Renaşterea Bănăţeană, iulie 1991 (Anul 3, nr. 404-430)

1991-07-20 / nr. 421

PAGINA 4 ♦ 20 IULIE 1991 - Domnule Chimiac cum a fost la București? Am participat la simpozionul "Jocul actual și implicațiile sale", organizat de Comisia tehnică a FRF. A fost prima dată cînd a avut loc o asemenea întîlnire, la care au participat cam toți antrenorii din diviziile A și B. Discuțiile au fost lipsite de rigiditate, de protocol, au vorbit foarte mulți tehnicieni, iar problemele puse în discuție mi s-au părut foarte interesante. Amintiți cîteva. E destul de greu. Toate au meritat atenția noastră, toate expunerile fiind foarte bine documentate. S-au tratat probleme din fotbalul românesc și internațional, de tehnică, de tactică, de pregătire fizică, de stimulare materială. Personal, am remarcat un lucru îmbucurător: contrar ideii, tot mai des vehiculate, potrivit căreia fotbalul românesc ar fi lipsit de valoare, simpozionul a dovedit că mulți antrenori, în special tineri, au o viziune foarte modernă asupra jocului și sistemului de pregătire. Și un lucru care vă vizează direct: s-a discutat și relația jucător, antrenor, club cu massmedia, discuție bogat ilustrată cu exemple din Occident - Și?- Veți vedea poate rezultatele în viitor. - Profităm de acest dialog pentru a vă întreba ce mai e nou la "Poli"?- Vă referiți la noutățile din lot? - Și la asta. - E prematur de spus. Așteptăm deocamdată rezultatele concursului de admitere. - Dar ce jucători s-au prezentat la acest concurs? - Arcanu, Voica, Cic, Azoiței, Cristian Alexandru, dar, oricum, chiar în ideea reușitei, vor fi probleme cu transferările, cu legitimările etc. Deci, nu e nimic sigur. Dar lotul care a încheiat campionatul? S-au făcut speculații, chiar s-a dat ca sigură renunțarea la Jipa, Almajan, Crăciun... în primul rînd, Jipa nu este al nostru, ci al Petrolului, iar de renunțat nu se renunță așa de ușor la jucători, mai ales la cei pe care îi considerăm de valoare. în ziua de azi nu se mai aduc așa de ușor jucători noi. Cu Crăciun, dl. prof. Ionescu a stat de vorbă în mai multe rînduri și i-a obținut promisiunea că-și va revizui comportamentul. - între cei pe care îi aveți în vedere nu prea sînt nume sonore. - Cu cit numele e mai sonor, cu atît prețul este mai mare, ori posibilitățile noastre materiale nu se compară cu ale altor cluburi. - Din județ ați găsit pe careva? - Am urmărit cîțiva tineri, dar în perspectiva noilor sisteme de desfășurare a competițiilor eșaloanelor fotbalistice - știți la ce mă refer -puține echipe își vor ceda jucătorii. - A mai plecat cineva din lot? Ionuț a plecat la Békéscsaba. - Care e acum atmosfera în rîndul jucătorilor și în jurul echipei? Eu zic că bună. Am rămas chiar surprins de cota de interes dovedit de toți cei implicați, de la rector la oamenii din imediata apropiere a echipei. Cît privește jucătorii, să-mi fie cu iertare, nea Costică e bun meseriaș, dar am impresia că i-a lăsat cam liberi, iar ei au profitat. Dl. prof. Ionescu e foarte exigent. Să vă dau un exemplu: în prima zi, le-am spus să meargă la masă la ora 12.30. Cînd neam dus acolo, erau sosiți doar patru. Au fost atenționați că, din acel moment, fiecare minut de întîrziere îi costă o sută de lei. Rezultatele s-au văzut. O ultimă chestiune. Mulți socotesc că v-ați asumat un risc destul de mare părăsind UMT-ul. De ce? Mi se pare absolut normal ca un antrenor să tindă către echipe de eșalon superior. Asta în primul rînd. Apoi, consider un avantaj pentru mine să lucrez cu dl. prof. Ionescu, din motive pe care nu le mai enumăr, pentru