Rampa, iunie 1931 (Anul 16, nr. 4006-4028)

1931-06-11 / nr. 4013

La SANATATKA COMODITATEA ECONOMIA vorbesc pentru banii Pantofi de pânză cu talpă de cauciuc Toată lumea preferă Pantofii deoareci sunt foarte eftini şi duraniii la toate magazinele de încălţăminte Observați marca depusă fipompa BOX Eşecul Galei de Sâmbătă seara O lăudabilă performanţă a... iiblicslst UN MATCH URAT Ei bine da, cititorule. — „extraordt şi foarte curagios, a fost o jucărie in nara, excelenta, senzaţionala şi cea mâinile lul Rebel mai formidabilă gală de box... de la Noe încoace“, aşa cum, cu o naivă impudicitate, unele gazete, recomandau mascarada pugilistică de Sâmbătă seara, a avut un desnodământ lamentabil, soldându-se cu un radical eşec. S-a dovedit cu asta un lucru ce noi l-am susţinut de câte ori a fost cazul şi anume că nu e suficientă prezența numelui lui Moţi Spakow, pe afişul unei gale, pentru ca publicul, intr’un acces de demenţă corporativă, să-şi îndese gologanii, atât de greu câştigaţi, în buzunarele pofticioase şi fără fund ale organizatorului Ionel Popescu. Pentru exorbitanta taxă de intrare ce i se pretinde, publicul e Îndrituit, la rândul său, să ceară un program, dacă nu excepţional, cel puţin unul veritabil. Căci suind pe ring un Spakow cu mâinile luxate, alături de un Romerio la 34 ani şi recurgând la antichităţi de soiul lui Vexu, e logic ca să plângi de aspectul mizeric ordios al Arenelor Romane, goale până la... indecenţă. Avertismentul e mai mult decât sinistru , când o reuniune cu Lucian cu Spakow şi cu o vreme atât de superbă, are o astfel de soartă. Însemnează că publicul s’a săturat de a a sista la toate invenţiile d-lui Popescu de a-şi rotunji portofelul. Lucian Popescu, In excelente condiţiuni de formă, şi-a însuşit o netă victorie la puncte, în dauna lui Petit Riquet, campionul Belgiei de categorie „cocoş“. Biruinţa lui Lucian, repurtată In stil impresionant, după un match frumos, a fost îndelung aplaudată. Cu o rândunică, însă, nu se face primăvară.„ MATCHURILE trecem peste întâlnirile preliminare, dintre care disputa dintre Calcan şi Vexu a avut darul, de la început, să indispue pe spectatori, oprindu-ne la o chestiune de regulament. Speakerul a anunţat că Vexu şi Calcan, — boxeuri profesionişti, — luptă în limitele categoriei „pană”, întrebăm Maimuţăratia Română de Box, de când permite regulamentul ca să ni se comunice greutăţile boxeurilor. Cu asemenea procedee, de natură să discrediteze seriozitatea organizărilor de box, se alungă publicul. Regulamentul trebue respectat, căci n’a fost întocmit de florile mărului. Probabil însă că unii domni s’au ferit să afle și publicul că Vexu era cu 5 kilograme mai uşor decât Calcan. ■ •• 1 0 ALTA ȘMECHERIE iJ altă șmecherie s’a produs in matchul următor. Francezul Paul Rebel trebuia să tragă cu românul Marin Plăeșu. Spre stupefacţia unanimă se înştiinţează publicul că, întrucât Plăeşu s’a prezentat la cântar, la greutatea de 54 kilograme şi Rebel la 60 kilograme, Fiţăraţia Română de Box. Îngrijorată foarte de soarta lui Plăeşu, a interzis matchul, desemnând ca adversar al lui Rebel pe... Mielu Marinescu. Şmecheria este atât de evidentă, încât ne desgustă. ’ Marin Plăeşu, uitând că e boxeur profesionist, a spus : „nu mai vreau să lupt, mi-e fiică“ şi Federaţia grijulie, i-a ratificat mofturile. Faptul abţinerii lui Plăeşu este cu atât mai revoltător, cu cât greutatea normală a lui Plăeşu nu este 54 kilograme, ci 56—57 şi deci culpa întreagă a lui. Şi