Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2002 (Anul 14, nr. 3699-3724)

2002-04-16 / nr. 3712

Actualitate In localitatea Radimna din județul Caraș-Severin a fost sărbătorită împlinirea a 230 de ani de învățământ în limba sârbă. Cu acest prilej, la școala din localitate a fost dezvelită o placă comemorativă. La manifestarea ce a avut loc pentru marcarea evenimentului, alături de săteni au participat: prefectul județului,Gheorghe Pavel Bălan, senatorul PSD, Ioan Guga, viceconsulul Republicii Iugoslavia în România, Dușan Vazovici și deputatul Uniunii Sârbilor în Parlamentul României, Slavomir Gvozdenovici. (E.S.L.) Astăzi, de la ora 20, pe scena Teatrului Național Timișoara, va avea loc spectacolul "Made în România", în regia lui Dan Puric. (S.P.) IAn 19 aprilie, de la ora 18, sala Bibliotecii Academiei Oamenilor de Știință (AOS) - Filiala Timișoara va găzdui conferința cu tema «Uniunea Europeană. Costurile și beneficiile integrării», susținută de prof. univ. dr. Grigore Silași. Acțiunea face parte din manifestările programate de Secția de Științe Matematice și Economice a AOL, Filiala Timișoara pentru acest an. (S.U.) Sâmbătă, 20 aprilie, de la ora 11, la Grupul Școlar "Ștefan Odobleja" (str. Buziașului) din Lugoj, va avea loc ceremonia de inaugurare a unui modern cabinet de științe umaniste (istorie, limba și literatura română) și religie. Vor participa reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Timiș, administrației locale, ai Bisericii și mass-media. (M.) I în cadrul Festivalului Internațional „Timișoara Muzicală" , Opera Română a pregătit, pentru 1 mai,de la ora 19,un spectacol cu „Tosca” de G. Puccini, pentru ca în Vinerea Mare de la aceeași oră, timișorenii să aibă parte de „Cavaleria rusticană" de P. Mascagni, în 8 mai, de la ora 18, se va desfășura o nouă reprezentație cu „Otello", după G. Verdi, iar în 11 mai,de la ora 19 cu „Nabucco",tot de G. Verdi. Joi, 16 mai, de la ora 10, respectiv 12, va putea fi urmărit spectacolul „Hansel și Gretel" de E. Humperdinck (care va fi reluat în 28 mai, de la ora 11), urmând ca duminică, 19 mai, de la ora 18, să se desfășoare Gala Concursului Internațional „Traian Grozăvescu" Lugoj, precum și spectacolul de balet ,JE1 amor" (ora 19). Ultimele seri de festival sunt rezervate „Turandot-ului" de G. Puccini (22 mai, ora 19) și lui „Dancing Queen" după muzica și repertoriul formației Queen (27 mai, ora 19). (L.U.) 16 aprilie 2002 Renașterea JIBANĂTEANA Conducerea Federației "Sanitas" a hotărât suspendarea acțiunilor sindicale, declanșate în urmă cu o lună. Decizia a fost luată a drepturilor salariale, asigurarea plății sporurilor specifice, stoparea disponibilizărilor colective și posibilitatea acordării tichetelor de La Universitatea Europeana Dragan Lugoj va avea loc cursul festiv al promoției 2002 a Facultății de Drept în Aula Magna a Universității Europene Drăgan Lugoj, sâmbătă, 20 aprilie, de la ora 10, va avea loc cursul festiv de absolvire al promoției 2002 a Facultății de Drept din cadrul universității. Alături de absolvenți (anul IV zi și anul V F.F.) și de ceilalți studenți, la festivitate,vor mai participa prof. univ. dr. Nicu Trandafir, rectorul AED Lugoj, conf. univ. dr. Alexandru Crișan, decanul Facultății de Drept, precum și toate cadrele didactice universitare ale acestei facultăți. De asemenea vor mai fi prezenți dl Marius Șchiopotă, directorul FED Lugoj și dl Marius Martinescu, primarul orașului. După tradiționala predare a cheii succesului reprezentanților promoției viitoare, în aceeași zi, de la ora 18, la restaurantul hotelului "Parc" din Buziaș, se va desfășura banchetul de absolvire NICOLAE LAIETIU , ca urmare a încheierii unui protocol cu Ministerul Sănătății și Familiei și Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Conform documentului, multe dintre revendicările sindicaliștilor urmează a fi soluționate, fiind considerate