Progresul, ianuarie-iunie 1867 (Anul 5, nr. 1-47)

1867-01-05 / nr. 1

în urmarea unei ştiri priimita tie ministrul eleresbel tie la Mareşalul Bazaine, tot corpul tie espediţiune din Mecsica sau concentrată. In Mecsică capitala stau GOOO omeni, cielalţî sunt staţionaţi în Buc-bla, Orizaba ,şi Vera-Cruz. Paris 11 Ianuarie. Lordul .John Russel au sosiţii din Florenza în Paris. Gladstone se aştepta de aisemenea pe duminică din Italia. PROGRESUL __________ PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura judeţ. Iaşii. No. 14,754. Conform oficiel Domnului Ministru de Interne No. 27,051, urmând a se ţinea licitaţie în Camera acestei Prefecturi, în clipa de 17 Ianuarie curent, pentru darea în antrepriză a aprovizionarei Penitenciarului Central local, cu carnea trebuincioasă a restanţilor pe anul curent, se publica aceasta spre generala cunoştinţă, ca doritorii pentru a lua în antrepriză disa aprovizionare, să se prezinte în mencio- natari în Camera acestei Prefecturi însoţiţi de ga- aranţiile cuvenite spre concurare. No. 14.802. Conform oficiel Domnului Ministru de Agricultură, Comerciu şi Lucrări Publice No. 6914, urmând a se ţinea licitaţie în Camera acestei Prefecturi, în clipa de 3 Fevruarie viitoru, pentru vânzarea au tauri cumpăraţi de Guvernă de la Domnul Teodor Ghica, pentru îmbunătăţirea rasei animalelor, se publică aceasta spre generala cunoştinţă, ca doritorii pentru cumpărarea dişiloru tauri, să se prezinte în mencionata di în Camera acestei Prefecturi însoţiţi de garanţiile cuvenite spre concurare. No. 14.795. La dipa de 15 a lunei Ianuarie anul curent, urmând a se ţinea licitaţie pentru darea în antrepriză a cartonarei matriculelor noului recensiment, conform ordinului Ministeriului de Finance No. 42.540, se publică acest termin, cu deşteptare, că la clipa sus menţionată, concurenţii ce vor fi amatori a lua asemenea antrepriză, să binevoească a se afla prezenţi in Camera acestei Prefecturi pe la oarele 12 de zi, înzestrat cu garanţiile cuvenite, unde vor vedea şi condiţiile contractului. No. 00. D. Poliţaia târgului Frumosă prin raportul No. 2157 arată, că în noaptea de 17 spre 18 a trecutei, de câtva necunoscuţi făcători de rele, spârgăndu-se temelia la biserica pronumitâ Pogorârea Sf. Dubă, aflătoare în marginea acelui Târgu pe moşie a Fpitropiei Sf. Spiridon, şi intrând înăuntru după ce au făcută mai multe stricăciuni au furat obiectele următoare: 1 salbă de la Maica Domnului compusă de un emmilică de aur şi 6 bani totu de aur câte 3 lei, 3 linguriţe, 1 de bacton şi 2 de argintă, 1 cruce mică de argintă de la salba Maicei Domnului, 3 luminări mari albe, 10 ocâ luminări galbene începute şi neîncepute, 4 ocâ tămăe, 6 lei parale mărunte in cutia bisericei pe care aă stricat e, după cum Preotul Costachi Ardeleanu servitor la acea biserică, prin petiţia ce aă adresat acelui postă s’aă tânguită, se publică clar spre cunoştinţa autorităţilor competente pentru urmărirea şi prinderea acelor. Prefectura Poliţiei Iaşi. No. 15.909. Domnul Haim Iţic Rotenberă prin petiţie se tângue Prefecture! că ar fi perdut o trată ca dicalectul german, pe suma de 400 lei, la ordinul seu, pe termin de o lună de zile, subscrisă de evreul Moisa Roşu sin Lupu, din aşa motivă se publică aflarea unei asemenea trată, notându-se totodată, că cu aceasta nu l i se face nici un actă. Prefectura judeţ, botoşani. No. 13,557. După diaconul Atanasie dat în judecată la judeţul Sucevei, râmâind nişte lucruri in 3 latji aflate in pastrarea Poliţiei de orasă, se publică terminul de 40 zile spre cunoştinţa acelor ce vor fi având vreo pretenţie in contra lord sau a numitului dieacon, ca să se prezinte spre cuvenita regulare, căci lu dm contra, in urma espirarei terminului se vor da rudelor numitului dieacon. No. 13.583. Pe moşiea Zăiceştii picăndă de pripas o vacă un pâr porumbă, coarnele mici, precum sub Prefectura de lărgit prin raportul No. 4235 încredinţare, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se inia toşezi, aicea de a o primii, căci după espirarea acestui termin, iu cea intăl Mercure se va vinde licitativă, servind aceasta şi pentru concurenţii ce ar li de a o cumpăra. I*rt*feclura jude*ț. Coliul. No. 10,229. Pe moşiea Tocenil acest judetu, prii. 