că mi se par evidente. - Doar atît? E adevărat că, în ultima vreme, interesul pentru echipa de fotbal a scăzut la UMT. Mă refer la factorii de decizie. Așa că, din punctul acesta de vedere, nu cred că m-ar fi așteptat acolo vremuri mai ușoare decît la "Poli", dar nu asta a cîntărit cel mai mult în luarea deciziei, ci aspectele pe care le-am menționat mai devreme. - în ce privește viitorul Politehnicii sînteți optimist? - Binențeles! FLORIN BOIERU M Sînt optimist11 • Convorbire cu antrenorul Gheorghe Chimiac In ședința din 13 iulie 19 JT,"' Consiliul de Administrație al F.C. Politehnica Timișoara l-a numit ca director tehnic al echipei pe dl. Ion V. Ionescu. De asemenea, au fost numiți ca antrenori Gheorghe Chimiac, Viorel Vișan (pentru echipa de tineret) și Alecu Ciorsac (preparator fizic). Semnează ia purtătorul de cuvînt al Consiliului de Administrație, prof. TRAIAN SENCU J • Reprezentativa de rugby a Țării Galilor, aflată într-un turneu în Australia, a susținut la Rockhampton o partidă în compania selecționatei statului Queensland. Victoria a revenit rugbyștilor galezi cu scorul de 37-7 (13-3). Au marcat: Avans - două eseuri și 4 transformări, Hall - două eseuri, Clemens - un eseu de penalitate și Davies un dropgol, pentru oaspeți, respectiv Perrin - un eseu și Sprecher - o lovitură de pedeapsă, pentru gazde. • Echipa de rugby a Angliei, cîștigătoarea din acest an a Turneului celor cinci națiuni, și-a continuat turneul pe care îl întreprinde în Pacificul de Sud, jucînd la Laotora în compania echipei secunde a Insulelor Fidji. Cu totul surprinzător, victoria a revenit jucătorilor din Fidji cu scorul de 27-13 (13-3). Aflată în turneu în Australia, echipa de rugby a Țării Galilor a jucat un meci în compania selecționatei statului Queensland. Victoria a revenit jucătorilor australieni cu categoricul scor de 71-8. Este cea mai umilitoare înfrîngere suferită de echipa Țării Galilor în ultimii 110 ani. • Rezultate înregistrate în ziua a 2-a a turneului de tenis de la Washington - turul 1: André Agassi (SUA) - David Pate (SUA) 6-4, 6-3, Jimmy Arias (SUA) - Mark Woodforde (Australia) 6-4, 5-7, 6-4, Malivar Washington (SUA) - Javier Frana (Argentina) 6-3, 6-7, 6-1, turul 2: Richey Reneberg (SUA) - Glenn Lagendecker (SUA) 5-7, 6-3, 6-4, Markus Zoeke (Germania) - Aaron Krickstein (SUA) 7-6, 2-6, 7-6, Derek Rostagno (SUA) - Simon Youl (Australia) 6-3, 4-6, 6-4, Shuzo Matsuoka (Japonia) - Todd Whitsken (SUA) 6-3, 6-1. • Celebrul sprinter canadian Ben Johnson traversează momente dificile, acum la revenirea sa în activitate, după o întrerupere de doi ani. Organizatorii concursului internațional de la Zürich din 7 august au anunțat că nu îi pot oferi decît un loc în finala B a cursei de 100 m, datorită timpilor săi slabi înregistrați de-a lungul întregului sezon; în schimb, el va putea participa în echipa țării sale la ștafeta de 4x100 m, care va fi una din probele de mare atracție a întregului concurs. • O persoană a fost ucisă și alte 24 rănite în momentul în care, la meciul contînd pentru Cupa Africii la fotbal, rezervată reprezentativelor naționale, între Kenya și Mozambic (1-0), după salutul echipelor către președintele Daniel Arap Moi, prezent la meci, organizatorii au deschis porțile stadionului, pentru a permite accesul mulțimii rămase afară. S-a produs o busculadă (la fel ca la Sheffield), forțele de ordine nemaiputînd controla situația. • Federația Europeană de Călărie, cu sediul la Londra, a luat hotărîrea să amîne întrecerile Campionatului European de dresaj, prevăzut să aibă loc