Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 1997 (Anul 9, nr. 2094-2117)

1997-01-28 / nr. 2114

✓ DBANATEANA ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 2114 ♦ MARȚI 28 IANUARIE 1997 ♦ 24 PAGINI ♦ 700 LEI Medicamentele din import rămân blocate în depozite Medicamentele din import rămân, în continuare, blocate în depozitele comercianților sau în cele ale punctelor de frontieră, deoarece discuțiile purtate între reprezentanții Ministerului Sănătății, al Finanțelor, Oficiul Concurenței și importatori nu s-au soldat cu nici un rezultat, a declarat, ieri, la conferința de presă, farm. Dumitru Lupuleasa, director general în Ministerul Sănătății. Importatorii au cerut participanților la negocieri ca, la începutul fiecărei săptămâni, să fie stabilită o modalitate de calcul a prețului pentru medicamente. (MEDIAFAX) Procesul Lotului nmpoara încă cinci dintre inculpații în procesul Timișoara au susținut, ieri, în fața completului de nouă judecători ai Curții de Justiție, recursurile la deciziile de condamnare a lor la închisoare. Au fost audiate pledoariile avocaților lui Traian Sima, fostul șef al Securității județului Timiș, Ion Deheleanu, fostul șef al Inspectoratului de Miliție al județului Timiș, Ioan Corpodeanu, fost locțiitor al lui Deheleanu, Radu Ținu, fost adjunct al șefului Securității Timiș, și Iosif Veverca - ofițer al Serviciului Judiciar din IMJ Timiș. Apărătorii au susținut că cei cinci sunt nevinovați în raport cu acuzațiile de omor deosebit de grav, tentativă de omor deosebit de grav și instigare la omor deosebit de grav, în legătură cu evenimentele din 16-22 decembrie 1989, de la Timișoara. Conform declarațiilor martorilor din dosar și ale inculpaților, aceștia din urmă nu erau decât executanți ai ordinelor date de generalii Constantin Nuță, Ștefan Gușe, Mihai Chițac și Emilian Macri, care transmiteau în teritoriu ordinele lui Nicolae Ceaușescu. (M.F.) Nu uitați Abonati-vă la" Renașterea bănățeană"! șar în aceste zile se fac abonamente la cotidianul "Renașterea bănățeană". Prețul abonamentului pentru februarie și martie rămâne neschimbat: 9000 lei/ lună, plus cheltuielile poștale. Abonamentele pentru februarie se pot contracta la toate oficiile și factorii poștali din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, până miercuri, 29 ianuarie a.c., iar la chioșcurile din Timișoara ale S.C. "Tim-Press" și la cel din Lugoj (vis-a-vis de Primărie), până vineri, 31 ianuarie a.c. Apelând la abonament, în luna februarie , 11 numere de ziar vă revin gratuit! "Vorba e nu să câștigi mulți bani, ci să cheltuiești puțin". 1. RENĂRD I .......................................................................-....— • Este a 28-a zi a anului. • Mai sunt 337 de zile până la sfârșitul anului 1997. • Soarele răsare la ora 8,01 și apune la ora 17,36. Modernizarea tehnicii militare Suma aproximativă ce trebuie alocată la capitolul tehnică militară, în perspectiva integrării în NATO, se ridică la patru miliarde de dolari, a declarat, ieri, generalul de divizie Dan Zaharia, noul șef al Direcției înzestrare și Logistică a Armatei (DILA). Dl Zaharia a menționat că această sumă vizează strict modernizarea tehnicii militare, care trebuie transformată pentru a deveni interoperabilă cu sistemele NATO. "Costurile integrării vor fi, probabil, mai mici pentru România decât pentru alte state aspirante", a continuat du Zaharia. Argumentele sale s-au referit la faptul că România a realizat, deja, multe modernizări și dotări, în plus față de celelalte state foste comuniste. Expertiză financiară Expertiza financiar-contabilă preliminară a documentelor circuitului de întrajutorare "Caritas" va fi finalizată, cel mai probabil, în luna iunie a acestui an, au declarat, ieri, surse din IGP. Patronul "Caritas", Ioan Stoica, nu a fost de acord cu o parte din concluziile verificărilor efectuate de specialiștii poliției și de cei ai Ministerului Finanțelor și a solicitat efectuarea unei noi expertize financiar-contabile. Expertiza este efectuată de doi specialiști ai Direcției de Cercetări Penale din IGP și de doi experți contabili aleși de Ioan Stoica. (M.F.) "Cercetătorul adevărat nue nevoie de multe nopți albe” • Interlocutor, domnul profesor dr. ing. Nicolae Bonciocat, profesor asociat la Academia Tehnică Militară București  în cartea "Electrochimie și aplicații", lansată astăzi (n.n. - ieri) la Timișoara, subliniați importanța suportului matematic pentru abordarea cu succes a problemelor de viitor ale electrochimiei. Credeți în necesitatea unei culturi științifice pluridisciplinare a cercetătorului autentic? Fără o cultură științifică pluridisciplinară care să cuprindă noțiuni aprofundate de matematică, fizică, chimie și biologie, nu se poate face cercetare cu succes pe o specialitate îngustă. Cred în necesitatea unei duble licențe, motiv pentru care am absolvit la Timișoara și Facultatea de Chimie Industrială din cadrul Politehnicii și Facultatea de Matematică și Fizică a Universității de Vest. Nu se poate face o carieră științifică strălucită fără abordarea în paralel, din anul întâi ___ de facultate, a celor patru discipline științifice care creează MIRCEA MITRUTIU acel background cultural necesar specializării ulterioare. Continuare în pag. 5 ng  • Sorin Dimitriu, Ștefan Brad, Nicolae A. Anastasiu, Mihai Mihăiță și Ioan Popa sunt cele cinci persoane nominalizate de către președintele României ca membri ai Consiliului de administrație ai Fondului Proprietății de Stat; • Asociațiile de revoluționari au făcut, duminică, în ședința desfășurată la sediul SSPR, trei propuneri pentru funcția de președinte al Comisiei pentru Cinstirea și Sprijinirea Eroilor Revoluției din Decembrie 1989. Cele trei propuneri sunt: Costel Balint (fostul președinte), Cătălin Cuatu (Asociația "21 Decembrie") și Adrian Nicolae (Asociația "Jilava"). Secretarul de stat pentru revoluționari, Cristian Alexandrescu, a precizat că va înainta primului-ministru lista cu propunerile făcute, urmând ca, în câteva zile, Guvernul să aleagă și să numească președintele Comisiei. Generalul de corp de armată Dumitru Cioflină, a declarat, ieri, că schimbarea șefului Statului Major General al Armatei Române nu are o conotație specială de ordin politic. • O delegație a Institutului Regal Superior de Apărare din Belgia va vizita, în perioada 28-30 ianuarie, Academia Trupelor de Uscat "Nicolae Bălcescu" din Sibiu. Delegația belgiană va fi condusă de colonelul Bem C. Jacobs. Președintele PNȚCD, Ion Diaconescu, a respins, ieri, acuzațiile PDSR conform cărora Executivul ar recurge la epurări politice la adresa membrilor PDSR. "Cei care* * suferă de incompetență și corupție vor fi schimbați cu respectarea exactă a legii", a declarat dl Diaconescu, referindu-se la înlocuirile conducerilor serviciilor din administrația locală. Noul șef al Statului Major General, generalul de brigadă Constantin Degeratu, a declarat, ieri, că nu se vor înregistra schimbări "nejustificate și neprofesionale" în Armata Română. Domnia sa a apreciat drept "excelentă" activitatea echipei aflate până acum la conducerea MApN. Membrii Federației Comunităților Evreiești din România (FCER) au comemorat, duminică, la Templul Coral din București, pe evreii uciși acum 56 de ani, în timpul rebeliunii legionare din 21-23 ianuarie 1941.