Renaşterea Bănăţeană, februarie 1996 (Anul 8, nr. 1810-1834)

1996-02-22 / nr. 1828

- OBANATEANA ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. IOSIF CONSTANTIN DRAGAN) NR. 1828 ♦ JOI 22 FEBRUARIE 1996 ♦ 16 PAGINI ♦ 500 LEI Abonamente la "Renașterea bănățeană" Se află în plină desfășurare campania de contractare a abonamentelor la "Renașterea bănățeană". Așa cum am anunțat, abonamentul pentru lunile martie, aprilie, mai și iunie costă câte 6.500 lei. Un abonament pentru martie și aprilie costă 13.000 lei plus taxele poștale. Și în aceste condiții, avantajul abonamentului este cert: față de vânzarea cu bucata, în luna martie, 13 numere de ziar revin gratuit, ceea ce înseamnă o economie de 6.500 lei în bugetul familial! Abonamente pentru luna martie se pot face până marți, 27 februarie a.c., la toate oficiile poștale din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și la factorii poștali. Se mai pot contracta abonamente (caz în care nu se percep taxe poștale) la chioșcurile de difuzare a presei din Timișoara ale S.C. "TIM PRESS" și la chioșcul din Lugoj (vis-a-vis de Primărie) până joi, 29 februarie a.c. "Renașterea bănățeană", cel mai citit cotidian din vestul țării, cu cel mai mare tiraj, vă asigură o informare promptă și obiectivă din toate domeniile, din zonă, din țară, din lume! în plus se oferă, în fiecare lună, posibilitatea câștigării unor substanțiale premii în bani și obiecte. Hidrologii avertizează Creștere importantă a debitelor râurilor din vest și sud-vest . Hidrologii avertizează că, în următoarele 24 de ore, există posibilitatea unor creșteri importante ale debitelor și nivelurilor pe râurile din vestul și sudvestul țării, ca efect combinat al topirii zăpezilor și ploilor prognozate. Creșteri importante se vor produce pe râurile din sudul Crișanei (bazinele Crișului Negru și Crișului Alb) și pe râurile din Banat. Vor fi depășite cotele de inundații pe râurile Bega, la Balinț (-20 cm) și Bârzava, la Gătaia (-10 cm) și Partoș (-20 cm) și se vor situa peste cotele de atenție, în creștere, pe râul Chier, la Chier (-40 cm), pe Bega, la Făget (-20 cm) și Chizătău (-10 cm) și pe Moravița, la Moravița (-85 cm). De asemenea, ca urmare a precipitațiilor în curs și celor prognozate, sunt posibile creșteri importante, cu depășiri ale cotelor de apărare, pe râurile mici din Crișana, Banat și, izolat, în zona subcarpatică a Olteniei și Munteniei. (M.F.) • Este a 53-a zi a anului. • Mai sunt 313 zile până la sfârșitul anului 1996. • Soarele răsare la ora 7,27 și apune la ora 18,09. In cursul anului 1995 10.452 români s-au stabilit definitiv in străinătate , în vreme ce s-au repatriat 5.507 persoane Poliția de Frontieră a descoperit, în anul 1995, 1.329 de persoane care au comis diferite delicte pe teritoriul României, printre care trafic de droguri, contrabandă și încălcarea regimului armelor și munițiilor. Anul trecut, prin punctele de frontieră au trecut 23.140.708 de persoane, dintre care peste 11,5 milioane de străini. în același interval de timp au fost soluționate 5.507 cereri de repatriere și au ieșit din țară definitiv 10.452 de persoane care au cerut stabilirea domiciliului în străinătate. (R.P.) Fără mască despre starea la zi a teatrului timișorean "80 de minute de adevăr” • Astă seară, domnul Ioan Ieremia în cadrul emisiunii "80 de minute de adevăr", a Televiziunii "Europa Nova", va fi invitat directorul Teatrului Național din Timișoara, dl Ioan Ieremia, începând cu ora 22,30, vă invităm la un dialog interactiv (195035, 194601 telefoane) în cadrul căruia se va discuta, fără mască, despre starea la zi a teatrului timișorean. (S.F.)