Renaşterea Bănăţeană, iulie 2001 (Anul 13, nr. 3473-3497)

2001-07-31 / nr. 3497

• Renașterea BĂNĂȚEANĂ Ecouri de la Hockenheim Pilotul german al echipei Williams-BMW, Ralf Schumacher, câștigător al Marelui Premiu al Germaniei, a declarat că îl bucură această victorie obținută în fața publicului din țara sa Pilotul german al echipei de Formula 1 Williams-BMW, Ralf Schumacher, care a câștigat, duminică, pe circuitul de la Hockenheim, Marele Premiu al Germaniei, a declarat că este foarte bucuros deoarece a reușit să obțină această victorie în fața publicului din țara sa. "Sunt foarte fericit. A fost o zi incredibilă. Este nemaipomenit pentru un pilot german, aflat la volanul unui monopost echipat cu un motor german, să câștige Marele Premiu al Germaniei. Trebuie să recunosc că, în prima parte a cursei, coechipierul meu (n. pilotul columbian Juan Pablo Montoya) a fost mai rapid decât mine. Am încercat, de la început, să economisesc carburant, să-mi protejez motorul, pentru că știam că va fi o cursă foarte dificilă. Vreau să le mulțumesc membrilor echipei mele, pentru că s-au descurcat foarte bine în timpul acestei curse. Intenționez să mă odihnesc câteva zile,inte de a începe pregătirile pentru marele Premiu al Ungariei", a afirmat Ralf Schumacher. Pilotul brazilian al grupării Ferrari, Rubens Barrichello, a declarat că este mulțumit că a reușit, prin clasarea pe locul doi în cadrul Marelui Premiu al Germaniei, să aducă șase puncte echipei sale în clasamentul constructorilor. "Ne gândeam că cei de la Williams BWW nu au prea multe puncte vulnerabile, de aceea am decis să fac două opriri la standuri. Această strategie s-a dovedit bună, deoarece mi-a permis să obțin cel mai bun rezultat la care puteam să sper în condițiile date: să termin cursa imediat după piloții de la Williams. Așadar, sunt foarte mulțumit pentru că am ocupat poziția a doua. După ce am depășit monofitul pilotat de Mika Häkkinen, autovehiculul meu a fost atins în partea din spate, ceea ce m-a iritat. Tehnicienii de la echipa mea au înlocuit, la a doua oprire la standuri, partea de caroserie avariată, iar Mika mi-a cerut scuze pentru acest incident", a precizat Barrichello. Pilotul brazilian a calificat drept "amuzantă și corectă" confruntarea de pe pistă dintre monopostul său și cel condus de pilotul scoțian al echipei McLaren-Mercedes, David Coulthard. "Eu și David ne cunoaștem din perioada în care participam la cursele de Formula 3 și ne respectăm unul pe celălalt. Sincer să fiu, am fost surprins de numărul mare de abandonuri înregistrate în cadrul Marelui Premiu al Germaniei", a menționat Barrichello. Pilotul canadian al echipei BARHonda, Jacques Villeneuve, care a ocupat locul al treilea în clasamentul final al Marelui Premiu la Germaniei, a afirmat că acest rezultat trebuie să-i impulsioneze pe membrii echipei sale pentru a deveni mai competitivi. "Acest rezultat mă bucură foarte mult. Am fost dezamăgit de rezultatele pe care le-am obținut în calificări, cu toate acestea, am fost capabili să ne pregătim așa cum trebuie pentru cursa de duminică. Monopostul meu a funcționat bine în timpul ultimelor încercări libere, dar nu era destul de rapid pe porțiunile de traseu aflate în linie dreaptă, de aceea marea noastră problemă o constituia strategia", a menționat pilotul canadian. Pilotul german al scuderiei Ferrari, Michael Schumacher, liderul clasamentului mondial, a declarat că nu este foarte afectat de faptul că a trebuit să abandoneze în turul al 24-lea al Marelui Premiu al Germaniei. "La primul start, am constatat că nu funcționa cum trebuie mecanismul de selectare a vitezelor. Nu știam încotro să mă îndrept. L-am văzut pe Burti (n.r. - pilotul brazlian al grupării Prost) în oglinda retrovizoare, dar nu puteam să-mi schimb direcția. Mă aflam într-o situație dificilă, dar putea fi și mai rău. După prima oprire la standuri, m-am confruntat cu o problemă legată de alimentarea cu benzină și am fost nevoit să mă retrag din cursă, însă nu sunt foarte dezamăgit din această