Realitatea Ilustrată, 1932 (Anul 6, nr. 284-309)

1932-07-07 / nr. 284

E C3ld... 2 ------IUPA primele zile ile arşiţă, care ne alarmaseră la sfârşitul lunei Mai, a intervenit în favoarea bieţilor orăşeni, — aiuriţi de căldura exalată de pavagii şi de zidurile transformate în recipiente calorice, — un binefăcător catolic, Sfântul Medard, care se pare că este proprietari] unor săptămâni ploioase din calendarul internaţional, ploi pe care le scoate odată pe an, pentru aerisire. Bun la suflet, prea sfântul a trimis o serie de averse, care ne-au răcorit o vreme trupurile şi sufletele, dar care au pus la un moment dat pe gânduri, pe directorii companiilor de reviste din Capitală. Obosit probabil de efortul făcut, — se ştie că sfinţii sunt îndeobşte nişte bătrâni cu barbă albă, puţintei la trup şi putere, — cuviosul Medard s’a retras în mica-i chilie cerească, şi-a încuiat Sfântul Har în cassa de fier şi s’a culcat, dând astfel deplină libertate fiului Soare, să-şi facă gusturile cum o vrea cu noi, biata omenire! Căldurile au năvălit din nou. Ştrandurile bucureştene au început să facă afaceri strălucite, grădinile de vară reînviorate, au angajat orchestre, scăzând prin aceasta numărul şomerilor, parcurile şi grădinile Capitalei sunt pline de copilaşi, mame, guvernante şi alte personalităţi domestice, care-şi cauta refugiul la umbra copacilor, pe aleele stropite din belşug. Pentru a-şi salva câteva din plăci, pe care gelatina începuse să croiască desene ciudate, din cauza căldurii. — Bermann, reporterul nostru fotograf a pornit într-o anchetă prin Capitală şi împrejurimi, — repezindu-se puţin şi până la Constanţa, — spre a pune totodată la dispoziţia cititorilor noştri un tablou plastic al ravagiilor, pe care le-a provocat căldura din ultimele zile. După cum se poate constata din fotografiile pe care le publicăm in aceste două pcHini unul din primele efecte ale căldurii, este un fel de bocuâa somnului. Picoteala te cuprinde de-a’n picioarelea, te preverșe pe prima bancă, sau pe întâiul scaun ce-ţi iese în cale şi te fură, te răpeşte, te aruncă în braţele lui Morfeu, care şi-a întins hegemonia din alcovuri, peste grădini, berării, restaurante, tramvaie, instituţii şi instalaţii balneare. Dar ilustraţiile noastre au nevoie de anumite explicaţiuni pe care le dăm mai jos. In pagina a doua dreapta sus vedem un grup de şomeri, cari în aşteptarea lucrului, — ce întârzie în permanenţă să vină — îşi trec timpul dormind. In stânga paginei, sus, un tablou impresionant. O bătrână cerşetoare, prinsă de somn, şi-a scos... şoşonii şi s’a întins la umbră, în pragul unei case, pentru a-şi înşela foamea. In ceea ce v