Progresul, iulie-decembrie 1868 (Anul 6, nr. 51-106)

1868-09-11 / nr. 71

silierii iscăliţi în bilet, câtu şi vâneletorul declaraţii în el, n’au fost nici o dată în acea comună Bâseştiî; în astă priivire se publică spre cunoştinţa tuturor autorităţiloru şi chiar a persoaneloru particulare, ca când s’ar mai ivi bilete cu sigilul vechiu al arătatei comune Băseştii, pe lângă că se nu aibă vreo validitate, dar pe purtători sâ’rdele justiţiei, spre a’şî da samă de unde le posedă. Prefectura judeţ. Yasmin. No. 5641. La 15 a curentei luni Septemvrie, urmând a se ţine licitaţie la Camera acestui post, pentru aprovizionarea casarmelor locuite de dorobanţii de la reşedinţa oraşului şi sub-Prefecturi, cum şi acea locuită cu trupa de linie de la Penitenciarul Dobrovâta, cu lemnele trebuitoare pentru foc, pe timpul crnei, şi anume: acele locuite de dorobanţi, pe timp de la 15 Octomvrie anul curent până la 15 Martie 1869, iar acele de la Dobrovăţu pe timpi de la 1 Ianuarie viitoru 1869 şi până la finele acelueaşî an, se publică aceasta spre deşteptarea amatorilor ce ar fi a lua această antrepriză, să se presinte la cripa terminului în Camera acestui post, unde li se va avansa atâta condiţiunele antreprizei, câtu şi câtimea lemnelor, ce vor trebui a se aproviziona, cunoscând însă D-nii amatori ce ar voi a concura la această antrepriză, că trebue a fi pregătiţi cu garanţiile cuvenite, calculate pe valora de 25 la %, după cum se cere de Ministeriu. Comisie a cvartalului 1-in din Iaşi. No. 4693, în localul D. Judecătorii ocolului întâi, la 19 a curentei, zipa Joi, urmând a se vinde nişte obiecte împlinite de la D. Capitan Sion, spre îndestularea D. P. Spiru, se publică acest termin, spre deşteptarea concurenţilor. Comisie a cvartalului al 4-lea din Iași. No. 5198. Domnul Judecătorii acestui ocolit prin nota No. 871, au ficat termin în clipa de 19 a curentei, pentru vinderea mai multor obiecte împlinite de la evreul Froim Buccengiu, spre îndestularea lui Avram Ferariu cu o sumă bani ; se publică ca doritorii ce vor voi a concura să se presinte în arătata ori în medeanul Monast. Bărboiîi, unde urmeazle a se efectua asemenea vânzare. Comitetul Permanent al judeţ, Iaşii. No. 909. La 22, 23 şi 24 a curentei luni Septemvrie, avându a se ţine in sala şedinţelor şi Comitetului Permanent, licitaţiunea antreprizei facerea reparaţiunei necesare la localul caseinedorobanţilor din Iaşi, se publică aceasta spre cunoştinţa concurenţilor, carii vor pute vide devizuiu reparaţiei în chestie în ori ce oli la cancelaria Comitetului. No. 911. La 20 spre 21 a espirat el luni August, gâsindu-se într’o luncă de pe malul Prutului, teritoriul comunei Bostea, 2 boi streini, legaţi, cu semnele următoare: la păr porumbi plavant, unulit cu coarnele teşe şi altul ţapoşe, unul la urechea dreaptă tâet şi la stânga cu furculiţă, julit la coasta dreaptă, şi unul la urechea stângă cu hârleţîi, după cum sub-Prefectura plasei Braniştea prin raportul No. 2278 încredinţare, se publică terminul de 3 luni pentru aflarea păgubaşului acelor boi şi presentarea lui la Primâtea sau sub-Prefectura respectivă cu dovedi legale asupra posesiune lor. No. 906. Terminele publicate în Foaea No. 73 din anul 1867, şi No. 13 din anul curent, pentru aflarea pilgubaşilor vitelor pripăşite în comuna Prigorenii, şi notificate în acele Foi, espirându de mult timpu, fără a se présenta proprietarii lor, după cum încredinţau sub-Prefectura plasei Cărligătura prin raportul No. 2334, se publică vânzarea acelor vite în termin de 40 7^6 numerar de la data Foael, pentru ca doritorii de a le cumpăra să se presinte la reşedinţa clisei sub-Prefecturi, unde are a se ţine licitaţiunea. No. 910. Se publică terminul de 3 luni pentru aflarea păgubaşului unei bivoliţe inferată cu litera T, şi albă între coarne, ce sau găsit pripăşită pe teritoriul comunei Păuşeştii, după cum încredinţam sub- Prefectura plasei Cărligătura prin raportul No. 2335. Primâriea columnilaţii. No. 7311. Procesul verbal relativii la secvestrarea apei de friguri pusă în vânzare de D. Vespianschi, se publică mai josu în totul lui cupindere spre puerai» cunoştinţă. PROGRESUL PROCESU