Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-01-18 / nr. 4

No. 4. ANUL VILOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Primăriei, ţfiarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe au 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenă, la fii, Sâmbătă 18 Ianuarie 1869. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cu raul fiscului. ' * — •- - . - NI. II----------------- laşii 18 Ianuarie. Depeşe TelegrafiLoe. LONDRA, 17 Ianuarie. — Ziarul „Observer“ (pce că Englitera a obţinut de la Conferinţă a părăsi ideia de a pune în esecutare, prin forţă, resoluţiunile eî, căcî cu aceasta s’ar fi provocat dificultăţi neterminabile între puteri şi Grecia. LONDRA, 19 Ianuarie. — Se spune din sorginte sigură că în protocolul conferinţei nu se discută căuşele conflictului, ci se declară că este în contra dreptului internaţional şi de a favorisa o insurecţiune într’o ţară vecină, de a ajuta pe sub ascuns corpuri de voluntari şi de a protege corăbii care sforţează o blocare. Această declaraţiune, sub formă de notă colectivă, se va presenta Greciei şi dacă ea va adera, Poarta î şi va retrage ultimatul. VENEZIA, 19 Ianuarie. — Scrisori din Triest arată că guvernul grecii cumpără de acolo doue corvete cuirasate în preţ și de 4 milioane drahme. Se anunţă că în curând va sosi în Mediterana o scadră americană. VIENA, 22 Ianuarie. „Noua presă liberă“ epce: Dacă Greciea nu va voi să adere la resoluţiunele conferinţei, această din urmă se va întruni iarăşi spre a delibera asupra măsurilor cu care să se esecute resoluţiunile ei, şi spre a împedeca unu nou conflictu. Acelaşi «pară pretinde puterile că o se însărcineză pe Francia cu esecutarea acelora resoluţiuni. MUNICH, 22 Ianuarie.— în cercuri bine informate, se declară ca ne adevărată ştirea relativă la dreptulă ce s’ar fi cerut pentru supuşii bavaresi, de a face serviciului militară în Statele Federaţiunei de Nordă. (Monitorulu) BRUCSELES, 22 Ianuarie. Principele moştenitoru au murită. PARIS, 22 Ianuarie.— Diarula oficială dice că conferinţa aă hotărâtă termenii depeşei prin care să invite pe cabinetul de la Atena a primi principiele adoptate în unanimitate de cătră puteri. Respunsul de la atena va sosi săptămâna viitoare. Atunci conferinţa va ave o ultimă deliberare. FLORENŢA, 22 ianuarie. Ferrari, deputată din oposiţiune, am pusă în desbaterea Camerei o propunere subscrisă de 80 deputaţi, prin care să desaprobă ministerială din causa evenimentelor provocate de aplicarea impositului asupra măcinatului. ( Românul.) publicaţi! admististrcATIVE. Prefectura judeţ. Iaşii. No. 359. Antreprenorul băuturilor spirtuoase din acest judeţu, neachitândă în complecţii arenda lunei Dechemvrie a anului trecut 4868, şi Ianuarie anul curent, s’au regulaţii conforme ordinului Domnului Ministru de Finance No. 1127, a se rearenda venitulu în comptulu seu, pe termină de unu an şi 11 luni, cu începere de la 1 Fevruarie viitoru, ficsinduseripa pentru licitaţiune la 27 Ianuarie curentă; se publică aceasta spre cunoştinţa amatoriloru. No. 377. Conformit oficiei D. Ministru de Finance No. 55, la 30 Ianuarie curenţii are a se ţine licitaţiune în Camera acestei Prefecturi, pentru a se da în întreprindere exploatarea drepturilor preservate Statului, asupra tutunurilor aflate în depozitele de dincoace de Milcovu, conform legei din 1 Fevruarie anul 1867, şi art. 20 şi 21 din legea din 31 Mai 1868, şi cu condiţiunele publicate în Monitorul Oficial No. 6 din 10/22 Ianuarie , se publică aceasta spre generală cunoştinţă. Prefectura judeţ. Neamţu. No. 95. D. sub-Prefect plasei Bistriţa prin raportul No. 3985 încredinţare, că în comuna Mastacănul