Renaşterea Bănăţeană, mai 1995 (Anul 7, nr. 1579-1604)

1995-05-27 / nr. 1601

PAGINA 4 ♦ 27 MAI 1995 "Atunci, în 1970, marele Feyenoord Rotterdam ne-a oferit câte 3000 $ pentru a ne lăsa învinși!" A afirmat, în exclusivitate pentru "Renașterea bănățeană, fostul internațional al UTA, Flavius Domide - Domnule Flavius Domide, să începem cu... trecutul. Ați fost unul dintre componenții lotului reprezentativ din Mexic 70. Care este amintirea cea mai pregnant întipărită în minte? Aceasta ar fi victoria împotriva Cehoslovaciei, 2-1, după un meci memorabil. în Mexic însă, eu nu am jucat, deși în momentul în care delegația română a plecat spre Guadalajara eram unul dintre titularii echipei. Dar, după o lună de acomodare, randamentul meu nu a mai fost același, aclimatizarea creându-mi mari probleme. Din această cauză, nu am fost nici măcar pe banca de rezerve. Imediat după acel turneu final au urmat celebrele meciuri cu Feyenoord... Calificarea în fața olandezilor a fost pentru noi o încununare a unei munci de 3-4 ani. Lotul nostru era destul de subțire, au fost doar 13 jucători în lotul de bază cu care am devenit din nou campioni (în 70). Și am mai căzut și cu Feyenoord, la acea vreme campioană mondială en-titre a cluburilor. Am privit jocurile cu puțină teamă, știind valoarea fotbalului olandez. La Rotterdam, înainte de meci, ieșind la încălzire, tribunele erau aproape goale, doar câțiva copii care ne arătau toate cele 10 degete, semn că vom primi 10 goluri! Ne-a cam "pierit piuitul", dar în vestiar ne-am încurajat unul pe altul. Când a început meciul, stadionul din Rotterdam era arhiplin, se umpluse în doar câteva minute. Cei mai buni jucători ai noștri în acel joc au fost portarul Gomea și Lereter, dar nu trebuie uitat nici Florian Dumitrescu, cel care, prin marcarea acelui gol, ne-a calificat practic în turul următor, știut fiind că în retur, la Arad, scorul a fost 0-0, UTA calificându-se grație golului marcat în deplasare. înaintea returului de la Arad, se zvonea că oameni din conducerea lui Feyenoord, presimțind cât de greu le va fi, ar fi vrut să cumpere acest meci, dându-le câte o primă de 3000 dolari jucătorilor noștri, lucru pe care băieții l-au refuzat. Și pentru a încheia cu episodul Feyenood, să vă mai spun că în deplasarea din Olanda am fost însoțiți, din partea securității, de cinci persoane, într-un Renault 10, în țară întorcându-se numai șoferul! Dintre sportivi însă, nu a rămas nimeni. - Din câte știm, ați avut unele oferte de la cluburi din străinătate... - Da, am avut două oferte. Prima, de la Tottenham, în 1972, atunci când am ajuns cu UTA în sferturile Cupei UEFA, englezii oferind 550.000 lire sterline! Fiind însă un familist convins, am declinat oferta de a rămâne acolo, soția așteptând un copil. A doua ofertă mi-a făcut-o Standard Liege, în 1975, când eram spre apusul carierei, dar statul român, din păcate, n-a mai aprobat transferurile în străinătate. - V-ați despărțit de UTA, după ce, în 1993, ați promovat-o, intr-o atmosferă tensionată. Cum vedeți actuala situație a textiliștilor? - Referitor la asta, nu am nimic de comentat, fiind încă în proces cu clubul UTA. - Sunteți de mult în conflict cu Coco Dumitrescu, de la acel meci "celebru", 1-2 cu Buzăul acasă, în 79, în urma căruia "bătrâna doamnă" a retrogradat, în premieră, în divizia secundă... De asemenea, este un subiect pe care nu vreau să-l abordăm. Relațiile dintre note sunt în continuare la fel de reci: în momentul de față, sunteți antrenor principal la FC Arad... - Da, dar nu am semnat nici un contract, fac muncă aproape benevolă, sunt păcălit de la o lună la alta cu salarizarea. La fel și jucătorii, ei