Progresul, iulie-decembrie 1870 (Anul 8, nr. 52-98)

1870-10-14 / nr. 80

NB. Concurentul, ce va căpăta buni, este dator a declara înscriau Comunei, că nu’ş! va schimba specialitatea pentru care se triimite a studia, şi că va servi Comunei Iaşii celu pucinu timpu de şese ani, trimiţindu totu o dată în timpulu studiilor u sile la finele fiecăria depuneri de essamenu, mnu atestată probatoriu progresului ce a făcuta. Locula studiilor de Arhitectură este Turinulu. No. 11364. Materialele de lemn, peatră şi cărămizi, CC se scotu din proprietăţile din strada Cismăriei espropriate în interenul amplasamentului Halei, şi care proprietăţi acum se dărămă. Urmându a se vinde licitativa de însărcinaturu Primăriei conform cu decisiunea Consiliului din şedinţa de la 7 ale carenţei, se invită pe tote persoanele ce vor fi amatore de a cumpără asenne materiale, să se presinte la locul indicate, în fiacare Zi ct o începere de la 23 ale acestei luni, orele 11 ante-meridiane de când este a se începe venorea cu bani respinși în numerariu în dată după adjudecarea materialilor. No. 11,238. După decisiunea onorab. Consiliu comunal din 1 Octomvrie curent, urmându a se da în întreprindere confesionarea şi aducerea a 8000 lespezi de peatră pentru trotuarele de pa stradele acestei urbe, sub condiţiunele văzute mai jos, se deschide concurenţa Luni în 9 Noemvrie viitor, orele 12 meridiane , amatorii de a lua asemenea întreprindere, se vor presenta în Camera acestui oficiu la Zma şi ora sus, indicată cu garanţia necesară, pentru a se face adjudecarea. PROGRESUL ! ---------».... ....— -r»— --si-îi* CONDITIUNE. Anul 1870 luna Octomvrie 1. Se dă în întreprindere confecţionarea şi aducerea a 8.000 lespezi de peatră pentru trotuarurî sub condiţiunele următoare: Condiţiunî pentru admitere la concurenţă. 1) . Nu vor fi priimiţî a concurge de cât acei ce vor depune mai întăî o garanţie de 2.400 lei noi în numerarii, în bonuri rurale, sau în bonuri de tesauri. Această garanţie după adjudecaţiune se va complecta în termina de 10 zie de cătră adjudecatarii, pănă la valora de o a şesea parte din costul totala al petrelorii ce se contractează. 2) . Concurenţa se va ţine orala în Camera Primăriei la Ziua ce s’a fixata prin publicaţiune. La a cincea Zi din Zi°a mai susa aratata se va ţine asupra licitare, şi se va adjudeca intreprisa asupra acelui ce ar lasa prediula cele mai josa. 3) . Adjudecarea nu va remâne definitivă de cât după aprobarea Consiliului Comunală și a Ministerului de Interne. Dacă vreuna din aceste autorități n’ar aproba adjudecarea, adjudecătorului nu’i remâne dreptulu de a întinde vr o pretențiune pentru aceasta. 4) . Dacă In terminulu de 10 Zile mal sus, aratata nu s’ar complecta garanțiea sau dacă în 10 Zile de la aprobarea adjudecărel, adjudecătorului n’ar subscrie contractulu intreprinderel, Consiliul Comunală va putea revinde intreprisa, sau a o esecuta în regie pe comptula intreprinzetoruluî, şi ne ajunsula ce ar resulta ’la va împlini din garanţia provisorie, şi la ne ajunsă din ori ce altă avere a numitului, ear la cazu de a eşi un profitu acela va remâne în folosula casei Comunale, bine înţelesă că dispăgubirea casei Comunale se va face fără urmare de judecată sau alte formalităţi prealabile. 4) . Petrele vor fi aduse şi predate Primăriei cela multa pănă la finele lunelui Fevruar anulu 1871 la locul sau la locurile ce’i voru designa de mai înainte în cuprinsul oraşului şi regulată aşezate. 5) . Ele nu se vor socoti predate pe samaautorităţei Comunale, de cât după ce vor fi cercetate una ate una de cătră o Comisiune ce se va rândui de autoritate Comunală şi vor fi găsite întocmai după condiţiunele stipulate. 6) . Petrele ce nu s’ar găsi în condiţiunele stipulate i se vor refusa şi întreprinzetorul nu va pute face nici o pretenţiune. 7) . Predarea petrelorii se va pute face toată de o dată sau şi rânduri, rânduri pănă la terminala statornicită, inse nici odată în mai mică câtime de 500 bucăţi. 8) . Predara remasa de la concurență se va numera intreprinZetoruluî sau totu de odată, dacă va face predare de odată fsau rânduri în rânduri dacă predarea nu o va face de odată. La acesta din urmă caz, plata se va face în proporțiunî cu numerula petreloru predate. 