cauză, pentru că nimic nu s-a schimbat în clasamentul general, doar că este o cursă mai puțin de disputat. Mă bucur pentru Ralf, mi-ar fi făcut mare plăcere să mă aflu pe podium, alături de el și de Rubens, cred că suporterii gemani ar fi fost încântați", a subliniat pilotul german. Pilotul columbian Juan Pablo Montoya a declarat că regretă foarte mult că nu a reușit să termine cursa de pe circuitul de la Hockenheim. Montoya a abandonat această cursă în turul al 25- lea, din cauza unor defecțiuni la motorul monopostului pe care îl pilota.. "Sânt foarte decepționat, nu găsesc cuvinte pentru a exprima ceea ce simt în aceste momente. Până la prima oprire la standuri, în turul al 22-lea, totul a fost perfect pentru mine. Apoi am avut o problemă tehnică la rezervor și asta m-a costat primul loc în această cursă. Aș fi putut încheia, fără probleme, cursa pe locul al doilea, dar, în turul al 25-lea, motorul monopostului meu ,și-a dat sufletul.", a precizat pilotul columbian. (MEDIAFAX) 9 ” Cupa Simmy" . Competiție de tenis pentru seniori în perioada 1-5 august, pe terenurile de tenis "Electrica" din Timișoara, se va desfășura cea de-a opta ediție a "Cupei Simmy", la seniori și old-boys (veterani). De la competiția sponsorizată de fostul mare sportiv timișorean Simion Stan, nu vor lipsi vechile glorii ale tenisului de pe Bega: Gilea, Spătaru, Copăceanu, Schipor. Concursul este dotat cu premii în valoare de șase milioane lei. Ședința tehnică este programată în 1 august (ora 9, la seniori, ora 18, la old-boys). C. BRINDESCU Sport Echipa națională a Columbiei a câștigat, duminică, Copa America,învingând,în finală, la Bogota, cu scorul de 1-0 (0-0), reprezentativa Mexicului. Unicul gol al Columbia a câștigat Copa America întâlnirii a fost marcat de Ivan Cordoba, în minutul 65, în finala mică a competiției, selecționata Hondurasului a învins, cu scorul de 5-4 după loviturile de departajare, formația Uruguayului. După cele 120 de minute regulamentare de joc scorul a fost egal, 2-2. Golurile învingătorilor au fost marcate de Saul Martinez T4 și Izaguirre '41, în timp ce pentru uruguayeni au înscris Bizera '21 și Andres Martinez '45. (MP.) ■ Recent, s-a încheiat a doua ediție a "Cupei Electrica - Gemaco", turneu internațional de veterani, la care au participat tenismeni din patru țări. Iată numele câștigătorilor: la simplu: categoria peste 35 de ani - 1. G. Spanache (Arad), 2. V. Popa (Craiova); categoria peste 45 de ani -1. V. Popa (Craiova), 2. P. Sântei (Turda); categoria peste 55 ani - 1. G. Copăceanu (Timișoara), 2. B. Zambon (Italia); la dublu: categoria peste 35 de ani - 1. Spanache - Trifu (ambii din Arad), 2. Sala - Cigală (ambii din Timișoara); categoria peste 50 de ani - 1. Basarab - Mihalache (București), 2. Simmy Stan (S.U.A.) - Gh. Popovici (Timișoara). (CJ3.) Lance Armstrong s-a impus în Turul Franței Ciclistul american al echipei US Postal, Lance Armstrong, a câștigat, pentru a treia oară consecutiv, Turul ciclist al Franței, care s-a încheiat duminică, la Paris, în clasamentul final al competiției. Armstrong l-a devansat pe germanul Jan Ullrich, cu 6 minute și 44 de secunde, și pe spaniolul Joseba Beleki, cu 9 minute și 5 secunde. Primele trei locuri în clasamentul final au fost ocupate de aceiași rutieri ca și anul trecut. Acest lucru s-a dat o singură dată, în edițiile din anii 1978 și 1979 ale Turului Franței primele poziții fiind la fel. Lance Armstrong, în vârstă de 29 de ani, se alătură altor trei cicliști care au reușit să câștige de trei ori Turul Franței, respectiv belgianul Philippe Thys, francezul Louison Bobet și americanul Greg LeMond, în clasamentul pe puncte, pe primul loc s-a situat germanul Erik Zabel, pentru a șasea oară, ceea ce reprezintă un record absolut. Prima poziție în ierarhia cățărătorilor a obținut-o francezul Laurent Jalabert, desemnat și cel mai combativ ciclist al ediției din acest an a Turului Franței. Ultima etapă a Turului Franței, a XX-a, a fost câștigată de rutierul ceh Jan Svorada (Lampre). (ME.) 31 iulie 2001