nu au primit nici un ban din 10 decembrie! Aceasta a dus la slăbirea potențialului echipei, am terminat turul cu +2 la adevăr, acum suntem la 6, intrând în "hora" retrogradării, pe care sper să o evităm. Considerați că fuziunea Aris - Astra a fost o idee fericită? - Din păcate, această fuziune a distrus două cluburi, jucătorii de perspectivă fiind împrăștiați la echipe mici (categorie în care intră chiar și Pecica). Fuziunea a dus la un dezastru în fotbalul arădean. Au circulat niște zvonuri cum că echipa dvs. nu și-ar fi apărat corect șansele în unele meciuri disputate pe teren propriu. Atunci când ceva nu merge, se găsesc "țapi ispășitori" în rândul echipei. Eu am încredere în băieții mei și nu cred că au fost meciuri trântite, "lucrate". Valoarea echipelor din Zlatna și Sighet a fost superioară, asta e tot. - Cum colaborați cu Emanoil Gherghel, conducătorul lui FC Arad? - Relațiile noastre nu sunt prea prietenoase, dar, din păcate, suntem numai noi doi care mai ținem această echipă, împreună continuăm lupta până la sfârșitul campionatului. - Ce perspective are echipa pe care o antrenați? - Eu cred că dacă cineva nu pune piciorul în prag și nu ia în mână această echipă, la vară se va desființa. - în cazul în care nu se va desființa, veți rămâne la FC Arad? Nu, nn Arad nu voi mai rămâne în nici un caz, fiindcă este foarte greu să lucrezi, indiferent la ce nivel, pentru că tocmai oamenii care ar trebui să te ajute îți pun piedici. De exemplu, atunci când am preluat acest FC Arad, sponsorii, care erau vreo 20, au stabilit ca obiectiv promovarea. Dar sponsorii s-au tot rărit, astfel că nu a mai rămas decât unul singur, care nu poate să țină singur echipa; în plus, în plin campionat, am pierdut 3-4 jucători pe care a trebuit să-i vindem pentru a avea banii necesari deplasărilor. Revenind, probabil voi pleca în Ungaria. Mi-ar conveni o echipă de divizie secundă, pe care s-o promovez, dar, dacă aș găsi o echipă de mijlocul clasamentului în prima ligă, aș încerca să prind cu ea primele trei locuri. Pentru a încheia acest capitol, care este, în opinia dvs., nivelul Diviziei B? - Este destul de apropiat de nivelul Diviziei A, mă refer la primele șase echipe din clasamentul seriei a IV-a în care activăm. Și aici am văzut jucători tineri, de certă valoare, la Târnăveni, Zlatna, Satu Mare. - Care este cel mai bun antrenor pe care l-ați avut, pe când erați jucător? Am avut foarte mulți antrenori, și fiecare a avut partea lui bună. Coco Dumitrescu a fost un bun tactician, Ioan Reinhardt mi-a fost ca un părinte, a fost un bun pedagog. Pe Angelo Niculescu îl consider un antrenor de nivel european, știe meserie. Și l-aș mai aminti chiar și pe cel care mi-a fost antrenor la Carpați Mârșa, în ultima fază a carierei mele, un sas stabilit apoi în Germania. Aș putea spune că de la fiecare am "furat" câte ceva și, adaptat fotbalului actual, încerc și eu să-i învăț pe tinerii fotbaliști ceea ce am învățat de la acești meseriași, în final, câteva considerații despre actuala general - de tricolori... - Naționala Românisste un team foarte bun, cu jucători foarte valoroși, cu diferite mentalități (engleză, olandeză, iberică, germană). Avem un lot cu care Iordănescu nu poate decât să câștige. Se pune problema ca ei să fie valizi, pentru că urmează două jocuri foarte grele. Cred că această echipă nu va mai ține mai mult de doi ani de acum încolo, iar generația care vine din urmă este puțin probabil să atingă nivelul lui Hagi, Gică Popescu și ceilalți. Cred, și n-ar fi bine să fie așa, că peste doi ani echipa națională va scădea mult. OCTAVIAN STĂNCIOIU "Nu vrem ca mișcarea hadbalistică din Timișoara «să se uite urât la noi»" . Afirmă dl Emil Ciopei, unul dintre conducătorii echipei feminine de handbal Textila Sebeș - Domnule Emil Ciopei, nu puțini sunt aceia care, pe o cale sau alta, fac anumite speculații vizavi de întâlnirea dintre Textila Sebeș și F.Z. Tricolor Arad, meci decisiv pentru promovarea pe prima scenă a handbalului feminin din România. Tot ce pot să vă spun este faptul că fetele de la Textila sunt hotărâte să-și apere șansele cu corectitudine și demnitate sportivă, pentru a nu viola rezultatul și, implicit, șansele de promovare ale vreuneia dintre echipe. Știm că acest rezultat este așteptat cu mare interes la Timișoara, pentru că, în cazul unei victorii a echipei noastre sau chiar al unui joc egal, formația de pe Bega va promova în Divizia A. Nu vrem, sub nici o formă, ca mișcarea handbalistică din Timișoara" să se uite urât la noi", cum se spune, în acest sens, am decalat acest meci cu arădencele, care nu se va disputa sâmbătă, cum era programat inițial, ci joi, 1 iunie, de la ora 16. De ce a survenit această mutare? Pentru că antrenorul principal al echipei, dl Popa, este plecat în acest sfârșit de săptămână, la Constanța, la o competiție ce se desfășoară acolo, și nu am dori ca această întâlnire să se joace în absența lui. Și așa, cum ați spus, se fac destule speculații. Dar, vă repet, meciul nu va depăși cadrul strict sportiv. Dacă vă amintiți, și anul trecut noi ne-am jucat șansele cu "fair-play", învingând la Sebeș atât pe Tricolor, cât și pe ILSA.___________________________________________________OCTAVIAN ROȘA Simultan de șah la Casa Tineretului Mâine, începând de la ora 10, la Casa Tinere tului se va desfășura un simultan de șah susținut de maestrul internațional Sergiu Grimberg, acțiune organizată de Fundația Independentă pentru Tineret Timiș. Iubitorii șahului sunt invitați să participe, cei care doresc să joace efectiv fiind rugați să aibă tabla și piesele de șah. (V.D.) m Timișorenii au urcat din nou pe podium . La Tulcea a avut loc etapa finală pe țară a Campionatului Național de lupte greco-romane, rezervat juniorilor, la care au luat parte sportivi din majoritatea centrelor de lupte din țară, calificați din etapele anterioare. Cu acest prilej, cei patru participanți ai C.S.S. Timișoara, pregătiți de antrenorii Carol Both și Nicolae Ceamău, au ocupat următoarele locuri: Lucian Boncu, la categoria 74 kg, locul III și medalia de bronz, Ciprian Luneak, la categoria 115 kg, locul IV, Sorin Liutic, la categoria 74 kg, locul V și Ciprian Andraș, la categoria 81 kg, locul VI. La Brașov, a avut loc finala campionatului cluburilor sportive școlare. Cei cinci reprezentanți ai C.S.S. Timișoara, pregătiți tot de cei doi antrenori amintiți mai înainte, au ocupat următoarele locuri: la categoria 30 kg, Cezar Oprea - locul II; la categoria 43 kg, Gheorghe Bodiu - locul IV; la categoria 51 kg, Florin Nechifor - locul V; la categoria 30 kg, Anton Cesăreanu - locul VI și la categoria 65 kg, Sebastian Gavrilă - locul VI. (I.O.) în cazul Iași Brăila Mult zgomot pentru nimic... întrunit joi seara, Comitetul Executiv al Federației Române de Fotbal a judecat memoriul introdus de clubul Dacia Unirea Brăila în urma deciziei de apel la meciul FC Lynx Iași-Dacia Unirea Brăila. Comitetul Executiv al FRF a hotărât: 1. Dacia Unirea Brăila a pierdut meciul cu Lynx Iași, cu 3-0; 2. Conform articolului 121, litera V, din statului ROAF, echipa brăileană este penalizată cu 8 puncte, interzicându-i-se promovarea sau participarea la barajul de promovare în Divizia Națională; 3. Președintele clubului Dacia Unirea Brăila, Octavian Ulman, este suspendat pe 1 an, conform