Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-01-04 / nr. 1

81 0 a ai •1V PROGRESuL i_r^ când nu va urma eu depunerea garanției în terminul atata, antrepriza se va scoate din nou în vâncUire, și ori ce neajuns ar resulta îlți va respunde eu radiumul depusă, sau nefiind aceasta suficient se va procede la împlinirea din ori ce avere a sa, prin aplicarea legei de urmărire. ii). Se da dreptul Dl. antreprenor a percepe urătoarele tacsă de la scaunile, mesele şi butcele ce vor fi aşazate în piaţă, şi anume: Piaţa Târguim Vechili. a) . Câte lei ne. 37 pe an de la fiecare speculant dus în categoria 1 ia, din taboală publicat odată cu egulamentul prin placardele No. 2237, care regulanentă și tarifă este votată de onorari. Consiliu Comunală în şedinţa de la 14 Martie anul trecuta, şi aprobatiu de onorari. Comitet Permanent prin adresa Si o............... b) . Căte lei noi 24 bani 66 idem de la fiecare peculant pus în clasa a 2-a idem. c) . Câte leî noî 12 banî 33’ idem de la fie-care ipeculant pus în clasa a 3 ea idem. b). Câte leî noî 6 banî 17 idem de la fie- care peculant pus în clasa a 4 a idem. Piaţa Târgul Vitelor. a) . Câte leî noî 37 pe an de la fie care conersant pus în claca l iu din această piaţă idem. b) . Câte leî noî 12 bani 33 de la toţi comersanţiî uşî în clasa a 3-ea idem. Piaţa din faţa havrei evreeştî din Târgul Vitelor. a). Câte leî noî 12 banî 33 idem de la fiecare omersant pus în clasa a 3-a din această piaţă idem. Piaţa din strada Steclărieî, Olăriei şi Tâlpăldriei. a). Câte leî noî 24 banî 66 idem de la fie-care amersant pus în clasa a 2 a în această pîa(â idem. III) . Toate aceste tacse D. antreprenor le va priai în le! noî precum s’au di8 şi regulat pe fie-care ană, sau şi pe un timp mai mare după cum se va ngaja cu speculanţii ce sunt datori a plăti »semeţea tacsă. IV) . Mârimea locurilor pentru aşezarea meselor, carnilor şi a butcelor din pieţele notate maî sus sunt târginite prin tabloul de clasificare indicat. D. antreprenor pentru aşezarea în regu-a acomeranţilor prin piaţă, se va conforma adliteraru reguamentuluî îa asemenea, nefiind permis a contraveni esposiţiunilor şi din elă sub pedeapsa prescrisă de pge-V) . La ficsarea acelor locuri D, antreprenorii va cre şii se va însercina pe arhitectul oraşului şi un membru din Consiliu spre a desemna fiecărui colorsant locul pe care urmerela a se aşeza conformiregulamentuluî. VI) . Nicî un comersant nu va fi liber a se aşe$a a nie! una din espusele pieță fără voea Dl. antrerenoră, cătră care va plăti tacsa hotărâtă, contra irmătorî desposițiunelor acestui art., vor fi supuşi la plata taesei îndoită pe un trimestru în profitulă anreprenorului. VII) . D. antreprenor este dator a elibera fiecărui omersant bilet în regulă pentru achitarea tacsei ce 'a primi. Asemenea este dator ca toţi oamenii ce’i va avea nsârcinaţi cu adunarea tacselor acestei antreprize să’i părginească cu desăvârşire da la ori ce abuză, cum cu luarea da un ban mai mult peste cifra hotărâtă, aci unii ca aciea dovedinduse cu aşa neertate afirmări voru fi supuşi înfrânârii hotărâtă prin lege, or D. antreprenor va fi responsabil, pe de o parte , despăgubirea asupriţilor, iar pe de alta dat judeăţei pentru a se supune la amenda hotărâtă din legea penală. VIII) . Preţul cu care se va adjudeca această antepriză constituind caşttula unui an, D. antreprenor sta dator al respunde îa casa comunală cu analoghie fiecare lună înainte pe cura de lei noi în orice fione da aur şi argint ce va circula afară de craiţari, nlare la o vărsare de câştig se vor primi până la valorea hotărâtă de legea monetară. IX) . D. antreprenor nu va pute trece contractul cesteî antrepriză fără prealabil consimţimânt al Primariei. X) . Asemenea nu va pute intenta procesă contrarsei comunale, fără mai întâi, se justifice că au lăţit regulat toate câştiurile