Progresul, iulie-decembrie 1870 (Anul 8, nr. 52-98)

1870-09-26 / nr. 75

No. 75. ANUL vin FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURŢEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea ce face la Tipografia H. Goldner, uliţa Primăriei. Ziarul ae publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenă. Iaşii, Sâmbătă 26 Septemv. 1870. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea anul rând de 35 litere, costă an leu cursul fisculu BURSA PUBLICĂ DIN VIENA. Cursul din clipa de 22 Septemvrie 1870. Iaşii, 26 Septemvrie 1870. Depeşe Telegrafice. BERLIN, 30 Septembre. — Diarula de Petersburga, denunţînd formală sgomotele privitoare la cumpărarea unor vase cuirasate americane, la concentrarea trupelor în partea de Sud Vest şi la rechimarea D-lui Ignatief la Petersburgă, amintesce politica reale a guvernului rusă, favorabile păcii, şi pe care o reclamă prudenţa atât din partea Rusiei cât şi din partea celor alte naţiuni. Imperatorele a primit ieri în audienţă pe D. Thiers. FERIÈRES, 30 Septembre. —eri dimineaţă trupele francese de liniără atacată corpul nostru al 6-lea şi ante-garda corpului al 5-lea a fostă atacată de trei batalioane pe cândă o brigadă efectua o demonstrare în contra a 11-lea corp. După o luptă de 2 oare, inamiculă s’a retrasă, cu perderi considerabili, sub forturi. Perderile noastre nu sunt mari. Principele ereditară a asistat la acestă combatere. PARIS, 30 Septembre. b Ună decretă de organisare a guardei naţionale mobile ordonă plecarea tutuloră voluntariloră şi a tutuloră oameniloră de la 21—40 ani. Prefecţii sont însărcinaţi cu această organisare. Oamenii în etate de 25—35 ani vor remănea, ca făcândă parte din guarda naţionale mobilisată, pană în ciua când ’i va reclama ministerulă de resbelă. S’a dată prefecţiloră dreptulă de a lua armele guardei naţionale şezătoare spre a le distribui guardjiloră mobili precum şi dreptul de a face requisiţii de arme de vânătoare şi altele. Un altă decretă pune pe francititori la disposiţiunea ministrului de resbelă şi ’i supune la regimul disciplinară. TOURS, 1 Octombre. — Schi de la Paris, din 27 Septembre, anunciă că ministerul agriculturii a ordonată a se pune pe fiecare zi la disposiţiunea locuitorilor: 500 boi şi 4000 mei. Carnea se va vinde în detaliu în comptul Statului de măcelarii înscrişi la primărie, cu tariful stabilită prin taxa oficiale. In urma mai multor cereri de a preda fortul de la Issy, comandantul pieţei a respinsă că, pe câtă timp va fi în viaţă, nu se va preda. Administraţiunea postelară a autorizată împedecarea prin aerostată a scrisorelor ordinare cu destinaţiune pentru Francia, Algeria şi străinătate. ROMA, 2 Octombre. — Linişte perfectă. Se fac mari pregătiri. Cetăţeni Romani absinţi sosescă în mare numără din toată Italia pentru votul de mâne. Autoritatea română a luat posesiune de Quirinal unde va locui regele. Gazeta de Roma, credea sei că Papa n’a permis participarea la plebiscită chiară pentru a vota prin nu. BERLIN, 2 Octombre. — Se scrie de la Mundelsheim cu data de 30 Septembre . Astăzi a avut locă intrarea trupelor în Strasburg, după care s’a celebrată un serviciu divin solemnă în biserica de St. Thomas. Mai multă de 500 oficiăli au subscris obligaţiunea, pe parola lor de onoare, de a nu lua arma în contra Prusiei. Alţii, în numără de 50 pănă la 100, s’au constituit prisonieri. Numărul prisonierilor nu este bine constatat din causă că predarea continuă a avea loc. Preda este considerabile. Pen’acum s’aă luat 1,070 de tunuri. S’aă găsit 2,000,000 de franci aparţinândă Statului, muniţiuni considerabili şi o mare quantitate de postavă. (Monitorul 1). IVMUQAm A.VMINWTU&TIVK