Realitatea Ilustrată, 1941 (Anul 15, nr. 727-752)

1941-01-01 / nr. 727

gina Wilhelmina şi familia moştenitoare au plecat cu avionul la Londra. — Capitularea armatelor olandeze. — Rotterdam-ul in flăcări. — Bruxelles ocupat de germani. — Aliaţii bombardează oraşe germane. — Ungaria mobilizează, România deasemeni. — Germanii au intrat în Anvers. — Forţele germane au atins coasta, două divizii franceze fiind distruse la Cambrai. — Generalul Gouraud, comandantul armatei IX franceză, este făcut prizonier împreună cu statul său major. — începe marea bătălie din nordul Franței. — Regele Belgiei dă ordinul de capitulare a armatelor sale. — Fortificaţiile de la Valenciennes au fost străpunse de germani. — Marea bătălie din Flandra se apropie de sfârşit. — Italia intră în război alături de Germania. — Intrarea trupelor germane în Paris. — Spaniolii au ocupat Tangerul. — Letonia şi Estonia ocupate de U. R. S. S. Franţa capitulează. — Întâlnire Hittler-Mussolini. — Semnarea armistiţiului franco-german. — Semnarea armistiţiului între Italia şi Franţa. — Moartea lui Italo Balbo, guvernatorul Libiei, într’o luptă aeriană. — Mareşalul Pétain, preşedinte al republicii franceze. — Estonia, Lituania şi Letonia au cerut încorporarea la U. R. S. S. Reichul porneşte ofensiva împotriva Angliei. Luna August, in comparaţie cu precedentele, e mai calmă. Singurele fapte remarcabile sunt: Discursul d-lui Molotov asupra politicii externe sovietice (6 August); ofensiva italiană în Africa de sud, care aduce cucerirea Somaliei britanice (8 August—27 August); moartea lui Trotzki (23 August) și începutul conflictului diplomatic dintre greci și italieni, în urma asasinării căpeteniei albaneze Hogea (16 August). Atacurie de represalii aeriene germane asupra Angliei continuă cu violenţă crescândă. Singura operaţie, care iese din comun, este a generalului De Gaulle, care încearcă să debarce la Dakar (23 Septembrie). Arma aeriană britanică şi-a continuat operaţiile pe două fronturi: 1. desupra Germaniei şi a teritoriilor ocupate şi 2. împotriva Libiei şi Abisiniei, deci a imperiului italian. Pe planul diplomatic avem semnarea alianţei tripartite între Reich, Italia şi Japonia, la Berlin, în ziua de 29 Septembrie. — întâlnire Hitler-regele Boris. — O mare bătălie navală italo-greacă în canalul Otranto. — Intensă activitate aeriană italiană deasupra Greciei. Grecii anunță succese teritoriale în Albania. — Jean Chiappe, noul comisar al Siriei, este doborît de englezi pe când sbura cu avionul deasupra Mediteranei.— Indochina aplică represalii Siamului, pentru dezordinile de la frontieră. — Mareşalul Badoglio demisionează din fruntea marelui stat major italian. Grecii cuceresc Coriţa, trupele italiene se repliază pe poziţii noui. — Grecii ocupă Santa Quaranta. — Localităţile Arghirocastro şi Pogradeţ cad şi ele în mâinile grecilor. — 800.000 kgr. proectile aruncate asupra Londrei. — Siamul concentrează trupe la graniţa Indochinei. . — Discursul Cancelarului Hitler în faţa muncitorilor. — Trpele engleze au recucerit Sidi el Barani. — Pe frontul grec, luptele continuă grele, grecii făcând progrese.— Sosirea contelui Csaky la Belgrad. — Semnarea tratatului de amiciţie şi colaborare ungaro-iugoslav. Reînhumarea osemintelor Ducelui de Reichstag şi ale Măriei Luiza la Pantheon. — Mareşalul Pétain demite pe d. Laval din postul de ministru de externe şi succesor la preşedinţia republicii franceze. Succesor: d. Flandin, a cărui numire e bine interpretată la Roma şi Berlin. — Reluarea luptelor între italieni şi greci. — Sionul dispus să negocieze cu Indochina. — Avioanele engleze au bombardat Berlinul. — Italieni contra-atac, viguros în Grecia şi Egipt. — Agravarea tensiunii între Thailland şi Indo-China. — Acţiune militară a gen. De Gaulle în Camerun. —»începe războiul italo-grec. — Negocieri franco-germane, întrevedere Hitler-Pétain. — Spania încorporează Tangerul la protectoratul Marocului. — D. Roosevelt e reales pentru a treia oară președintele St. Unite cu 24.363.798 voturi. — Discursul Cancelarului Hitler la München. . — Plecarea d-lui Molotov la Berlin. — Generaul De Gaulle atacă Gabonul şi Congo belgian, pe care le cucerește.— Întrevedere Hitler-Molotov, la Berlin. — Grecii pierd teren în fața italienilor, la Morova. (Contiau are in pag. 13) fag. 3 — R. I. — No. 727