Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 1996 (Anul 8, nr. 2043-2068)

1996-11-26 / nr. 2064

Prețul medicamentelor a crescut cu aproape 50 la sută . Dar numai al celor autohtone Prețul medicamentelor românești a fost majorat, începând de ieri, cu aproape 50 la sută, a informat Ministerul Sănătății (MS). Conducerea fabricilor de medicamente au negociat noile prețuri cu Direcția Farmaceutică din MS încă de la sfârșitul lunii septembrie. Ministerul de Finanțe a amânat majorarea acestor prețuri până la definitivarea alegerilor prezidențiale. Farmacistul Victor Zarchievici, președintele Colegiului Farmaciștilor București, a declarat că antibioticele și produsele pentru care sinteza este mai complicată vor suporta majorările cele mai mari, adică aproape 50 la sută. (MEDIAFAX)____________________________________________________ ) Propunere de anchetă . Asupra guvernării Văcăroiu Președintele PAR, Varujan Vosganian, a anunțat, ieri, că va propune înființarea unei comisii parlamentare de anchetă a administrației anterioare. Vosganian consideră că datele pe care Guvernul Văcăroiu le furnizează la încheierea mandatului nu sunt cele reale. Pe de altă parte, liderul PAR a spus că autoritățile de stat, bancare și economia sunt încă sub influența fostei puteri politice și că numai printr-o activitate de control se poate îndepărta această influență. întrebat pre o posibilă anchetă asupra activității Bancorex, Varujan Vosganian a spus că ancheta ar trebui să aibă loc asupra întregului sistem bancar. Principalele puncte ale unei examinări a activității bancare, ar fi, în opinia sa, subvenționarea unor sectoare ale economiei, acordarea de credite, rambursarea datoriilor și mecanismele de echilibru valutar. (MEDIAFAX) CRONOS 9 Este a 331-a zi a anului. 0 Mai sunt 35 de zile până la sfârșitul anului 1996. 0 Soarele răsare la ora 7,49 și apune la ora 16,55. La Aba-Iula se pregătesc festivitățile de la 1 Decembrie Consiliul Județean Alba a difuzat un proiect al programului festivităților care se vor desfășura la Alba-Iulia cu ocazia Zilei Naționale a României, 1 Decembrie. Ceremoniile vor debuta la ora 7 și se vor încheia în jurul orei 15. Oficialitățile invitate vor depune coroane de flori la statuile lui Iuliu Maniu (9.15), I.C. Brătianu (10.00) și Mihai Viteazul (12.50). La Catedrala Reîntregirii Neamului se va oficia o liturghie, iar pe platforma din fața Catedralei un Te Deum Solemn, în jurul orei 12.00, Președintele României va susține o alocuțiune. Primarul municipiului Alba-Iulia va oferi, la Liceul Militar "Mihai Viteazul", un dejun oficialităților prezente. Consiliul Județean Alba și Prefectura, au trimis invitații pentru aceste manifestări președintelui ales Emil Constantinescu, premierului desemnat Victor Ciorbea, președinților consiliilor județene, liderilor de partide etc. (MEDIAFAX) Membrii coaliției guvernamentale vor încheia un acord politic Noul guvern, rezultat al coaliției majoritare CDR-USDUDMR, va trebui să se bazeze pe un nou acord politic, a anunțat, ieri, Victor Ciorbea, premierul desemnat de CDR. El a spus că acordul semnat între CDR și USD "a fost îndeplinit", iar susținerea Executivului din momentul când acesta va deveni operativ trebuie să se sprijine pe o nouă înțelegere politică. Dl Ciorbea a precizat că necesitatea unui acord politic, negociat între partidele de la guvernare, este împărtășită atât de către președintele PNȚCD, Ion Diaconescu, cât și de președintele ales, Emil Constantinescu. Dl Ion Diaconescu a declarat, la rândul său, că acordul politic va fi semnat înainte de a începe funcționarea propriu-zisă a Executivului, în circa două săptămâni. (M.F.) Nu uitați lucrul cel mai important Abonați-vă la "Renașterea bănățeană"! • Deși prețurile cresc, costul abonamentului pentru luna decembrie rămâne același : 6.500 lei, plus taxele poștale • 27 noiembrie este ultima zi când mai puteți contracta abonamente la factorii poștali și oficiile poștale din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara . La chioșcurile din Timișoara ale S.C. "Tim - Press" S. A. și