somăm Federaţia, obligându-ne să publicăm şi să ne cerem scuze, să ne arate în care ungher al articolelor de regulament, stă scris că se poate utiliza acest „vetto”. Până atunci să arătăm cititorilor noştri că, acum 2 ani, Lucian Popeacu, in categoria „muscă“, a boxat la un handicap de 4 kilograme cu germanul Hermansohn. De ce n’a intervenit, şi atunci, Federaţia ? Dar asupra acestui scandalos procedeu vom mai reveni. Cu privire la matchul Rebel Marinescu, avem de spus că românul, de Conform arătărilor noastre, Spakow cu mâinile stricate, a furnizat o partidă mediocră in compania francezu lui Romerio, pe care l-a învins, la puncte, întâlnirea a displăcut, fiind caracterizată printr’un joc închis şi neregulamentar şi a fost disputată în huiduelile puternice ale spectatorilor. Romerio a dovedit în ce constă așa zisa popularitate de care se bucură la Paris : un clown, un fel de „Bonboule”, din amuzantul film , „Regele Șmecherilor“, care face bezele, care râde, care se strâmbă, place... Ca un lucru de amuzament... In nici un caz ca boxeur. STRĂLUCITĂ VICTORIE A LUI LUCIAN 4 JACK BERARIU * Football JUVENTUS — U.D.R. 4-3 (0-2) Luni, Juventus a jucat cu U. D. R., campioana Timişoarei, care, cu o zi înainte, în match de campionat naţional, învinsese, la Ploeşti pe Prahova, 3-2. Echipa bucureşteană a învins de extremă justeţe, fără a reuşi să marcheze o cât de mică superioritate. Primul sfert de oră e la discreţia oaspeţilor, care perforează de două ori, poarta roş-albaştrilor-Furtuna care s‘a stârnit a schimbat fizionomia matchului şi jocul a devenit o imposibilitate. Dobo Totuşi s‘a continuat şi în repriza secundă, acomodându-se mai bine cu terenul, Juventus, prin Dobo, recuperează şi sfârşeşte cu 4-3 un match care putea, tot atât de bine, să aibe un rezultat invers. U. D. R. a lăsat o impresie frumoasă, datorită unui joc subtil şi plin de combinaţii. Juventus, fără a se fi găsit în una din zilele bune, a jucat cu inimă, parvenind să schimbe soarta unei partide care la mi-temps părea pecetluită-In orice caz, s‘a comportat mai bine decât n‘ar fi putut să se comporte campioana d-lor Lukidis & Co. , Unirea Tricolor. Cupa Davis ANGLIA — AFRICA DE SUD 5-0 Am arătat, în numărul trecut, că după prima zi, în întâlnirea ek are loc la Eastborne, Anglia conduce cu 2-0 în faţa Africei de Sud. Iată şi rezultatele ultimelor trei materuri : Hughes — Perry (Anylia) h. Spence — Farquharson cu 8-6, 6-4, 6-3 ; Perry (A) b. Kirby (S. A.) cu 3-6, 6-4, 6-1. 6-4 şi Austin (A) b. Farquharson (S. A.) cu 6-3, 5-7, 6-2, 6-3. STATELE UNITE TRIA 3-0 AUS Matchurile — amicale — au început Sâmbătă, la Viena, terminându-se cu victorii americane : Lott — Matejka 2-6, 4-6, 6-4 6-3, 6-1 ; Van Ryn — Artens 6-1, 6-1, 6-0; Lot — Van Rvn b. Artens HaJjerl 6-3, 6-4, 3-6, 6-2. MISHU LA BERLIN Compatriotul nostru, Mishu, participă, în momentul de faţă, la campionatele internaţionale ale Berlinului. ’ ■'"Sâmbăta făcând dublu cu Gabrovitz, au fost învinşi cu 6-4, 3-6, 6-2 de echipa Nourney-Cramm. O luptă dramatică a avut loc între faimoasa Cilly Aussem și compatrioata sa Hammer. Miss Hammer câştigă primul set cu 6-3 . Aussem conduce 5-1 în setul următor, e ajunsă și triumfă la 7-5. In setul decisiv, Hammer remontează de la 0-4, la 3-4, însă pierde la 3-6. O mare surpriză a constituit-o înfrângerea suferită de francezul Brunogn : 6-2, 6-3 cu Henkel. Rugby Rezultatele iremiaică STADIUL ROMAN 40-3 (3-3) T.C.R Stadiştii şiau consolidat situaţia de leaded, învingând T.C.R., rivala cea mai periculoasă în clasament, cu sdrobitorul scor de 40- 3. M' După un prim mîtemps scurs la calitate, roş-albaştrii se instalează în câmpul teceriştilor, reuşind o ploaie de essaieuri. Cel mai bun om de pe teren a fost Gogu Sfetescu, care a făcut o partidă magistrală. P.T.T. SP. STUDENŢESC 24-0 (6-0) « Poştaşii au dominat tot timpul o echipă incomplectă a studenţilor. Prin această înfrângere, Sportul Studenţesc a pierdut orice şansă de campionat. R.C.B.