Progresul, iulie-decembrie 1868 (Anul 6, nr. 51-106)

1868-10-26 / nr. 89

No. m. FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea ae face la Tipografia H. Goldner,uliţar Primăriei. J^iarul se publică de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenit. laţii. Sâmbătă 26 Octomv. 1868. In districtele României, prenuneraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. Saşii 26 Octomvrie. Depeşe Telegrafice. MADRID, 27 Octomvrie. — Un manifest de aci al guvernului conchide. Considerandu tăcerea juntelor asupra formei viitoare a guvernului ca favorabile monarhiei; dar dacă poporul ar proclama republica, noi vom respecta decisiunea. — Pe piaţa esecuţiunilor i s’au ars ejalodul ca o manifestare contra pedepsei cu moarte. PARIS, 27 Octomvrie. — Monitorul publică numirea a 32 şefi de batalioane şi 6 şefi de escadroane în guarda naţionale mobile I din departamente. ‘ MADRID, 28 Octomvrie. — Prusia şi Italia au recunoscut guvernul provisoriu. Nunciul Papei au făcut o visită Ministrului de Externe, fiind un limbagiu foarte conciliant. — Guvernul studiează legea electorale pentru colonie; soluţiunea chestiune! sclavagiului va fi reservată cortesilor. ROMA, 28 Octomvrie. — Se asigură că Papa a fost înştiinţat de Imperatorele Napoleon, că trupele francezi au să se retragă în curându. BELGRAD, 28 Octomvrie. — Monitorul de eri publică hotărârea guvernului, prin care atât Alecsandru Karagheorghevici precum şi toată familia sa nu pot avea nici în numele lor propriu, nici în mimele altuia, bunuri în Serbia. Cei care au, trebue să le vânită de bună voie pănă în trei luni, altfel se vor vinde de guvern prin licitaţiune. PARIS, 29 Octomvrie. — Monitorul găseşte că cifra de 800.000 oameni, pe picior de resbel în Austria, este în perfect raport cu poporaţiunea şi posiţiunea sa în Europa. Această cifră n’are nimic neliniştitor pentru nimeni. — Memorialul diplomatic publică o epistolă a lui Don Carlos pian care face că, dacă ar deveni rege al Spaniei, se va sili a împăca cu lealitate instituţiunele folositoare ale presintelui cu trecutul. MADRID, 29 Octomvrie. — Membrii democratici au presentat o posiţiune, simţend a blama guvernul despre manifestul seu monarchică. PETERSBURG, 29 Octomvrie. — Cu ocaziunea bandelor insurecţionali bulgare, Invalitul rusupce: „Suntem convinşi că Principele României va evita orice turburare a păcei în Europa; perturbaţiunele în România nu vor găsi nici una sprijină lângă Rusia. Românii cată să se silească a dobândi adjutor de la aciea carii reînviează chestiunea orientale. (Monitorul). PETERSBURG, 28 Octomvrie. — Ziarul de Petersburg demonstră posibilitatea de a menţinea pacea, cu toate că se fac înarmări mari. Articlul sfiîrşaşte ameninţând de a interveni şi Rusia dacă Francia în resbelă cu Prusia, trecendă Rhinul ar aţiţa mişcarea poloneze. VIENA, 30 Octomvrie. — Pesth-Naplo publică un article, contra atitudine! guvernului român şi a Presei guvernamentale, cariifice el, aţîţă poporul romană contra Ungariei, cu care din contra etă are interesă de a lucra în modă pacinic pentru civilisaţiune. Nici monarchia, adaogă Pesth-Naplo, nici Ungaria nu vor resbelul ci pacea; cu fantasie însă de Daca-Românie prosperitatea României se distruge. Naplo speră că o politică înţeleaptă va prinde rădăcini în România. PARIS, 30 Octomvrie. — Ziarula Francia denunță, că D. de Monstier ar fi însărcinată pe Klacko cu misiune în Polonia și în Germania. (Românul») Prin decret, cu data de 18 Octomvrie curentă, Guarda orășenească din comuna Bacău este reconvocată. — Cu decretul No. 1681, D. Costachi Carp este numit Preşedinte Consiliului General al acestui judeţ, pentru sesiunea anului 1868—1869. Mişcarea generală pentru cumpărarea de arme, au făcut unu eclarantu efectu, pe lângă cele 70.000 lei votaţi de Primăria din Bucureşti şi Consiliul judeţene Dolju, au mai votat următoarele consiliurî: Consiliul comunei Ismail............ 