i’au pripăşit un bou la păr porumb, cu coarnele ţapoşe şi inferat la amândouâ coarnele cu literile M. C.; se publică aflarea păgubaşului şi presentarea lui la această Prefectură în termin de 3 luni cu dovelile ce va fi avându pentru dreapta proprietate. Primăriei comunei Târgului Sculeniî. No. 30. La respirarea terminului de 15 olile de la lată Foael, în localul« D. Jude plasei Brajfişte», ur « m ■■(iirm >i ■ “.... mând a se vinde 2 boi împliniţi de la D. Ioan Stoean, spre îndestularea D. Manolachi Cişmană cu suma de lei 379 parale 30 cursură vechili de Iaşi, se publică acest termin spre deşteptarea concurenţilor. Primăriea comunei Todireştil, judeţul Vaslui, plasa Fundurile. No............Domnul Petrachi Carpates Primarul comunei Todireştii, mai înainte de a depune compturile de perceperea şi manipularea banilor comunali şi fiscali, au dispăruţii din centrală acestei comune, simţindu-se dar necesitate de pe esenţa sa pentru a depune emisele corupturi şi a sta în răfueală cu locuitorii, de la care primind bani nu le-au eliberaţii dovadă, după cum el înscrişii s’au tânguitu; și în consideraţiune că domeiliulu numitului nu este cunoscut, se invită prin aceasta, ca imediatu să bine voeascâ a veni pentru predarea compturilor espuse, prevenindu se că la căzu contrarii se va lua măsuri prin autorităţile competente a se urmări şi aduce la aceasta comună. PUBIIAŢIE JUDECATOREŞTI. Tribunalul civil Bl« laşi fuecţiea No. 15. D-na Tiva Marguliesîi, soţie a evreului LeTzar Telalul, cu domiciliul şi reşedinţa necunoscută, este citată a se presenta în Camera acestei Secţiuni în clipa de 7 Martie anul 1869, când are a se cerceta procesul intentată de Epitropiea Sf. Spiridon din ImşT, contra D-neî Tiva Marguliesu, şi Al. Fomen pentru un locu; citaţiunea s’au aflpt pe uşa Tribunalului, conform art. 75, § 6 din Procedura Civilă, se publică spre ştiinţă. No. 282. D. Gheorghe Comisopolu, cu domiciliul şi reşedinţa necunoscută, este citat a se presanta în Camera acestei Secţiuni la Î1 Martie anul 1869, când are a se cerceta procesul intentată de D. G. A. Ureche, advocată publică, contra D. Gh. Comisopoli pentru darea compturilor, averea defunctului H.gi Ganciu; citaţiunea sau aflptă pe uşa Tribunalului, conformă art. 75, § 6 din Procedura Civilă, se publică spre ştiinţă. No. 299. Dna Hana Sigalu, cu domiciliul şi reşedinţa necunoscută, este citată a se presenta în Camera acestei Secţiuni în clipa de 12 Martie anul 1869, în persoană, când urmeaţie a se judeca reclamaţiunea D-neî Hana Roaenţveîgă, contra Delor sale Bligma Titrer, Hana Feîga Rabinoviei, I. E. Baraşă şi H.na Sigaîă, pentru bani; citaţiunea s’aă aflptă pe uşa Tribunalului, conformă art. 75, § 6 din Procedura Civile, se publică spre ştiinţă. No. 300, D. Anton Iomidu, cu domiciliul, şi reşedinţa necunoscută, este citat a se presenta în Camera acestei Secţiuni în clipa de 17 Martie a lui 1869, când are a sa cerceta procesul intentat de D. G. A. Ureche, advocat publică, contra D. Anton loanidă pentru bani; citaţiunea s’a aflpt pe uşa Tribunalului, conform art. 75, § 6 din Procedura Civilă, se publică spre ştiinţă. No. 56. Domnii creditori a falitului Froim Dulbergu, suntu invitaţi conformă art. 236 Codură Comercială, ca în termină de 20 zlile numerate de la data Foael, care presinte îe persoană sau prin procuratori, în sala acestui Tribunal întovărăşiţi de titlurile după care pretindă banii de la numitul falită, când D. Sandu Dudescu şi M. D. Cornea, Sindici, faţă cu D. Jude Comisarii ia acest faliment, urmeale a lichida pretenţiile asupra mesei credale; fiecare creditor, în 8 orile cel mult, după verificarea titlului seă, e datoră a