Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2002 (Anul 14, nr. 3699-3724)

2002-04-15 / nr. 3711

Renașterea Breviar intern , cibanâțhamA ______________________________________________ . ........... ............_______________________________ . ------------------------- ---------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Divizia C, seria a V-a Biro - înger, Gherci - demen • CSU Politehnica Timișoara - Minerul Moldova Noua 1-0 (1-0) CSU Politehnica a avut mult de suferit în întâlnirea cu Moldova Nouă, până să se vadă cu sacii-n căruță. După o perioadă de tatonare, în care oaspeții, adoptând un sistem 4-5-1 în faza depărare, dovedeau totuși că le era frică de "studenți", la prima acțiune mai legată a gazdelor, s-a marcat unicul gol al partidei. Era minutul 19, când Rotariu l-a găsit în careul advers pe Hardău, acesta a prelungit mai departe pe dreapta, la Biro, care, după o preluare, a simțit că nu are cui centra și s-a hotărât să șuteze, din preajma colțului careului mare, efectul fiind un gol de kinogramă, balonul ducânduse glonț sub transversală (1 -0). Gazdele puteau încheia definitiv conturile, peste zece minute, dacă Gheju, singur cu Bănică, nu ar fi preferat o pasă aiurea, în locul unui execuții sănătoase, dar aceasta a fost doar "încălzirea" pentru ce avea să urmeze în actul secund. Moldova Nouă, scăpată de această fază, începe să-și arate colții și, în minutul 36, Grigore îi ia fața lui Mihai, dar "capul" său este scos providențial de Popovici. După pauză, Varga l-a întins serios din nou pe Popovici în două rânduri. Țiglă reia cu capul, la o palmă de poartă, și nu-l poate învinge pe același Popovici, care a făcut un meci foarte bun, iar Șarache se pierde cu firea într-o poziție ideală. Constrânși să joace pe contraatac, timișorenii au făcut-o foarte bine, în special în ultimele 15 minute, dar Gheju, de trei ori singur cu portarul, nu izbutește nici măcar să dea emoții băncii adverse, gândind lamentabil fazele, iar Butar s-a lovit de încăpățânarea lui Bănică, care s-a remarcat în două rânduri. Fluierul final aduce o victorie la limită pentru gazde, doar 1 -0, dar, dacă ne gândim că putea fi și mai rău, îi înțelegem, totuși satisfacția lui Ion Ionescu, CSU Politehnica revenind pe poziția a cincea. Au arbitrat: C. Rusu (Cluj-Napoca), C. Vodă și C. Stoianovici (ambii din Turda). CSU Politehnica: Popovici, Biro, Botici, Mihai, Radu, Mihăilă (min. 46, Bota), Fenics (min. 46, Chinezeni), Rotariu, N. Petre (min. 73, Butar),Hardău,Gheju; director tehnic Ion Ionescu. Moldova Nouă: Bănică, Agachi, Varga, Gulici, Brici (min. 50, Jurj), Cazacu, Dumitru, Predoi (min. 72, Istinie), Șobache (min. 82, Pârvu), Grigore, Țiglă; antrenor - Z. Deianovici. RAUL POP Foto: C. RACZ Divizia A la baschet masculin Debut în forța, finis lamentabil • Petrom Elba Timișoara - Dinamo Elbasa București 67-78 (22-11, 43-30, 57-61) . Ultimul meci al campionatului, restul partidelor jucându-se sâmbătă,înaintea disputării partidelor din play-off, n-a avut practic nici o miză. Ambele formațiile, indiferent de rezultatul care s-ar fi consemnat la final, erau calificate în play-T, Petrom-Elba de pe locul 7, respectiv, Dinamo, de pe poziția a doua. Astfel, această întâlnire prefața, de fapt, partidele din play-off unde, față în față, se vor afla, cel puțin în trei partide, tot cele două combatante. Prima dispută se va juca sâmbăta viitoare, de la ora 11, la Timișoara. Partida de ieri a fost o bună repetiție pentru timișoreni, care au dovedit că, atât timp cât sunt conectați la importanța jocului, un meci cu Dinamo fiind o provocare, indiferent de împrejurări, pot pune mari probleme. în primele două sferturi, Elba a jucat excelent, surprinzându-i pe dinamoviști, care, parcă hipnotizați de traseele extrem de calculate ale timișorenilor, au fost de nerecunoscut. Sârbul Bajovic a avut un început favorabil de partidă, evoluând exact, iar Păltinișanu s-a luptat exemplar sub panou, fiind în multe momente de neoprit,în timp ce coordonatorul Dukovcic, cu zece puncte în primul sfert, a fost artizanul sprintului timișorean. Dinamo a părut,în primele două sferturi, o echipă de pluton, nu una care a