10,000 lei noi. Consiliul judeţian de Teleorman 27,000 — Consiliul - — Romanaţî 5,000 Consiliul — — Prahova 6,000 — —blică terruriul de 3 luni spre ştiinţa păgubaşului, care cu dovedi în regulă să se presinte în lăuntrul terminului la acea Poliţie de ai priimi, căci după espirare se va vinde. Fretsdura judeţ. Roman. No. 6111. Pentru aprovizionarea a 52 stânjim 5 palme lemne necesare unei companii din batalionul a 1-ia de vânători, ce are a se staţiona în Romanu, s’au regulat a se ţine licitaţie la 1 a viitoarei luni Noemvrie, dipa Vineri, se publică spre cunoştinţa concurenţilor ce vor fi, ca la arătatul termina să se presinte în Camera acestei Prefecturi spre a concura la licitaţie. No. 6109. La 15 a curentei luni Octomvrie, neînfăţoşindu-se concurenţi pentru a cumpăra 3 stânjinî, 6 cară lemne moarte, aliate în pădurea Statului Călineştii, 4 cară din pădurea Negreşti, şi 20 stânjini din pădurea Poenarii; s’au regulat un alt termin la 5 a viitoarei luni Noemvrie; se publică spre cunoştinţa concurenţiloru ce vor fi, ca la arătatul termin să se presinte în Camera Prefecture! spre a concura la licitaţie. ^FUBUOATÎÎ ADIÎINISTRATIVE. Prefectura judeţ. Oooşanî. No. 7588. în acest oraşu picând de pnpasu unui cal la păr negru, cu pete albe pe spinare, precum Poliţie* prin raportul No. 7503 mcredinţa^ej se pu ANUL VT a altora încă 10 fanare mici tot cu lampe, precum și a 44 fanare mici fără lampe, pe timpulu anului viitoriu 1869, s’au regulat 7'?e de mezatii pentru facerea acelor 20 fânăre, la 1, 2 şi 3 a viitoarei luni Dechemvrie, eară pentru luminarisirea tuturor fânarelor, la 4, 5 şi 6 tot a acel luni Dechemvrie, se publică spre cunoştinţa concurenţilor ce vor fi, ca în aratele c ce se înfâţoşeze în Camera acestui oficiu cu garanţii formale, unde urmează a se ţine licitaţia. Frlinariea de llihalBeiti. No. 1711. Veniturile prevăzute în budgetul acestei comune, pentru exerciţiul anului viitoriu 1869, care sunt deja legiuit aprobate şi sancţionate cu înaltul Domnescu Decret No. 1047, pe temeiul adresei Comitetului Permanent No. 636, s’au regulat a se da de pe acum în antrepnore, însemnându-se pentru fiecare art. de venit, filele de mezat, precum se arată mai jos, adecă: 1) . Pentru totu vinul indigeni ce va întră şi se va descarcă în oraş şi spre consumaţie, în tot timpul anului, se va lua tacsă câte un leu vechiu cur. fisc. de fiecare vadră, socotită vadra de 10 ocă, la 10, 11 şi 12 a viitoarei luni Noemvrie. 2) . Pentru toate vitele ce se vor tăie la căsăriele din acest oraş şi, în tot timpul anului, se va lua tacsă câte 8 lei vechi c. f. de vita mare, 4 lei de una viţel şi 20 par. de oaie sau capră şi miel, la 13, 14 şi 15 Noemvrie. 3) . De la toate trăsurile cu cal harabageşte care vor eşi sau vor întră încărcate în comună, se va lua tacsă câte 20 par. vechi c. f. de fie-care cal, iar acele transit vor fi scutite de aseminea plată, la 16, 17 și 18 Noemvrie. 4) . Din tacsa pe jugâritu de la toate carăle cu boi ce vor întră încărcate în comună, se va lua tacsă câte 20 par. vechi c. f. de fie-care juga, iar acele tranşit vor fi scutite de plată, la 19, 20 şi 21 Noemvrie. 5) . Pe tot tutunul turcescu ce va întră şi se va descarcă în oraşu pentru consumaţie, se va lua facsă câte 5 lei vechi c. f. de fiecare oră, la 22, 23 şi 24 Noemvrie. 6) . Pe tot tutunul indigeni ce va întră şi se va descarcă în oraş şi spre consumaţie, se va lua tacsă câte 1 leu c. f. vechi, de ocă, la 25, 26 şi 27 Noemvrie. 