Radical, aprilie-iunie 1991 (Anul 2, nr. 83-147)

1991-04-01 / nr. 83

Pag. 2 Crimă bestială la Palatul Cotroceni Trupul tinerei abia se dezmorțea din letargia în care a fost aruncată de iarnă. Primele raze de soare se strecurau printr-o crăpătură a draperiilor grele de catifea și-i mîngîia picioarele lungi nemișcate. O ușoară mișcare și trupul bine făcut s-a așezat într-o poziție mai comodă. Tînăra se gîndea cu voluptate la momentul în care va uita de toate necazurile și nu va mai rămîne închisă aici în palat și va putea să se plimbe nestingherită pe străzile capitalei. Doamne, cît îi este de dor de libertatea de care o privează președintele Iliescu și oamenii lui! Căldura și gîndurile o toropesc, făcînd-o să viseze cu ochii deschiși. Somnul o cuprinde încet, încet. Doamne, cît poate fi de bine! Tîrziu aude zgomot ușor de pași amortizați de covoarele groase de Buhara. Deschide ochii cu întîrziere și mai apucă să vadă talpa pantofilor Blastomer pe care îi poartă președintele și care îi strivesc capul. Musca nu a mai avut timp să se salveze. Și nu numai ea... Fesici Gherasimovici FESENOV, observator K.G.B. la Cotroceni Nicolae Ceaușescu TRĂIEȘTE Totul a început cu un scandal intr-un sat din Guineea Bissau la care se ajunge cu mare greutate. Au fost semnalați morți și răniți. Aici s-au înfruntat agenții servicii secrete cum diferitelor ar fi C.I.A., K.G.B., STASI, S.R.I., Mosadul etc. In urma deselor sesizări, care susțineau că Nicolae Ceaușescu trăiește și că moartea lui ar fi fost un truc al actualei puteri din România, au început să se facă investigații în această direcție de către agențiile secrete. Toate drumurile au dus spre un mic sat din junglă, Curugol, la vraciul acestui trib, care are înălțimea de 2,10 m și pielea mai întunecată decît noaptea. Acesta a fost capturat inițial de K.G.B. Atacul C.I.A. asupra kaghebiștilor a fost fructuos și vraciul, care se bănuiește a fi Nicolae Ceaușescu, a intrat pe mina americanilor. Nu a rămas decît două ore în mina acestora pentru că agenții S.R.I. au lansat un atac decisiv, răpindu-l pe banditul N.C. pe care il torturează de cîteva zile ca să recunoască faptul că El este El. înaltul african rezistă cu stoicism torturilor la care este supus dar noi sîntem convinși căi în cele din urmă va recunoaște. Vizante OȚU, agent S.R.L A înviat ceaușescu 21 - RADICAL Păcăleli pe valută De la Revoluție încoace (insist a se citi cu „c“ înainte de „e“, să nu se spună tocmai azi că plagiez editorialele luminate), totul este minunat și bine. Păcăleli, păcăleli, s-a spus pînă acum dar nu e adevărat că l-am votat pe Păcălici! Noi nu am făcut decît să dăm glas celor mai înalte simțiri și urări de bine care ne mișună în ființă și am făcut totul pentru a putea ieși în evidență structura structurii structurate a democrației! Cel mai iubit fiu al poporului, întîiul miner, întîiul ceferist, și nicidecum comandant suprem al forțelor armate, cu zîmbetul lui larg ne-a încălzit și ne-a hrănit pe toți. Mai este și junele prim-ministru, care din păcate s-a făcut bișnițar. Măcar o dată, cu această ocazie, s-a ținut de cuvînt: „Dacă vor mai fi bișnițari după liberalizare, mă duc eu să mă fac bișnițar“. Și s-a făcut. Nu știa săracul, că după ce minunații oameni albaștri cu aripioare și pistoale răsturnau în iarbă mărfurile oamenilor pestriți, aceștia își culegeau înapoi semințele și le vindeau din nou. Dar nu-și vindea mnealui Petrică marfa din cele străinătățuri oricui, trebuie să ai valută forte, altfel nu poți crede că-ți vinde ceva atunci cînd îți întinde mîna goală. D OLARU Nicu Ceaușescu va fi eliberat în curînd Starea sănătății fostului prim-secretar s-a îmbunătățit simțitor, acesta are o deosebită poftă de muncă și viață. A trecut de cîteva zile la un antrenament de exerciții politice, în vederea continuării carierei întrerupte de Revoluție. Fostul prinț moștenitor este asaltat de formațiuni politice, pentru a accepta postul de lider al acestora. Ultima concluzie referitoare la o posibilă opțiune este următoarea: Probabil va accepta, în urma demisiei domnului Ceontea, funcția de lider al Vetrei Românești, și va anunța public căsătoria cu sora lui László Tőkés. Manevră bine gîndită prin care se urmărește fuzionarea Vetrei cu U.D.M.R.