datorate, precum asemenea nu este ertat a depune câştiurile la vreo casă publică de cât numai în casa comunei, conform stipulaţiunelor din presentele condiţii. XI). Drept siguranţa casei comunale pentru păşirea cu întregime a contractului ce se va închiea. D. antreprenor va depune garanţia formală în fond pe suma câştiurilor a 3 luni după preţul eşti la licitaţie pe un ană, considerându-se acea garanţie numai pe jumătate din preţul evaluărei, care evaluare va fi făcută de autoritatea respectivă în presenţa unui membru a Consiliului Comunal, având şi înscripţiunea la Tribunal pe numele Primăriei, care garanţie nu va fi primită în fondu supus plăţei geamănului, decât pe locuri Domneşti şi fondurile grantuitoare să fie asigurate de incendiu, a cărora documente vor sta în depositul Primăriei, cu obligaţiune, ca îndată ce D. antreprenor nu va plăti un singur căstă la terminele stipulate mai susu, sau prin infracţiuni va calea vreuna din condiţiuni a unei antreprize se va lua pe dată din disposiţiunea sa, căutându-se de Primărie în regie pe comptai D, antreprenorii şi a garanţiei sale, şi se va vinde în fizicul seu cu orice preţ îî va eşi la noua licitaţie, iar pe de alta fondul garantuitor se va pune în vânzare fără alte formalităţi de câtă acele pentru vâacuri forsate pe baza contractului ce se va considera titlu esecutoriu, spre despăgubirea drepturilor casei comunale, atât de banii ce ar fi nerăspunşi din câştiuri, cât şi pentru orice alte pagube sau neajuns la preţu, fie isvorâte din revindere fie sub orice alt titlu, şi la neajuns se va proceda împlinirea din orice altă avere mobilă sau imobilă a D. antreprenor fără mijlocire de judecată, de cât numai prin aplicarea legei de urmărire din 31 Martie 1862, şi cu care lege comuna este automată a se servi prin legea decretată şi promulgată la 8 Oecemvrie 1864. XTI). Lista cuvenită Redacţiei pentru publicarea acestor condiţiuni priveşte în comptu) D. antreprenor, care va restitui comunei odată cu varsarea primului câştig. XIII). Comuna îşi reservă dreptul ca în orice timp ar voi a face vreo îmbunătăţire pentru organisarea în lăuntrul urbei, de orice natură şi clădiri în scop de îmbunătăţiri, contractati! va câde la moment, cunoscându se reformat fără a avea vre o pretenţiune, plătind antreprenorul câştiut numai pe timpul cât l’aă ocupat fără vre o resistenţă, şi nici în drept de a reclama, anansându se acea regulasire cu unu trimestru înainte. Aceste condiţii s’au votat de onorari. Consiliu Comunal în şedinţa de la 14 Dechemvrie 1868. No. 8180. La 11 Fevruarie anul curent 1899, urme.: Dă a se cerceta acţiunea intentată contra vatavului Iancu şi vezeteului loan Leahu preveniţi pentru bataca cauzată lui loan Usturoă, şi necunoscându se domiciliul lor spre a li se pute înmâna citaţiile cuvenite; se publică acest termin de 11 Fevruarie, potrivit art. 75, aliniatulu 1 - b din Proced. Civilă, pentru deşteptarea numiţilor preveniţi. 25Trfribtunalul judeţ, Iasmia. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI Tribunalul judeţ, Funcia. No. 9588. După deplinirea art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, D. Petrachi Profin Făclieru, domiciliat în Huşi, neurmând a satisface pe Dna Paraschiva Timos cu suma de 75 galbeni 4 lei şi 88 bani cu procentul şi cheltuelile de urmărire, după titlul executoriu, urmând a se vinde averea imobilă o casă în mahalaua Plopenii, târgul Huşi, No. . . . , acoperită cu scânduri, pâreţii de cărămidă, 3 apartamente în lâuntruiu, având în ogradă încă o căsuţă veche, acoperită cu stofă, megieşită la nord cu casa D. loan Argintrariu, la est cu casa lui loan Gheorghiu, la vest Vasile Olariu, şi la sud cu drumul, şi o vie situată în ocolul Crislavâţului, podgoria Huşi, cu 6 rânduri tufe vie roditoare, megieşită la sud cu viea lui Nicolai Berehotă, despre apus cu viea lui Ioan