Progresul, iulie-decembrie 1868 (Anul 6, nr. 51-106)

1868-07-03 / nr. 51

___________PROGRESUL şi loan Vasilie Melinte, Vasilie sin Teodoră a Marandei, Iancu zei Nistoru, Vasilie Tudor şi Vasilie Lazur, din comuna Osoiu, după cărţile de judecată a D. Judecătorii de la această plasă, No. 58, 88, 89, 90, 91, 155 şi 171, împlinindu-se 5 boi, 2 juncani, o mâncată şi 23 oi, spre îndestularea D. Ioan Botezîi, se publică vânzarea lor în termin de 15 olile. Comitetul Permanent al judeţului Botoşani. No. 924. Urmănd a se da în antrepriză prefacerea şi reperaţiunea localului autorităţilor din oraşul Botoşanii, după planul şi condiţiunele ce se pot vide în Camera Comitetului, se destineaţie filele de 23, 24 şi 25 iulie, pentru deşteptarea amatorilor, de a se prezenta în Camera Comitetului Permanent, în filele fiesate cu garanţii solvabile, spre a concura la această licitaţie. ştinţa păgubaşului şi a concurenţilor de a cumpăra acest cal, la cază cănd nu s’ar ivi păgubaşul. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI tribunalul chil de Iaşi secţiea l-a. No. 296. D. Gheorghie Puiu, a căruea domiciliu este necunoscut, în virtutea art. 222 din Codul Civil, este citat a se presenta în Camera Tribunalului Iaşi. Secţie a 1 -i, la 27 a lunei August, ziua Marţi, anul 1868, cănd are a se cerceta procesul de diverşu intentată de soţiea sa D-na Mariea Paiu, după acăriea arătare ne aflăndu-se domiciliul numitului, Tribunalul publică ca la arătata ori să se presinte în această Secţiune pentru causa de mai susă indicată, cunoscând că la neurmare procesul se va hotârâ în lipsă. No. 306. D. Ioan Pandelea, a cărui domiciliu nu se cunoaşte, în virtutea art. 222 din Codură Civilă, este citat a se presenta în Camera Tribunalului Iaşi. Secţiea l-iu, la 24 a lunei August, clipa Sâmbătă, anul 1868, căndă are a se cerceta causa de diversu ce D-na Ana Pandelea au intentat contra sa, în virtutea art. 75, aliniatul 6, Tribunalul publică ca numitul să se presinte la această Cameră la arătata ori, căci la neurmare causa se va regula conformă art. 93 din Procedura Civilă. Comisiunea Interimara a comunei IASILOR, DISPOSITIUNE. No. 4945. Pentru regulata conducere a afacerilor ce-i sunt încredințate, și având în vedere art. 66 și Cap. IX din legea comunală ; Având în vedere diferitele legi și regulamente de administratiune, relative la afacerile comunei : ♦ Statorniceşte : 1. ) Şedinţele Comisiunei vor ave loc în toate filele afară de serbătorî, de la 10 oare dimineaţă şi pănă la 4 după ameadlă-zi. La căzu de trebuinţă grabnică, Comisiunea va ţine şedinţă şi după prănţiu între 7 şi 9 oare, şi în filele de serbătorî. întrunirea la acest din urmă căzu, se va face sau după găsirea cu cale a Comisiunei în şedinţa regulată, sau după convocarea ce vre unul din membri va face colegilor sei, prin D. Secretară a Primăriei. 2. ) Presenţa de trei membri va fi neaparata pentru a se ţine şedinţa. 3. ) Procesele verbale ale Comisiunei, se vor publica, precum se publică procesele verbale ale Consiliului comunal. 4. ) Nici o resoluţiune a Comisiunei nu se va pune în lucrare, de nu va fi subscrisă cel puţin de trei membri. 5. ) Cancelaria va lucra în toate filele dimineaţa de la 9 pănă la 4 oare, şi după prănţiu de la 7 pănă la 9 oare, la căzu de necesitate. 6. ) Domnul membru Iancu Antoniadi, care la alegeri a avut mai multe voturi, este în special însărcinat. Cu preşedinţa şedinţelor noastre , „ privigherea asupra cancelariei şi grabnica espeduire a lucrărilor după resoluţiunele Comisiunei; „ privigherea la pastrarea archivelor şi celelalte, conform art. 103 din legea comunală; „ privigherea asupra ospicielor, biurourilor de binefacere, caselor de închisoare şi a bisericelor comunei ; „ privigherea asupra grădinelor, a theatrelor şi a pompierilor” ; „ inspectarea pieţelor” ; „ participarea la Comisiunea de cercetare a patentabililor, conform art. 13 din legea asupra patentelor” ; „ îngrijirea de a se aplica cu stricteţâ legea din 1864, relativă la împlinirea dărilor comunale; „ concurgerea împreună cu agenţii contribuţiunelor directe la operaţiunele serviciului de constatarea materiei imposabile, conform art. V a legei din 1864, publicată prin Monitorul No. 278 din acel an : „ îndeplinirea celor prescrise la titlul IV, a regumentului din 1864, relativă la serviciul agenţilor de constatare. 