VERBALII. Consiliul de higienă şi salubritate publică, în şedinţa din 4 Septemvrie 1868, luândă în deliberare suplica D. A. Vespianschi, ce au dat în contra măsurei luată prin votul acestui Consiliu din 28 August, pentru sechestrarea apei de friguri ce pretinde că au inventat-o D-lul, și având în vedere art. 10 din regulamentul pentru comercial cu obiecte medicamentoase și otrăvitoare în Romăniea, prin care chiar materialiştii autorisaţî sunt opriţi a vinde medicamente preparate şi create, cu atât mai mult feţe particulare neautorisate; este de opiniune că, nu numai nu se poate înapoea D. Vespianschi apa de friguri ce ’i s’au secvestrat, ce încă trebue a ’i se arăta că la căzu de recedivă va fi trimesit înaintea justiţiei, conforma legei; câta priveşte însă recomendarile ce D. Vespianschi face apel sale de friguri, această apă după cum s’au constatat de cătră Chimist Steiner, nefiind de cât spirt şi ţipirig (amanicae), rămâne ca acele din persoane ce vor voi a face întrebuinţare esterioarâ de acest spirii, să se ducă la spiţărie, de unde îl vor pute lua cu 30 parale, iar nu cu 6 lei 18 parale, precum îl vinde D. Vespianschi. Primarü I. ANTONIADL Dr. F laif len, Dr. Műér, Dr. Lefler, Dr. Steiner, Dr. Burada, Dr. Clauber, Inginirü A. Bogufi. No. 7301. Ministeriul de Interne prin adresa No. 14.195, aprobând disposiţiunea demai josa, subscrisul o publică spre obşteasca ştiinţă. DISPOSIŢIUNE. Avându în vedere publicaţiunea făcută de fostul Primaru, la 6 Octomvrie anul încetat 1867, sub No. 8268, relativă la speculanţii cu gaza, păcură şi fân, în urma decisiunei fostului Consiliu comunal, aprobată de Onorari. Ministeriu de Interne sub No. 19.503. Având în vedere că acea regulare n’au avut o întocmai aplicaţie, pentru că la speculanţii de gaza nu numai la acei care au magazii boltite cu uşi şi obloane de fer, s’^a găsit mai mult gaza de cât 10 ocă, dar chiar şi la acel ce nu au nişte asemenea încăperi. Având în vedere că art. 1-1n din acea regulare, se contra-^ice cu art. 2, fiind că prin acel Intâiu art. se elice, că depozitele de gaza să fie afară de barieră, şi să se introducă în fiecare ori, pentru consumaţiune în dughenile din oraşă până la 10 ocă, pus în bidoane de tineche bine astupate, iar prin art. 2 se plice , că numărul nu este permis a face speculă cu gaza în oraşe, dacă nu va avea magazie boltită. Având în vedere că prin mărginirea pusă, că numai acel ce vor avea bioite de peatră să poată introduce de peste bariere până la 10 ocă gaza pe zi, preţul gazului s‘au suitit aproape la îndoita, îndată ce s’au regulatu stricta aplicare a susticitatei publicaţiuni. Având în videre de altă parte, că câtimea de gaza mărginită prin elisa publicaţiune, nu este îndestulătoare trebuinţelor oraşului. Primăriea găseşte de cuviinţă, a specifica regularea de mai sus, în chipul urmatorii: 1. ) Specula cu gazü nu va fi permisă numărul din acel care vândü şi fâna. 2. ) Până la 10 oră gazü pusa în bidoane de tiniche bine astupate, va fi permisa a se vinde în dughene şi de cărămidă, precum şi pe strade de purtătorii în mână a unor asemenea bidoane de tiniche bine astupate. 3. Acei care după constatarea ce se va face vor avea magazii boltite, cu uşi şi obloane de ferit, şi vor specula numai cu gazü, lampe sau alte asemenea obiecte, vor fi liberi a introduce în astfel de locuri pănă la 50 ocă gazü, iar acei care vor avea pivniţi de peatră în pământ, cu uşi şi obloane de fer la resuflători şi în locuri largi, prin osebită autorizaţie vor putea să aibă până la 200 ocă gazü. 4. Alt feliu de magazii sau depozite de acesta material, nu vor fi îngăduite sub nici una cuventa în tot cuprinsul orașului, fiind că asemenea deposite trebue a fi peste bariere la locuri largi și în depărtare de tot felul de clădiri. 5. ) Nu este permisa numărul de la apusul soarelui a vinde gaza în tot cuprinsul orașului. 6. ) Ori care se va abate de la acestea, va perde dictul de a face o asemenea speculă pentru totdeauna. 