Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 1997 (Anul 9, nr. 2350-2374)

1997-11-26 / nr. 2371

Timișoara a dăruit țării o nouă zi națională 16 Decembrie - "Ziua solidarității împotriva dictaturii" Un proiect de lege, așteptat și meritat de timișorenii care în 16 Decembrie se întâlneau, pentru prima dată în 50 de ani, cu furia unor dictatori încleștați pe putere, a fost aprobat ieri, de Camera Deputaților. Unicul articol al acestui act legislativ prevede proclamarea zilei de 16 Decembrie ca "Zi națională a solidarității împotriva dictaturii". Se recunoaște, în sfârșit, meritul Timișoarei, care într-o izolare totală își începea calvarul celor șase zile de singurătate și apăsare întrebătoare, în încercarea, reușită în final, de a dărâma regimul dictatorial al lui Ceaușescu. E. V. POPA De acum vom "tiripi" legal! • Se va înființa Comunitatea de Informații Senatorul PDSR Radu Timofte a difuzat, ieri, presei, un "anteproiect" de lege privind siguranța națională, care prevede, printre altele, înființarea "Comunității de Informații" (CI), având rol de a apăra siguranța națională și din care fac parte SRI, SIE și structurile de informații specializate ale Ministerului de Interne, MApN și Ministerului Justiției. Proiectul a fost pregătit de juriști ai unor servicii secrete. Anteproiectul prevede înființarea funcției de Inspector general al Comunității de Informații, numit din rândul militarilor de carieră, care asigură "controlul operativ" asupra acestei comunități. Prin acest anteproiect se conferă dreptul organelor CI de a utiliza agenți acoperiți sau informatori. Dezvăluirea identității unui agent acoperit sau informator se pedepsește cu închisoare. Proiectul susține că toate persoanele juridice de drept privat au "îndatorirea" de a acorda sprijinul necesar la cererea organelor CI, și de a permite accesul la datele obținute. r Ciorbea merge la Sarajevo . Premierul Victor Ciorbea va participa la reuniunea șefilor de guvern ai statelor membre,are Inițiativei Central-Europene, ce se va desfășura la Sarajevo, în perioada 28-29 noiembrie.II Reuniunile șefilor de guverne, cu participarea miniștrilor de externe, se organizează în toamna fiecărui an. La reuniunea de la Sarajevo, pe lângă șefii de guverne ai celor 16 state membre ale i , sunt invitați să participe reprezentanți ai UE, Consiliului Europei, OSCE, NATO etc. Timp de două ori pierdut! • De sindicaliști și guvernanți Discuțiile, care au durat peste trei ore și care s-au desfășurat ieri, între liderii CNSLR - Frăția și reprezentanții Guvernului, n-au adus nimic în planul negocierilor. Sindicaliștii au plecat nemulțumiți de la Guvern, deși ministrul Al. Athanasiu le promisese "termene precise privind elaborarea unor acte normative în domeniul social. Alte amănunte, citim in pagina 10 Se apropie sărbătorile Cotidianul nostru oferă, în premieră, reduceri fără precedent la tarif de de publicitate pentru feücțiurile adresate, cu prilejul sărbătorilor de iarnă, de către agenții economici, instituții, asociații și organizații, partide, sindicale, în consecințâ, pentru astfel de spații publicitare, 1 cmp costă 4000 lei În loc de 8500 lul ___ Ă/fortțjflig (prihlinîtatea cotidianului ’^b.’ vă așteaptă de luni până vineri, între orele 8-16, tel/fax056/195317. Așadar, nu ezitați să nu contactații "Stăm pe picioarele noastre și devenim o alternativă reală" • Declară dl Teodor Meleșcanu, liderul partidului Alianța pentru România - Cum se prezintă, din punct de vedere organizatoric, Alianța pentru România în acest moment? - Este relativ dificil de spus cum stăm din punct de vedere organizatoric, pentru că este vorba despre un proces în derulare. Oricum, avem cam 30.000 de membri, aproximativ 600 de organizații constituite și organizații care și-au desemnat oficial, prin alegeri, conducerile. S-au încheiat și conferințele județene ale ApR, iar pe 6 sau 7 decembrie va avea loc prima convenție națională: în mod NICOLETA SUCIA excepțional, prima reuniune va avea loc la București, dar vă Continuare în pag. 2 £§= Turul trei al Cupei UEFA Seara ca adevărat europeană • Steaua - Aston Villa 2-1 (2-0) Nocturna de vis a stadionului din Ghencea a găzduit, aseară, un nou meci din drumul european al Stelei, examenul cu englezii de la Aston Villa fiind trecut cu bine de fotbaliștii militari care au obținut o victorie clară și meritată, prin golurile realizate de Ciocoiu (min. 29 și 31), ambele în urma unor centrări excelente ale lui Marius Lăcătuș. Momentul cheie al întâlnirii l-a constituit însă bara lui Cătălin Munteanu (min. 50), după care registrul tactic s-a schimbat simțitor, rocada aducându-i pe oaspeți la pupitru, ei reușind un gol prin Yorke (min. 56), care va cântări, desigur, enorm în angrenajul general al întâlnirii. Vom reveni în ziarul nostru de mâine. De la trimisul nostru special OCTAVIAN ROȘA