articolului 178, litera G, al ROAF, fiind amendat și cu 2 milioane de lei. Hotărârea este definitivă, fără drept de apel. DIVIZIA C ARAD S-a intrat în vacanță! Rezultate tehnice: Șiriana Șiria - Gloria Arad 1-0; Șoimii Lipova - Telecom Arad 3-0; Victoria Nădlac - Vulturii Socodor 3-1; Crișul Chișineu Criș - Indagrara Arad 2-0; Șofronea - Pâncota 4-1; Valea Zăbrani - Blănarul Arad 0-3 (neprezentare); FC Ineu - Zădăreni 4-0. Curtici - CFR Arad 6-1. CLASAMENT FINAL 1. Telecom 30 19 65 66-28 63 2. Indagrara 30 19 29 83-52 59 3. Șoimii Lipova 30 16 2 12 76-38 50 4. Crișul Ch. Criș 30 16 2 12 64-53 50 5. Gloria Arad 30 15 5 10 54-42 50 6. FCIneu 30 14 4 12 46-41 46 7. Blănarul 30 14 4 12 46-42 46 8. Nădlac 30 13 5 12 71-55 44 9. Zădăreni 30 13 5 12 60-58 44 10. Curtici 30 13 5 12 60-66 44 11. Pâncota 30 12 6 12 39-30 42 12. Socodor 30 12 5 13 53-53 41 13. CFR Arad 30 11 3 16 48-61 36 14. Șofronea 30 10 6 14 46-67 36 15. Zăbrani 30 61 23 20-89 19 16. Șiriana Șiria 30 5 3 22 28-87 18 VIOREL HANGANU RENAȘTEREA BĂNĂȚEANĂ SCRABBLE 142 TOP '94 Rezultate. Problema nr. 4. Clasament: 1. A. Lozan - 974 p.; 2. V. Crăciunică - 903 p.; 3. C. Mocanu - 702 p.; 4. A. Grigoriu - 677 p.; 5. C. Faur - 101 p.; 6-7. L. Mara și D. Mănăilă - Op. Rezultate. Problema nr. 5. Clasament: 1. M. Zburlea - 1047 p . 2. C. Faur - 910 p.; 3. L. Stroescu - 856 p.; 4. A. Lozan - 845 p.; 5 Crăciunică - 805 p.; 6. O. Mocanu - 803 p.; 7. A. Grigoriu - 278 p.Ivm. L. Mara - 76 p.; 9. D. Mănăilă - 6p. Considerații: complexitatea problemelor a pus "probleme" concurenților, unii nu au înțeles nici enunțul lor! Foarte puține soluții, valoroase, după mine, doar primele două la P4 și primele 4 la P5. Clasamentul final al tuturor problemelor arată astfel: 1. A. Lozan - 772 p.; 2. C. Faur - 678 p.; 3. L. Mara - 622,5 p. l.UUâJ -ncepători -(ca) Duplicat clasic, în turul 10 scrisorile venite după încheierea ediției ne-au adus o soluție mai bună: (Kl): Coafuzii = 80 p. Cu toate acestea depunerea top, cu care se continuă partida, rămâne (1 IA) : Frigă = 60 p. în turul 11, depunerea top este: (M9) : Guvid = 98 p./ 969/989. Literele pentru turul 12 sunt: N, O + A, I, L, M, P. Termen: 10.06.95. Avansați(ca) Duplicat superjoker. Depunerea top în turul 11: (8A) : Sermonac = 98 p./1297/1309. Pentru turul 12 s-au extras literele: I, N, P, T, V. Termen: 10.06.95, în turul 10 A-ul a fost joker. La cererea mai multor jucători prezentăm astăzi punctajele medii pentru primele 10 tururi: T, = 119; T = 95; T3 = 147; T4 = 135; T5 = 89; T6 = 101; T? = 104; T? = 80; T, = 86; T10 = 122. îmbunătățiri ÎPa 6. La partida prezentată săptămâna trecută, computerul ne-a mai făcut două bucurii (!), pe care le corectăm acum: T3: (N) : Troncani, T6; literele sunt: P + B, F, L, O, T, U. -Important. Datorită faptului că rubrica noastră apare, începând de săptămâna trecută, în fiecare sâmbătă, termenele date în L141 se amână cu 5 zile (inclusiv la TOP ’94). Problema nr. 4. Facă-se voia voastră. Pentru că partidele de anticipație nasc un "refren" binecunoscut: "ah, dacă veneau grupele cum trebuie!", noi ne-am gândit să vă oferim această posibilitate! Se dau grupele de la anticipație triplă și se cere: a) construiți o grilă cu punctaj maxim, făcând câte o depunere din fiecare grupă (cu scrabble sau nu); b) Construiți o altă grilă cu punctaj maxim, făcând câte o depunere din fiecare grupă, obligatoriu cu scrabble. Grupele din care nu puteți depune scrabblele eliminați din joc, în ambele cazuri prima grupă se depune prima sau nu se depune deloc. Punctajul dumneavoastră va fi dat de suma punctajelor celor două grile. Termen: 17.06.95. CR. GHEORGHIU O. MOCANU FITT TIM TEAM