'iuindu un o phi.A roaibă, coama roasă, coada cam scurtă, fără alte semne, după cum D. sub-Prefect de Tighedlă prin raportul No. 2990 încredinţare, se publică terminul legiuit pentru ivirea păgubaşului, care cu dovedi legale să se prezinte aicea spre a ’i se da în priimire. No. 10.500. Se publică aflarea tânărului Chirica Palabol, statul puţin mai mare de câtă de mijlocu, pârul capului blond deschisă, ochii albaştri, faţa balami, nasul gura potrivite, care fiind căzută la conscripţiunea recrutaţiei pentru contigentul anului 1864, s’au dusă unde nu se ştie, adaogând că dacă nu se va înfăţoşa în lăuntrul acestei publicaţiunî, se va considera ca dezertor din armata română. No. 9059. Fiind că la respirarea terminului de 30 zile publicată în Foaea No. 61 din anul trecută, nu s’au ivit nici un concurent pentru a cumpăra 2 boi, 1 vacă şi un cară, împlinite de la D. Ioan Popovici, spre îndestularea D-nei Evdochia Juravlievu cu o sumă bani, se publică un alt termin de 30 zile spre deşteptarea D-lor concurenţi, carii la respirarea lui, să se prezinte în Camera Prefecture!, unde urmea de a se ţinea licitaţia. No. 9487. Spre a se putea face îndestulare casei defunctului Floră Juravlievu, cu suma de 51 galb. şi 27 capelei restii din banii ce are a lua de la D. loan Cernat, împlinindu-se de la debitoră 9 stoguri fană producţie din anul trecută, se publică vinderea lor licitativa în termină de 40 zile enumerată de la data Foael, spre deşteptarea lor concurenţi, carii la respirarea lui, să se prezinte în Camera Prefectuturei unde urmează a se ţine licitaţia. Prefectura judeţ. Horohoiu. No. 12,125. De la evreul Şloîm sin Iosub, asigurându-se 1 jura, moară pe Prut, 200 ştiubele şi 1 păreche pietre de moară, întru îndestularea lui Şloîm Popenlicher cu o sumă bani, se publică terminul de 40 Zile pentru varularea lor licitativ, în pretoriul sub- Prefecturea plasei Herţa. No. 12,124. Se publică un alt termin de 40 Zie pentru vâmbirea a 15 boi secvestraţî de la D. "Petru Uhrinovschi, spre îndestularea D-luî Gheorghie sin Jorj cu o sumă bani, iar concurenţii ce vor fi, să se prezinte la împlinirea terminului în pretoriul sub- Precturel plasei Prutul de glos (târgul Rădăuţii), unde urmează a se efectua licitaţiea, No. 12,126. In considerare că la terminul de 40 zile publicat prin Foaea .No. 62 din anul trecută, nu s’au prezentat nici un concurent ca să cumpere 3 pârechî bot, asigurat de la locuitorii Costantin Badragan și Simion Badragan din comuna Dertca, spre îndestularea D-luî Iosef Uhrinovschi, cu costul străcâciunii făcută de vitele lor în oarba de pe acea moşie, se publică un altă termin de 400 file ca concurenţii ce vor fi, să se prezinte la tactul sub Prefecture! plasei Berhometele în tărgul Mihailem!, în cea întâi Zi după espirarea terminului unde urmeaza a se efectua mezatul.. No. 12,127. De la evreul Moşcu Bercovici, asigurându-se 30 braţe şi 29 furci de stejar, întru îndestularea lui Abişu Vitner cu o sumă bani, se publică terminală de 400 file pentru văndarea lor licitativa, în pretoriul sub-Prefecturei plasei Herţa. Prefectura judeţ. FArciu. No. 18,872. A conta banilor datoriţi de Gheorghie Bahrin şi fiiul seu Stefan Bahrin, D-luî Scarlat Lambrino de pe nişte trieră, s’aă împlinit de la datornici 2 boi, 2 gluncani şi un mânzat, şi s’aă regulat a se vinde licitativa cu termin de 40 zile, se publică spre înştiinţarea concurenţilor ce vom fi de a cumpăra asemenea vite, carii la împlinirea citatului termin numerat de la data Foael, să se prezinte în Camera acestei Prefecturi unde are a se ţinea licitaţia No. 7076. A conta banilor, 394 lei cu care D. Costantin Tofan datoreşte D lui Dumitrachi Popa, s’au împlinit de la datornică 2 boi şi un mânzat, şi s'au regulată a se vinde licitativa cu termin de 40 Zile; se publică spre înştiinţarea amatorilor ce vor fi de a cumpăra asemenea vite, spre a se prezenta în Ziua terminului arătat socotit de la data Foael, in pretoriul acestei Prefecturi unde are a se ţinea licitaţiea, până când datornicul este prevenată a depune banii daca nu voeşte »a i se văia la vitele. Prefectura judeţ. Heviţu. No. 12,927. Se publică terminul de 30 Zile pentru închirierea pe timpă de 3 ani, a caselor din urba Peatru a Monastirei Păngăraţii, şi se anunţe ca concurenţii să se prezinte la Prefectura indica împlinirea terminulul numerat de la data Foael, când