7. ) Domnii membrii : Iancu Drâghici şi Haralambă Cernea, sivit în special însărcinaţi cu lucrările oficierilor stărei civile, pe care le vor conduce conform prescripţiunelor Codicelui Civil şi regulamentelor din 2 Iunie 1865 şi din 26 Noemvrie 1866. 8. ) Domnul membru Emanoil Zsarlu, va fi în special însărcinat : Cu lucrările ce ni se dau de lege, în privinţa vagabonţiilor, , v lUpra vegherea asupra apelor ; j, jUptra-vegherea asupra iluminatului oraşului ; Cu inspectarea stradelor şi a curăţituluî lor, precum şi a edificiilor comunale şi a podurilor ; inspectarea serviciului homarilor şi privigherea lui de aproape, ca să răspundă la trebuinţele urbei; „ cercetările ce se ceru făcute înainte de a se elibera testimoniele de pauperitate . .. participarea la lucrările prescrise de lege pentru espropriaţiunea silita ;r participarea la lucrările prescrise de lege pentru regularea baselor de prelevare a impozitului fonciată. 9. ) D. membru C. Cristodulo Cerchez, este în special însărcinat. Cu propunere înaintea Comisiunei a regulelor de introdusă spre continuarea administraţiei şi începerea lucrărilor, pe care fostul Domnă Primară, nu le-a fost început, conformă legei şi voturilor anterioare a Consiliului comunal ; „ supravegherea asupra slugelor particulare; „ înfăţişarea drepturilor comunale, înaintea justiţiei; ,, inspectarea serviciului Sanitară şi a farmacielor; „ participarea la Consiliul de higienă şi salubritate publică ; ,. îndeplinirea tuturor lucrărilor impuse comunei de legea relativă la instrucţiunea publică şi la întreţinerea şculelor ; 10. ) Toate aceste lucrări de observare, care ceră presenţa noastră în diferite părţi ale urbei şi transportarea noastră în diferite locuri, trebuind să ne aducă cheltueli. Domnii membri : Antoniadi, Zalariu şi Cerchez, vor priimi diurna afectată prin § 3 a capit. I din budget, pentru ajutorii Primarului, şi Domnii Cernea şi Drăghici, vor priimi onorarele afectate prin § 1, cap. II al budgetului pentru oficierii stărei civile. 11. însărcinarea pusă în special fiecăruia din noi, nu esclude dreptul celorlălţi de a se ocupa, caşul înfăţoşindu-se, de trebile ce nu-i sunt special încredinţate, romăne însă datoră acela, a refera caşul în aceiaşi di Comisiunei. Asemenea fiecare din noi, rămâne în tot dreptul de a propune Comisiunei ori ce mesură de îndreptare ar socoti de trebuinţă, în ori ce materie. 12. Toate lucrările relative la atribuţiunele Comisiunei, care nu s’au enumerat în art. 6, 7, 8 şi 9, se vor înainte de Comisiune în conformitatea art. 3 de mai sus. 13. ) Disposiţiunea de faţă se va publica prin Foaia „Progresul“ şi aunte, conformă art. 105 din legea comunală, spre ştiinţa concetăţenilor noştri. 14. ) Fiind că unul din mijloacele prin care Comisiunea poate fi pusă în posiţiune de a cunoaşte neajunsurile oraşului, spre a le îndrepta, este publicitatea, apoi se însărcineaţte pe D. Casieră, ca din Aestraordinaru să aboneze pe casa comunală la toate fiarele ce esă în urba noastră, pe termin de 3 luni. Făcută în Camera Primăriei Municipiului Iaşii, la 27 Iunie 1868. (Subscrişi) 1. Antonimii, I. Drăghiu, 13. Cernea, C. Cristoduro Cerchez, M. Zalariu. No. 5021. Fiindă că la 20 a trecutei luni Iunie, cănd conformă publicaţiunei inserată în Foaea No. 42, urma a se ţine concurenţă pentru darea in antrepriză a construcţiunei pavilionului supra fântănei din grădina aleiloră de la Copou, nu s’aă presentată nici ună amatoră. Comisiunea Interimară în conformitatea art. 47 din legea comptabilităţel generale a Statului, regulăndă alt termin de 15 chie de la data Foael, publică despre