Rampa, martie 1923 (Anul 7, nr. 1601-1627)

1923-03-24 / nr. 1621

JOC Teatrul CAROL CIL MARE (EFORIA) direcţiunea B. SE GALL lary Picon şi Jacob Kalicii Astăzi Vineri 23 Martie 1923 Se va juca Jus Sfuse Model Comedie muzicală de salon în 3 acte de Kaftch şi Scfool. Muzica de Maly Picon şi Rurastassy N. B. Sa aduce la cunoştinţa celor interesaţi că sau Eforia este liberă pentru serile de 29, 30, 31 Martie şi 1 Aprilie Doritorii se vor adresa la Administraţia Teatrului. mmummmmmmmmmmmmmmmnmm Parfümeria Lux Academiei 3. Pe lângă bogatul asortiment de Parfümerie Franceză de la casele Coty Houbigant Guerlain Piver etc. Am înfiinţat un mare dragon de încălţăminte din formele cele mai noi pentru Bărbaţi , Dame şi Copii, mărcile cele mai renumite. Mare reducere de preţuri 4751 Turneul Companiei dramatice MISU FOŢINO Turneul Companiei Lirice N. Leonard Notiţele ţinut holtei Dragostea e un vis şi gelozia cartea visurilor. « Ce sublim ai putea trăi cu femeile, dacă ai putea cunoaşte de pe calendar zilele lor critice. Femeile se pricep la bolile de inimă mai bine ca orice medic. * Iubirea e o umbrelă, pe care bărbaţii o uită mai întotdeauna unde nu trebue. . • înainte şi după, iubirea se cheamă prostie. * Papucul este Rubiconul domniei bărbăteşti. Cum îi împlineşti femeiei o dorinţă, are imediat altele două noui. Poţi înşela pe o femee, poţi convinge niciodată. Pe bărbat îl fac calităţile plăcut, pe femeie defectele. Aibi încredere numai în femeile pe cari le cunoşti. Deci în niciuna. • Tirani soțului e sclava amantului, dar nu o Lax. cu frumoasa comedie FRACUL Comedie In 4 acte de Gabor Dreghery cu concursul d-nele Annie Capustin, Sica Serghie, Titi Ageamolu, Lily Rădulescu, Marie Rusescu, și d-nii Moruzan, Al. Demetrescu H. Ionescu, C. Pârvulescu, Gr. Tautu, D. Sinescu, P. Teodoru, I. Aricescu. ITINERARIU: Vineri 23 şi Sâmbătă 24 Martie, Sibiu. Duminecă 25 Martie Alba - Iulia. Luni 26 Martie, Oradea Mare. Marţi 27 şi Miercuri 28 Martie, Cluj. Joi 29, Vineri 30 şi Sâmbătă 31 Martie, Oradia Mare. Duminecă 1 şi Luni 2 Aprilie Beiuş. Marţi 3 şi Miercuri 4 Anunie Tg. Mureş. Duminecă 8, Luni 9 şi Marţi la Braşov. Miercuri 11 şi Joi 12 Aprilie Făgăraş. Vineri 13, Sâmbătă 14 şi Duminecă 15 Aprilie, Sibiu. Luni 16 şi Marţi 17 Aprilie, Deva. Miercuri 18 Aprilie Alba-Iulia. Joi 19, Vineri 20, Sâmbătă 21 şi Duminecă 22 Aprilie, Arad. Luni 23, Marţi 24 şi Miercuri 25 Aprilie, Timişoara. Joi 26 şi Vineri 27 Aprilie, Logbs. Sâmbătă 28 Aprilie Temişoara. Duminecă 29 şi Luni 30 Aprilie, Severin. 24 Martie, matineu, Prinţesa Olala; seara, YWerther. 25 Martie, matineu, Fluturatul; seara, Frasquita. BOTOŞANI 26 Martie Frasquita. 27 Martie, Fetiţa Olandeză. 28 Martie, Werther. 29 Martie, Prinţesa Olala. ROMAN 30 Martie, Frasquita. 31 Martie, Fetiţa Olandeză. 1 Aprilie, matineu, Prinţesa Olala; seara, Werther. BACAU 2 Aprilie, Frasquita. 3 Aprilie, Fetiţa Olandeză. 4 Aprilie, Werther. „OPERA ROMANS" Vineri 23 Martie 1923 Seara Bărbierul din Sevilla Sâmbăta 24 Martie 1923 Orele 8 seara precis FAUST Duminecă 25 Martie 1923 Maraten WEITHER Seara VASUL FANTOMA Biletele la Agenţia Jean Feder C. TUDOM AVOCAT str. Trajan 207 Consult. 8—11 art. 6—8 da. IAŞI RAAlE A Sâmbătă, 24 Martie, 1923 s==snryar aiaaaaoe a* ■■iíjtjooi. vzzzm ai D©ia, in preţ maximal . '/c _____ Nu la noi, nu va speriaţi! In Africa occidentala şi centrală, in ţările cu moravuri primitive. dată nu este ca la noi, preţul pe care părinţii îl varsă in buzunarele junelui care a făcut sacrificiul de a re lua fiica în căsătorie. Din cotră! Logodnicul e acela care dă zestre socrilor săi, în schimbul fiicei, care ii este predată cu toată pompă. Litigiile intre gineri şi socrii nu sunt din pricina ăsta mai puţin numeroase, ba — in anumite cazuri — de aşa intensitate, încât comisarul republicei din Kamerun a fost nevoit la un moment dat să