-ul care va forma un bloc de opoziție anticomunist. Dacă va avea succes la noile alegeri? Nu știm, vom trăi și vom vedea. Luca GARGAREL Anul II, nr. CCIL/83 Județul GROPI ULTIMA ședință a prefecturii A început într-o atmosferă de pioșenie și adîncă reculegere. Marele absent a fost chiar prefectul, pare-se fugit prin America de Sud cu toți banii faimoasei fabrici de bere, căreia nici acum nu i s-a dat de urmă. Cineva a făcut să transpară foarte voalat posibilitatea ca ex-prefectul să fie totuși plecat prin acele regiuni, pentru procurarea mult rîvnitului găinaț de pasăre, folosit ca îngrășămînt pentru agricultura județului (deși, gurile rele spun că ar fi fost văzut pe la Monte Carlo sau Nisa, dar cîte nu spun oamenii?). In absența sa, lucrările au fost conduse, într-un climat cald, tovărășesc dar autoritar de domnul subprefect. Vorbitorii au pus în evidență realizările obținute de cînd la conducerea țării se află tovarășii Iliescu și Roman: deschiderea a vreo zece gogoșerii, a cinci boutique-uri de vîndut ciorapi: trei pentru chiloți; unul pentru plăcinte cu brînză; dotarea tuturor străzilor cu becuri pentru iluminat; însămînțarea vacilor din satele fără primării etc. Nu au lipsit nici accentele autocritice, dar s-au luat puternice angajamente și s-au dat asigurări ferme, că urbea va scăpa de gunoaie la a patra legislatură a domnului Iliescu. (La acest punct al ordinii de zi s-a scandat puternic: „Stima noastră și mîndria...“, „Iliescu — F.S.N., două zile libere!“), în ceea ce privește aprovizionarea cu apă, abundența de gaz metan și obișnuința, permit încălzirea apei pe aragaze și deci oportunitatea ca oamenii să primească apă caldă pe la a șasea legislatură a conducătorului mult iubit. S-a amintit, încă o dată, că cea mai mare realizare a prefecturii, de cînd s-a înființat, rămîne eradicarea vînzătorilor de semințe de bostan (cu cei de floarea-soarelui a fost mai greu, fabricarea necesitînd o tehnologie mai puțin complicată). De aceea, aceasta trebuie luată drept etalon în tot ce se proiectează la cotele viitorului. Lichidarea opoziției de orice fel sau culoare (ziare de opoziție, partide politice, mișcări de stradă, bișnițari) permite transformarea prefecturii într-un veritabil consiliu popular. Punctele de vedere de pe ordinea de zi fiind epuizate, materialele scrise (lucrul cel mai important în societatea noastră), ședința prefecturii s-a încheiat apoteotic cu scandări și aplauze prelungite. Luci FI.IPP Anunț Grupul de șantiere ELECTRODEMONTAJ anunță scoaterea la concurs a următoarelor posturi: scorBOSS, by- BOSS, BOSS umflat, gheBOSS și bonJURIST. Sandu BELLU De 1 aprilie De-ntîi aprilie-n fiecare an, Mă spovedesc in fața șefului direct, Mă raliez cu sig la cifrele de plan, Devin iubit erou, cinstit, corect... Azi nu-mi cer nici un drept și nici un ban, Îmi fac din conduită — un viitor proiect, De-ntii aprilie-n fiecare an, Mă spovedesc în fața șefului direct. Umii îmi fac și autocritica, in van, Sînt de acord cu tot ce mi se cere. Ader la oriși ce partid sau clan, Cuvintele-mi sînt toate numai miere, De-ntîi aprilie-n fiecare an. Ionel STOPIJA Prefectul și întreaga prefectură, demisionează in bloc motivîndu-și demisia prin faptul că populația împiedică desfășurarea normală a activității punînd piedici oricărei inițiative pe care o are conducerea județului, în așa fel încît: — nu se pot face magazine pe lei, publicul larg dorește să cumpere numai în valută; — comercianții resping locația de gestiune; — cetățenii doresc să fie desăvîrșită expoziția de gunoaie și nu doresc să fie împiedicat acest lucru; — în efortul de a goli magazinele, nimeni nu este de acord ca ele să fie ticsite cu marfă; — populația dorește să-și verifice rezistența la sete și nu acceptă ca la robinete să curgă lichidul vital decît o dată la două săptămîni cîte cinci minute. — funcționarii prefecturii, care nu au avut nimic de-a face cu comuniștii, protestează în acest fel la atitudinea procomunistă a populației. Și alte motive pe care le vom enumera într-un număr viitor. Tutu ARPAGIC Bubka H cu record mondial A.I.F. (Agenția Internațională Fofeldea) ne transmite o știre de ultimă oră. Sportivul sovietic Serghei Bubka a fost invitat la o întrecere sătească, la care cea mai importantă probă a fost saltul cu atacul de salcîm peste limita superioară a democrației românești. Nici unul vii concurenți, in afară de Marele Bubka, nu a reușit să treacă peste ștacheta ridicată la înălțimea bunicului unui copil de 1,5 ani (nivelul democrației). Sportivul sovietic ne anunță că va încerca să îmbunătățească recordul in țara sa prin antrenamente, susținute la Kremlin, Bravo, Serghei Oane BLEGU Viceversala Procuratură Ziua de astăzi avînd o deosebită importanță, schimbări și in regimul aduce de funcționare al procuraturii. Procurorii, de comun acord, au hotărît să accepte pentru o zi o rocadă. Infractorii vor deveni anchetatori, iar anchetatorii vor fi anchetați în cel mai „delicat“ mod de către cei care au ieșit din limitele legii. Anunțăm pe această cale Spitalul Județean să-și pregătească serviciul de urgență, personalul și instrumentarul. . Populația este așteptată la Centrul de recoltare a singelui din incinta spitalului, întreaga redacție va dona singe onorific în cadrul acestei acțiuni. Arcibald FONFONEAȚA