Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-02-05 / nr. 9

No. 9. ANUL VII. FOAIA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner,uliţa Primăriei. Inianul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbena. Iaşii, Marti 4 Fevruarie 1869. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fisculut. Iaşii 4 Fevruarie. ACTE OFICIALE. Raporta cătră Măriea Sa Domnitorulu. Se aprobă: „CAROL.“ Prea înălţate Doamne, Consiliul Miniştrilor, în şedinţa sa de astăzi, 29 ianuarie, încheind alăturatul aici jurnal, prin care, în urmarea refuzului Măriei Voastre de a priimi demisiunea Ministeriului, asupra conflictului ivit între dânsul şi Adunarea deputaţilor, găseşte de cuviinţă a se face apel la ţară, prin convocarea unei noue Adunări. Subscrisul vine a supune acest jurnal la înalta Măriei Voastre aprobare, şi a presenta la a Sa semnătură cuvenitul decretă întru aceasta. Sunt cu cel mai profund respect, prea înălţate Doamne, al Măriei Voastre, prea plecat şi supus servitorii, Ministru Preşedinte, No. 87, Ianuarie 29. Dimitrie Ghica, Consiliului Ministrilorîi. JURNAL II. Consiliul de miniştri în şedinţa sa de astăzi, Mercur! 29 Ianuarie, anul 1869. Având în vedere că Adunarea deputatior în şedinţa sa de la 25 a curentei luni, au dat Ministeriului un vot de încredere. Vedend că trei zile mai în urmă, adecă la 28 curent, totu cu ocasiunea cestiunei care provocase acel vot acest corp, revocându-şî votul seu precedent de încredere, au votat o moțiune care nu numai că implică în sine blamul cel mai categoric în privința cabinetului, dară încă este inconstituţional, căci calcă în atribuţiunele putere r esecutive, în urmarea refuzului Măriei Sale Prea înălţatului nostru Domn, de a primi demisiunea ministeriului, care pentru motivele sus arătate, nu mai putea lucra cu această Cameră. Consiliul găseşte de cuviinţă a se face apel la ţară, prin convocarea unei noue Adunări, potrivit art. 95 din Constituţiune. Dispoziţiile aici cuprinse se vor aduce la îndeplinire de cătră Domnul Ministru Preşedinte, prin înţelegere cu Domnul Ministru de Interne, după Domneasca aprobare. Dimitrie Ghica, M. Cogălniceanu, A. G. Golescu, B. Boerescu, Colonel Duca, Al. Creţescu.erminal prescrisă de lege; Î este: CAROL I, Din graţia lui Dumnezeu şi prin voinţa naţionale, Domn al Românilor. La toţi de faţă şi viitori senatate. Asupra raportului Ministrului nostru Secretară de Stat şi Preşedinte al Consiliului Miniştrilor, Veinend jurnalul Consiliului Miniştrilor de astăziî, 29 Ianuarie, în virtutea art. 95 din Constituţiune. Am decretat şi decretăm ce urmeaete : Art. I. Adunarea deputaţilor este şi rămâne disolvată; Art. II. O nouă Adunare este convocată şi se va întruni în Art. III. Preşedintele Consiliului nostru de Miniştri, este înărcinat cu aducerea la îndeplinire a acestui decret, prin înţălefere cu Ministrul nostru de Interne, fiecare întru cela cel privat în Bucureşti, la 29 Ianuarie 1869. CAROL, Dimitrie Ghica, M. Cogălniceanu, A. G. Golescu, B. Boerescu,olonel Duca, Al. Creţescu. No. 162. FURNICŢII ADMINISTRATIVE. Prefaci vara judeţ. Iaşii. No. 808. La 28 a curentei urraandu a se ţine iritaţiune în Camera acestui oficiu, pentru aprovizionarea cu 100 stânjinî hume necesare Penitenciarului entrai din Iaşi, în cursula anului 1869—1870, dintre 30 stânjinî pentru timpul