aceasta, invitând pe toţi D-nii amatori a se angaja cu asemenea operapune, ca după terminul indicat, pe la oarele 11 anti-meridiani, să se presinte la pretorul Primăriei însoţiţi de garanţii solvabile, condiţiunele, planul şi devizul se pot vide oricând de amatori. No. 5045. Coaiele de maree destinate pentru serviciul percepţiei tacsei pe giuguriţa, urmănd a se face prin concurenţă de mezată, Comisiunea Interimară publică spre cunoştinţa tuturor d D-lor tipografi respectivi, ca în termin de 30 clile socotită de la data Foael, să se presinte în Camera Primăriei spre a concura, şi a se da în antrepriză asupra celui ce ar ceda cu preţul cel mai avantajos, casei comunale. No. 4987. D. Comisarii cvartalului al 5-lea, cu adresa No. 2499, au presentat un cal de pripasă, la trup de mijlocui, la păr murg, coama și coada neagră, pântălagă de amăndoue picioarele de dinapoi. Comisiunea publică terminul de 3 luni spre cuno Secţiea a 3-a. No. 136. Vica D. Ioan Călin şi a consoartei sale Savastiţa, aflătoare în podgoriea Vişană, publicată spre vânzare prin Foaea No. 66 din 2 Septemvrie anul contenit 1867, asemenea şi prin Foaea No. 18 I din 2 Martie anul curent 1868, spre satisfacerea Mi- Inisteriului de Finance pentru o sumă bani delapidaţi de fostul Casieră defunctă Dimitrie Ciulei, şi a căruii ca garanţie au fost D. Călin şi consoarta sa, suspendăndu-se mezaturile urmate din cauza nepresentărei , de concurenţi, Tribunalul conformii art. 534 din Pro- [ ce-dura Civilă, aă regulată deschiderea licitaţiunei pentru 30 a lunei August, clipa Vineri, anulă 1868, I oara 1 după ameastăţii, şi dar se publică ca concurenţii ce vor fi de a o cumpăra, cu condiţiile publicate prin citatele noi, să se presinte în Camera asceste! Secţiuni în arătata oli şi oară, cu garanţiile cerute de lege, cănd are a se adjudeca asupra personei c© ar da mai favorabil preţul No. 137. Casăle defunctului Dimitrie Danu, publicate spre vânzare prin Foaea No. 44 din 17 Iunie anul contenit, suspendăndu-se mezatul, Tribunalul, dupâ cerrea morii din creditori a defunctului Danu, au regulat licitaţiunea acestor casă pentru 4 a luneii( Octomvrie, dipa Vineri, anul 1868, oara 1 după a- i mea^ă-^li, şi dar se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobil, să se presinte în Ca- mera acestei Secţiuni la arătata ch şi oară cu ga- j ranţiile cerute de lege, căndu are a se adjudeca a- i î supra persoanei ce ar da mai favorabil preja. No. 138. Casăle D. Nicolai Proca, publicate spre vânzare prin Foaea No. 8 din 4 Fevruarie anul 1867, de cătră Curtea de Casațiune casindu-se mezatul, Tri- bunalul, după cerirea creditorilor, conform art. 355 din Procedura Civilă, au regulat vânzarea acelor case la 28 a lunei August, Clipa Mercuri, anul 1868, oara 1 după amează-^i, și dar se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobil, să se presinte in Camera acestei Secţiuni la arătata oli şi oară cu garanţiile cerute de lege, cănd are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai folositorii preţui. No. 139. Casăle D. Grigorie Tufăscu, publicate spre vânzare prin Foaea No. 13 din 14 Fevruarie anul curent, suspendăndu-se atunci mezatul. Tribu- nalul acum după cerirea creditorilor, conform art. 535 din Procedura Civilă, au recurat deschiderea licitaţiunei pentru 31 August viitorii, clipa Sâmbătă, oara 1 după amea-^li, şi dar se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobil, să se presinte în Camera acestei Secţiuni la arătata meri şi oară, când au a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabil preţul Tribunalul judeţ. Botoşani. No. 5467. Cererea pentru separaţiune de patrimoniu a D-nei Mendela Hoişie, adresată Preşedintelui Tribunalului de Botoşani la 1 iunie 1868, înregistrată la No. 5179, se publică mai jos, în toată a ei cuprindere spre generala cunoştinţă. Subsemnata Mendela Hoişie, domiciliată în Botoşani, în baza autorizaţiunei dată de cătră Tribunalul ce președatî, prin adresa No. 5099 din 30 Mai