Intendenţa Militară din a 2 divizie teritorială. No. 0,329. La a 3-ea licitaţie ce s’.,a ţinuţii la 21 Septemvrie pentru antreprizuirea furajelor trebuitoare trupei oruafate în judeţul Iaşii pe anul 1ezi, preţurle oferite nefiind favorabile, conformii ordinului telegraficii al D. Ministru de Resbelă sub No. 7028, s’au declin a se ţine o a 4-a licitaţie la 5 Octomvrie viitorii, la araeielâ-eli, când sunt poftiţi D-nî amatori a se presenta în biurourila Intendenţei Militare, Palatul Administrativii, spre a lua parte la licitaţia care se va presida de o comisiune compusă din D.D. snfl da statu majorii a divisiei a 2-a, Comandantul dorobanţiloru da Issî, D. Primarii al comunei de Iaşi şi Intendentul militarii al divisiei. Cantitatea de antreprisuit este apropsimativ 1,232,080 ocă fânii, 924,060 ocă orzii şi 924,060 ocă pae. Licitaţia se va face prin oferte. Garanţia provizorie pentru a putea concura, este de 10°/o din valora anteprisei şi se va primi în numeraru, bonuri de tesauru, bonuri rurale, mandate sau obligaţiuni din împrumuturi naţionale. Condiţiile şi sarcinele acestei antreprise se pot vide în toate clileia de la 10—4 ore după amaaelâ-eli în biurourile Intendenţei Militare. Judeţ, fosil. No. 8864. Conformii telegramei Domnului Ministru de Finance sub No. 1835, se publică din nou terminul de 15 de la data Foaer, când are a se ţine licitaţiune în Camera acestui oficiu pentru arendarea pe termin de 2 ani, a viilor cuprinse în tabloul publicat prin foaia „Progresul“ No. 12 din espiratul an 1868, cu condiţiunele din Suplementul Monitorului No. 268 din 1867 ; se publica aceasta spre cunoştinţa generală. No. 8866. La espirarea terminului de 25 zile enumerat de la data Foaei, urmând a se ţine din nou în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru a se arenda : 1. O vie din podgoria Cotnari, cu împrejmuirele ei. 2. O vie din podgoria Cotnari, a Monastirei Varaticu, şi 3. O vie din podgoria Cotnari, a Schitului Goroveiu din districtul Dorohoiu. Se publică aceasta din nou spre cunoştinţa generală. COMISIUNEA instituită în Iaşi pentru arendarea moşiilor Statului pe periodul 1871 şi 1876. No. 8896. Domnul Ministru Financelor prin telegramele No. 37,761 şi 46,841, dintre moşiile licitate aicea de la 25 August până la 5 Septemvrie inclusival, confirmândă moşiile următoare : Vămăşenii Predata din judeţul Covurluiu, cu lei 14,010 ; Sultana, Slatina, Covurluiu, cu lei 22,021; Glăvăneştii, Răchitoasa, Tecuciu, cu lei 16,000; Şendrenii, Râchitoasa, Tutova, cu lei 9000 ; Grăjdenii cu cotunele, Tutova, cu lei 15,310; Pântâşenii, Frumoasa, Tutove, cu lei 5352; Pârveştii, Pârveştii, Tutova, cu lei 2302; Tunaeştii, Cârţibaşa, Tutova, cu lei 905; lnconjurătoarea Monastirei Fâstâcii cu cotunele, afarâ de trupurile Ruginoasa, Seculuşa, Munteneştii şi Olăneştii, pendinte de Fâstâci, judeţul Vasluiu, cu lei 10,027; Vultureştii, Varaticu, judeţul Vasluiu, cu lei 8501 ; Laza cu cotunele, Vasluiu, cu lei 22,760; Rusenii din judeţul Iaşii, cu lei 14,010; Frăsulenii, din judeţul Iaşii, cu lei 2021; Şipotele, Iaşii, cu lei 20,101 ; înconjurătoarea Monastirei Răchitoasa din Tecuciu, cu lei 20,001; Tepuia cu siliştele, Tecuciă, cu lei 9001; parte din Balcani, Tecuciu, cu lei 4064; Bungenil, județul Tutova, cu Fi 6261; Fătâdiunil, Tutova, cu lei 7381 ; Hălâreştil, Tutova, cu lei 17,731 ; Icuşenii din judeţul Lşii, cu lei 3411 ; Glăvăneştii, Iaşii, cu lei 7142; Andreşenii, Iaşii, cu lei 15.000; Fântâna Blănarului, judeţul Tutova, cu lei 2011 ; Strâmtului, Tutova, cu lei 5549 ; Cruceanu din judeţul Tutova, cu lei 1540 ; Protopopenii din judeţul Botoşani, cu lei 5011. Se publică aceasta spre cunoştinţa persoanelor în