de varâ, şi 70 penru timpul de iarnă, se publică aceasta spre general cunoştinţă. Prefectura judeţ. Bismesn. No. 440. Din împrejurările avansate de D. Comandirîl al escadronului dorobanţiloru, prin adresa fo. 170, nu s’au putut ţinea licitaţie la terrai nulă de 31 a trecutei luni Ianuarie, pentru darea în antreprize a facere! îmbrâcăminteloru dorobanţilor lipsiţi de mjloce, s’au regulat un alt termin la 13 Fevruarie curent; se publică spre cunoştinţa tuturora concurenţilor ce vor fi, ca atunci să se presinte în Camera Prefecturei cu garanţii în regula, spre a concura la licitaţie. Sub-Prefectura plasei Codrului, judeţ. Iaşii. No. 141. Se pubilca vendarea în termină de 15 de la acest oficiu, a unui fundu împlinita de la locuitorul« Gheorghie Crăciunu din comuna Comarn», pentru îndestularea D-nei Ruhlea Bărbuţoae cu o sumă bani. Comitetul Permanent al judeţ, Iaşii. No. 220. Rectificarea pentru nişte mici scăpări din vedere, strecurate în lista definitivă a alegătorilor comunăli din urba Iaşi, se publică aicea mai jos în toată a ei cuprindere spre generala cunoştinţă. IO ectiocare la lista alegătorilor comunali din urba Iaşi. Despărţirea I.A In loc de: Rojniţă Gheorghie avocat, să se ceteasca: Rojniţă Ioan Constantin avocat. Despărţirea III. în Ioc de : Costineacu A. avocat, să se cetească : Cotinescu A. avocat. A Ia loc de: Gîurcăneanu St. Gh. avocat, sâ se cetească: Giurcăneanu Th. Gh. avocat. A Ia loc de: Istati Teodor, să se cetească: Istrati Nicolai avocat. Asemenea s’au scapat din vedere a se trece pe D. Vadiiu Vasilie, tot în despărţirea a 3-ea. Primărie a covitaniei lincHmttî, No. 193. îa consideraţie că nici la Zică de 28, 29 şi 30 a lunci Dechemvrie anul 1868, nu s’au prezentat concurenţi pentru a cumpăra 3 coşuri peatru, publicată în Foaea No. 103 din anul 1868, se publică din nou licitaţiune în pretoriul Primăriei, pentru Ziua de 17, 18 şi 19 a curentei. Primăriea T. Frostiosai. A No. 212. In astă urba urmând a se da în antrepriză căsâpîile şi mangeriile, pe timp de la 1 Martie acest an, şi până la 1 Ianuarie anul 1870, se publică aceasta cu termina de 30 de de la data Foael, cu respectul de 24 ore a adjudecaţiei, şi 4 Zie de recursu la Comitetul Permanent respectivă, licitaţiea se va ţine în Camera acestei Primării în cea de pe urmă Zi după terminal de 30 Zile citata mai sus, de la ora 10 de dimineaţă, amatorii pot vide condiţiunele la asta Primărie, şi concurenţii sunt poftiţi ca la juterdisire sâ fie asociaţi de legale garanţii, care nu vor fi în valotă mai mică de 400 galbeni. Primăriea de Neamţîi. No. 347. Se publică din nou termin la 18 a curentei luni Fevruarie, pentru darea în antrepriză a îmbrăcămintei anuale a soldaţilor comănţiei pompiereştî. D-nii concurenţi se voru présenta în Camera acestei Primării la arătatului terminu, acompaniaţi de garanţii formale. OTBraeATîl judecătoreşti. IVÎtarmiral el vilele Saşî eeeţieni la. No. 43. D. Macsimilian Nison, în virtutea art. 112 din Procedura Civilă, este citată a se presenta în Camera Tribunalului Iaşi. Secţie a l-iu, la 4 a lunei Aprilie, Ziua Vineri, orele 12 din 7», anul 1869, când are a se cerceta procesul de bani ,intentată de D-na Adela Nicolai Rosnovanu, contra D. Colonel Alecu Milu, în conformitatea art. 75, aliniatul 6 din Procedura Civilă, Tribunalulu publică a se presenta la