Realitatea Ilustrată, 1929 (Anul 3, nr. 1-27)

1929-01-01 / nr. 1

REALITATEA ILUSTRATĂ No. 1 — 1 Ianuarie 1929 ,,Miss Universum” Am publicat schimbul de scrisori dintre noi Sid. Willet I. Roe, conducătorul „Asociaţiei internationale pentru cultivarea frumuseţii" din Galveston, America. Asociaţia aceasta organizează in fiecare an un concurs mondial de frumuseţe, proclamând frumuseţea universală. ..Miss Universum", din numărul frumuseţilor femenine alese pe fiecare ţară. Ignorată până acum, România este invitată anul acesta, datorită nouă, la concursul al cărui răsunet se întinde pe întregul glob. Cea mai frumoasă femee din România, „Miss România“, aleasă la concursul organizat de revista noastră, va avea prin urmare norocul să întreprindă în condițiuni princiare, o călătorie în America, să fie purtata în triumf acolo, în patria dolarilor, să ia parte la concursul la care vor participa cele mai frumoase femei de pe faţa pământului și. — ceea ce îi dorim din suflet __ va avea poate, prilejul să câştige bătălia, să fie adică aleasă cea mai frumoasă dintre frumoase, frumuseţea universală, „Miss Universum". Avantajele acestei isbănzi sunt formidabile. D. Willet L. Roe. ne-a declarat: „In afară de premiul în bani, care se ridică la o sumă de 5.000 dolari, câştigătoarea la concursul internaţional primeşte un trofeu de argint,de mare valoare, titlul de „Miss Universum“ precum şi oferte pentru carieră scenică sau de film, ceea ce înseamnă multe mii de dolari, dacă eventual câştigătoarea primeşte angajamentele. Câştigătoarea din anul trecut, a strâns până acum numai din apariţiile ei pe scenă, vreo 25.000 dolari. In timpul şederii lor în America, concurentele sunt întreţinute in mod princiar, şi chiar călătoria trebue să fie o ispită atrăgătoare pentru sute dintre tinerele din ţara dv., care să se prezinte şi să-şi încerce norocul la dobândirea titlului de „Miss Universum“. Se poate închipui un mai mare noroc? De altminteri, evenimentul participării revistei acesteia la concursul de frumuseţe mondială, organizat la Galveston, a fost comentat pe larg în toate ziarele americane. Frumuseţea femeilor de prin aceste locuri e proverbială pe întregul glob. Căci femeia noastră întruneşte laolaltă însuşirile de graţie, de armonie şi de inteligenţă, ale tuturor femeilor de pe glob. Străinii cari se abat pe la noi sunt unanimi în a recunoaşte că frumuseţea femeilor noastre e fără de pereche. Ei bine, „Miss România", aleasa revistei pe care o citiţi, adică femeia cea mai frumoasă aleasă printre cele mai frumoase pe care ţara le are, va fi o rivală primejdioasă pentru frumuseţile mondiale, care vor participa la Galveston, — şi va avea toate şansele de a repurta biruinţa. Mai e îiimic deci să stăruim în senzul ca la concursul „Realităţii australe" să ia parte cât mai multe cititoare ale noastre, cât mai multe frumuseţi ale noastre? E un prilej unic in viaţa lor de a pune în valoare însuşirile cu cari providenţa le-a înzestrat. Anii trec. Anotimpurile se succed. Primăvara trece. Trece şi primăvara vieţii. Dudue dragă, stimată domnişoară, ursitoarele au fost generoase cu voi. Tinereţea şi frumuseţea voastră sunt un poem. Momentul de acum reprezintă pentru voi anotimpul primăvăratec. In ochii voştri e noaptea enigmatică şi e cerul senin. Prindeţi acest moment. Vă oferim prilejul. Participaţi la concursul nostru. E o splendidă luptă dată pe judeţe, pe regiuni, pe ţară, şi lupta se va da apoi cu frumuseţile de pe întregul glog. Care va birui ? Cine ştie, poate că d-ta, sau d-ta, dudue, tânără cititoare cu ochi în cari noaptea şi-a filtrat misterele, sau în cari cerul şi-a picurat seninul. ION PAS Concursul de frumuseţe al „Realităţii ilustrate“ O nouă scrisoare de la Galveston ÎN NUMĂRUL nostru de Crăciun am arătat că asociaţia internaţională pentru cultura frumuseţii, iniţiatoarea şi organizatoarea concursurilor mondiale, care au loc de trei ani la Galveston, a autorizat în mod expres „Realitatea Ilustrată“ să organizeze un concurs în România, pentru alegerea unei Miss România, pe care s-o trimeată apoi în America. D. Willett L. Roe, directorul executiv al asociaţiei, ne-a arătat că aleasa noastră, dacă are şansă, poate câştiga premiul cel mare de 5.000 dolari (800.000 lei) şi pe lângă o călătorie plăcută — dus şi întors în America — i se oferă perspective neaşteptate pentru angajamente scenice sau cinematografice. Premiata de anul trecut a câştigat, numai prin apariţiile ei pe scenă, peste 25.000 dolari (adică mai bine de 4 milioane lei). Zilele acestea, am primit de la d. Willett Roe, o nouă scrisoare, prin care ni se confirmă autorizaţia şi ni se dau totodată instrucţiunile necesare, relative la organizarea concursului. Rezervându-ne să publicăm într’un număr viitor, pe larg, aceste condiţiuni, ca şi programul serbărilor ce vor avea loc, între 9 şi 12 Mai la Galveston, dăm act în traducere ultima scrisoare a Asociaţiei internaţionale pentru cultura frumuseţii, adresată nouă : Galveston, Texas, 1 Decembrie 1928. D-lui Nic. Constantin „REALITATEA ILUSTRATĂ“ Str. Sărindar 7-9-11 BUCUREŞTI, ROMANIA Scumpul meu domn, Conform promisiunei mele, făcută acum câteva zile, vă alăturez câteva exemplare tipărite, din regulamentul şi condiţiunile concursului internaţional pe anul 1929. Remarc că paragraful 12, care vorbeşte despre tronuri, cocarde sau steguleţe, poate fi cu totul trecut cu vederea. Comitetul concursului furnizează toate acestea concurentelor străine, fără nici o plată. Nădăjduim că vom avea în curând veşti de la dv., prin care să ne încredinţaţi că la concursul nostru va participa o „Miss România“, aleasă prin bunele oficii ale „Realităţii Ilustrate“, vă doresc tot binele cu prilejul sărbătorilor. Cordial şi sincer al dv. WILLET L. ROE Cititoarele noastre găsesc condiţiunile concursului pe care l-am instituit, pentru alegerea unei „Miss România“ în numerile 47, 48 şi 49 ale revistei noastre. Repetiţii de orchestră, pentru Revelion, La Galveston 3