în localitatea slovenă Lipica, în luna septembrie, dată fiind situația din Iugoslavia. Intr-un comunicat al forului internațional se arată că aceste campionate se vor ține în localitatea germană Donaueschingen, între 11 -15 septembrie. • Federația Sud-Africană de Ciclism (SACF) a fost readmisă "provizoriu" în rîndurile membrilor Federației Internaționale de Ciclism Amator (FIAC) s-a anunțat la Roma. Conform opiniei forului o decizie "definitivă" privind reintegrarea Federației Sud-Africane va fi luată la viitorul congres de la 11 august de la Stuttgart. Rezultatele concursului PRONOSPORT din 17 iulie 1991 De la Comisia județeană de fotbal Delegații echipelor de fotbal care nu s-au prezentat la ședința Comisiei județene din data de 16 iulie 1991 sînt invitați să confirme participarea la ediția 1991-1992 a campionatului județean categoriile I și II pînă în ziua de 25 iulie a.c.. In caz contrar, echipele respective nu vor fi programate în noul campionat, care va începe la 11 august 1991. 1) Lugano - Tirol 2-1 1 2) Neuchâtel - Malmö 0-0 x 3) Lyngby - Norrköping anulat 4) Salzburg - Vác 1-1 x 5) Ukast - Halle 0-2 2 6) Banska B. - Silkeborg 2-0 1 7) Djurgardens - Austria 1-2 2 8) Cheb - Hellerup 0-2 2 9) Saarbrücken - Oerebro anulat 10) Siófok - Copenhaga 3-3 x 11) Graz - Uerdingen 1-0 1 12) Oesters - BlagoevgradO-O x 13) Haifa - Trikva 2-0 1 Fond de cîștiguri: 854.858 lei Bogat sezon competițional la tenis Federația Română de Tenis desfășoară în sezonul estival o activitate internă deosebit de bogată. Dintre multiplele concursuri și turnee organizate, amintim pe cele mai importante: la juniori între 17 și 20 iulie, cupa unirea Focșani (20 -24 iulie) Cupa Victoria, la București (5 -8 august,) Cupa Astra de la Arad (8 -12 august), Cupa Păunul de Cristal, cu participarea internațională, la Bistrița -Năsăud (14 -17 august), Naționalele pe echipe la juniori, organizată pe zone: București -Iași -Tîrgoviște pentru calificări cu faza finală la București, între 21 -24 august. In perioada 25 -28 august, Cupa Dinamo Brașov (25 -29 august), Cupa Metalul la Tîrgoviște (25 august -2 septembrie), Cupa Cutro, de la Baia Mare, și cea mai importantă manifestare între 1-10 septembrie, Internaționalele de juniori de la Mamaia (11- 15 septembrie, Cupa Autoturismul, de la Timișoara (16 -20 septembrie), Circuitul Dunării cu " mastersul" la Galați și Cupa de toamnă de la Cluj programată între 30 septembrie și 3 octombrie. La seniori, între 18 -22 iulie se va desfășura Cupa României, etapa interjudețeană pe echipe: București -Cluj -Tîrgoviște -Galați -24 -28 iulie, etapa de divizia "B" de la Cluj (1 -4 august), Cupa României, faza finală de la București (9 -12 august), Cupa Fortul de la Iași (7-12 septembrie), Cupa de toamnă de la Cluj, între 9 și 16 septembrie va avea loc Turneul Internațional dotat cu marele premiu de 100.000 de dolari de la București, pe arena Progresul (16 - 21 septembrie), turneul internațional de la Cluj, dotat cu premii de 10.000 de dolari, Circuitul Satelit cu 1remii in valoare de 25.000 de dolari, între 14 și 21 septembrie (12 -20 septembrie). Campionatele naționale individuale de seniori: 21 -27 octombrie, Campionatele naționale pe echipe de la București (21 -27 octombrie, Campionatele naționale pe echipe: divizia "A", la Cluj. Rezultatele tragerii PRONOEXPRES din 17 iulie 1991 Extr. I: 43, 39,12, 20, 44, 51. Extr. II: 41,7,29,36,38,48. Fond de cîștiguri: 1.324.034 lei RENAȘTEREA BĂNĂȚEANĂ • Mijlocașul formației Oldham, proaspăt promovată în prima ligă engleză, Paul Warhust, 21 de