dreptu. Prefectura Poliţiei Iaşi. No. 7551. Domnul Costachi Christianov au arătat prin petiţia că ar fi perdută 2 procure ale D. Costachi Rolu, cesionate de D. Dimitrie Boteză, pentru pensiunele pe lunele Iunie şi Iulie, cea întâi procură asociată fiind de bonula pensiunel, emisa de Casieria districtului ; se publică că persoana ce va fi găsita asemenea procure, să le depună la D-sa, că în căzii contrară se vor considera ca nulă, se va cunoaște însă că cu această formalitate nu se face vreun act. D. reclamant. No. 7577. D. Ioan Giorvanu cerând o autorizaţie pentru deschiderea unei crâşme în acest oraş, cuartalul lui, strada Zugravilor, este necesară a se lua informaţie dacă nu este căzută în vreo causă corecţională, trasă înaintea vreunui Tribunal pentru băpiele de crime sau vini, sau că e pusă sub privigherea poliţienească în recedive de delicte sau crime , se publica despre aceasta şi suntu rugate autorităţile competente, că dacă voru cunoaşte pe numitul căzută în asemenea categorii se’l denunţă acestui oficiu până în termin de 40 ţlile de la data Foael. Prefectura judeţ. Neamţu. No. 6688. De la evreii Marcu sin Herşcu şi Manascu sin Avram, carele în anul 1867 au pradat pe evreul Halm Eşanu din târgul Bozienii din acest judeţu, şi în urmă prinzindu-se au scapatu din arestul sub-Prefecturei platel Mijlocul, în noaptea de 6 Martie acel an, remâindun cal, unul în păr negru, cu urechile spintecate şi tăete vârfurile, chiar de ochiul drept, şi cu o pată albă în stânga la greban; şi al 2-lea murgă deschisă, coama şi coada negre; o căruţă leşască sinuită, cu osiile de fer, o păreche hamuri cu hăţurile lor, o şuba blănită cu meli, unu sfredelii şi un rezuşit, precum şi banii 81 lei 18 parale, aflate toate acestea la el în momentul prinderei, şi care stau şi astăzi în pastrarea comunei Bozienii, şi fiind că de atuncea şi până acum nu s’au mai putută vâna, ca prin urmare să se poată descoperi adeveratul proprietară a vorbitelor, objecte şi cal, s’au declarată ca de pripasu, şi dar se publica aflarea păgubaşului şi înfâţoşarea lui în termin de 6 luni la Nisa sub Prefectura, spre a-şi primi objectele, caii şi banii, căci la din contra se vor vinde, conform legei Poliţiei rurale. Comisia cvartalului al 5-lea din Iaşi. No. 3471. In pretenţiunea evreului Naftalea sin Herşu de o sumă bani, împlinindu-se de la debitorii Toader Râileanu şi Gavril Capă Verde, 50 oi, se publică venirea lor în clipa Sâmbătă 3 a viitoarei luni Octcomvrie, orele 11, cu deşteptarea D-lor concurenţi că licitaţia se va ţine în poaţa de lângă localură aceetul comisariatu sau în carmarocul Cuza, în presenţa şi a D. Judecatoru locală. Primăria Comunal laşii. No. 10,504. După decisiunea onorab. Consiliu comunal din 19 a curentei, urmeadu a se da cu chirie de câtru epitropul avere! bisericel Buna Vestire, casele situate lângă ograda ei, pe timp de 3 ani începători de la 26 Octomvrie viitoră , se deschide din nou concurenţă Vineri în 2 Octomvie viitoră, orele 12 meridiane, amatorii de a lua cu chirie asemenea acarete, se vor presenta în Camera acestui oficiu la clipa şi ora ficcală cu garanţiile cuvenite pentru a se face adjudecarea. No. 10.547. Rearendarea pieţei din glurul palatului comunală, pe comptulu fostului antreprenoru D. Panaite Văleanu, şi la timpă de la încheierea contractului până la 26 Octomvrie anul viitoră 1872, după cum s’aă foat publicată prin placardele No. 9927, ne putându-se efectua în $ioa de 22 a curentei, când au fost ficsatu termin de licitaţiune din cauză cft nu s’aă prezentat concurenţi ; se publică o nouă încercare de licitaţiune perioa de 10 a viitoarei luni Octomvrie, şi se invită pe toţi D-nii amatori ca în