—VIFORUL DACIA 13-3 Mai siguri pe minge recebiştii au înfrânt, cateogric, formaţia galbenilor ! RAmTA mammamama A APARUT | Contes Roumei I d’tcrlvains Contemporaiiss| I de SARINA CASSVAN| ! Cu o prefață de Contesa de Noalles| | De vânzare la toate librăriile din țară 1 ex . . . . 15 fr. Căsătorie Dumoinică după amiază a avut loc la biserica Domniţa Bălaşa cununia religioasă a d-lui Ion Ionescu-Ulftieni, artist al Teatrului Naţional cu d-ra Maria Dumitrescu. Corul sub conducerea dlui Baston a dat răspunsurile. In afară de membrii familiei au luat parte aproape toţi artiştii Naţionalului. Maestrul Nottara, profesorul mirelui, la intrarea acestuia în biserica i-a spus : „Haiducule, din partea camarazilor tăi, primeşte ca purtător de noroc, acest inel“ după, care l-a îmbrăţişat. In strada Logofătul Tăutu, în casele socrilor, s-a întins apoi petrecere mare. ort TENNIS CAMPIONATELE INTERNAŢIONALE ALE ROMANEI Azi finala la simplu domni Iată ultimele rezultate de la ampionatele internaţionale ale României, cari au continuat, Duminică, Luni şieri, pe terenurile T. C. R. din strada M. Kogâlniceanu. La simplu doamne, Schöderle ’Ung.) a învins cu uşurinţă pe Ninu Golescu: 6-3, 6-2. Stavelova a întrecut 6-4, 6-1 pe d-na Schlosser . In semi-finale, Baumgarten a triumfat 6-4, 6-1 asupra d-rei Stavelova şi ceha Blanarova a câştigat : 6-1, 6-8, 6-4, matchul cu Schroderle. In finală, după o partidă interesantă, Blanarova a învins pe Baumgarten cu 6-5, 6-2, cucerind astfel titlul de campioană a României pe anul 1931. Invingătoarea are un joc de forţă şi posedă un revers impecabil. Impresia noastră este, însă, că nu e superioară d-rei Lenke Zissovici, încât absenţa prădencii, a fost regretată. La dublu doamne : Finala a revenit echipei maghiare Schiederle-Braumgarten, care a triumfat : 7-5, 6-2, asupra cuplului cehoslovac Blanarova-Stavelova. La dublu domni: In semi-finale, formaţia de Davis-cup a iugoslavilor, Chaeffer-Kuguljevici a învins net: 6-4, 6-2, 6-0, echipa română Pouheff-Krupensky. In cealaltă semifinală, Malacek- Siba au jucat admirabil, învingând 6-2, 3-6, 6-3, 6-3, duo-ul Kehrling-Balasz. * Spre surpriza unanimă, după o luptă crâncenă, Schöeffer-Kuguljevic au cedat în finală 5-7, 7-5, 4-6, 5-7, cehilor Malacek-Lîba. La dublu mixt, Blanarova-Malacek au eliminat în trei seturi, 4-6, 6-1, 6-3, perechea ungară Baumgarten-Balasz, iar în cealaltă semi-finală Schreder-Kehrling au dispus ușor 6-3, 6-3 de Stavela-Siba-Finala nu s-a jucat decât un set, jocul întrerupându-se din cauza întunericului. Primul set a revenit echipei Malacek-Blanarova , 7-1, în dauna maghiarilor Kehrling-Schroderle. Astăzi, la orele 3, au loc ultimele probe : continuarea finalei de dublu mixt şi finala de simplu domni, între Kehrling-Malacek. Matchul acesta este aşteptat cu o legitimă emoţie. Deşi toate şansele sunt de partea lui Kehrling, nu este exclusă o surpriză. FILIP BERARIU SP Ecouri sportive In „Curentul“ de eri, d. A. Pecetaru, pseudonim sub care se ascunde un reputat