Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2002 (Anul 14, nr. 3699-3724)

2002-04-16 / nr. 3712

Combaterea terorismului nu trebuie sa afecteze drepturile omului Comunitatea internațională trebuie să adopte măsuri dure împotriva terorismului, dar fără a afecta drepturile firești ale omului, a declarat, ieri,prim-ministrul Adrian Năstase, în plenul celei de-a 58-a sesiuni a Comisiei Organizației Națiunilor Unite (ONU) pentru Drepturile Omului de la Geneva. Premierul a afirmat că România este hotărâtă să contribuie la eliminarea actelor de terorism internațional, în urma evenimentelor de la 11 septembrie, în condițiile în care aceasta acțiune nu presupune violarea drepturilor omului. "Procedând altfel, am oferi teroriștilor satisfacția de a distruge nu numai bunuri materiale și vieți omenești, ci și simboluri și valori", a spus Năstase. Șeful Guvernului a susținut, ieri, la Geneva, o alocuțiune în plenul Comisiei ONU pentru Drepturile Omului, vorbind despre necesitatea protecției libertăților firești ale tuturor cetățenilor, indiferent de rasă, sex sau origine. El a arătat că membrii Comisiei ar trebui să accepte propunerea înaltului comisar ONU pentru Drepturile Omului, Mary Robinson, privind introducerea unei "dimensiuni umane" în lupta împotriva terorismului. Năstase a amintit că Executivul a adoptat, în ultimele luni, o strategie pentru protecția copiilor instituționalizați și un program de reintegrare socială Continuare în pagina 3 o* Cu prilejul vizitei la Geneva, premierul român a participat la deschiderea expoziției documentare "Nicolae Titulescu", din Sala Pașilor Pierduți, aflată în incinta Palatului Națiunilor Unite, inaugurând statueta de bronz a eminentului nostru om politic, realizată de sculptorul Nicolae Dorel Drăgușin Guvernul nu poate lua masuri de relaxare a fiscalității Președintele Ion Iliescu a declarat, ieri, la Medgidia, că, deocamdată, Guvernul nu poate lua măsuri pentru a relaxa fiscalitatea. Iliescu a precizat că Executivul și-a propus în programul de guvernare să realizeze o relaxare a fiscalității pentru încurajarea agenților economici și pentru a reduce povara care apasă asupra populației. Președintele Iliescu a declarat că "au început să fie gândite" primele măsuri în acest sens. El și-a exprimat speranța că "închegarea" economiei va face posibilă în viitor adoptarea unor astfel de măsuri. (ME.) Din nou probleme la IMT Liderul sindical de la SC „UMT" SA, dl Mihai Zaharia-Zbercea, a declarat că se teme de eventuale disponibilizări colective. Acestea s-ar putea produce ca urmare, a reorganizării activității. în acest caz, mișcările sindicale, care au fost suspendate în urmă cu două săptămâni, ar putea fi reluate, deși patronatul și-a onorat promisiunile făcute în momentul încetării protestelor. Liderul sindical a precizat că există unele probleme în privința asigurărilor comenzilor interne, fapt ce ar putea pune în pericol siguranța unor locuri de muncă. (SE) Stolojan avertizează Nivelul salarial de la care se aplică o cotă de impozitare maximă, de 40%, este mult prea scăzut față de țările vecine, în condițiile unor venituri oricum mai mici decât în aceste țări, a declarat, ieri, în cadrul seminarului "Fiscalitatea, spital sau bal pentru economia românească" președintele Consiliului Național al PNL, Theodor Stolojan. "în România, cota maximă de impozitare a salariului se aplică pentru un venit mai mare de 3.200 de dolari pe an, în timp ce în Polonia acest nivel se situează la peste 17.000 de dolari pe an, în Bulgaria la peste 8.000 de dolari pe an, iar în Portugalia, de exemplu, la peste 46.000 de dolari pe an. Plafonul redus de la noi nu permite obținerea unor venituri satisfăcătoare pentru salariații buni, care vor dori să câștige mai bine în altă parte", a spus Stolojan. Reprezentantul PNL a arătat că salariul de la ucru cu cipiiua tisipul unui vau -twu uciu foarte redus și în raport cu PIB pe cap de locuitor. în aceste condiții, salariile românilor sunt impozitate la cota maximă pentru un venit anual de 1,9 ori mai ridicat decât PIB/ locuitor, în timp ce în Polonia acest venit este de 4,2 ori mai mare decât PIB/locuitor,în Bulgaria de 5,3 ori, iar în Grecia de 3,9 ori. fibonativa la "Renașterea bănățeană" 4 Trei premii a câte 1.000.000 lei 4 15 premii a câte 200.000 lei 4 Obiecte de uz casnic și gospodăresc în valoare de circa 2.000.000 lei 4 Câștiguri suplimentare, în fiecare săptămână, la Tombola R.b."3 din 50" (400.000 lei) și nFoto-ghicitoarea( 150.000 lei). Premii în valoare de 10.000.000 lei Așadar, dacă doriți să intrați în posesia acestor premii și să fiți și foarte bine informați, nu ezitați să vă abonați la ziarul "Renașterea bănățeană", iar chitanța să o expediați, apoi, redacției. Prețul abonamentului pentru luna mai este 50.000 lei, plus taxele poștale. Abonamente se pot face la toate oficiile și factorii poștali din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara pânâ joi, 25 aprilie, iar la chioșcurile din Timișoara ale S.C Timpress S.A. și la cel din Lugoj până marți, 30 aprilie. Menționăm că abonamentele făcute la chioșcurile din str. Gh. Lazăr, Piața Dacia, Bd. Take Ionescu și Piața Doina se pot livra și la domiciliu.