ani, a semnat un contract în favoarea echipei Sheffield Wednesday (promovată în prima divizie), pentru suma de 750.000 de lire sterline (aproximativ 1,2 milioane de dolari). • Atacantul mexican de la real Madrid, Hugo Sanchez, a declarat că nu va juca în selecționata națională, atîta timp cît conducerea Federației Mexicane se va menține aceeași. Trebuie amintit că fotbalul mexican se află într-o situație critică, selecționata acestei țări aterizînd întîlnirea disputată în compania Statelor Unite, din cadrul semifinalelor contînd pentru Gold Cup, cu scorul de 0-2. • Diego Maradona, slăbit și cu părul tuns scurt, a reapărut pe terenul de fotbal în...sală, la inițiativa coechipierului său din echipa Argentinei, Georgio Batista, marcînd și două goluri pentru formația cartierului său, "Club Social de Deportivo Parque din Buenos Aires. Federația de fotbal astfel că, în sală, Maradona poate să joace. • în memoria celebrului fotbalist sovietic Lev Iașin, în perioada 25-29 iulie, în stațiunea Soci de pe litoralul Mării Negre, va avea loc un turneu de fotbal, old boys, cu participarea fostelor glorii ale echipelor moscovite Dinamo, Spartak și ȚSKA. Fondul de premiere este de 30.000 de ruble. Tot cu acest prilej va avea loc și un concert intitulat "Stelele Estradei", încasările fiind destinate ajutorării familiilor foștilor fotbaliști, precum și pentru dezvoltarea fotbalului juvenil din orașul Soci. • Goalkeeper-ul reprezentativei Belgiei și al echipei germane Bayern Muchen, Jean-Marie Pfaff se va retrage oficial din activitatea competițională la 6 septembrie, cînd va apăra pentru ultima oară poarta "diavolilor roșii" într-o partidă contra unei selecționate internaționale. Antrenorul Guy Thys, cel care a condus echipa Belgiei timp de 20 de ani, va fi "coach"-ul echipei lui Pfaff. De partea cealaltă, selecționata internațională îl va avea antrenor pe Udo Latek. • Echipa engleză de fotbal FC Liverpool, care se pregătește pentru a-și face reintrarea în cupele europene după o absență de șase ani, a obținut semnătura fundașului Mark Wright, internațional englez care pînă în prezent a jucat la Derby County. Acesta a semnat un contract pe o durată de 5 ani, în valoare de 2,1 milioane de lire sterline, adică 3,5 milioane de dolari. Clubul din Liverpool mai este dispus să ofere suma de 2,9 milioane de lire pentru internaționalul galez Dean Saunder, tot de la Derby, dar acesta este curtat de încă două echipe: Nottingham Forest și Everton. • Internaționalul suedez Roger Ljung va juca din sezonul viitor la echipa austriacă de prima divizie Admira Viena. El a semnat un contract pe o durată de 2 ani, în valoare de 2,8 milioane de schillingi austrieci, adică 230.000 de dolari. • Carlos Alberto Liva, fostul selecționer al reprezentativei a fost numit antrenor la echipa F.C Porto. Contractul este prevăzut pentru doi ani. Silva îl înlocuiește astfel pe Artur Jorge care a plecat la Paris St. Germain. Dacă Lucescu a preferat să meargă la Brescia, lisitanii și-au angajat un brazilian. Turul ciclist al Franței . După o zi de repaus, în cursul căreia cicliștii au fost transbordați cu avionul de la St. Herblain la Păun, Turul Franței se va relua cu etapa a 12- a care se va încheia în stațiunea spaniolă Jaca. Cu escaladarea a două vîrfuri la prima categorie, în clasamentul general individual conduce americanul Greg Lemond urmat de sovieticul Abdușaporov la 51", spaniolul Indurain la 27",francezul Bernard la 3'11". Pe echipe, în urma abandonului formației olandeze PDM, locul de lider a fost preluat de echipa