are a se ţinea licitaţia sub condiţiunile înserate în Suplermentul Monitorului Oficial No. 32 din anul trecut. No. 12.961. Sub-Prefectul plasei Muntele prin raportul No. 3509 anonsă, că în comuna Păngăraţii s’au pripăşit o vacă în pâr porumbă, se publică spre deşteptarea păgubaşului el şi presentarea lui la Prefectură, cu dovezi în terminul de 3 luni. Prefectura judeţ. Human. No. 10,767. Pe teritoriul comunei Secuenii din acest district, s’au pripăşit un cal la pâr negru închis, coama în stânga, nalt de trup şi cu mai multe pete mici de taftur pe amândoue părţile, se publică spre cunoştinţa păgubaşului terminul de 3 luni, care în lăuntrul lui să se prezinte cu dovedi spre a’şi lua vita, căci la din contra se va vinde. No. 10,885. La individul Ştefan Conduratu din comuna Broşteni, acest judeţu, s’aă pripăşită o vacă la păr porumbă, cu un corn rupt şi cu dalbă în coadă, ce aă fost a sa, şi pe care la 14 Noemvrie contenit cu biletul No. 88, aă vândut’o în târgul Roman unui individ, al cărui nume şi domiciliu nu’l ştie, se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul unul asemenea să se prezinte cu dovezî spre a’şî lua vita, căci la din contra se va vinde licitativa. No. 10,618. Pentru vâiularea mai multor obiecte mobile, strae bărbăteşti şi fireeşti, asigurate de la Davidu Geambaşu, spre satisfarea D-nei Elencu Iconorau cu banii ce are a lua, se publică termin de 40 zile socotit de la data Foael, la acârnea împlinire concurenţii ce voră vor a le cumpăra, să se presinte la Prefectură unde are a se face mezatul. No. 10.628. Pentru văicărea a unui stog de 9 str. fâni, şi 2 cară strujenî, asiguraţi de la D. Iordachi Vasiliu, spre satisfarea Preotului Ioană Velescu cu banii ce are a lua, se publică termin de 40 z de socotit de la data Foael, la acuruea împlinire concurenţii ce vor voi a cumpără acele producte, să se presinte la Prefectură unde are a se face mezatul. No. 10.703. Pentru vănzarea mai multor vite, asigurate de la unii minier locuitori din satul Negrești, spre satisfarea D-lui Stefanachi Atanasiu cu banii ce are a lua, se publică termin de 40 zile socotit de la data Foael, la acuruea împlinire concurenţii ce vor fi, să se presinte în Camera Prefecturei unde are a se efectua mezatul. No. 10.772. Pentru vănzarea a 2 boi, asiguraţi de la Vasilie Mogoşescu din comuna Boghicea, spre satisfarea Din Bereu germană cu banii ce are a lua, se publică termin de 40 Z de socotit de la data Făcî, la acâruea împlinire concurenţii ce vor vroi al cumpără, să se presinte la Prefectură unde are a se face mezatulă. No. 10,786. Pentru vănzarea unui casan, asigurată de la Lelba Negru, spre satisfarea lui Strul Beuglas cu banii ce are a lua, se publică din nou termin de 40 zile socotit de la data Foael, la acuruea împlinire concurenţii ce vor voi al cumpără, să se presinte la Prefectură unde are a se face mezatul. No. 10.852. Pentru vănzarea a 2 boi şi doue vaci cu viţel, asigurate de la Lefter Atanasiu, spre satisfarea jidovului Avram Fişelă cu banii ce are a lua, se publică din nou termin de 40 zile socotită de la data Feei, la acuruea împlinire concurenţii ce vor fi, să se presinte la Prefectură unde are a se face mezatul. No. 10.857. Pentru vănzarea a 3 boi, asiguraţi de la Constantin Mangalagiu din comuna Boghicea, spre satisfarea evreului Mendelă Fişelă cu banii ce are a a lua, se publică termin de 40 zile socotit de la data Foael, la acaruea împlinire concurenţii ce voră vroi al cumpără, să se presinte la Prefectură unde are a se face mezatul. No. 10.865. Pentru vănzarea a 29 oi şi 2 străjnici, asiguraţi de la Petrea Ţurcanu din comuna Boghicea, spre satisfarea evreului Mendel Fişei cu banii ce are a lua, se publică termin de 40 zile socotit de la data Foael, la acuruea împlinire concurenţii ce vor vroi a cumpără acele vite, să se presinte la Prefectură unde are a se face mezatul. No. 11.011. Pentru vănzarea a un mumeru vite și obiecte, asigurate de la locuitorii din Vovinești, spre satisfarea casei comunale (le acolo cu deficitul resultat din antrepriza acciselor acei comuni, care la mezată s'aă luat de Primariă în numele lor, și în urmă s’au trecut privată câtrâ alte feţâ cu mai mică preţă, se publica termin de 40 Zile socotită de la data Foael, la acâruea împlinire concurenţii ce vor fi, să se pre-