arătata di, căci la neurmare cauza se va regula conformii art. 93 din Procedura Civilă. No. 6460. Estractul sub No. 6459, relativ la separarea patrimoniilor D-nel Iacheviţu soția Iui Iosăp Rafailoviei, se publică aicea mai josu în toată a Iul cuprindere spre generala cunoştinţă. E S T R A C T. D na Iacheviţa născută Haseal David Canna, domiciliaă în Iaşi, prin petiţiunea adresată acestui Tribuna la 9 Noeravrie anul trecută, registrată la No. 5992, a cerut separaţiunea patrimoniilor sale din a soţului seu Iosâp Rafkilovici, domiciliaţii tot în Iaşi, strda Podul Roşu, despărţirea a 4-a, după foaea dotală întărită de Tribunalul Iaşi Secţia a 3-ea, la 22 Martie 1867, în sumă de 90 galbeni, menţionata cerere fiind admisă conform art. 628 din Procedura Civilă, s-au format extractul de faţă conform art. 629 şi 630 acelişti Codii. Secţia a2-a. No. 314. Domnii creditori a falitului Volfi Hendler, suntu din nou citaţi conformă art. 237 Codul Comercialii, ca în termin de 20 z de numerar de la data Foael, sâ se presinte în sala acestui Tribunal în persoană sau prin procuratori întovărăşiţi de titlurile după care pretindă bani de la numitul ei falită, când Domnul Al. Baron şi Sindicu, faţă cu Domnul Jude Comisarii la acest faliment, urmează a lichida pretenţiile ivite asupra masei credale, fiecare creditoru în 87 de cel multă după verificarea titlului seu, e datoră a afirma în presenţa Sindicului şi a Judelui Comisarii, că creanşa sa este sinceră şi adevărată, conformă art. 241 Codul Comercial. No. 45. D. Nicu N. Cantacuzin, a căruia domiciliu este necunoscut, este citat conform art. 71 și 75 din Procedura Civilă, a se presenta în Camera Tribunalului Iaşi, Secţiunea a 2-a, la 18 a lunei Martie anul 1869, când are a se cerceta reclamaţiunea intentată de Doamnele Antoneta Abrahamfi, Adolfina Cernuşenco şi Malvina Ceapcay, ca clcronoame a casei defunctului Aron Abrahamfi, pentru o sumă bani ce au a lua de la D. Cantacuzin, cunoscând că la din contra procesul se va cerceta numai în esistenţa părţei stăruitoare. Tribiiufalul judeţ. Cahul. No. 299. Estractul de sentinţă No. 135, se publică aicea mai josă în toate a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. E C S T RACTI De pe sentinţa pronunţată de Tribunalul Cuhni în şedinţa publică de la 9 Dechemvrie anul 1868, No. 135. Senti nţă. Avendu în vedere că Dimitrie Blatz, a căruea domiciliu nu se cunoaşte, e dată judecaţei pentru furarea unui numeru al a locuitorului D. Pădurariu, de pe moşie a Larga din acest judeţu, proprietate a D. Gh. Prunca, avendu în vedere că lucrările Poliţiei judeţiene probessc culpabilitatea sa, considerândă că în aşa cireonstanţa, faptul imputată numitului constitue delictura penală de art. 309, aliniatul 1 din Codul Penal. Tribunalul unită cu conclusiunele D. Procurore, în virtutea mencionatului articol 309, aliniatul 1 din Codul Penal, cetită în tecstu în audienţă publică, au condemnatu pe numitul la închisoare corecţională de 6 luni, şi la amendă de 200 lei vechi, condamnatului în absenţă ’i s’au lasat dreptul de opoziţîune în terminul prevaut de art. 183 din Procedura Penală, şi de apel în terminul şi formele prescrise de art. 197 şi 198 din Z^a Procedură. Tribunalul judeţ. Dorohoia, No. 24. Fiindu că Domnul Teodor Ghiţescu, domiciliat în comuna Prelipea, comuna Sauoenîţa din ac