gazetar, semnează un fulminant articol împotriva paraziţilor din fruntea Federației în cap cu faimosul Octav Lukidis. .7 Germanul Heuser (74,500) a învins la puncte, pe belgianul Limousin (80,500). Germanul Ernst Pistulla, campionul Europei de cateorie „semi-grea“, nu a putut învinge decât la puncte, şi de foarte puţin, pe englezul Gipsy Daniels. Italianul Vittorio Venturi, cunoscut din matchul câştigat prin K. O. în faţa lui Călinescu, a fost întrecut la puncte de Nekolny. Matchul a avut, Sâmbătă seara, loc la Praga. Duminică, la Paris, Slavia din Praga a învins Club Francais cu 4-0 Hm la traiasprte ale ariei laserul At Sapă mirai (Continuare din pag. I-a). sade. El trebue încă să viziteze Dagestan-ul, insula Sakhalin, Arhangels-ul şi Balaklava. Trebue să fie un globe-trotter ideal. Şi abea după toate aceste anchete şi toate aceste demersuri el va fi capabil de a descrie în mod perfect viaţa lucrătorului , o va cunoaşte efectiv, după ce o va fi împărţit-o cu a sa şi va fi suferit cu eroul său. Atunci abea el va avea toate drepturile de a obţine titlul onorific de lucrător ataşat unei arte industrializate. Iată unicul drum spre însănătoşirea atmosferei literare. Iată cum scriitorii se vor putea înrola în şcoala socialistă şi vor putea să pornească la drum cu toţi adevăraţii proletari către paradisul comunist. Şi acestea nu sunt numai deziderate. Adeseaori scriitorii ruşi pun în practică profeţiile lui Selvinsky. Ce caz poate fi mai concludent decât acela a două scriitoare, Olga Forske şi Marieta Şagninian, care au intrat ca lucrătoare într’o fabrică textilă numai pentru a studia mai bine mediul în care se scaldă fericiţii muritori, ai „raiului” sovietic ! P.acea aviaţiei Cu prilejul Congresului Internaţional al aviaţiei, s’a distribuit congresiştilor insigna aviatică şi o plachetă simbolică. Ambele lucrări, foarte mult apreciate, au fost executate după desenurile cunoscutei noastre sculpture, d-ra Cetina Emilian. şi Cetina Emelian De la Sot. „Scena Se aduce la cunoştinţă generală că preţurile camerelor Sanatoriului de la Tehirghiol sunt următoarele : Seria I (1 Iunie—1 Iulie) cameră 2 paturi 2800. Cameră 1 pat 2000 lei. Seria II (1 Iulie—1 Aug.) cameră 2 paturi 5600. Cameră 1 pat 2400 lei. Seria III (1 August—1 Septembrie) cameră 2 paturi 3600. Cameră 1 pat 2400 lei. . Seria IV (1 Sept.—1 Octombrie) cameră 2 paturi 2800. Cameră 1 pat 2000 lei. . înscrierile se fac de pe acum la sediul Soc. Scena sau la Administrația Sanatoriului Tehirghiol. NOTA. — Membrilor activi ai Soc. Scena li se face o reducere de 50 la sută iar celor din secția controlului profesional 30 la sută. Rad Miercuri io Joi 10 IUNIE 1931 394 m. BUCUREŞTI ie kw. — 761 kHz, it ■ Muzică simfonică (plăci de gramofon). 12.15 : Informațiuni: bursa de cereale, bursa de efecte, cota apelor Dunării şi semnal orar. 13.05: Muzică de cameră (plăci de gramofon). 17 : Orchestra Radio : Muzică uşoară şi românească. 18: Informațiuni, meteorul şi semnal orăl. 18.10 : Orchestra Radio : Muzică uşoară şi românească. 18.45 : D. ing. C. Măleanu : Valorificarea fructelor noastre. 19 : Muzică uşoară (plăci de gramofon). UNIVERSITATEA RADIO DE VARA 19.40 : D. Gongopol: Dela Rocheford la Harden. PROGRAMUL DE SEARA 20 : l. F. Caraigé, Flaut, Gaubert : Sonata în la major. Catherine: Arabescuri. Camus : Chanson et Badinerie. Georges Hue : Serenadă. 20.30: D. T. Teodorescu-Branişte Actualităţi. 