7. ) Celelalte regulări de la articolele 3, 4, 5 și 6 din publicațiunea făcută de fostul Primariu, se vor păzi întocmai. Primarii, I. ANTONIADI. No. 7213. Domnii Comisari cvartalului întâi şi al 2-lea, cu adresele No. 4777 şi 3264, trimefindu cel întâi un cal de pripasi, la trup de mijlocu, la păru murgă închisu, chitorit de ochiul dreptu, pe spinare din partea dreaptă o pată albă, şi alte roseturî de hamu san se, şi cel al 2-lea o vacă de pripast, la pâr porumbă, puţin cam gâlbâe, cu coada cam mică, la trup mică şi grasă, cu coarnele mici şi întoarse în lăuntru, inferată la cornul stâng cu literile A. P., se publică în termin de 3 luni aflarea pâgubaşilor acestora animale, precum şi ştiinţa amatorilor de a le cumpără, dacă nu se vor înfăţoşa aşa păgubaşi. No. 7196. Urmând a se da în antrepriză reparaţiunea bisericei Sf. Treime din Păcurari, după devizul dresat de Arhitectul comunal, şi presentata cu referatul No. 415, se deschide din nou concurenţă Luni în 23 a curentei; amatorii de a lua această antreprizâ, se vor presenta la acest oficiu în clipa ficsată cu garanția necesară, pentru a se pute adjudeca. No. 7330. Conformă mijlocirei făcută de D. Ministru Agriculturei, Comerțului şi Lucrărilor Publice, prin comunicatul No. 8150, urmându a se da în antrepriză aprovizionarea şcoalei de instrumente şi maşini agricole din Iaşi, cu 115 stânjinî lemne de foc, necesare ei pentru sezonul ennel anului 1868 şi 1869, se publică concurenţa în termin de 15 orile de la data Foael, pe când se invită pe toate persoanele ce vor fi amatoare a se angaja cu procurarea acelor lemne, să se presinte la pretoriul Primăriei cu garanţii în regulă, cerută de legea comptabilităţeî generale a Statului, tot atunci vor vide şi condiţiunele relative. PUBLICAŢII JUDECATOREŞTÎ. Tribu&Aiul civil de Iaşi secţie a 2-a. No. 4852. Pentru liqhidarea creanselor ce vor fi pastrând creditorii falitului Zelica Rebler, regulându-se termin de 20 zuile de la data Foael, conformă art. 236 din Codul comercial, citaru pe toţi D-nii creditori ca la aratatul termin, să se înfățoşeze în Camera Tribunalului însuşi sau prin representatore, cu creansele ce vor fi pastrânde spre a se liqvida de D-nul sindica, faţă cu D-nul judecatoriu comisariu numit la acest faliment, tribunalil judeţ. Suceava. No. 1024. In virtutea obligaţiunei din 12 Iunie 1847, învestită cu formula esecutorie, D. Mihail Coroi, domiciliat în Iaşi, având a lua 2000 galbeni cu a lor procente şi cheltuelile de urmărire, cu scăderea însă a sumelor deja plătite în conta citatului capital, de la D. Costachi Bosie, de profesiune proprietară, domiciliat în comuna Sireţelu, apoi fiind că D. Bosie după comandamentul prealabilă ce ’i s’au făcut de D. Mihail Cornea procuratorele D. M. Carol, n’au urmat a achita citata datorie, acest Tribunal în urmarea mijlocirei No. 3085, acelui de laşi Secţiunea a 2-a, au încuviinţat punerea în vânzare a moşiei Sirefelul cu târgul Lespede, proprietar D. Bosie, spre plata menţionatei datorii şi a cheltueleloru de urmărire, care moşie se găseşte situată în acest judeţă a Sucevei, învecinându-se despre osta cu mapa Stolnicenii Costandachi, şi cu “Hârtoapele, despre sud” cu moşiea Heciul, despre vesti cu Dolhasca, tustrele proprietăţi a Statului, şi despre nord cu moşiea Tudora a D. Lascar Paşcanu, care moşie având pământ cultivabil, fânaţe, eiaşă şi păduri, gâsinduse pe ea case de zidit cu atenanşele lor, pentru şederea proprietarului, o velniţă cu grajdiuri, mori de apă, crâşme şi alte încăperi trebuitoare pentru gospodărie; se publică clar terminul de 3 luni socotită de la data Inael, şi se face invitare concurenţilor a se presenta în pretoriul Tribunalului în cea de pe urmă Zi a citatului termin, oarele 12 dimineaţă, cu garanţiile legale, când are a se opera licitaţiunea şi a se face adjudecaţiea, pe stăpânirea de faţă, cu restricţiunele art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, cu respectarea contractului de arendare a citatei moşii pe 10 ani începători de la 23 Aprilie anul curent, şi cu pricinele esistente pentru despărţirea citatei moşii Sireţelu cu Lespezile, despre moşiea Stolnicenii Costandachi, şi aducerea întru împlinire a hrisovului curmâtor a procesului pentru împrejurarea moşiei Ilieştii şi Prisaca despre Sireţelu, adjudecătorul va fi obligat a plăti tacsa vânzâreiei