priorități ale celor două instituții menționate. S-a promis achitarea integrală și la timp masă, în cazul în care unitățile sanitare în discuție dețin fondurile necesare. O mare victorie reprezintă acordarea celui de-al 13- lea salariu pe anul 2001, cu plata primei tranșe, în cuantum de cel puțin 50 la sută, până în 26 aprilie. În S. FLORESCU ncepând de ieri, timp de trei zile, în Caraș-Severin se derulează ciclul de manifestări: "Europa și Uniunea Europeană", organizate de Forumul Democratic al Germanilor și Asociația Germană de Cultură și Educație a Adulților din Reșița, în colaborare cu Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cult La cei 21 de ani pe care îi are, Alina Cojocaru a devenit deja prim-balerină la Royal Ballet Covent Garden StudentFest-ul are un start de avangarda La doar o zi de la finalizarea unei manifestări (Festivalul Național de Tradiții pentru Copii și Tineri) a cărei consistență de mesaj are legătură cu trecutul și baza definirii identității noastre spirituale, de astăzi, Timișoara va fi abordată de o altă manieră, printro acțiune ce se dorește modernă, dacă nu chiar de avangardă - StudentFestul. Cum aminteam cu o altă ocazie, ediția din 2002 - denumită „Inside" - va promova o desfășurare diferită, care se va consuma în câteva spații care, prin arhitectura și destinația lor, poartă o specificitate în concordanță cu „personajele" și temele ce le vor anima. De la ora 17, la Casa de Cultură a Studenților din Timișoara, în prezența lui Șerban Foarță, Cornel Ungureanu, Eugen Bunaru, Daniel Vighi, va fi lansată cartea „Dantelăriile Adelei" avându-l ca protagonist pe Tudor Crețu. O oră mai târziu, tot acolo, se va deraia spectacolul „I.L. Caragiale" susținut de artiști - studenți de la UNATC, clasa prof .univ .Dem Rădulescu, prof.asoc. George Ivașcu. Galeria 2/2 va găzdui, concomitent, o expoziție de arte plastice, iar Clubul UP - un party inaugural. Mâine, centrul de greutate va fi așezat pe secțiunea de arhitectură, când, în Piața Unirii (ora 12), va demara construcția de pavilioane în cadrul concursului „Arhitectura sonoră", iar la Centrul H'Arta (ora 14), va fi vernisată expoziția de proiecte ale școlilor de arhitectură din București, Iași, Cluj- Napoca și Timișoara. Și Asociația Memorialul Revoluției va fi gazdă pentru Festiștii artiști plastici (ora 16), iar sala studio 202 a Casei de Cultură a Studenților (ora 18) a fost gândită ca un spațiu propice desfășurării spectacolului coupe: teatru-dans (al tinerilor proveniți de la Academia de Arte„G.Enescu" Iași). La Facultatea de Construcții și Arhitectură (ora 19), se vor derula proiecții de film din ciclul „Arhitectură și geografie sacră", cu Paul Barbăneagră, în finalul zilei (ora 19). Studenții de la Universitatea de Artă Teatrală din Târgu-Mureș prezintă „Opera de trei parale" de B. Brecht,, spectacolul fiind regizat de Radu Olăreanu, iar la Sala „Lira" va fi lansată revista și compilația TMBASE" Setu", în contextul concertelor Macomochi Bento, Formale, Dian din Timișoara și Luna Amară (Cluj Napoca). LĂCRĂMIOARA URSA Europa și Uniunea Europeana Național a județului și Biblioteca Județeană "Paul Iorgovici". Invitatul de onoare al manifestării, Wolfgang Wratsche, din Austria, va prezenta două referate: "Noțiuni de bază ale Uniunii Europene", la două instituții de învățământ din județ: Liceul "Diaconovici-Tietz" din Reșița și Liceul "C.D.Loga" din Caransebeș și "Politica de securitate în Europa", la sediile FDG din Oravița și Reșita și cu prilejul unei conferințe, ce va loc în 17 aprilie, în organizarea Direcției pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național Caraș-Severin. E.S. LUNCAN lozsa Lajos anunță intenția de obținere a Ia acordului de mediu pentru investiția Refunctionalizare , hol, curte interioară și extindere subsol pentru amenajare fast food și pizzerie, la adresa Timișoara, str. Alba Iulia nr. 1. (1042) 2