9) . Dacă întreprinZetorulu n’ar urma a preda petrele pănă la terminula statornicită, autoritatea Comunală va pute sau se revândă întreprinderea cătră unu altula, sau a căuta în regie pe comptulu lui. Şi într’unu cazu şi într’altulü întreprinzetorulu remâne respunzetorii de pagube cu garanţia sa, şi la neajunsu cu ori ce altă avere a sa, care vinde vr’un profitu din revindere acela va remâne în folosul Casei Comunale. 10) . Toate ne’nțelegerile dintre întreprindetorii și Casa Comunală se vor regula de cătră Consiliul Comunală, într’una moda definitivă. 11) . Voalarea garanției și îndestularea Casei Comunale pentru sumele ce s’ar constata de autoritatea Comunală că i se datoresc de întreprindetorii pentru neîndeplinire de condiţiunî sau altele se vor face fără urmare de judecată sau alte lucrări prealabile, considerându-se de certe, liquide şi executorie asemine sumă. No. 11,367. Dupâ cele înserate în Progresul No. 79 din 10 a curentei, 7'°® întâi de licitaţiune pentru derea în antreprise a serviciului curăţirea Ltrinilor din oraşu, fiind la 10 a viitoarei luni Noemvrie, iar a doua concurenţă la 15 Noemvrie, dupâ condiţiunele de mal josu , se publică spre cunoştinţa doritorilor de a lua asuprale acestu serviciu, invicându-l ca la termin să se presinte cu garanţiile prevăzute în mencionatele condiţiuni, spre a să efectua licitaţiunea. 1) . D-la întreprindetori se obligă a aduce cu a sa cheltueală la 8.000 (opta mii lespezi de peatră) pentru trotuarurî şi anume de acele cu care se gasesc făcute trotuarele din piaţa ce mare a Cernăuţului, care vine in faţa Primăriei de acolo. Lespede vor fi de următoarele demensiuni şi anunite: de 40 centimetri quadraţi (18 ţoli suprafaţa, pe ambele laturi şi 8 centimi minimum) 3 ţol! grosime peste totă. 2) . Petrele vor fi din cariera de la Trombarla din Galiţia. Ele vor fi drepte şi bine cioplite pe muchi, astafeliți ca puindu-se două alăturea să se combineze esacta între ele, pe una va fi bine cioplită şi în totula netide, laturile vor fi perfectă quadrate (rectengulare). 3) . Petrele nu vor putea ave muchi jimbite sau vinturi prin ele, care mai pe urmă, ar putea se le facă ■ a se despica sau a se răsări. De asemine ele nu vor putea avea prin transele vine de una alta sorți de piatră, mul tare sau mai slabă, sau alte defecte. No. I. Condiţiunî pentru admitere la concurenţă şi pentru adjudecare, (aceste condiţiunî nu au a se trece în contractă). Art. 1. Serviciul curăţirea latrinelor din laş şi din târguşoarele din râzia actuală, sau acea ce s'ar statornici în viitor prin lărgirea sau restrângerea limitelor sale, se dă în antrepriză pe timp de la 1 Ianuarie anul viitor 1871 şi până la 1 Ianuarie 1974 esclusiv, după condiţiunele de la rubrica No. 2 de mai jos. Art. 2). Concurenţa se va ţine la.....................în camera Primăriei, în presenţa Primarului sau a locoţiitorului şefi la ameaze-Zi. Art. 3). Adjudecaţiunea se va face asupra concurentului care va oferi preţul cel mai avantajos; în a cincea Zi însă din Ziua şi ora în care se va ţine prima concurenţă, se va ţine o a doua concurenţă, începându-se de la preţul cu care s’au fost efectuat întâia adjudecaţiune, şi se va adjudeca asupra celui ce ar da preţul cel mai de pe urmă. Art. 4. Arendarea nu va fi definitivă de cât după ce Consiliul comunal din cea întăia şedinţă de la data supralicitarei, va aproba adjudecaţiunea şi după ce aceasta se va aproba şi de Ministeriul respectiv, neaprobarea concurenţei na dat drept adjudecătorului a face vreo pretenţiune. Art. 5) Nu vor fi primiţi a concura la licitaţiune, de cât acel ce vor depune mai întâi o garanţie provisorie de 300 lei noi, în bani, în bonuri de testuri sau în obligaţiuni rurale. Art 6) în timp de 10 Z^e d0 1* confirmarea licitaţiunei adjudecatorul va fi obligat se preschimbe garanţia provisorie în grarţie definitivă socotită de o potrivă on */- din preţul ar-nde-I u»uî snn, de va fi bip 'teosrn**, şi ou ’/a de va fi în b*nî, în bonuri de teaaur, sau în obligaţiuni rurale. Dacă în intervalul arătat, a^judecătorul nu va depune garanţia definitivă, atuncea autoritatea comoriei de va făli de cuviinţă fără urmare de judecaţii sau niscai va formalităţi prea-* labile, va revinde antrepriza, ear pe de aita pagubile ce vor resulta din rearendari, se vor împlini din garanţia