reglementeze în fiecare regiune a acestei ţări cifra maximă la care se poate ridica dotă. Un tată de familie din Duala sau Edea nu va avea voie să ceară de azi înainte in schimbul fiicei sale, mai mult de 500 franci. Dotă nu trebuie să treacă peste 400 de franci la Kribi, peste 300 la Ebolawa şi peste 150 la Duma. ...Căci se pare că socrii cam exagerau pretenţiile... Şi noua reglementare este un procedeu inedit pentru încurajarea căsătoriei şi înmulţirea populaţiei. Medicina va avea radii« suficient D-na Curie vizitând uzina creiata la Odlen (Belgia] pentru extragerea tacitumului din minereuriile provenite din Caiangă (Leng© helgiaft] ,a declurăi că producţiunea radiumului, poate de acum încolo satisface nevoile medicinei din lumea întreagă. Cântece pentru Iren De cerul cunosc pe Domnul, de-atunci te cânt mereu Mă ’nchirt spre el, spre tine in fiecare zi: încredinţez nădejdea c’odată ne-om iubi, Şi-n minte-mi va rămâne un singur Dumnezeul... O, Dumnezeu— iubire, de-ai ecu 2H'n stele, Să dai tămăduire durerei ce mă ’nvinge; M’aşi închina spre tine, în nopţi adânci te-aşi plânge, Cum plânge năzuinţa în cântecele mele... De când cunosc pe Dom e',rabat pe-un singur ’drum, Spre flacăra desprinsă din zâmbetele tale: Domniţă fără nume, opreşte-te în cale —Din ramura iubirii, să scutur”'.* ' -George Nutzescu •... In iarna, se pare că n au fost tocmai atât de multe nunţi cum ne aşteptam în anul acesta... Totuşi balurile şi petrecerile n'au lipsit, aceste curse cu mirajul lor prielnic flirtului şi fatal căsătoriilor... Dar iată că, din fericire, primăvara se arată mult mai fructuoasă întreprinderilor matrimoniale. O mulţime de fete s'au logodit şi aşteaptă desigur cu nerăbdare să treacă sărbătorile Paştelui ca să poată în sfârşit apărea drăguţe şi elegante înaintea altarului. Am văzut că în anii aceştia din urmă toaletele mireselor, s’au schimbat destul de simţitor. Rochia cu trenă din aceiaş bucată a fost înlocuită cu rochia „chemise” foarte simplă şi nu tocmai lungă, la care se adaugă suplimentar din umeri, o trenă uşoară de dantelă, sau mai somptuoasă din mătase „,broche” ori brodată cu arabescuri fine de aur sau argint. Cele mai multe din rochiile de mirese, pe care le-am văzut comandate pe la casele mari de mode, n’aveau ca simplă garnitură decât un drapaj artistic şifonat şi tradiţionalele ghirlande fragile de flori de lămâiţă. Rochiţele acestea, puţin pretenţioase, dau miresei mai ales când nu este înaltă, o înfăţişare gingaşe şi tinerească. Bineînţeles că rochiile de dantelă şi talburi periate se poartă de asemenea, însă sunt mai de efect scara şi într’o recepţie mai elegantă. Mi s’a spus că printre mătăsurile care par sa ar predilecta în gumentul acesta, pentru toaletele de mireasă, sunt: crepe-ul majunga, crepe-ul roman, fleur de soie şi crepe-ul de Chine, cari mai au pe urmă avantagiul că pot fi vopsite în orice culoare. Capele se fac din „Charmeuse” căptuşite cu „broché-uri”, sau cu o simplă garnitură de „pleureuse” albă în jurul gâtului. Iar în ceea ce priveşte coafurile, pot spune că am admiratde curând câteva creaţii adorabile, cum e aceea a calotei de beteală, care înfăşoară tot capul ca o tocă rotundă şi din care iese jur împrejur voalul câteva şuviţe de păr şi o fâşie lungă de beteală într’o singură parte. Alta era aranjată dintr’o diademă lată făcută din flori minuscule de lamăiţă şi nu avea trese de beteală decât în părţi Câţiva coafori au optat pentru voalul de dantelă legat pe cap cu o coroniţă de rozişoarede argint sau de aur în caz că i se adaugă în spate trena de beteală. „ In sfârşit, cred ca în toaleta miresei nu trebuie să intre numai pretenţia artistică a croitoresei şi a coaforului, ci mai curând originalitatea şi fantezia fiecărei fete, care ţine să fie frumoasă într’o asemenea zi. Moda Pentru nunţile de primăvară Rochii şi coafuri de mirase «a*