Turcu, despre meaele-noapte cu drumul podgoriei, şi la meaele-şi cu Toader Tabacariu, plătindu se pentru aceste imobile besmănul cătră..........., se publică terminul de 3 luni, conform art. 510, cu deşteptare, ca concurenţii ce vor fi să se presinte la acest Tribunal, oraşul Huşi, în cea întâiu ori după respirarea termenului de 3 luni, orele 12 din eli, când s’au ficeată elîpa de adjudecaţiune conform art. 536, şi enumeat clisul termin conform art. 730, preparaţi de garanţia cerută de art. 542, pentru efectuarea adjudecaţiunei, totodată se pune în vederea tuturor celor ce ar poseda vreun drept din acele prea cerute de aliniatul al 3 l, art. 506, ca mai înaintea adjudecaţiei să se arăte la Tribunal spre a’şi arăta pretenţiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în samă, minând ca în a 8a eli. să se facă supralicitarea prevăzută de art. 547 din Proc. Civilă. CONSILIUL COMUNALU. încheierea şedinţei a 14-a de la 4 Dechemvrie 1868. Art. III. Se cetesce. D. Cernea. Dar dacă n’ară ajunge a să face cheltuelile din tacse ? D. Marinovschi. Este un altă articolu în urmă, care elice că dacă tacsele nu voru ajunge , să se făcă ceia şi ceia. D. Pastia. Daţi’mi voe. Eu stm de ideal să face o intercalare, ca şefulu de biuroă să fie cu garanţie. D. Langa. D. Pastia voesce să facă pe şefulu de de biurou şi cassieră. Eu susţinu că nu trebue garanţie, pentru că în fiecare septâmână are să verse banii la cassierie. D. Pastia. Cererea mea e conformă cu legea comtiicităţei, care elice că totu manipulatorulă cu bani că dea garanţie. D. Cernea. Şefulu b’urouîul trebue să fie îndatorita a da garanţie rând el ară avea a stringe mai mulţi bani, dar el are să verse la cassierie toţi banii Câţi’i va stringe, D. Lupu. Onorab, colegă D. Pastia a elisit că trebue să se dea garanţie, pentru ca nu şefulu sustrăgendu banii să se facă nevăzută, şi de aceia susţinu şi cu ca să dea o garanţie. D. Langa. Eu nu clicit în altă privire, cică numai că să nu ficemă o greutate. Dacă voiţi îndatoriţi lă să verse banii la cassierie în fiecare oli, şi atunce credă că nu va mai fi nevoe de garanţie. D. Lupu. Sa cerem o garanţie echivalentă cu salariilu. D. Pastia. Eu ceru să se respecte legea corntailitatei. D. Marinovschi. Garanţia este deja pusă, pentru că ei nu primesc« leafa, de câtu la finea Junei, apoi Primarulu seu alţi agenţi au să observe condicele acestui şefă. Este de observstu dacă este assemânare între acestu şefu de biurou şi alţi agenţi. Eu aşa socoti că nu putemu cere altă garanţie de câtu leafa, pentru că nu mulţi voru fi care să primească. Avemu să gâssim, căci voru zice că sunt 500 lei, dar mai bine este să clicema că , ceia ce va aduna într’o sâ aducă la cassierie. D. Primarii. Să pune la votu articolulu acesta cu condiţiune ca să depue garanţie, dar D-le Pastia n’aţi determinată garanţia. D. Pastia. Să fie 100 galbeni. D. Primarii. Cu condiţiunea ca să depue 100 galb. D. Zalariu. Me unescu să depue garanţie dar nu 100 galb. ci 50 galbeni. D. Pastia. Să se despartă în 2. admiterea în principii a garanţiei, şi apoi garanţia. S’a pusu la votu admiterea garanţiei şi s’a primită în unanimitate. D. Primarii. Aceasta e propunerea să se dea 30 galbeni garanţie, pentru că el are să verse banii în fiecare oli. D. Lupu. 50 galbeni nu este multă. Puneţi o votă 50 galbeni. S’a pusă la votă garanţia de 50 galbeni, şi s’a făcută paritate de voturi, abţinSndu-sâ D. Zalariu. D. Primară. Este paritate de voturi, prin urmare propunerea a căzută. D. Pastia. Puneţi o cifră mai mică. Maî multe voci. Puneţi 30 galbeni. D. Pastia. Nu admite legea, trebue să vorbimu în cifre noue. S’a pusă la votă cifra de 400 lei noi, şi s’a primită cu majoritate de 5 voturi, contra 4: D-nii Marinovschi, Cernea, Boian şi Langa. D. Langa. Art. 4 a remasă întocmai. D. Pastia. Socotii că art, cu garanția să se pi înainte. !