afirma îa presenţi Sindicilor şi a Judelui Comisarui, că creanţa sa este sinceră şi adevărată, conformă art. 241 Codul Comercial. Secţiefi a 3-a. No. 17. D. Iancu Tiron, domiciliată în Iaşi, conformă art. 497 şi 496 din Procedura Civilă, prin comandamentul prealabil somând pe D. lancu Prazu, domiciliat în Iaşi cvartalul al 3-lea, ca în termen de 30 c zile libere să respundă suma de 564 lei vechi cu a lor procente, de la 1867 şi până la numerătoare, precum și cheltuelile de urmărire, în virtutea cărței de judecată a Judecătorului ocolului al 3-lea, No. 127, învestită cu formula esecutorie, notificată prin comandamentuiu prealabil No. 32, la 29 Noemvrie 1868, cu anansu că la neurmare va urmări imobilul ce posedă în cvartalul al 3-lea, terminată comandamentuul respirând și debitorele neurmând cu plata, după cererea creditorului de a -i se face îndestulare din vânzarea imobilului, Tribunalul pe baza art. 503 din Procedura Civilă, publică vânzarea arătatului imobil, conformă art. 510 din Or sul Codă, cu concurenţii ce vor fi de a cumpăra clisul imoblu, care este o casă în 2 rânduri, aflătoare în ograda preotului loan Rătlescu din cvartalul al o-te pe loc goapod, având în rândul de sus ce sunt lipite de casale preutului, 3 odăi şi un paravan, josă 3 odăi în faţa uliţei Calavaril, 2 odăi, o crâşmă înscrisă la No. 1731, şi o pivniţă de peatră, să se presinte în Camera acestei Secţiuni a 3-ea la 30 a lunei Aprilie, dipa Mercur!, anul 1869, ora 1 din eli, când are a se face adjudecaţiea conformă art. 539 până la 550 din elis* Procedură, şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 din menţionata Procedură, urmând a privi pe noul cumpǎrâtor, orice dare cătră Stată sau comună, ce pe trecut nu va fi plătită pentru acest imobil, precum şi tacsa mezatului; totodatâ se spune» pe toţi acei ce ar avea vreun drept de proprietate, dotă, servitute, chirie, privilegii, etc., sechestre judecătoreşti, administrative, financiare, să se presinte cu reclamaţiile lor la acest Tribunal în cursul publicaţiei, căci la din contra sub pedeapsă de nulitate nu li se vor ţine în samă. No. 17. în baza aliniatului 6 de la art. 75 Procedura Civilă, se publica ca D. Teodor G. Caliman necunoscut cu domiciliul, este citat a se înfăţoşa în Camera acestei Secţiuni a 3-ea la 20 Ianuarie 1869, elipe Luni, orele 12 din eli, cându are a se cerceta opoziţiea D. Ioan V. Soeulschi, pentru a se respecta contractul de arendă ce are pentru casale D. Caliman din dosul şcoale! centrale de fete din Iaşi, ce să urmaresca de D. C. Cristodulu Cercheză pentru o sumă biuî, la neurmare se va da rezultatulă în lipsă. No. 12. Domnul Paul Popov, domiciliat în Iaşi, prin comandamentul prealabil No. 104, conform art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, somând în termen de 30 z zile libere, pe D. Lupu Casian, domiciliat în Iaşi cvartalul al 5-lea, la plata sumei de 16 galbeni capete cu a lor procente de la 1 Iunie 1868 şi până la numer pare, precum şi cheltuelile de urmărire, în virtutea obligaţiei transcrisă de această Secţiune sub No. 150, la 4 Iunie 1868, cu hipoteca caseloru din cvartalul al 5-lea, căci la din contra va urmări fondul hipotecat, terminată comandamentului respirând şi debitorele ne urmând cu plata, după cererea creditorului Tribunalul, pe baza art. 503 din clisa Procedură, publică vânzarea caselor hipotecate, conformă art. 510 din acel Codă, cu concurenţii ce vor fi de a cumpăra clisul imobil, care este o casă cuprinzătoare de 3 odăi, situată în cvartalul al 5-lea in maiaRoa Albinețu, pe locu supusă besmanuluî cătră Monastirea Sf. Ioan Gură de Aură, se presinte în Camera acestei Secțiuni a 3-ea la :