la chioșcul "Europa Nova" din Lugoj (vis-a-vis de Primărie) vă puteți abona până în 31 noiembrie, fără să plătiți nici un fel de taxă în plus. Apelând la abonament, 15 numere de ziar vă revin gratuit____________________________ "Viața mea artistică a fost dominată de două elemente fundamentale - Eminescu și Shakespeare" . Ne-a mărturisit actorul Ion Caramitru, președintele UNITER - Au debutat, student fiind, cu Eminescu, iar acum, după 32 de ani de la absolvirea institutului, prezentați împreună cu alți trei colegi un recital Eminescu. Cum ați sintetiza activitatea dumneavoastră artistică sub dominația poetului național? Este o distanță mare de timp, dar pot spune că viața mea artistică a fost dominată de două elemente fundamentale - de Eminescu și Shakespeare. De Eminescu nu mă despart nici o clipă, de Shakespeare mă apropii mereu. Sigur, sunt niște coincidențe "amuzante". Am făcut Liceul "Mihai Eminescu", am debutat cu rolul lui Eminescu la Teatrul Național București și mi-a rămas ca preocupare permanentă studiul poeziei sale. în ultimii zece ani am studiat mai atent manuscrisele sale din care am extras foarte multe elemente pe care le-am folosit atât în construirea unor spectacole, cât și a mea intimă. Consider că Eminescu este o componentă a ființei noastre de care trebuie să ne apropiem tot timpul, să-l descoperim tot timpul. E vorba, de fapt, de cunoașterea de sine, rpr prin elementul fundamental al construcției personalității fiecăruia dintre noi. L-am redescoperit nu numai ca poet, ci ca o ființă bântuită de furii. Continuare în pag. 2 "Ce sunt toate frământările popoarelor decât năzuința de a realiza ideea dreptului lor, de a apăra această idee". A.D.XENOPOL 0 Expoziția "Monumenta Romániae Vaticana", ce cuprinde o serie de documente privind istoria creștină și milenară a României, va fi deschisă la București, în perioada 26 noiembrie-31 mai 1997, a anunțat, ieri, arhiepiscopul catolic de București, Ioan Robu, coorganizator al manifestării, alături de Ministerul Culturii și Academia Română. • Rezultatul alegerilor generale și prezidențiale din România ar putea determina un aflux de investiții străine în România, a afirmat, duminică, ambasadorul SUA la București, Alfred Moses. Surse diplomatice de la Bruxelles au afirmat, ieri, că deși poziția economică a României este mai slabă decât a celorlalți parteneri, până la începutul anului 1988 este un interval important de timp pentru a accelera reformele și ritmul de aliniere la exigențele comunitare. Comitetul de Conducere al PNȚCD se va întruni în luna decembrie pentru a valida recentele hotărâri politice luate de conducerea partidului, a declarat, ieri, președintele PNȚCD, Ion Diaconescu. Președintele Israelului, Ezer Weizman, i-a transmis, ieri, un mesaj de felicitare noului președinte al României, Emil Constantinescu. Liderul PAR, Varujan Vosganian, a declarat, ieri, că ar accepta portofoliul unui minister economic, însă nu ar dori să fie titularul unui minister special înființat. C PNȚCD a renunțat la titulatura de președinte al Consiliului de Miniștri, deoarece această funcție nu este prevăzută în Constituție, a precizat, ieri, Victor Ciorbea, premierul desemnat de către CDR. Economistul Nicola Marius, revizor la Inspectoratul Școlar Județean Dolj, a anunțat, ieri, că a depus la Comisia de validare a mandatelor de senatori o contestație împotriva lui Liviu Maior (PDSR). Nicola Marius a cerut invalidarea ca senator a lui Liviu Maior, motivând că, în ultimii doi ani, principala calitate a acestuia a fost aceea de inculpat în mai multe dosare penale. Un pensionar bucureștean a cumpărat, ieri, contra sumei de 6,3 milioane de lei, autoturismul marca Renault 16 TL, care a aparținut Elenei Ceaușescu. Mașina a fost scoasă la licitație de UM 0879 Brașov. Președintele în exercițiu, Ion Iliescu, și-a exprimat speranța, ieri, că ambasadorii și șefii misiunilor diplomatice acreditați la București vor colabora cu noua conducere a României în condiții bune, cu rezultate "poate chiar mai bune" decât a reușit să obțină vechea putere.