învins Aradul în propriul fief, dând rateu după rateu, la sfârșitul primului sfert fiind condusă cu 11-22. Petrom Elba n-a luat piciorul de pe accelerație în actul secund, plasând cu un joc plin de fantezie în ofensivă, conducând, după două sferturi, Dinamo, cu 43-30! Aceiași jucători au dat recital, printre ei strecurându-se și Oomor, cu două coșuri de trei puncte. Pauza a avut efecte diferite pentru cele două combatante. Dinamo a ieșit de la cabine hotărâtă să își refacă blazonul pătat, după o prestație slabă, iar Elba, mulțumită de ceea ce a jucat, a venit relaxată, crezând că totul va decurge conform graficului realizat în primele două sferturi. Oaspeții au început să recupereze, Elba n-a mai reușit circulația și combinațiile anterioare, greșind enorm, astfel că scorul, care începea să tragă cu dinamoviștii, s-a modificat firesc: în minutul 6, Dinamo conducea cu 50-47, după ce timișorenii au avut cinci minute în care n-au punctat deloc. Rezultatul, după trei reprize (57-61), putea fi remontat de elevii lui Jojif, dacă s-ar fi schimbat ceva în prestația lor, însă acest lucru, din păcate, nu s-a întâmplat, Dinamo văzându-și în continuare nestingherită de drumul spre victorie, împinsă ușor de la spate și de deciziile surprinzătoare, toate în defavoarea gazdelor, ale slovacului Brziak. Acesta, supărat probabil că publicul timișorean i-a fluierat compatrioatele, s-a răzbunat cu vârf și îndesat. Interesant este că celălalt arbitru, C. Dumitrache, care a fluierat imparțial, a fost din... București: Petrom Elba, Dukovcic 25, Păltinișanu 16, Bajovic 9, Czinor 9, Răducanu 7, Neagoe 1, Bota, Viciu, Butuc. Antrenor - Mladen Jojic. Dinamo: Marcovic 24, Mocanu 16, Fometescu 10, Căruțașu 9, Helcioiu 8, Caraiani 7, Popa 4. Antrenor- Vali Popa. R. POP f f 3 După două reprize de rugby și una de box, timișorenii au ieșit învingători la puncte. A fost un meci dramatic, cu numeroase răsturnări de scor, ce ne-a ținut cu sufletul la gură până la fluierul final. Gazdele au deschis scorul în minutul 7 printr-o încercare a lui Andrei, 5-0, în minutul 36, Nicorici restabilește egalitatea 5-5, pentru ca în ultimul minut al primei reprize brașovenii să ia conducerea cu 8-5, prin Nicolae, care a transformat o lovitură de pedeapsă. în minutul 65, Acimov înscrie o încercare pe lângă grămadă, Nicorici transformă și timișorenii preiau Divizia A la rugby Victorie la poalele Tâmpei • CFR Brașov - Universitatea Timișoara 15-17 (8-5) conducerea cu 12-8. După numai cinci minute, Andrei, de la CFR, reușește o încercare, transformată de Nicolae scorul devine 13-12. Cedând fizic, dar pentru a păstra rezultatul, la o repunere în margine, gazdele declanșează o bătaie generală la care au participat și câțiva spectacoli veniți din tribună. Treziți din pumni, la reluarea jocului, studenții timișoreni impun un ritm de joc deosebit de alert, reușind nu numai să estompeze diferența de tehnică în organizarea momentelor fixe, dar și să câștige jocul în margine. Pe fondul unei dominări totale,în minutul 78, Nicorici înscrie o încercare splendidă și aduce echipa timișoreană din nou în avantaj 17-15: înfricoșați de perspectiva unei înfrângeri, ceferiștii dezlănțuie atacuri de o nebunească îndrăzneală. Nu se mai cunoștea care e jucător de treisferturi, mijlocaș, fundaș sau înaintaș. Timișorenii s-au apărat însă bine și fluierul final al arbitrului Ion Bărnuțiu din Cluj i-a găsit pe gazde prăbușiți în 5 m timișorean. După meci, antrenorul gazdelor, Emilian Duță, a felicitat echipa timișoreană pentru victorie adăugând: "Un meci de factura celui de azi ar fi satisfăcut pe orice iubitor de rugby". CFR Brașov:.Simen, Andrei, Dumitrescu, Pradais, Băneșiu, Năstase, Szavy, Liță, Sandu, Ion A., Nicolae, Piștea, Ion M., Calfa, Răduță. Universitatea Timișoara: Dulgheru, Cărăvan (min. 70, Brânză), Cozma (min. 70, Mințiu), Ardelean, Ponea, Gruiță, Roșca, Petcu, Achimov, Iurea, Stelescu, Nicorici, Ropan (min. 70, Jiplea), Olaru, Ancău, în celălalt meci al seriei: Contor Zenner Arad - UAMT Oradea 45-19. Etapa viitoare (sâmbătă, 20 aprilie): Universitatea Timișoara - Contor Zenner Arad, CFR Brașov - UAMT Oradea. MIRCEA COSMA 15 aprilie 2002