provizorie, şi neajunsa din orice altă avere a întreprinzătorului. Când înse la revindere ar results un sporiu peste preţul adjudecaţiuneî, acela sporiv va remâne în beneficiul casei comunale. Sumi pentru care s’ar ataca garanţia se va considera de certă, liquida ei esecutorie, fără vreo urmare de judecată sau alte formalităţi. Dacă garanţia ar fi în fond rurala, ele va trebui se fie situata în judeţului Iaşi şi se fie evaluată şi însorită în regiatrle publice, conform legelor, care va fi în fond urban, pe lângă formalitatea de măsusü elu va trebui se fie situata în laş! şi asigurat la una din casele de asigurare, recunoscute de Guvern, şi se poarte ch usa de la aliniatul de măsüsü, într’un mod espresu, pentru a pete fi vândutâ fără judecată, bine înţelegându-se că dacă garanţia sr fi îo imobila, ea nu va pute purta nici o altă sarcină înaintea aceleia ce se va pune pentru întreprinderea de faţă. Art. 7 Adjudecătorul la subscrierea în foaea de concurenţă va fi dor a declara înscrisă că pentru ori ce contestaţiune în care el ar figura de părît, precum şi pentru ori ce lucrări ’i s’ar adresa, a’şî alege domiciliul real în Iaşi, însemnându anume strada şi numerala locuinţei unde va trebui a ’i se preda sau a ’i se lasă ori ce soiu de comunicaţiune fără a pute schimba nici în urmă acel domiciliu de cât după prealabilă snundare cătră autoritatea comunală. Art. 8). Plata publicaţiunelor înaintate îm privirea acestei antrepriză şi a condiţiunelor de faţă, priveşte pe persona asupra căria se va urma adjudecaţiunea, şi o va restitui la casa comunală odată cu preschimbarea graţiei provizorie, în garanţie definitivă. No. II. Condiţiuni de contractă. Noi Primoarul Municipiului I ş I, pe temeiul votului Consiliului comunal, data în şedinţa de la . . ...............declarăm că em dau în antrepriză D-nul .................................de profesiune.....................domiciliată în Iaşi strada............casa No. . . . (domiciliu pe care nu o l poate schimba în tot cursul contractului decât dupa prealabilă încunosciinţare, cătră casa comunală, pe timp de la 1 Ianuarie anul 1871, şi pănă la 1 Ianuarie anul 1874 esclusiv, serviciul curăţirea latrinelor din tot oraşul şi din tărguşoarele din raza sa actuală sau din aceea ce s’ar statornici în viitor prin lărgirea sau restrângerea limitelor sale. Condiţiunele intreprinderei sunt următoarele: Art. 1. întreprinzătorul este obligat a avea pentru serviciul curăţirea latrinelor un numer, cel puţină de 16 poloboace (sacale) câte cu doi cai, în mărime fiecare poloboca, de câte 30 vedre; pentru a se constata fiinţa în complect a acestor vase şi a cailor în nuraerul cerut, întreprinzetorul este dator ca la finele fiecăruia trimestru se cer înscris de la autoritatea comunală de a rîndui un delegat din parte’ pentru a face o asemenea constatare şi dacă s’ar descoperi că el nu s’a conformat în totul art. de faţă, atuncea va plăti o amendă câte de un leu nou de fie-care sapa, socotită pe tot timpul de la cea din urmă revisiune. Asemenea se va urma şi când el n’ar provoca rînduirea delegatului la terminul ficsat. Art. 2). Dacă întreprinzetorul s’ar angaja ca purătitor și la alte stabilimente, precum : Casarme și altele, atuncea pe lângâ numeral de sacale mal sut arătate, va mal ave pentru acel, sau acele stabilimente, numeral de sacale ce li se vor frcsa prealabilminte le autoritatea romundă după ♦rebuinţă, și se va conforms şi pentru acele sacale îndatoririlor mai susfi stipulate. Art. 3). Dacâ eli n’ar ţine în bunfi stare sacalele şi caii, autoritatea comunală este in drept ale complecta şi a le ţine în bună stare pe pompia întreprin- zetorului. Vasele vor fi bine percuite şi astupate cu capaoa d’asupra şi închisă ast felia încât nu numai se nu poate curge necurăţenia din ele, dar nici macar să poată produce infectare aerului, în trecerea lor. Totodată va ave fie care şi câte un cepu spre a se pute controla fraudele ce s’ar comite, prin introducerea de rogojini, apă şi altele în sacale înainte de începerea curâţirei. Art. 4). Deşertarea se va face numai la an singur looit, şi anume cel puţin cu 1.000 stânjini mai înjoss de podul Bulargâi, statornicind un uluofi de scânduri de o lungime îndestulătoare, ca scurgere în B bgută Condițiune pentru Contractă.