_____________________ "Am ajuns la o productivitate de numai 10% în raport cu Occidentul" • Interviu cu domnul Dan Ioan Popescu, ministrul comerțului - Fiind recent numit în actuala funcție, v-aș ruga să vă prezentați, în câteva cuvinte, cititorilor noștri. Am 48 de ani, de meserie sunt inginer chimist, doctor în chimie. Sunt legat de Timișoara printr-o serie de lucrări și printr-o serie de brevete pe care le-am făcut cu foști colegi din domeniul chimiei din Timișoara. Din 1974 am lucrat mult cu Centrul de Chimie Timișoara, cu UTT-ul și sunt legat, nu numai profesional dar și afectiv, de acest oraș. Mai aveți la dispoziție doar câteva luni până la expirarea mandatului Guvernului Văcăroiu. Care este planul minim de obiective pe care vi l-ați propus spre realizare, în acest scurt răstimp ? Ministerul Comerțului, în ultima perioadă de timp, a acționat mai puțin eficient, cu o mai slabă legătură cu industria. Totuși, 90% din exportul românesc este asigurat de industrie. Din acest punct de vedere r\wT rr A Ktr'Ă cred că numirea mea este legată și de strângerea legăturilor cu industria. | BAM.il De asemenea, văd activizarea agențiilor economice pe diverse piețe Continuare în pag. 2 Nu o dată Adrian Năstase și Miron Cozma au discutat despre "un om" și nu de Zaher Iskandarani . Susține președintele României "Adrian Năstase s-a întâlnit, nu o dată, cu Miron Cozma, iar acesta i-a vorbit de faptul că vrea să ajute un om", a declarat presei, ieri, președintele Ion Iliescu, referindu-se la efectul pe care-l poate avea asupra PDSR publicarea stenogramei convorbirii telefonice dintre Miron Cozma și soția lui Zaher Iskandarani, în timpul căreia a fost pronunțat și numele președintelui executiv al partidului de guvernământ. Adrian Năstase nu avea nici o idee despre cine este acest om, despre ce este vorba și, din ceea ce a declarat și public, i-a spus lui Miron Cozma că nu este misiunea lui să intervină în asemenea chestiuni", a continuat președintele Iliescu, "așa că nu văd cu ce este implicat PDSR-ul". (Rompres)_______________________________________________________ "Cui i se îngăduie mai multe decât i se cuvine, acela vrea mai mult decât i se îngăduie". PUBLILIUS SYRIUS — • Greva generală pe termen nelimitat, pe care lucrătorii de la 14 aeroporturi din România anunțaseră că o vor declanșa astăzi, la ora 05.00, a fost amânată în ultimul moment, ca urmare a protocolului încheiat, ieri seara, între reprezentanții sindicatelor din domeniul aeroportuar și cei ai ministerelor Transporturilor, Finanțelor și Muncii și Protecției Sociale. • La București a fost deschis oficial, ieri, cu sprijinul PHARE, Centrul Teritorial de perfecționare a consilierilor și funcționarilor publici în managementul administrației publice locale. • Un număr de 37 de senatori din opoziție au depus, ieri, la Senat, o moțiune simplă referitoare la criza energetică. • România și R.F. Iugoslavia (Serbia și Muntenegru) vor relua negocierile la nivel de experți consacrate încheierii Tratatului politic de bază bilateral, în perioada 27-29 februarie, la Belgrad. • Senatul a decis, ieri, ca în funcția de secretar general al acestei instituții să fie numit senatorul PDSR Constantin Sava. Experții români și ungari vor demara negocieri pe marginea Acordului de reconciliere și parteneriat și a Codului de conduită privind minoritățile naționale, în perioada 28-29 februarie, la București. Ministrul român al afacerilor externe, Teodor Meleșcanu, va conduce lucrările celei de-a doua sesiuni a Consiliului de Asociere România-UE, ce se va desfășura la Bruxelles, în data de 27 februarie. • Manifestațiile de protest ale salariaților din industria siderurgică românească se vor amplifica, în zilele care urmează, antrenând în toate centrele metalurgiei peste 50.000 de angajați, a declarat, ieri, liderul Federației Sindicatelor Metarom, Aurel Radi. • Președintele Adunării Populare a Bulgariei, Blagovest Sendor, va întreprinde o vizită oficială în România, în perioada 25-27 februarie. Fostul manager al RomTelecom, Ovidiu loan Muntean, a devenit, începând de luni, membru al PUNR, conform declarației purtătorului de cuvânt al partidului, Mircea Vâlcu. Dl Vâlcu a mai afirmat că este așteptată numirea lui Ovidiu loan Muntean în funcția de ministru al comunicațiilor, la sfârșitul acestei săptămâni. Legea de modificare a legii administrației publice locale (L 69/1991) va intra în dezbaterea Camerei Deputaților marți, 27 februarie.