pretenţie cu orice drit asupra acestei vamluri sau a măsurilor din hotarnica, s’o reclame la locul competent în termin de 6 luni, dând în ştire şi acestei Secţiuni, conform Ofisului No. 28 citat mai sus. II OTARNICA. Anul 1865 luna Octomvrie în 187^e, subsemnatul Supleantul Tribunalului civil de Iaşi Secţiea a a 3-ea, după lucrările înaintite in urmarea însârcinărei ce ’i s’au pus de cătră a sa Cameră prin adresa No. 195, spre a face măsuriste şi hotarnica viei din podgoriea Goronii, a evreului Herşeu sin Leiba, care urmeaze a se scoate în vămlare, spre îndestularea soţiei numitului liana Tauce cu o sumă bani, conform mijlocire! Prefecture! judeţului Iaşii, astăzi la Ziua terminului a fi păşit la faţa locului unde pe stăpânirea de faţă cu stănjinul domnesc de 8 palme, a căruea palmă se însamnă pe margina aceştiea, sau făcut măsuriştea mencionnatei vii în urmâtoriul chip, adecă: 40 st. partea despre apus, alăturea cu hatul despărţitorii de viea Ds. Dimitrie Scufariu, 7 st. 4 palme, un colţ tot despre viea Gs. Dimitrie Scufariu, 49 st. partea despre meadă-şi alăturea cu drumul, 64 st. şi gium. partea despre răsărit cam cotit alăturea cu viea Ds. Ilena Ciorbceasa, 66 st. 4 palme partea despre meadâ-noapte şi puţin răsărit, rătund şi cam cotit dupâ stăpânire, alăturea cu viea Ds. loan Olariu, 15 st. 4 palme, partea carâşi despre mează-noapte tot alăturea cu viea Ds. loan Olariu, 45 st. 4 palme, partea despre apus tot în megieşie cu viea Ds. loan Olariu, şi 23 st. 6 palme, partea despre meazâ-noapte alăturea cu viea Ds. loan Olariu, până la locul de unde întâi s’au început cu măsura, pe acest loc se află 3 pogoane şi o firtâ vie cam paragină, puţină livadă şi puţini copaci sălbătici, având şi o casă cu o cramă, cu pâreţii de vălătuci acoperită cu stuhii, supusă această vie la dare de dejmă, şi care se stăpâneşte de însuşi datornic, pentru care s’au făcut hotarnica de faţă. Supleant M. Coroi. No. 1521. Din actele adeverite provizorii de acest Tribunal, şi publicate prin Foaea No. 9 din 14 Martie 1863, săvârşite între Dna Ecaterina Constantin născută Emanoil, cu D. Idei Brociner pentru îmbezmânuirea de cătră cea întâi celui al 2-lea a unor case cu locul lor aflătoare la podul lui Ipsilant, întărinduse acum şi statornic, acel înse dat de Dna Costandin D. Brociner, carele au făcut cererea cuvenită, se publică aceasta spre ştiinţă. Milenatul judeţ. Iaşi, secţiea a 4-a, Corecţională. No. 88. Procesul intentat contra fimeiei Anica foastă roabă a monast. Frumoasa, pentru prădarea casei 1s. Aga Enachi Stamati, regulânduse a se cerceta în Zi°a de 10 a viitoarei luni Fevruarie, si fiind ca lucrările din dosariu nu lămureşte unde numita îşi are domiciliul, se publică deşteptarea numitei Anica ca în Zi°a arătată mai sus, să se presinte la Tribunal, spre a fi faţă la cercetarea cazului în care se inculpă, căci la neurmare procesul se va cerceta în nefiinţăi. No. 3709. Pentru 31 Ianuarie curent la orele 11 de dimineaţă, iicsinduse spre cercetare procesul intentat contra lui Gavril Răndaşul sau Branislav Sacalovschi, pentru maltrataţiea causată D. Ştefan Grigoriu, şi fiind că Prefectura urbei Iaşii prin adresa sub No. 23.142 încunoştiinţare, că inculpatul Răndaşu s’au făcut nevăzut, se publică spre ştiinţa numitului, cum că este invitat a se presenta în pretoriul acestui Tribunal, la acel termin, spre a fi față la cercetarea procesului, căci la neurmare, procesul se va căuta în neființă!.