Baneston, iar cele mai mari cîștiguri le-a realizat, pînă în prezent, echipa Carrera Chiapucci, Abdușuparov, 245 150 franci, urmată de PDM 187 150 franci francezi. Abandonul olandezului Breukink diminuează mult interesul pentru cursă, apreciază specialiștii. Acesta era cel mai dotat să concureze cu Greg Lemond, ținînd seama de calitățile sale de contratimpist, cît și de faptul că mergea bine și în etapele de munte, cum a dovedit-o în ediția precedentă. Spectacolul ar putea fi totuși salvat dacă francezii Bernard și Fignon vor ataca în cele două etape din Pirinei, deși îi separă multe minute de lider. Un cuvînt în disputa pentru tricoul galben l-ar avea de spus și italienii Bugno și Chiapucci. Victoria unui transalpin în jurul Franței este așteptat de 26 de ani, ultimul fiind Gimondi în 1965; înaintea acestuia, italienii au obținut doar 7 victorii, cîte două Otavio, Botecchia, Gino Bartali și Fausto Coppi, iar apoi Gastone Nencini. Prima ediție a turului Ciclist al Franței s-a desfășurat în anul 1903 și a fost cîștigată de un ciclist parizian, Maurice Garin care a acoperit 2.428 km în 33 (medie orară 25,679 km.) Francezii au folosit bine avantajul terenului, adjudecîndu-și cele mai multe victorii în Marea Buclă. Anquetil și Hinault au cîștigat ei singuri 10 ediții. Seria a fost întreruptă o perioadă de belgianul Eddy Merckx câștigător și el la 5 ediții. Ciclistul american Greg Lemond purtătorul tricoului galben în turul Franței a declarat înaintea începerii cursei că speră să obțină anul acesta a 4-a victorie, iar în următorii ani chiar și pe a 5 - a, pentru a egala recordul lui Anquetil, Merckx și Hinault, toți trei cu cîte 5 succese în "Marea Buclă". Rutierul francez Thierry Marie a cîștigat etapa a 6-a Aras - Le Havre după o evadare solitară de 234 km, iar recordul îl deține Albert Bourbon care la ediția din 1947 (cîștigată de Jean Robie) a preluat conducerea de unul singur de-a lungul a 253 km, sosind primul în etapa Carceasonne - Luchon. La actuala ediție a Turului Franței se acordă premii în valoare totală de 9 milioane franci (1 400 000 dolari). Câștigătorii de etape primesc 50 000 franci, iar ocupantul primului loc în clasamentul final, cel care va sosi cu tricoul galben la 28 iulie la Paris va fi recompensat cu un premiu de 2 milioane de franci. Mauro Ribeiro (27 ani) este primul ciclist brazilian care cîștigă o etapă în Turul Franței. Devenit profesionist în 1986, Ribeiro, care vorbește curent portugheza, spaniola, italiana și franceza, s-a stabilit în Franța. Campion Mondial de juniori în 1982 la semifond (ca amator) el și-a înscris apoi în palmares cursa de la Nisa, Marele premiu de la Lausanne, o etapă în cursa Paris-Nisa. Alimentația necorespunzătoare, alterată, ar fi cauza abandonului în masă al echipei olandeze PDM în Turul Ciclist al Franței, afirmă managerul echipei Mandred Krikke. "Avem acum rezultatele analizelor unui singur rutier, Nico Varhoeven. Acestea ne arată, în proporție de 90 la sută, că avem de-a face cu o infecție bacteriană, provocată de consumul alimentelor alterate", a declarat managerul lui PDM. Breukvnk, Keli și Jos Van Art sunt în tratament la o clinică din Eindhoven, în timp ce mexicanul Alcala se află internat într-un spital din Elveția. Este pentru prima oară în istoria Turului că o echipă se retrage din cauza îmbolnăvirilor. * Întîlnire amicală de fotbal Sîmbătă, 20 iulie 1991, pe stadionul "Politehnica" (fost 1 Mai) va avea loc întîlnirea amicală de fotbal dintre formațiile F.C. Politehnica Timișoara și U.T. Arad. Partida va începe la ora 18.