7) . De pe toate băuturile străine, şampanie, bordo, maderă, lichior, etc. ce vor întră pentru consumaţie, se va lua tacsă câte 3 lei vechi c. f. de fiecare butelcă, la 28, 29 şi 30 Noemvrie viitori. Pentru care se publică spre cunoştinţa concurenţilor ce vor fi, de a lua în antreprize aceste venituri, ca să se înfâţoşeze în Camera acestui oficiu în Zilele însemnate, cu garanţii formale, pentru asigurarea câştiurilor şi a altor obligaţii ce li se va impune, cu aceasta, că fiecare articol de venit în Ziua a 3-a de mezatit, urmează a se adjudeca asupra persoanei ce va da mal folositorin prejai pentru casa comunală. No. 1710. Urmându a se da în antreprize facerea din nou a 20 fanare mari cu lampe, şi 20 stâlpi de atejare, bolţi, luminarisirea acestor fanare cu gaza PCntlOAŢIÎ JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil île Iaşi 3-a. No. 96. Diaconul Vasilie Irimiea, domiciliata în Iaşi cvartalul al 3-ea, conform art. 496 și 497 din Procedura Civilă, prin comandamentul prealabil somând pe D. Grigorie Costin, ca debitore şi ca curatori avere! interdictului seu frate Mihai Costina, domiciliat în Iaşi cvartalul al 4 lea, ca în termin de 30 Z»’’e libere să’i respundă suma de 70 galbeni cu procentul ei de 10 la sută pe an, de la 26 Octomvrie 1866 până la numeratoare, şi cheltuelile de judecată, în virtutea titlului esecutoriu, care este hotărârea Tribunalului Iaşi, Secţiei a 2-a, No. 986 din 1868 Fevruarie 19, învestită cu formula esecutorie, şi 300 lei vechi unu legaţii, cu procente de la 1866 Noemvrie 18, şi până la numeratoare, în virtutea carţei de judecată a Judecătorului ocolului al 4-lea, din 24 Ianuarie anul present, învestită cu formula executorie sub No. 7, cu anansa că la neurmare va urmări vânzarea caselor situate în cvartalul al 4-lea, strada Târgul Cucului, terminul comandamentului espirând și debitorele neurmând cu plata, după cerirea creditorului de a l i se face îndestularea din vânzarea Ziselor case, Tribunalul pe baza art. 503 din Zisa Procedura, publică conforma art. 510 din acel Cod, cu concurenții ce vor fi de a cumpăra Zi sula imobila, care este o casă situatâ în cvartalul al 4-le, strada Târgul Cucului, pe locu gospodii, înscrisă la No. 494, cuprinzetoare de 3 odăi şi una beciu de locuit, iar din dosa 3 mesarde, avendu şi o pivniţă de piatră sub casă, venite asemenea casă moştenire debitorului de la râpos, seu părinte, avend şi operta care serveşte pentru antretu la casăle ce sunt clădite tot într’o ogradă, a D. Mihail Costin şi a D. Grigorie Costin, ce sunt de zestre, avenda de megieşi casăle Dieaconuluî Vasilie Irimiea, casăle jidovului Iosip Goloma, uliţa Târgul Cucului, şi în fine cu uliţa Sf. Pantelimon, să se presinte în Camera acestei Secţiuni a 3-ea la 4 a lunei Fevruarie, Ziua Marţi, oarele 12 din Zi, anul 1869, când are a se face adjudecarea conforma art. 539 până la 550, şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, urmând a privi pe noul cumpărâtoru orice dare cătră Statu sau comună, ce nu vor fi plătite pe timpulu trecutu pentru acesta imobilu; totodatâ se somea de pe toţi acel ce ar pretinde vreuna dreptu de proprietate, chirii, privilegiu, servitute, hipotecà sau ori ce alt dreptu asupra bunului ce să urmăreşte, ca înaintea adjudecaţiei să’şi arăte pretenţiile lor, că I în urmă nu li se vor ţine în samă. No. 95. Casăle jidovilor. Idei sin Ruvin şi Şmil sin Avram, aflătoare în oraşul Iaşi, cvartalul al 4-lea, mahalaua Broştenii, înscrisă la No. 1602, publicate spre vânzare 1910 a lunei Aprilie anul present, înserate prin Foaea Progresului No. 97 din 23 Dechemvrie anul espirat 1867, suspendându-se atuncea mezatul. Tribunalul acum după cererea creditorului jidovul Zisu Filsh, au încuviințat conform art. 539 din Procedura Civilă, redeschiderea vânzărei arătatelor case pentru 4 a lunei Dechemvrie, Ziua Mercur, oarele 12 din în anul 1868, și dar se publică ca concurenții ce vor fi de a cumpăra asemenea ca«*