20.40 : D-na Bl. Negoescu-Cerkez pian. Bach : Preludiu şi fuga în la minor. Debussy : Clair de lune. Schumann : Fluturii. Borodin : La mânăstire. Martucci : Scherzo. 21.15 : D-na Nina Alexandrescu, violină. Bach: Concert In Mi major. Chopin-Kreisler : Mazurca. Tartini-Kreisler : Variaţiuni pe o temă de Corelli 21.45 , informațiuni. 394 m. BUCUREŞTI 16 kw. — 761 kHz. 12.30 : Muzică uşoară (plăci de gramofon). *245 : Informaliuni, bursa de cereale, bursa de efecte, cota apelor Dunării şi semnal orar. 13.05: Muzică de cameră (plăci de gramofon). 17 : Orchestra Gr. Dinicu : Muzică uşoară şi românească. 18 : Informaliuni, meteorul şi semnal orar. 18.10 : Orch. Gr. Dinicu : Muzică românească şi uşoară. 18.45 : D-ra Berta Roth i Ora copiilor. 19: Muzică românească (plăci de gramofon). UNIVERSITATEA RADIO DE VARA 19.40 : D. Zamfir Arbore : Cehov, pictorul sufletelor. PROGRAM DE SEARA 20: D. Jean Athanasiu, bariton de la Opera Română. 20.20 : Orchestra Radio 7 Concert simfonic dirijat de d. Carlo Brunetti. Beethoven : Simfonia I In do major. Cuclin : Vals (la pupitru autorul). 21 . D. prof. I. Simionescu: Prin tara Oltului. 21.15 : Orchestra Radio 7 Rimsky - Korsakoff : Sheherazada, poem simfonic. 22 . Informatiuni. 11 IUNIE 1931 INFORMATIUNI Vineri 19 iunie orele 9 iuna, seara va avea loc în folosul soc„Principele Mircea” filiala „Bulevard Maria” un concert de gală dat de Conservatorul „Marioara Perieţeanu” sub înaltul Patronaj al M. S. Regina Maria în sala conservatorului, str. Principatele Unite 65. Biletele se găsesc de vânzare la secretariatul şcoalei şi la Preşedinta filialei, Bulevardul Maria 67 A. A apărut în Editura „CUIGETAREA” cartea de marel succes a lui PITIGRILLI Centura de Castitate PRIN ÎNTREBUINŢARE Îndelungată fiecare maşină se strică şi se roade. Tot aşa şi organismul uman se uzează, împrospătaţi ţesuturile şi organele vitale slăbite prin întrebuinţarea sistematică a Oromaltinei. Societatea „Prietenele Policlinicei Soc. Dr. Iuliu Barasch“ organizează pentru ziua de 21 Iunie o hermesă in parcurile Goleseului „GIB" din str. Isvor. Gala St. Pentru Sâmbătă 20 Iunie, Soc. „Principele Mircea“ organizează, la Arenele Romane, campionatul Europei la categoria „cocoș“ între spaniolul Carlos Flix și Lucian Popescu. O femee protestează intr’un teatru din Londra împotriva unei piese de Karen Brawson Un incident curios s’a petrecut bun al auditoriului, care nu crez.’lele trecute la Teatrul Royalty din Londra, cu prilejul reluării piesii Tiger Cats (Pisici tigrii). Această piesă a doamnei Karen Bramson, reprezentată pentru prima oară acum şapte an, este o pasională pledoarie împotriva femeii feline care exploatează bărbatul. Iată cum e povestit incidentul intr’un ziar londonez : „Edith Evans, în rolul Suzannei Chaumont, învinse soţul ei refractor şi strălucea în toată plenitudinea triumfului său, când o femeei, din primele rânduri ale fotoliilor de orhestră, strigă: „Protestez ! Femeile nu sunt aşa!” Această remarcă, stârni râsul nezut nici o clipă că o peripeţie teatrală are forţă de lege. Robert Lorraine, care jucase superb rolul soţului, înainta spre rampă şi remarcă surâzând că spera că piesa nu va da loc la controverse. Femeea, o brună cu faţa inteligentă, răspunse că autoarea ar trebui sa scrie o piesa asupra egoismului masculin. „Cred, i-a replicat Robert Lorraine, că d-na Karen Bramson are chiar această intenție”. Robert Lorraine o rugă să-i dea numele. Ea a răspuns atunci că numele ei nu importă și că protestul ei, cu toate că anonim, îi parte justificat”. VINE I * VINE I